Ce cumpara romanii din hipermarketuri si supermarketuri. Cum arata cosul de cumparaturi in cele mai mari judete din tara
La nivel national, in perioada analizata, media ponderii detinute de alimente in cosul de cumparaturi al romanilor a fost de 68,6%, a tutunului de 9%, a produselor nealimentare (haine, jucarii, carti, electronice si electrocasnice, articole pentru casa, etc) de 11% si a produselor pentru bebelusi, pentru ingrijirea casei si cosmetice de 11,3%.
In prima parte a clasamentului, cu ponderi peste medie la alimente se regasesc locuitorii din Bacau (68,2%), Bucuresti (68,3%), Brasov (68,3%) si Prahova (68,9%).
La polul opus, locuitorilor din judetul Sibiu li se alatura cei din Iasi, in cosul carora alimentele reprezinta 65,2%, clujenii cu 65,5%, locuitorii din Ilfov, cu 67,1%, si cei din Constanta, cu 67,8%.
Sibienii detin locul fruntas la categoria tutun, care are o pondere de 13,9% in cumparaturi, mai mult decat produsele nealimentare sau cele de ingrijjire a casei si cosmetice. Sibiul este urmat in acest clasament de Ilfov - 11,5%, Prahova - 10,5%, Timis -10,1%, Constanta - 10%, Bacau - 9,7% si Cluj - 9,8%.
Locuitorii din Brasov sunt cei care aloca cei mai putini bani pentru produsele din tutun, respectiv 7%. De asemenea, tutunul are o pondere sub 9% si in cosul de cumparaturi al populatiei din Iasi - 7,3% si Bucuresti - 8,9%.
Produsele nealimentare au cea mai mare pondere in cosul locuitorilor judetului Iasi - 15,4%, dar si in cel al populatiei din Cluj - 13,3%, Brasov - 13%, Sibiu - 11,9%, Constanta - 11,8% si Bucuresti - 11%.
Locuitorii din Prahova aloca cel mai mic buget pentru produsele nealimentare, de 9,8%, ponderi sub medie inregistrandu-se si in Bacau - 10,9% si Timis - 10,8%.
Pentru produsele pentru bebelusi, de ingrijire a casei si cosmetice, locuitorii din Iasi aloca 12% din cosul de cumparaturi, fiind urmati de cei din Capitala - 11,9%, Brasov - 11,7%, Bacau - 11,5% si Cluj - 11,4%.
La polul opus se afla locuitorii judetului Timis, in cosul carora produsele de pe acest segment detin o pondere de doar 9%. Ponderi sub media la aceasta categorie se inregistreaza in Prahova - 10,8%, Sibiu - 10,5%, Constanta - 10,5% si Ilfov - 10,1%.
De asemenea, compania analizeaza mai detaliat obiceiurile de cumparare a alimentelor in patru dintre cele mai importante orase din Romania, respectiv Bucuresti, Brasov, Cluj-Napoca si Iasi.
Astfel, in Capitala 18,8% din cumparaturi sunt reprezentate de legume si fructe, 14,1% de lactate, 14% de carne, 13,8% de bauturi racoritoare, 12,5% de alimente proaspete, 9,8% de bauturi alcoolice, 9,8% dulciuri si 3,1% produse congelate.
Cosul locuitorilor din Brasov cuprinde 21% legume si fructe, 12,5% lactate, 14,8% carne, 13,1% bauturi racoritoare, 10,1% alimente proaspete, 11,9% bauturi alcoolice, 7.8% dulciuri si 3% produse congelate.
Pentru clujeni, cosul de cumparaturi este format in proportie de 20,4% de legume si fructe, 14% lactate, 12,5% carne, 13,5% bauturi racoritoare, 10,6% alimente proaspete, 11,9% bauturi alcoolice, 8,2% dulciuri si 3% produse congelate.
In Iasi, legumele si fructele reprezinta 22,2% din cumparaturi, lactatele 9,7%, carnea 12,8%, bauturile racoritoare 12,8%, alimentele proaspete 11,8%, bauturile alcoolice 12,6%, dulciurile 7,9% si produsele congelate 3,7%.
RetailZoom este o companie multinationala de cercetari de marketing prezenta in peste 15 tari din Europa Centrala si de Est, Orientul Mijlociu si Africa. In Romania este prezenta de doi ani si realizeaza retail audit si analize de pret si promovare pentru 270 categorii.

EXCLUSIV Câți bani pentru investiții au primit în ultimii 10 ani spitalele-vedetă ale pandemiei. Care a fost cel mai "răsfățat" spital din prima linie
Katalin Karikó, biochimista care a dezvoltat tehnologia mRNA, despre durata de eficacitate a vaccinului BioNTech - Pfizer, pentru HotNews.ro: „Dacă cei vaccinați nu se infectează, nu vom avea nevoie de o altă doză”
Profesorul Radu Gologan, după prima etapă a Olimpiadei de Matematică, organizată online: „Am descoperit uluiți extrem de multe fraude. Părinți care contestă corupția din România își impun copiii prin corupție”
INTERVIU Paun Rohovei, însărcinatul cu afaceri al Ucrainei: Rusia a pregătit infrastructura militară din Crimeea pentru desfășurarea armelor nucleare / Obiectivul Moscovei - transformarea Crimeii într-un „portavion de nescufundat”
„Recensământul bugetarilor”. Liviu Mălureanu, președinte ANFP: Prin proiectul bugetar vrem să mapăm toți bugetarii, câți sunt, ce salariu au și ce fac / Concursuri naționale pentru posturile din administrație INTERVIU
Exista, pentru cumparaturi, diferite piete, atit alimentare cit si nealimentare.
Asa ca nu reprezinta ceva exact, ci o aproximatie pentru hiper/supermarketurile respective.
(o spun in cunostinta de...cumparator :P )