“CEC Bank trebuie sa plateasca daune pentru modul in care s-a comportat cu clientii. Eu de pilda eram la Metro la coada marti seara, cu o zi inainte de a da ei comunicatul prin care anuntau blocarea cardurilor. Cand sa achit cosul cu un card emis de CEC, pe ecran apare scris: ”CARD FURAT. RETINE”. Ne-am gandit ca e o eroare de sistem si am mai incercat o data. Acelasi avertisment. Mai aveam un card la mine emis de o alta banca, cu care am achitat cumparaturile. Intre timp, casiera a alertat ofiterii de securitate care au sunat Politia. Urmarea? In fata a 400 de oameni am fost luati de Politie si dusi la sectie, ca ultimii infractori”, ne-a spus O.C din Bucuresti (din motive de confidentialitate nu ii publicam numele).

Sigla CEC BankFoto: Hotnews

La ora 22,30 marti seara dadeam cu subsemnatul la Politie, mai spune omul de afaceri, in timp ce soacra mea ne suna din doua in doua minute sa afle de ce intarziem, noi stand peste drum de Metro. “Am sunat de pe mobile la linia dedicata clientilor CEC si dupa circa 40 de minute ne-a raspuns o voce de fata, spunandu-ne ca "ii pare rau" pentru "inconveniente". Sotia mea, titularul cardului, lucreaza la Bruxelles. Nici nu vreau sa ma gandesc ce s-ar fi intamplat daca incerca sa plateasca acolo cu un card despre care mesajul era ca e un card furat. Abia astazi cei de la CEC Bank au decis sa dea un comunicat ca sa se scoata basma curata. Daca CEC Bank si-ar fi anuntat clientii inainte de a le bloca cardurile nu ne-ar fi expus unor situatii absolut jenante. Am decis sa ii dam astazi in judecata si sa le cerem sa plateasca pentru modul in care isi trateaza clientii”, a mai precizat O.C.

  • CEC Bank: Modul de actiune a personalului comerciantului in situatii de acest gen este cel mai probabil efectul unui instructaj intern

" In baza alertei de securitate banca a procedat in seara zilei de 13.12.2011 la blocarea cardurilor posibil a fi afectate. In conformitate cu contractul de emitere card, banca are dreptul de a initia blocarea cardurilor in anumite situatii considerate periculoase, cu anuntarea ulterioara a clientelei. Demararea contactarii clientilor s-a facut in cel mai scurt timp cu putinta. Scopul acestui gen de actiuni este protejarea financiara a clientului, chiar si cu riscul impactului negativ asupra imaginii bancii.

Instructiunea primita de echipamentul EPOS de la comerciant din partea procesatorului CEC Bank semnifica retinerea cardului, NU in mod explicit a persoanei care il foloseste.

Modul de actiune a personalului comerciantului in situatii de acest gen este cel mai probabil efectul unui instructaj intern, CEC Bank in calitate de emitent al cardului respectiv nefiind in masura sa evalueze daca reactia a fost disproportionata.

In incheiere dorim sa ne cerem scuze clientului O.C precum si altor posibili clienti aflati in situatii similare si sa-i asiguram ca decizia a fost luata avand ca unic scop securitatea disponibilitatilor banesti ale acestora", se arata intr-un mesaj transmis redactiei, mesaj semnat de Oltea Cristina Belciuganu, Director, Directia Marketing si Comunicare

  • Titularul cardului din povestea noastra: Am cerut daune minore, pentru ca trebuie invatata toata lumea ca atunci cand greseste, trebuie sa plateasca

Titularul cardului a decis sa comenteze, HotNews preluand comentariul sau si aducandu-l aici, unde ii este locul:

"M-am hotarat sa scriu aceste randuri pentru ca am vazut ca subiectul a starnit opinii diverse. As vrea sa fac cateva precizari:

1. Da, eu eram titulara cardului si am folosit cardul meu cand tranzactia a fost respinsa cu mentiunea "Card furat. Retine".

2. Nu contest procedurile in astfel de situatii (securitate magazin, Politie etc)

3. Contest modul in care a actionat CEC si faptul ca a trebuit sa trec prin asa ceva din vina exclusiva a bancii.

4. Am cerut daune minore, pentru ca trebuie invatata toata lumea ca atunci cand greseste, trebuie sa plateasca chiar si atat de putin cat le cer in raport cu trauma de a fi luata dintr-un magazin cu Politia, pentru ca o banca a "uitat" sa te anunte ca ti-a declarat cardul "furat".

5. Nu doresc nimanui sa treaca prin asa ceva, nici macar celor care, desi nu cunosc situatia exacta, sar sa apere CEC.

6. Faptul ca CEC a dat un comunicat de presa, la cererea ziaristilor, si nu din proprie initiativa, a doua zi dupa incident, fara sa precizeze ca totul s-a petrecut cu o zi inainte, spune multe despre cum a inteles CEC ca trebuie sa actioneze in astfel de situatii.

7. Nu a fost un "inconvenient", cum spune CEC, ci o experienta traumatizanta. Faptul ca mi se prescrimba "gratis" cardul nu stiu cat acopera din umilinta de a fi scoasa din magazin de Politie in vazul a sute de persoane. Si, daca CEC nu stie inca, platesc comisoane pentru tranzactii, administrare de cont etc, deci indirect tot platesc noul card.

Multumesc celor care au inteles gravitatea acestui incident si faptul ca nu e nevoie sa spun cum ma cheama. Sunt doar unul din clientii obisnuiti ai CEC.", spune titularul cardului retinut ca fiind "furat".

Potrivit informatiilor aparute in media, si ING ar fi procedat la fel, bocand cardurile unor utilizatori.

Redactia HotNews.ro isi intreaba cititorii daca au intampinat probleme similare din cauza blocarii cardurilor emise de banci. De ce credeti ca bancile nu si-a notificat clientii inainte de a le bloca unilateral cardurile?