Guvernul va aproba miercuri Ordonanta care le permite transportatorilor sa recupereze 4 eurocenti din 7 , cat e acciza. Proiect: Se are in vedere mentinerea competitivitatii la nivel international a transportului de calatori, dar si considerente de ordin social
"Prezentul act normativ este promovat pentru a preintampina posibilele efecte negative ale cresterii nivelului de accize pentru motorina cu 70 euro/1000 litri incepand cu data de 1 aprilie 2014 in sectorul transporturilor de marfuri si de persoane, exclusiv transportul public de calatori, pentru care se prevede acordarea unui nivel de accize diferentiat cu 40 de euro/1.000 litri cu parcurgerea procedurilor specifice in domeniul ajutorului de stat", se arata in nota de fundamentare.
Reamintim ca prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 102/2013 a fost stabilita majorarea nivelului accizelor la produsele energetice utilizate drept combustibil pentru motor, respectiv, benzina cu plumb, benzina fara plumb, motorina si kerosen cu 7 eurocenti/litru incepand cu 1 ianuarie 2014. Ulterior, prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 111/2013 s-a prevazut prorogarea termenului de intrare in vigoare a noilor niveluri ale accizelor, stabilite initial O.U.G. nr. 102/2013, pentru produsele accizabile mentionate mai sus, respectiv de la 1 ianuarie 2014 la 1 aprilie 2014.
"Prin intrarea in vigoare de la 1 aprilie 2014 a prevederilor OUG nr. 102/2013 ar putea creste pretul motorinei la pompa, fapt ce ar putea genera cresterea preturilor de transport si implicit cresterea preturilor pentru alte produse si servicii.
Pentru a evita aceste efecte, prin prezentul act normativ se propune acordarea unei reduceri de accize de 40 de euro/1.000 litri, respectiv cu 47,34 euro/tona, fata e nivelul standard prevazut de lege, respectiv 400,395 euro/1000 litri sau 473,85 euro/to, pentru motorina utilizata drept carburant pentru transport rutier de marfuri in cont propriu sau pentru alte persoane, cu autovehicule sau ansambluri de vehicule articulate destinate exclusiv transportului rutier de marfuri si cu o greutate bruta maxima autorizata de cel putin 7,5 tone precum si pentru transportul de calatori, regulat sau ocazional, exclusiv transportul public de calatori, cu un autovehicul din categoria M2 sau M3. Reducerea de accize se realizeaza prin restituire diferentei 40 de euro/1.000 litri operatorilor economici licentiati in Uniunea Europeana", se mai arata in Nota de Fundamentare.
Se are in vedere faptul ca sectorul transporturilor de bunuri poate influenta pe orizontala evolutia preturilor in intreaga economie nationala. In ce priveste acordarea acestei facilitati pentru transportul de persoane se are in vedere mentinerea competitivitatii la nivel international a transportului de calatori, dar si considerente de ordin social, respectiv mentinerea unui nivel optim al costurilor de transport, mai spun initiatorii documentului.
Masura se aplica numai pentru motorina, intrucat este combustibilul pentru care Directiva 2003/96/CE privind restructurarea cadrului comunitar de impozitare a produselor energetice si a electricitatii permite acordarea unei reduceri de accize pentru motorina utilizata drept carburant.
Restituirile de accize se aplica pentru cantitatile de motorina aprovizionate dupa data intrarii in vigoare a ordonantei de urgenta.

K2 - Povestea ”muntelui sălbatic” - Tragedii și victorii pe un monument fantastic din piatră, zăpadă și gheață
Adele, The Cure, Drake și alții. Ce albume așteptăm odată cu revenirea industriei muzicale în 2021
INTERVIU Cum ne ferim de conspirațiile pe seama vaccinului anti-COVID: Fiecare reacție adversă cunoscută până acum e exagerată de conspiraționiști. Ți se dă de înțeles că vei păți cu certitudine acel lucru
VIDEO Vlog-ul lui Cristian Presură: Cum combat experții în Sănătate principalele temeri legate de vaccinul anti-Covid
Vaccinarea profesorilor rămâne prioritate doar în vorbe / Sindicate: Nu pot să se programeze, unora le este teamă să meargă la școală nevaccinați / Cazul concret a două învățătoare
Afacere păguboasă pentru stat: Peste 90 de milioane de măști din Vietnam zac într-un antrepozit vamal, fără prea mari șanse de a mai fi folosite
Ghidul înregistrării unei persoane juridice în platforma de vaccinare anti-COVID: Cine si cum poate programa la vaccinare angajații unei firme
„Cel mai greu proiect de infrastructură al României”. Drulă: „Sunt atât de multe tâmpenii făcute pe acest proiect” / Detalii despre Autostrada Unirii A8
Da s-or construi autostrăzi din banii de acciză, nu-i așa?
Cehul/polonezul "acreditat in UE" cum deconteaza?
Taximetristii ce fac? IMM care sunt pe teritoriul RO si nu sunt "acreditati in UE" ce deconteaza?
locomotivele diesel consuma si NU deconteaza!
sutele de mii de mijloace auto si utilaje ale IMM nu deconteaza!
Camioanele ce transporta utilaje NU deconteaza!
PDL,PMP... faceau la fel daca erau la guvernare.
sau renunta Ponta la acciza?
ai vazut rosu sau ai gandit?
Ce dracu va mai mira de la FSN ?
ci de vesnicia lui !
Democratia nu este buna pentru tara noastra de tip ”Bananier” !