Noul trend in banking este construirea de beneficii pentru clienti. Reduceri sau chiar gratuitati la comercianti. "In 2009 se credea ca pasul urmator il va constitui tehnologia NFC (vezi mai jos, in articol ce reprezinta). Dupa 6 ani s-a constatat ca e posibil ca aceasta tehnologie sa nu reprezinte viitorul. Cardurile contactless da, dar NFC-ul nu, desi s-au construit nenumarate telefoane, bancile au incercat sa se lipeasca de aceasta noua tehnologie, dar ea nu a adus plusvaloare. Acest NFC va disparea, iar viitorul apartine, in opinia mea, unei combinatii intre plastic si contactless si respectiv plati pe mobil. Lumea va investi mai mult in POS-uri virtuale. Pasul urmator va fi POS-ul mobil, care deja exista. E un telefon care scoate si chitante. Va fi un serviciu foarte ieftin si ...mobil", a explicat vineri la Cluj Napoca Dana Demetrian, Vicepresedinte Retail & Private Banking, BCR.

conferinta BCR ClujFoto: Hotnews

Despre tehnologia NFC

Abrevierea NFC vine de la "Near Field Communications" si implica o tehnologie Wireless ce permite transferul de date de la un dispozitiv la altul, cu conditia ca acestea doua sa nu fie mai departe de 10 cm unul de celalalt. Pentru ca transferul sa functioneze, ambele dispozitive trebuie sa detina o antena si un cip NFC. Standardul a fost aprobat intre 2003 si 2004, devenind popular prin adoptia sa de catre producatorii de dispozitive mobile. Din punct de vedere tehnic, modulul si antena de NFC sunt foarte mici. Modulul poate fi inclus in multe dispozitive fiind mai mic decat o moneda de 1 ban, iar antena poate la fel de simplu sa fie aplicata pe carcasa interioara a smartphone-ului, pe sau in bateria acestuia, cum se intampla in cazul mai multor dispozitive, sau pe o carcasa externa care se va conecta la smartphone (sursa)

Experimentul BCR

BCR a lansat vineri un card contactless destinat tinerilor pana in 30 de ani, care ofera posesorului reduceri sau gratuitati la peste 80 de comercianti din Cluj (inclusiv muzee si cabinete de stomatologie). Banca incearca astfel sa isi creasca cota de piata in randul tinerilor, in prezent ea "controland" circa 15% din clientii bancarizati cu varsta de sub 30 de ani.

Bancile vor construi beneficii suplimentare pentru clienti. "Pentru cardurile de credit exista si acum la majoritatea bancilor facilitati si reduceri in genere pentru toti comerciantii la care clientii fac tranzactii. Noi dorim pe viitor sa le oferim ceva si pentru copiii, considerand ca acesta este viitorul serviciilor banca-client", crede Demetrian.

In opinia numarului doi din BCR, piata cardurilor e cam aceeasi de cativa ani. "In Romania sunt acum circa 14 milioane de carduri, de ceva vreme. Iese vechea generatie, intra cea noua...asadar avem 14 milioane de carduri la cei circa 20 de milioane de locuitori. Jumatate din ei traiesc in mediul rural, unde gradul de bancarizare este foarte scazut. Interesant este ca daca tranzactiile la ATM cresc in ritm de 3-4% anual, cele la comercianti au cresteri de 30-40%. Populatia noastra nu ne ofera sansa de a creste numarul cardurilor emise. Exista romani care au depozite bancare dar nu au si probabil ca nu vor carduri", spune seful retailului din cea de-a doua banca din sistem.

Banca Comerciala Romana a lansat vineri "BCR City Card" primul card bancar contactless, dedicat tinerilor pana in 30 ani cu extra reduceri la partenerii din Cluj, pentru a-i incuraja sa descopere orasul Capitala Europeana de Tineret in 2015. Cardul este dezvoltat sub sigla Maestro, in parteneriat cu Cluj.com.

"Lansarea la Cluj a acestui City Card nu este deloc intamplatoare. Pentru ca BCR este Banca Oficiala a Capitalei Europene a Tineretului este normal sa oferim tinerilor din Cluj posibilitatea de a fi primii beneficiari din tara ai acestui card. Ulterior, vom ajunge cu BCR City Card in fiecare oras universitar din tara, insa, pe termen scurt, vom distribui acest card in unitatile BCR aflate in centrele universitare importante pentru a promova astfel orasul Cluj in randul tuturor studentilor din Romania" a explicat Demetrian.

BCR City Card este un card de debit instant, cu functie contactless, cu multiple beneficii care ofera reduceri la o retea extinsa de comercianti (hoteluri, restaurante, cafenele, saloane de snatate, librarii, agentii de turism). BCR City Card are zero costuri de emitere si administrare, retrageri de numerar gratuite la ATM-urile BCR, mobilitate prin accesul gratuit la Alo si Click 24 Banking.

"Tinerii reprezinta un ambasador important in initiativele MasterCard de educatie financiara. De aceea, in parteneriat cu BCR, am dezvoltat un produs dedicat, cu beneficii construite pentru nevoile lor. BCR City Card le ofera tinerilor siguranta, simplitatea si rapiditatea platilor cu cardul alaturi de beneficii la comercianti, putand astfel sa se bucure din plin de experientele din Cluj, Capitala Europeana a Tineretului in 2015", a declarat Ana Maria Pochi, Account Manager, MasterCard.

"Colaboarea cu BCR reprezinta pentru noi un pas extraordinar de important deoarece ne permite sa trecem la nivelul urmator: promovarea tuturor acestor locuri deosebite si, multe dintre ele, dragi noua - promovarea lor la nivel national, ocazia de a le arata tinerilor din alte orase ce pot descoperi in Cluj ocazia de a le recomanda acei parteneri care s-au alaturat proiectului" a declarat Attila Kiraly, Coordonator City Card.

Cardul poate fi achizitonat din unitatile BCR si de la birourile mobile special amenajate, fiind eliberat pe loc.