Premierul Marii Britanii vrea sa dea in leasing soselele si autostrazile unor companii private, revolutionand modelul de finantare al infrastructurii

de DP     HotNews.ro
Luni, 19 martie 2012, 12:21 Economie | Finanţe & Bănci


Sistemul rutier din Marea Britanie- soselele si autostrazile- ar putea fi date in exploatare sectorului privat prin contracte de leasing pe termen lung, schimband astfel radical modelul de finantare de pana acum, format din fondurile suverane de investiţii si a celor de pensii, a anuntat luni premierul britanic David Cameron, citat de Financial Times. "Avem nevoie de abordări inovatoare pentru finanţarea drumurilor noastre - pentru a spori investiţiile in vederea reducerii congestionarii", a spus Cameron. El a reafirmat promisiunea guvernului de a nu introduce taxe de trecere pe drumurile existente, idee care aparuse in 2007, asumata fiind de premierul de atunci, Tony Blair.

Cameron consideră că modelul utilizat de industria apei - privatizata de Margaret Thatcher în anii 1980 - ar putea fi foarte bine folosit pentru autostrăzile şi drumurile din Marea Britanie. "De ce în alte infrastructuri - de exemplu, apa - poate fi utilizata finantarea privata iar drumurile din Marea Britanie sa fie finantate din sectorul public", s-a mai intrebat Cameron, care a solicitat Trezoreriei şi Ministeului Transporturilor un raport cu solutii  pana in aceasta toamna.

Reţeaua rutieră va fi concesionată pe termen lung către sectorul privat la iniţiativa ministrului britanic de finanţe George Osborne, pentru a evita termenul de "privatizare".

Drumurile care ar putea fi concesionate în primă fază reprezintă 3% din reţeaua rutieră a Marii Britanii şi sunt administrate de Agenţia Britanică pentru Autostrăzi care are un buget anual de un miliard de lire sterline (1,2 mld. euro) pentru cheltuieli operaţionale şi de întreţinere.

Pentru a spori atractivitatea concesiunilor, companiile private implicate în schema de finanţare a reţelei rutiere gândită de David Cameron ar putea primi bani din acciza anuală pentru vehicule care aduce anual 6 mld. lire (7,2 mld. euro) la bugetul de stat.







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





766 vizualizari

  • -1 (1 vot)    
    Om cu viziune. (Luni, 19 martie 2012, 14:12)

    Alin_N [utilizator]

    Statele consuma enorm cu intretinerea strazilor si autostrazilor. Chiar si asa este rentabil sa ai strazi si autostrazi intrucat obtii mai multi bani din taxele platite de cei care au masini. Problema statelor apare acum cand pe masura ce litrul de combustibil va urca spre 4 euro tot mai putini vor merge cu masinile si tot mai putini vor mai plati taxe. Asta ar duce statul in balarii si incearca sa paseze cartoful fript din mana cat mai repede. Inca o dovada ca statele isi pierd din importanta, se destructureaza, ca indram intr-un nou ev mediu, postindustrial.
  • 0 (0 voturi)    
    nu prea inteleg (Luni, 19 martie 2012, 22:21)

    I [utilizator]

    de ce statele si primariile nu isi fac treaba. E ca si cum as angaja un zugrav dar omul mi-ar spune ca a dat lucrarea in leasing ca asa e la moda.

    Defapt nu se face decat o sifonare legala a banilor publici. Daca guvernul nu e in stare sa faca autostrazi la ce mai e guvern? Daca o primarie nu poate sa faca deszapezire atunci la ce folos ca mai avem primarie?


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by