Dumitru, Consiliul Fiscal: Probabilitatea aprobarii proiectului de Cod Fiscal in aceasta forma este foarte mica/ Masurile de combatere a evaziunii fiscale ar trebui sa fie pe agenda CSAT
Daca ar fi pus sa aleaga, Dumitru ar incepe relaxarea fiscala cu reducerea CAS si a TVA. "As renunta la reducerea cotei unice pentru ca nu avem spatiu de manevra in aceasta directie, cota de 16% fiind a treia cea mai mica din Europa", spune seful Consiliului Fiscal.
Punctul slab al propunerilor din draftul Codului Fiscal? "Sustenabilitatea lor din perspectiva constrangerilor bugetare", crede Ionut Dumitru, care e si economist sef al Raiffeisen Bank. Am putea asista la o crestere a datoriei publice la peste 40% din PIB, nivel peste care analizele arata ca ajungem intr-o zona in care avem vulnerabilitati foarte mari. Nivelul de 60% din PIB al datoriei publice , conform criteriilor Maastricht, nu reprezinta un reper pentru Romania, dat fiind nivelul de dezvoltare al sectorului financiar si al economiei in ansamblu.
Daca luam in calcul doar impactul reducerii de TVA, acesta este de aproape 1,5% din PIB, ceea ce ar insemna o apropiere sau chiar o depasire a pragului de 3% de deficit bugetar si reintrarea Romaniei in procedura de deficit excesiv. Ajustarile care s-au produs la nivelul bugetului incepand cu 2010 au fost foarte dureroase si ar fi pacat si foarte costisitor ca ele sa fie reversate, crede Dumitru.
In opinia sefului Consiliului Fiscal, masurile de combatere a evaziunii fiscale trebuie sa fie pe agenda CSAT. "Cred ca evaziunea fiscala are deja o dimensiune care atinge siguranta nationala. Discutam de evaziune de aproape 50% din obligatiile teoretice de plata a TVA, cea mai mare la scara europeana. In acelasi timp, avem printre cele mai mici venituri bugetare din Europa si, in consecinta, printre cele mai mici cheltuieli cu Educatia si Sanatatea. Acestea reprezinta domenii cu impact major asupra unei natiuni. In acest context, masurile de combatere a evaziunii fiscale trebuie sa fie pe agenda CSAT", a explicat Ionut Dumitru
Cat priveste posibilitatea unui nou acord cu FMI, Dumitru spune ca nu ar fi nevoie in mod necesar de un nou acord, ci de o noua ancora- poate cea legata de trecerea la euro. "Stricto sensu, Romania nu avea nevoie de acordul cu FMI in care suntem in momentul de fata, decat ca ancora pentru investitori. Deficitele (bugetare si de cont curent) au fost ajustate la nivel sustenabil inainte de semnarea acordului curent. Cred ca un eventual nou acord cu FMI ar putea fi substituit doar de o ancora alternativa care sa previna derapajele politicilor economice. Aceasta ancora ar putea fi un angajament mai ferm pentru adoptarea euro cu un drum de parcurs foarte bine stabilit, dublat de o monitorizare mai stransa din partea Comisiei Europene. Acordul in care ne aflam in acest moment este in impas de aproape un an, in conditiile in care din mai-iunie anul trecut nu mai avem niciun angajament oficial din partea autoritatilor romane", crede Dumitru.

DEZBATERE VIDEO De la dosarul cu șină la smart city. Cum îmbunătățește tehnologia viața oamenilor - exemple concrete. Autorități: Fără o strategie națională, vom face proiecte haotice
Una dintre cele mai importante linii de tramvai din București, care face legătura între Băneasa și centru, stă închisă de 4 ani / Motivul: pe terenul unde întoarce tramvaiul sunt cereri de retrocedare
EXCLUSIV Proiectele imobiliare controversate care vor merge mai departe după ce Nicușor Dan a suspendat PUZ-urile sectoarelor. Miza cea mai mare e la sectorul 2
De ce nu poți să-ți plătești online taxele și impozitele la toate primăriile? Ministrul Teleman ar vrea amenzi pentru instituțiile care nu se înrolează în Ghișeul.ro
Conturul unui conflict militar Rusia - Ucraina, mai pronunțat ca niciodată: „Concentrarea de forțe rusești e mai mare ca în 2014. Nu excludem niciun scenariu, de la Putin ne putem aștepta la orice”
HARTĂ INTERACTIVĂ Autostrada „Moldovei” A7 Pașcani - Suceava - Siret: Variantele de traseu analizate oficial
1.In cel putin 5 dosare de executare silita,creditorii DAU in scris,nu ca nu au facturi si ca nu au inregistrat sumele,ci ca refuza sa emita facturi si sa le inregistreze,ca sa NU PLATEASCA taxe si impozite.Dupa,ce se da sentinta, ... 'om mai vedea noi.Cate o instanta de judecata a incuviintat executare, constatand ca sumele sunt certe , ... si exigibile (?)
2. Instante sindice(specializate)constata ca debitorul nu a inregistrat suma in contabilitate, dar ca debitul a fost stins (?) prin cesiunea unei creante. ... Si gata !
3. Zeci de expertize din contestatii la executare - dispuse de instante, constata ca nu au gasit facturi si inregistrari contabile ale sumelor. Aceleasi instante resping contestatiile, afirmand ca faptul ca nu exista facturi si inregistrari,nu inseamana ca datoria nu exista (altele mai cu mot, afirma ca lipsa fact si neinregistrarea contab, nici nu au legatura cu cauzele);
3. altele mai grozave, afirma ca emiterea de fact si inregistrarea contab, tin de dreptul fiscal, ce nu are legatura cu dreptul executional;
4. insta penale, condamna un nefericit de director pt evaziune, in contextul in care adminstratorul este scos de sub urmarire, pe motiv ca i-a fost sparta masina CU TOATE ACTELE FIRMEI si nu se mai gaseste hotul. Acest adm nu a fost audiat NICIODATA in instanta.
E voie cu numere de dosare?