Exporturile ne-au adus in primele 11 luni din anul trecut putin peste 58 de miliarde de euro. Importurile ne-au "luat" 69 de miliarde. Ca sa nu ne tot miram de tendinta de depreciere a leului

de DP     HotNews.ro
Marţi, 9 ianuarie 2018, 9:18 Economie | Finanţe & Bănci


In primele 11 luni ale anului trecut, incasarile din exporturi au adus circa 58,14 miliarde de euro, in vreme ce suma necesara pentru achitarea importurilor a fost de 69,49 miliarde de euro, arata datele transmise marti de Institutul Nationa de Statistica. Cu alte cuvinte, deficitul balantei comerciale a fost de 11,34 miliarde euro, mai mare cu 2,56 miliarde euro decat cel inregistrat in perioada 1.I-30.XI 2016. Numai in noiembrie, deficitul comercial a depasit 1.1 miliarde de euro, ceea ce se poate traduce si printr-o presiune suplimentara pe cursul de schimb euro/leu.

Fata de luna noiembrie 2016, exporturile din luna noiembrie 2017 au crescut cu 8,9%, iar importurile au crescut cu 11,8%.


Citeste mai multe despre   










1543 vizualizari

  • +3 (5 voturi)    
    Mcar daca am importa niste infrastructura rutiera (Marţi, 9 ianuarie 2018, 9:27)

    Plagarus [utilizator]

    Renault mon amour !
    Vom ramane cu exportul masiv de cereale,ovine si produsele manufacturate (cel puțin o primă prelucrare).
    • 0 (2 voturi)    
      nu e chiar asha (Marţi, 9 ianuarie 2018, 11:20)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Plagarus

      http://www.insse.ro/cms/sites/default/files/com_presa/com_pdf/ce09r17.pdf - pagina 3
      46% exportam masini si echipamente de transport
      33% alte produse manufacturate
      8% produse alimentare
      4% materii prime

      problema aici e importul care a crescut necontrolat de la programul de guvernare. Sau cu alte cuvinte cresterea economica bazata pe consumul pe datorie din import.
      • +2 (2 voturi)    
        8 milioane to.export cereale 9 luni/2017 (Marţi, 9 ianuarie 2018, 13:30)

        Plagarus [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        Ne putem " lauda " cu o creștere puternică a deficitului la balanța comercială cu produse agroalimentare.
        Exportăm grâu şi importăm pâine congelată ?!

        România nu este competitivă pe pieţele externe,din cauza infrastructurii rutiere JALNICE !!!
        Din pacate RO nu are capacitatea de a procesa materiile prime care merg cel mai bine la export, cum sunt grâul, porumbul sau seminţele de floarea soarelui.
        In 9 luni din 2017 cnf MADR,Romania a exportat produse agroalimentare de peste 4,4 miliarde de euro şi a importat de peste 5,2 miliarde de euro, deficitul înregistrat majorându-se cu 79%, până la 757,34 milioane de euro, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2016.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        Ca sare pe rana,noi mportăm grâu și porumb din Ungaria și Bulgaria.
        RO are cea mai mare suprafata arabila din UE, dar productivitatea lasa mult de dorit.
        Sunt perspective bune la exportul de rumegatoare.
        Importam la greu produse alimentare finite- 80 % din consumul rumanilor -
        • +2 (2 voturi)    
          nu neg (Marţi, 9 ianuarie 2018, 14:17)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Plagarus

          Daca te uiti la poza mare, exporta 7.8 si importam 8.7. Acu, daca exportam doar cereale si importam produse finite, vina e a industriei agroalimentare. E greu sa dai vina pe infrastructura, atit timp cit acceasi infrastructura jannica e folosita si la transportat griul si la transportat cozonacul.

          Si nu cred ca nu avem capacitate de procesare, mai degraba agricultorilor nostri le lipseste curajul, know-how-ul si finantarea. Ca sa exporti produse prelucrate in domeniul alimentar ar trebui sa ai un deartament de markeing care sa stie ce se cere pe fiecare piata, sa investeasca intr-o fabrica, sa rezolve problema transportului, a depozitarii, etc. Asha ca prefera sa vinda griul si cu asta basta.

          Cit despre importul si exportul de griu, cel mai probabil cel romanesc merge la export pentru ca e de calitate superioara, iar de consumat consumam unul mai prost. Si daca stai sa te gindesti, e normal ca ala care da 1-2 euro pe o piine sa aiba parte de griu mai bun decit ala care da 1 leu.
        • +1 (1 vot)    
          costurile cu transportul (Marţi, 9 ianuarie 2018, 14:50)

          Razvan_M [utilizator] i-a raspuns lui Plagarus

          In Romania exista doua modalitati importante de a transporta rapid lucruri din punctul A in punctul B:
          1. Caile ferate
          2. Soselele

          1. In cazul cailor ferate, o slabiciune este lipsa de flexibilitate - nu se pot transporta lucruri decat pe acolo pe unde exista linii de cale ferate. O alta slabiciune este calitatea deplorabila a infrastructurii.
          2. Soselele la noi, in mare parte, au fost proiectate prost a.i. sa treaca prin localitati. Putine drumuri nationale sau europene de la noi ocolesc localitatile, ceea ce duce la costuri crescute in timp si combustibil, ceea ce duce la costuri totale de transport crescute (mai multe ore inseamna mai multi bani consumati pe salarii, statul in trafic inseamna combustibil consumat suplimentar si ineficient etc.). O alta problema este ca Romania are unele dintre cele mai mari preturi ale combustibilului din zona, desi suntem printre principalii producatori de petrol europeni (in Bulgaria benzina/motorina costa 4.50 lei). O a treia problema este calitatea deplorabila a soselelor si lipsa de autostrazi - ceea ce inseamna iarasi ineficienta. Drumurile proaste mai duc si la uzura prematura a autovehiculelor, ceea ce inseamna o alta ineficienta. Toate astea fac ca la noi costurile cu transportul sa fie printre cele mai mari din Europa, desi salariile sunt mult mai mici aici.
          • +1 (1 vot)    
            Corecte opinii (Marţi, 9 ianuarie 2018, 18:19)

            Plagarus [utilizator] i-a raspuns lui Razvan_M

            Noroc ca avem portul Constanta- cap.depozitare 1.3 milioane MT -,punctul strategic al exportului de grane si oleaginoase+ traderii multinaționali în agricultura românească.(ADM (SUA), Ameropa (Elveția),Nidera
            (China/Olanda)......+Comcereal Dolj
            Concurăm cu grâul din Rusia, Ucraina, Franța, Germania sau Statele Unite, dar nu suntem competitivi la costurile transportului feroviar cu 17 kmh si rutier,elemente ce ar urma să reducă competitivitatea materiilor prime agricole locale și în următorii ani.
  • 0 (4 voturi)    
    eh (Marţi, 9 ianuarie 2018, 10:04)

    Jesuis.PasCharlie [utilizator]

    ...cat timp cumparam in nestire produse europene made in China vom ramane in civilizatie. Sa mentinem ritmul pentru bunastarea..cuiva.
    Coroborat cu campaniile de denigrare a mediului rural si a "capsunarilor" vom avea succese nenumarate.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri