Scrisoarea presedintelui Raiffeisen Bank catre Mos Nicolae: Vreau un Guvern al Romaniei curajos, bun administrator, transparent si respectuos

de DP     HotNews.ro
Vineri, 7 decembrie 2012, 12:15 Economie | Finanţe & Bănci


Steven van Groningen, presedintele Confederației Patronale Concordia
Foto: Raiffeisen Bank
Presedintele Raiffeisen Bank, Steven van Groningen, a publicat joi pe blogul sau o scrisoare catre Mos Nicolae care contine o lista de dorinte, cu calitatile pe care ar trebui sa le aiba viitorul guvern al Romaniei, printre care figureaza curajul, credibilitatea, stabilitatea si respectul pentru cetatean. Redam mai jos scrisoarea CEO-ului Raiffeisen Bank.


Draga mos Nicolae,

Cand eram  baietel in OlandaTarile de Jos, obisnuiam sa fac o lista de dorinte pentru Sfantul Nicolae. (In olandeza, sf Nicolae e Sinterklaas, dar asta este o alta poveste). La inceputul lunii decembrie,  fiecare membru al familiei isi punea cate o gheata (una singura) seara, in fata semineului. Era de asemenea foarte important sa pregatesti un morcov pentru calul Sf. Nicolae.

Nu mai fac liste, dar sunt intrebat in interviuri sau conferinte de presa care cred ca ar trebui sa fie prioritatile noului guvern
Te rog sa ne aduci un guvern care sa fie:

Un bun administrator
Acest lucru include colectarea taxelor si impozitelor de la toata lumea, nu doar de la unii. Regula sa se aplice nu doar guvernului, dar si companiilor controlate de stat (aceste companii reprezinta 7% din valoarea bruta adaugata, dar 24% din arieratele din Romania).

Companiile de stat ar trebui sa aplice si sa respecte principiile general acceptate de guvernanta corporatista si sa respecte drepturile minoritarilor. Managerii ar trebui numiti doar dupa criterii profesionale.

Transparent
Cheltuielile publice si procesele de achizitii ar trebui sa fie transparente, fiind necesara si prioritizarea clara a proiectelor. Stim ca nu sunt suficienti bani, este normal. Nimeni nu are suficiente resurse pentru a face tot ceea ce ar vrea sa faca. Este insa nevoie de un proces transparent de stabilire a prioritatilor. Care proiecte primesc finantare si dupa ce criterii? Diferitele guverne vor folosi criterii diferite, in functie de ideologie, dar procesul trebuie in acelasi timp sa fie transparent.

Bun manager de proiecte
Proiectele nu trebuie doar incepute, ci si finalizate. Romania are 40.000 de proiecte de infrastructura neterminate, care au costat multi bani publici, insa impactul lor e limitat.

In 2010, Romania a avut cea mai mare pondere a investitiilor publice in PIB la nivelul UE (5,8%). Totusi, infrastructura este una dintre cele mai sarace din Europa, iar acest lucru trebuie sa se schimbe.

Stabil
Schimbarea permanenta a oficialilor si specialistilor din ministere face foarte dificila angajarea unui dialog si nu contribuie la asumarea responsabilitatilor.

Respectuos si respectat
Guvernul trebuie sa respecte cetatenii, contribuabilii si alegatorii si sa fie respectat. Institutiile ar trebui sa fie intarite si nu puse in dificultate. Ar trebui toleranta zero fata de coruptie.

Credibil
Singura cale prin care se construieate credibilitate este respectarea promisiunilor. Sa faci ceea ce spui ca vei face. Ar fi frumos sa avem un guvern credibil.

Apropo, ieri am citit urmatorul pasaj de Mahatma Gandhi: "Fericirea este atunci cand ceea ce gandesti, ceea ce spui si ceea ce faci se afla in armonie". Poate ca ar trebui sa-mi doresc un guvern fericit, a remarcat Van Groningen in scrisoare.

Predictibil
Strategii sectoriale pe termen lung pentru cele mai importante sectoare ale economiei romanesti.

Fara ordonante de urgenta ale guvernului si schimbari legislative grabite, cu exceptia unor urgente reale.

Un proces legislativ care sa includa un parcurs solid de consultari intre toate partidele, o analiza corecta de impact si un mod rezonabil de implementare. Aplicarea legii ar trebui sa fie clara si neunivoca.

Curajos
Ultima dar nu cea din urma calitate pe care as dori-o unui guvern, curajul de a face ce trebuie in intersul tarii, chiar daca risca pierderea popularitatii sau intra in contradictie cu interesele personale pe termen scurt sau cu orgoliul membrilor sai.

Cu dragoste, Steve.

PS Daca nu poti sa imi indeplinesti toate dorintele pe 6 decembrie, nu este o problema, este bine si pe 9 decembrie (in acest an).

PPS Daca cele de mai sus sunt prea mult, poate ca daruiesti fiecarui membru al guvernului un exemplar al cartii "Why Nations Fail" (De ce esueaza natiunile).

PPPS Calului tau sper ca ii place morcovul.

Comentariu Final

Sunt departe vremurile cand credeam ca un mos cu barba calare pe un cal alb imi va indeplini dorintele, asa ca nu mai cred ca aceste dorinte vor fi indeplinite de mos Nicolae. Dar guvernul o poate face, nu-i asa? Nu acesta este rolul lui?






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





5285 vizualizari

  • +15 (23 voturi)    
    am si eu o scrisoare (Vineri, 7 decembrie 2012, 12:27)

    bogdanlungu [utilizator]

    vreau si eu banci corecte, sa nu mai fie lacome, sa nu-i jupuiasca pe romani cu dobanzi duble. sa gaseasca solutii sa sprijine economia romaneasca.
    • +13 (17 voturi)    
      subscriu ! (Vineri, 7 decembrie 2012, 12:39)

      kin3zu78 [utilizator] i-a raspuns lui bogdanlungu

      Insa cum spunea si dl de mai sus , cine mai crede in Mos Nicolae ? :)
      • +1 (13 voturi)    
        loool (Vineri, 7 decembrie 2012, 13:27)

        Dr.Mythnick [utilizator] i-a raspuns lui kin3zu78

        penibil si herr director si Guvernul Romaniei....
    • -6 (14 voturi)    
      superb ! (Vineri, 7 decembrie 2012, 13:09)

      adrian8 [utilizator] i-a raspuns lui bogdanlungu

      !
    • +3 (9 voturi)    
      :) (Vineri, 7 decembrie 2012, 13:30)

      I [utilizator] i-a raspuns lui bogdanlungu

      nu te pune nimeni sa semnezi. Dar unii romani se cred mai smecheri si cand le spui ca "oferta" nu ii asa buna mai ca nu sar sa te bata :))
      • +4 (6 voturi)    
        si daca... (Vineri, 7 decembrie 2012, 13:54)

        bogdanlungu [utilizator] i-a raspuns lui I

        si daca 10 banci din 10 iti prezinta aceeasi oferta sub diferite forme, unde te duci sa-ti finantezi afacerea/investitiile? in elvetia?
        • -1 (5 voturi)    
          muncesti (Vineri, 7 decembrie 2012, 16:12)

          I [utilizator] i-a raspuns lui bogdanlungu

          muncesti prima data si dupa aia faci afaceri. Daca ajungi sa faci afaceri pe bune o sa ai si putere de negociere. Pana atunci te feresti ca de dracu'.
    • +2 (4 voturi)    
      Ai dreptate (Vineri, 7 decembrie 2012, 14:14)

      war4peace [utilizator] i-a raspuns lui bogdanlungu

      Şi Raiffeisen Bank e în top, aproape de primul loc! Din păcate, acel top e al ruşinii.
    • -1 (7 voturi)    
      dobanzi mici vrei? (Vineri, 7 decembrie 2012, 14:57)

      vindicomvs [utilizator] i-a raspuns lui bogdanlungu

      ne-ar duce in situatia Greciei.
      Bancile din Romania nu pot avea dobanzi mici din cauza ratingului de tara. Ca sa-ti dea tie credit banca se imprumuta de pe pietele financiare, iar din cauza ratingului de tara mic, se imprumuta la rate mari. Si e normal sa fie asa, ptr ca tu la randul tau ai investi intrun fond german decat unul unguresc sa zicem, ptr ca ai mai multa incredere de germania.
      Grecia a beneficiat de rating bun ca era in euro si investitorii puneau egal intre germania si grecia si asa ajuns toata populatia imprumutata pana peste cap ptr ca ratele erau mici.

      Plus ca daca, sa zicem , ratele ar fi mici, probabil o sa acuzi bancile ca sprijina din lacomie specula imobiliara etc...ptr ca automat preturile la case vor creste. Deci cum o dai nu e bine.
      • +2 (2 voturi)    
        prea mult bla bla bla (Vineri, 7 decembrie 2012, 21:42)

        kkciosuldelahamangia [utilizator] i-a raspuns lui vindicomvs

        ....rating de tara, dae, euribor....la salarii platite in lei ! cu toata globalizarea din jurul nostru, lamurestene de ce pretul benzinei la pompa din sua si russia, e la jumatate, fata de cel din europa ? diferenta e asa de mica de parca ar fi doi vecini de taraba la piata, care sau inteles la pret.
        • 0 (0 voturi)    
          accize (Sâmbătă, 8 decembrie 2012, 13:13)

          vindicomvs [utilizator] i-a raspuns lui kkciosuldelahamangia

          diferenta o face nivelul accizelor.
          In Romania si europa in general cam 80% din pretul unui litru de combustibil reprezinta taxe si accize.
          Americanii si rusii taxeaza combustibilul mult mai putin. Alte produse sunt taxate mai mult, cel putin in SUA.
          Esti lamurit?
          • 0 (0 voturi)    
            in cazul in care (Duminică, 9 decembrie 2012, 11:36)

            kkciosuldelahamangia [utilizator] i-a raspuns lui vindicomvs

            Russia, va adera la U.E., vrei sa cred ca-si va dubla pretul benzinei la pompa !? ha ha ha ha .....
  • +6 (14 voturi)    
    - (Vineri, 7 decembrie 2012, 12:36)

    stupidcow [utilizator]

    Ar trebui să-și dorească toate astea pentru banca proprie
  • +10 (14 voturi)    
    sigur ca da! (Vineri, 7 decembrie 2012, 12:40)

    costache2 [utilizator]

    Sigur ca guvernul v-ar putea indeplini dorintele! Si ar putea incepe prin promovarea unei legi privind falimentul persoanelor fizice.
    • -1 (1 vot)    
      aiurea (Vineri, 7 decembrie 2012, 17:55)

      gigel123 [utilizator] i-a raspuns lui costache2

      Falimentul persoanelor fizice ar mai lipsi si Romania s-ar duce complet de rapa. Toti hotii, tzaparii,oportunistii si incompetentii ar profita de asta, sufocand sistemul (la cat de multi sunt in Romania). Oamenii inteligenti si calculati nu se intind mai mult decat ii tine plapuma si nu cheltuiesc mai mult decat castiga sau produc.

      Vrei bani: mergi la munca si nu te imprumuta cat pentru 30 de ani ca sa te dai mare cu masina sau sa-ti iei o casa la supra-pret.

      Mai degraba s-ar impune o supraveghere mai atenta a bancilor si o reglementare mai putin ambigua dublata de mecanisme care sa si puna in practica legile.
  • +9 (17 voturi)    
    domnule.... (Vineri, 7 decembrie 2012, 12:44)

    translativus [utilizator]

    .....Steven van Groningen, poate ca in Olanda mos Sinterklaas indeplineste dorintele dar la noi, mos Nicolae "o arde pe manele" si din dorintele dvs cred ca o sa va alegeti doar cu morcovul.
    La noi majoritarii hamesiti, au dat mana cu aceiasi smecheri care i-au jecmanit din mosi, sramosi, sperand cu ardoare la o portie de fasolica cu ciolan "gratis", de la mos Nicolae....sau baba Niculina....sau oricine altcineva, doar sa fie "gratis". Habar n'au idiotii cat de scump platesc asemenea gratuitati.
    Asa ca, domnule Steven van Groningen, aveti grije de morcovul de la mos Nicolaie, ca sigur cineva a pus ochii pe el si daca nu sunteti atent.......
  • +5 (15 voturi)    
    Comment sters de user (Vineri, 7 decembrie 2012, 12:46)

    Erasm [anonim]

    • 0 (8 voturi)    
      ai dreptate (Vineri, 7 decembrie 2012, 13:34)

      I [utilizator] i-a raspuns lui Erasm

      oamenii nu sunt saraci pentru ca ar fi altii bogati, ci sunt saraci pentru ca sunt prosti si tot timpul, dar tot timpul fac alegerile cele mai proaste. Incepand cu politicienii. Politicienii sunt oglinda societatii. Exact asa cum sunt ei, asa sunt si oamenii de rand. Cand o sa se schimbe oamenii de rand, deabia atunci o sa se schimbe si politicienii.
      • 0 (0 voturi)    
        ai pus punctul pe I (Sâmbătă, 8 decembrie 2012, 11:36)

        Crup [utilizator] i-a raspuns lui I

        Ai pus punctul pe I. De 20 de ani ne tot plangem ca niste babe schizofrenice ca nu avem politicieni buni, fara a vrea a accepta evidenta ca exact asa suntem si noi. Ar trebuie sa ne plangem (aproape) fiecare de el insusi, dar caracterul nostru ne impiedica sa facem asta, asa ca ne varsam naduful pe politicieni.
        Iar acum ne pregatim sa tragem apa, votand masiv USL. Tragem apa pe noi insine. Popor de fraieri cu coada pe sus!
      • 0 (0 voturi)    
        lucrurile nu sunt asa de simple... (Sâmbătă, 8 decembrie 2012, 13:10)

        Supersonic [utilizator] i-a raspuns lui I

        Ia ziceti voi, domnilor intelectuali, care sunt "alegerile corecte"...

        Parerea mea este ca problema noastra nu sunt politicienii, ci mentalitatile societatii in asamblu, recte lacomia (dorinta de a avea cat mai mult, cu cat mai putin efort, ce se manifesta atat in cadrul societatii civile, cat si in guvern sau patronat), "smecheria", in stransa legatura cu nesimtirea (in rromanica intotdeauna se va gasi cineva care sa fie el mai smecher ca restul plebeilor - a se vedea comportamentul babuinilor din trafic) si nu in ultimul rand "capra vecinului".

        Deci atata timp cat o sa fim condusi de oameni extremi de lacomi (si aici nu este vorba de Ponta, Antonescu, Basescu, MRU, etc) care se cred mai smecheri decat restul societatii nu o sa avansam, din pacate, niciodata...
  • -3 (7 voturi)    
    foarte bine :) (Vineri, 7 decembrie 2012, 13:32)

    Codruta N [utilizator]

    Si foarte frumos spus ;)

    Ce imi e clar aici este ca, daca ar exista Mos Niculae al acestui domn, ARD ar pica din selectie, din prima :D
  • +2 (6 voturi)    
    Baaaad kid (Vineri, 7 decembrie 2012, 13:56)

    EXEs [utilizator]

    Deoarece bancherii in general si romanii in special n-au prea fost cuminti, Mos Nicolae o sa ne-aduca un sac de nuieluse. Culmea e ca romanii o sa fie extrem de fericiti deaorece sunt cam masochistii de felul lor.
  • +1 (5 voturi)    
    mda (Vineri, 7 decembrie 2012, 14:11)

    ggna [utilizator]

    La ce cerinte are domnul olandez, nu vad cum ar putea fi Ponta...Anul asta nu vine Mos Craciun, domnule Steven van Groningen!
  • +1 (5 voturi)    
    Nu ati fost cuminte, domnule Groningen.. (Vineri, 7 decembrie 2012, 14:11)

    v_sile [utilizator]

    Ce ati cerut dumneavoastra acolo si ce o sa primiti (o sa primim, de fapt) de la Mosu'...

    Adica:
    Victor Ponta - prim ministru
    Liviu Dragnea - ministru de interne (!)
    Cati Andronescu - minstrul educatiei
    Relu Fenechiu - ministrul transporturilor
    Dan Radu Rusanu - ministru de finante
    Dan Sova - ministru relatiei cu parlamentul
    Liviu Pop - ministru pentru dialog social
    si asa mai departe..

    Guvernul asta e adus de Mos Gerila.
  • -2 (6 voturi)    
    frumos articol...... (Vineri, 7 decembrie 2012, 14:19)

    geocrin [utilizator]

    Felicitari D-nule Steven van Groningen frumos articol, bine gindit, este o ilustratie foarte frumoasa, a-ti punctat foarte bine cele rele si a-ti dat foarte multe idei clare, doar sa fie cine sa le poata pune in practica.
    Speram sa se trzeasca si guvernantii nostri la realitate sa-si dea seama ca sunt niste papagali, si ipocriti care stapinesc doar teoria, iar practica lor lipseste cu desavirsire.
    D-nule Steven van Groningen eu va multumesc pentru interventia dumneavoastra si va doresc mult succes in toate activitatile dumneavoastra, si sa aveti parte de bucuria si pacea pe care au avut-o pastori in noaptea nasterii.
  • +3 (3 voturi)    
    :) (Vineri, 7 decembrie 2012, 14:26)

    utilizator_ [utilizator]

    1.Un bun administrator
    Colectarea de la companiile controlate de stat deranjeaza capusele .SRL-urile care capuseaza au legatura cu oameni politici sau consilieri, in marea lor majoritate.
    Lupul nu a fost niciodata un bun administrator de stina.Stiu ele oile de ce.
    Lupii tineri nu au loc din cauza celor batrini,asa ca majoritatea parasesc padurea.
    2.Transparent
    Transparenta deranjeaza functionarii corupti numiti pe pile si relatii.Sintagma PCR a fost si este valabila inca.PCR=pile,cunostinte si relatii.
    3.Bun manager de proiecte
    Proiectele nu se termina , pentru ca sa mai poata face bani de comisioane cei care sunt pusi sa faca treaba sau sa le pazeasca.
    4.Stabil
    Responsabilitatea fuctionarului public nu este definita in Romania.Asta este si motivul pentru care nu exista.
    5.Respectuos si respectat
    Coruptia este endemica si transpartinica.Fara reguli clare nu va fi respect .Ca sa fii respectat trebuie sa respecti la randul tau.Guvernul ne-a umplut de respect pina acum.Da pe dinafara.
    6.Credibil.Fericirea ar trebui sa fie cu totul altceva mult mai simplu.Guvernul actual este incredibil, de prost, evident.
    7.Predictibil
    Predictibilitatea guvernului este zero in fata celor care le sunt interlocutori.Stiu si ei ca sunt impredictibili.Legea nu se aplica si nu se urmareste imbunatatirea ei .Se cauta masuri coercitive atunci cand este tardiv, si ca intotdeauna, guvernul este prins nepregatit.N-a fost niciodata pregatit.
    8.Curajos
    Nu au curaj sa faca decat ce trebuie ca sa le fie lor bine, nu noua.Lor si noua sunt termeni pe care un guvernant nu-i poate intelege.
    9.PS-PPPS
    N-au cal.Le-a fost furat.
    10.Comentariu Final
    Mai bine ar pleca guvernul asta acasa si ne-ar lasa in pace pentru multi ani.Mos Niculae anul asta e un pic somer, restant cu plata la intretinere si un pic cam intolerant( gurile rele zic ca nu si-a platit nici ratele la banca….:))))))))
  • +4 (4 voturi)    
    Mosul (Vineri, 7 decembrie 2012, 15:32)

    teddy2dd [utilizator]

    Domnule Presedinte si eu as fi vrut sa nu mi se fi restructurat postul din banca ,banca pe care o conduceti, (cand m-am intors din concediul crestere copil am fost anuntata ca postul meu a fost restructurat si dupa cativa ani lucrati in banca ,am plecat fara sa mi se dea o alta alternativa). Si eu as vrea sa ne raspundeti de ce acum, cand ati finalizat constructia sediului Raiffeisen, ati mutat multe departamente din Centrala la Brasov ?
  • +1 (3 voturi)    
    destul de departe (Vineri, 7 decembrie 2012, 15:58)

    catelu [utilizator]

    Din pacate dorintele lui Steve sunt destul de departe de realitatea care se contureaza.
    Nu vrea mai bine un guvern mincinos, lenes si hot? Poate accepta si asta, decat nimic...
  • -1 (1 vot)    
    Raifaizenu'si... (Sâmbătă, 8 decembrie 2012, 8:09)

    Tommy Bahama [utilizator]

    ... recruteaza presedintii de la gradinite !? O sa-mi mut banii la alta banca.
  • 0 (0 voturi)    
    romanii - socialisti ratati (Sâmbătă, 8 decembrie 2012, 11:50)

    Crup [utilizator]

    Vad aici o multime de comentarii denigratoare. Ca de ce vor bancile sa castige prea multi bani, ca de ce nu le da imprumuturi cu dobanda foarte mica, preferabil 0, manaca-ti-as, sa-si poata lua tot cocalarul Mertan sau Beemveu, "sa moara dusmanii mei, ca am bani si femei".
    98% dintre romani n-au nici o sansa sa se ridice profesional si ca om la nivelul presedintelui Reiffeisen, dar stiu sa latre potaile frustrate!
    Si ce a zis rau omul asta in asa zisa lui scrisoare? Ca vrea cinste, competenta, curaj, eficienta? Pai da, sobolanilor, ca va irita cuvintele astea! Voi vreti sa fiti "jmecheri, manca-ti-as" si atat, fara sa faceti nimic!
    Vreti bani de la banca? Prezentati un plan de afaceri bun, nu povesti agramate, atat gramatical cat mai ales financiar, prezentati un plan concret si realist si orice banca va da imediat bani, cu dobanda corecta.
    Socialisti ratati! De 20 de ani peste 50% din poporul asta nu stie decat sa cerseasca si sa se planga peste tot pentru incompetenta, lenea, indolenta si putoarea ce ii caracterizeaza. Lasa ca votati voi acum socialistii socialistilor, USL, si o sa va dea astia mu...e pana o sa va dea sangele pe nas!
    P.S. In acest articol am incercat sa folosesc un limbaj la nivelul romanului mediu. Sunt constient ca folosind mult prea putine cuvinte care sa invoce organe sexuale, voi fi putin inteles.
    • -1 (1 vot)    
      aberatii (Duminică, 9 decembrie 2012, 20:36)

      Supersonic [utilizator] i-a raspuns lui Crup

      Aberezi cu spor, prietene!

      In situatia in care afirmatiile tale deriva din munca ta de-o viata in sociologie si alte stiinte social-politice, imi cer scuze pentru fraza precedenta.

      PS: cu siguranta te incadrezi in cei 2%, asa-i micule dreptac?
  • +1 (1 vot)    
    Bataie de joc marca Raiffeisen (Sâmbătă, 8 decembrie 2012, 12:08)

    Supersonic [utilizator]

    In conditiile in care atat Raiffeisen cat si grupul au obtinut un profit record atat anul acesta cat si anul trecut, in conditiile in care si-au construit din bani proprii cea mai inalta cladire de birouri din Romania (Sky Tower) au dat sau vor disponibiliza peste 1.000 de angajati, doar pentru a-i inlocui cu forta de munca ieftina in Brasov.

    Acest domn Steven van Groningen (SvG) vine si o arde ipocrit cu cereri catre Guvern, cand insasi organizatia pe care o conduce nu respecta nici cea mai elementara regula de bun simt si chiar ei sunt foarte departe de aceste cerinte...

    Va multumim Dl SvG pentru "sinceritatea" Dvs. Cred ca va este foarte usor sa vorbiti din pozitia Dvs despre "whishlisturi", in conditiile in care ati incasat un bonus de peste 1.5 milioane EUR (culmea, in cont deschis la RBS :) anul acesta si va bateti joc de oamenii care au crescut Raiffeisen si au adus-o acolo unde este in prezent.

    PS: stiati ca pleaca foarte multi oameni din centrul operational al Raiffeisen din Brasov la Auchan sau Mega Image pentru ca sunt platiti cu cateva sute de lei mai mult pentru munca la raft?!?

    Cum doriti, dl SvG sa aveti calitate cand va platiti angajatii cu mult mai putin decat ii plateste un supermarket?

    PS2: managementul Raiffeisen a incasat anul acesta prime in valoare de peste 6 milioane EUR (din care peste 1.5 milioane EUR doar de catre personajul acesta SvG). Acesti oameni vin acum si va trantesc acum lectii de normalitate...

    Nu neg insa ca opiniile dansului n-ar fi de bun simt, dar tinand cont de modul in care isi trateaza proprii angajati da dovada de o imensa ipocrizie si lipsa de bun simt.
  • 0 (0 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Sâmbătă, 8 decembrie 2012, 12:37)

    [anonim]

  • +1 (1 vot)    
    Steven Van Groningen (Duminică, 9 decembrie 2012, 10:23)

    infoInsider [utilizator]

    http://infoinsider.ro/2011/10/10/maraton-peste-42-km-in-4h30-si-1-667-de-campioni-vedeta-zilei-steven-van-groningen/


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by