INS: In anul 2017, economia a crescut cu 7% (date semnal)

de DP     HotNews.ro
Miercuri, 14 februarie 2018, 9:04 Economie | Finanţe & Bănci


Prognoza de crestere economica
Foto: Pixabay.com
In anul 2017, produsul intern brut a crescut, comparativ cu anul 2016, cu 7,0%, a anuntat miercuri Institutul National de Statistica. Produsul intern brut in trimestrul IV 2017 a fost, (fata de acelasi trimestru din anul 2016) mai mare cu 6,9% pe seria bruta si de 7,0% pe seria ajustata sezonier. Cresterea economica record este insa dublata de o rata record a inflatiei, ajunsa la o rata anuala de 4.3% (mai multe detalii aici).

Statistica a revizuit datele privind cresterea economica pe trimestrul al III-lea din 2017 fata de trimestrul al doilea din acelasi an (de la 102,6% la 102,4%).

INS inventariaza evolutia PIB in 5 cicluri: datele semnal, apoi datele provizorii (I), date provizorii (II), date-semidefinitive si in final, dupa circa doi ani, datele definitive. Comunicatul de miercuri reprezinta datele semnal, urmand ca in 7 martie INS sa publice datele provizorii (I).

Reamintim ca in 2016, economia romaneasca a crescut cu 4,8%, dupa ce in 2015 crescuse cu 3,9%.

"Romania: boom generat de consum" - isi intituleaza CE analiza pentru tara noastra, din cadrul Estimarilor economice de iarna 2018, emise  in urma cu o saptamana. In noua prognoza, din februarie 2018, Comisia Europeana prevede ca Romania va inregistra o crestere a produsului intern brut, in anul 2018, de 4,5%, o estimare usor imbunatatita fata de prognoza de toamna 2017, din noiembrie anul trecut, cand CE prevedea o crestere economica de 4,4% pentru Romania in anul 2018. Astfel, tara noastra ar urma sa aiba a doua cea mai mare crestere economica procentuala din UE in anul 2018, dupa Malta (5,6%, estimare).

In schimb, CE si-a inrautatit usor previziunea de crestere economica a Romaniei pe anul 2019, de la o prognoza la alta: de la 4,1% la 4%.

 Si agentia americana de evaluare financiara Fitch estimeaza o incetinire a PIB-ului Romaniei in 2018, la 3,8%, in timp ce calculele Guvernului se bazeaza pe un avans de 5,5% (la sfarsitul anului trecut), revizuit si acesta recent la 6.1% .
  • Industria a crescut cu 8.2%, cel mai bun ritm din 2007

Potrivit datelor publicate anterior de INS, in 2017 productia industriala a consemnat un avans de 8.2% an/an, cel mai bun ritm din 2007. Aceasta evolutie a fost determinata de accelerarea productiei in ramura prelucratoare, de la 2.6% an/an in 2016 la 8.9% an/an in 2017, cea mai buna dinamica din 2013, pe fondul impulsului exporturilor si accelerarii consumului privat intern (dat fiind mix-ul relaxat fara precedent de politici economice). Totodata, in ramura energie/utilitati productia a crescut cu 1% an/an in 2017, dupa declinul cu 1.1% an/an din 2016. Nu in ultimul rand, in ramura extractiva productia s-a majorat cu 5.9% an/an, dupa ajustarea cu 15.8% an/an din 2016.

Analiza pe marile grupe industriale evidentiaza accelerarea productiei de bunuri de capital, de la 2.3% an/an in 2016 la 12.4% an/an in 2017. De asemenea, productia de bunuri intermediare a crescut cu 10.2% an/an in 2017, in accelerare de la 2.6% an/an in 2016.

Pe de alta parte, productia de bunuri de folosinta indelungata a decelerat de la 9.4% an/an in 2016 la 5.2% an/an in 2017, evolutie care confirma intrarea consumului privat in faza de maturitate a ciclului post-criza. Nu in ultimul rand, productia de bunuri de uz curent a urcat cu 0.8% an/an in 2017, dupa declinul cu 0.7% an/an din 2016.
In ultimele luni se observa o accelerare a componentei structurale a productiei in industria prelucratoare, evolutie convergenta cu cea a comenzilor noi, sub influenta momentului favorabil din Zona Euro (cel mai bun ritm de crestere din 2007) si a dinamizarii consumului privat intern (dat fiind mix-ul relaxat de politici economice), se arata intr-un raport de analiza al Bancii Transilvania.
  • Comertul cu amanuntul a crescut si el cu peste 10.7% in 2017
In 2017 volumul vanzarilor din comertul cu amanuntul a consemnat un avans de 10.7% an/an, in decelerare de la 13.5% an/an in 2016. Se evidentiaza majorarea vanzarilor de produse nealimentare cu 13.2% an/an, evolutie sustinuta de ameliorarea venitului real disponibil al populatiei, dinamica creditarii in moneda nationala (influentata si de nivelul redus al costurilor reale
de finantare) si efectul de avutie (generat de tendinta ascendenta a preturilor la activele imobiliare si activele financiare).
De asemenea, vanzarile de carburanti au crescut cu 12.4% an/an (cel mai bun ritm din 2008), dinamica la care a contribuit si redinamizarea investitiilor productive.
Pe de alta parte, volumul vanzarilor de produse alimentare/bauturi/tutun a decelerat de la 13.7% an/an in 2016 la 6.8% an/an in 2017, cel mai redus ritm din 2014 (anul de dinainte de implementarea Noului Cod Fiscal).
In perioada recenta vanzarile din comertul cu amanuntul au accelerat in convergenta catre ritmul potential, insa acesta s-a consolidat, reflectand intrarea in faza de maturitate a consumului privat, principala componenta a PIB.
In scenariul macroeconomic central BT (actualizat recent) ne asteptam la decelerarea dinamicii anuale a consumului privat pe termen mediu, pe fondul maturitatii ciclului economic post-criza in plan global si a perspectivelor de rebalansare a politicii economice in Romania, cu impact asupra costurilor de finantare. Astfel, principala componenta a PIB ar putea creste cu ritmuri anuale de 5.3% in 2018 si 4.1% in 2019 si 2020, dupa un ritm estimat la 8.4% in 2017.


Citeste mai multe despre   










3462 vizualizari

  • -15 (37 voturi)    
    Vor veni liberopatii (Miercuri, 14 februarie 2018, 9:18)

    galeo [utilizator]

    Si vor spune ca INS minte pentru ca e controlata de PSD...
    • +17 (31 voturi)    
      economia duduie, (Miercuri, 14 februarie 2018, 10:29)

      Doru490348 [utilizator] i-a raspuns lui galeo

      bursele scad, am mai vazut scenariul asta acum vreo 10 ani
      • +3 (11 voturi)    
        ... (Miercuri, 14 februarie 2018, 11:23)

        Dr.Mythnick [utilizator] i-a raspuns lui Doru490348

        asta daca ai incredere in INS, care a aratat de multe ori ca se afla la comanda PSD-ului ...
    • +6 (10 voturi)    
      Super !!! (Miercuri, 14 februarie 2018, 11:13)

      sipu [utilizator] i-a raspuns lui galeo

      avem crestere 7% dar in ianuarie ne-am inprumutat 2 miliarde euro , DE CE ?
    • +8 (10 voturi)    
      lozinca de doi bani (Miercuri, 14 februarie 2018, 11:14)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui galeo

      La voi la bolsevici intrebarile sunt fix alea la care stiti raspunsul, nu?

      Hai sa vedem cum te descurci la alte intrebari:
      1. de ce facem deficit de 3%, si ala tras de par prin aminari de plati si cheltulit toate fondurile de investitii de la companiile de stat intr-un an cu 7% crestere economicA?
      2. Citi km de autostrada s-au facut cu cresterea asta economica
      3. De ce scad salariile cind ai asemenea crestere economica?

      Si ma opresc la astea deocamdata.
    • +2 (8 voturi)    
      Da, INS a mai mintit si in trecut, au ascuns date (Miercuri, 14 februarie 2018, 12:13)

      Jos_Dictatura_Dragnea [utilizator] i-a raspuns lui galeo

      si sunt 100% subordonati PSD-ului.

      Noi stim adevarul, fiindca nu ne luam informatiile de la mafie, cum faci tu.

      Mai inchina-te o data la Dragnea, poate ai noroc si nu-ti scade Olguta salariul.
    • +3 (7 voturi)    
      ma asteptam la astfel de comentarii.... (Miercuri, 14 februarie 2018, 12:13)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui galeo

      cresterea economica bazata pe consum e rea!
      nu crestem pt ca merge mai bine economie, ci pentru ca noi cumparam mai mult.
      Si asta e rau pt ca nu poate sa mearga pe termen lung, pentru ca "ajuta" la inflatie etc...
      + ca daca oamenii nu o sa mai consume (vezi inflatie) s-a dus dracu toata cresterea,,,,

      nu sunt economist si e posibil sa fie mici scapari in explicatia mea...
      dar ideea e ca nu stau atat de bine lucrurile...

      + ca totu e inselator... urlati de crestere economica dar uitam cateva lucruri
      1 - cand suntem ultimii din europa , nu e atat de extraordinar ca avem cea mai mare crestere
      2 - la deficit stam mult mai prost decat ne-am propus
      3 - la inflatie stam multmai prosti decat ne-am propus
      4 - ne-am imprumutat mult mai mult decat trebuia

      2,3 si 4 anuleaza (daca nu mai mult) toata cresterea economica

      daca eu dublez salariile in toata tara (si ma imprumut 100 miliarde ca sa acopar lipsa de bani cauzata de asta), o sa am o crestere economica incredibila... dar pe termen lung bag tara in faliment...
      • 0 (2 voturi)    
        18 miliarde e imprumutate (Miercuri, 14 februarie 2018, 14:11)

        q1953 [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

        Guvernul se va imprumuta 18 miliared de euro anul acesta!
    • -2 (8 voturi)    
      nu dar (Miercuri, 14 februarie 2018, 12:23)

      Motanul_incaltat [utilizator] i-a raspuns lui galeo

      Matematica nu e subiectiva. Daca au calculat corect aia e.
      Dar tine cont ca este inflatie la nivel global in momentul asta (vezi prima paigna pe Reuters). La noi e si mai si. Va urma deflatia ca asa e legea firii.
      • +1 (3 voturi)    
        Da, ai mare dreptate (Miercuri, 14 februarie 2018, 13:07)

        galeo [utilizator] i-a raspuns lui Motanul_incaltat

        Felicitari pentru obiectivitate.
        Daca multi ar gandi ca tine, Romania ar arata altfel...
  • +17 (23 voturi)    
    Inflatia? (Miercuri, 14 februarie 2018, 9:43)

    buncrestin [utilizator]

    Nu uitati ca inflatia a ajuns la 4,3%, asa ca faceti singuri calculele si vedeti cat din 7% este crestere reala
    • +2 (6 voturi)    
      intra si inflatia (Miercuri, 14 februarie 2018, 11:18)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui buncrestin

      pe sume brute, cel putin conform raportului MF ( http://discutii.mfinante.ro/static/10/Mfp/buget/executii/Anexa2_BCG122017.pdf ), cresterea e de 10.6%. Si in general, cresterea economica incorporeaza si inflatia, si diferenta dintre importuri si exporturi.

      Problema nu e insa aici. Cresterea asta are citeva componente: industria, in special IT-ul, cu o crestere sanatoasa si consumul din import pe datorie generat de explozia de cheltuieli cu salariile si pensiile, componenta nesanatoasa, care deja incepe sa-si ceara nota de plata (vezi inflatia, cresterile scazatoare de salarii, etc).
    • -8 (12 voturi)    
      Este crestere economica  în  termeni  reali. (Miercuri, 14 februarie 2018, 11:36)

      adrianhn [utilizator] i-a raspuns lui buncrestin

      Este deja ajustata la inflatie. Da economia e grele de stiut pentru economistii cu 2 clase ale USR care striga dezastru economic in fiecare zi ca o moara stricata.
      • 0 (6 voturi)    
        toti suntem experti. (Miercuri, 14 februarie 2018, 12:50)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui adrianhn

        crestere economica pe consum nu exista. doar PIB-ul a crescut. daca a crescut sau nu economia, vom afla doar dupa ce urmatoarea criza o sa curete conturile de cresteri imaginare.

        si tie iti creste "economia" cand te imprumuti cu buletinul ca nu-ti mai ajung banii de mancare?..
        • -1 (1 vot)    
          Tu esti dala care economia vine de la dumnezeu. (Miercuri, 14 februarie 2018, 22:16)

          adrianhn [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          E in cifre tataie, uitate bine. SI nu doar in alaea de la ins , de la comercianti, de la firmele din sectorul de servicii, din industrie. Dar ce sa stie votantii USR, la ei PIB-ul vine de la dumenzeu si trebuie sa asteptam sfanta Parascheva ca sa vedem cat a crescut PIB-ul. topkek, lasa hotnews si dute sa faci macar 4 clase.
          • +1 (1 vot)    
            Evident! (Vineri, 16 februarie 2018, 13:49)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui adrianhn

            A fost prea complicata intrebarea mea cu traiul pe datorie si ai decis ca e mai simplu sa o ignori si sa insisti cu insultele?
            Ca nu votezi cu USR era evident din modul in are iti bati joc de limba romana in titlul comentariului tau.
    • +1 (5 voturi)    
      inflatia este inclusa in crestere (Miercuri, 14 februarie 2018, 11:44)

      Razvan_M [utilizator] i-a raspuns lui buncrestin

      Deci PIB-ul a crescut cu peste 10% in RON. Nu cred ca trebuie sa aruncam cu cuvinte doar pt. ca nu ne place PSD-ul.

      Exista pe site-urile INS si EUROSTAT descrierea metodologiilor de calcul pt. PIB/GDP. Este ceva mai complicat calculul decat apare la prima vedere.

      Iar informatiile referitoare la PIB se gasesc usor:
      http://ec.europa.eu/eurostat/tgm/table.do?tab=table&init=1&language=en&pcode=tec00001&plugin=1
      http://ec.europa.eu/eurostat/tgm/table.do?tab=table&init=1&language=en&pcode=tec00115&plugin=1

      Daca observam in cele 2 tabele, in 2015 PIB-ul Romaniei a fost de 160 miliarde, in 2016 de 169 miliarde (o crestere mai mare decat 4.8% in euro). Diferenta este de la inflatie.
    • 0 (12 voturi)    
      Nenea, cresterea economica nu are (Miercuri, 14 februarie 2018, 12:13)

      xrogo [utilizator] i-a raspuns lui buncrestin

      nimic cu inflatia, mai studiaza!
  • +11 (19 voturi)    
    Pare o minciuna gogonata (Miercuri, 14 februarie 2018, 9:48)

    Rescator [utilizator]

    specifica pentru clientela politica si de familie mafiota
    care populeaza INS.Apropo,cand anuntati public rata
    inflatiei pe 2017,in mod mai correct decat ati facut cu
    cresterea economica?
  • +3 (19 voturi)    
    Cresterea trebuie mentinuta si reechilibrata (Miercuri, 14 februarie 2018, 9:49)

    animatron [utilizator]

    Expansiunea economiei noastre nu este doar in volum, se observa ca aportul industriei la PIB este foarte important, cel mai bun din ultimii 10 ani.

    Romania, cu o clasa politica slab competenta si inclinata catre comportamente iresponsabile in politicile publice, cu conditii dificile de infrastructura, situata in periferia UE si aflata sub asaltul "penalilor" si al unor tari vecine care vor slabirea statului roman, reuseste totusi sa aiba cea mai mare crestere de PIB din intreaga Europa. Si nu e prima oara, suntem pe "podium" de cativa ani deja.

    Ni se spune mai nou ca "nu e bine" sa ai crestere economica mare, cand de fapt asa ceva nu e deloc rau, trebuie doar o ajustare in sensul mentinerii echilibrelor macroeconomice.

    Suntem departe de situatia in care ne adusese guvernul Tariceanu in 2007, economia este astazi mult mai solida, finantele publice mai atent supravegheate, sistemul bancar bine monitorizat.

    Avem insa foarte mult "zgomot de fond", bruiaj mediatico-politic, din cauza unor politicieni mult mai preocupati de a scapa de anchete penale decat de performanta in gestiunea statului.

    Cultivam si un masochism national, o bizara tendinta in autoumilire pe care nu ne-o admira nimeni, nicaieri, pentru ca e jenant sa te "plangi" non-stop de tot ce ar putea fi mai bine facut, in loc sa o rezolvi singur sau colectiv si sa eviti sa te porti infantil mergand cu jalba pe la usile "mai marilor" din UE.

    Depinde de noi, nu de Bruxelles, sa selectionam "alesii" la vot, sa ne autoeducam, sa invatam din erori, sa actionam cand observam ca e util si necesar.

    In raporturile dintre state, inclusiv in negocierile din UE, "greutatea" PIB-ului e unul dintre factorii esentiali, alaturi de marimea teritoriului si resursele naturale, a populatiei (adica a "pietei" de desfacere pt multinationale), a diversitatii activitatilor economice, a aliantelor strategice.

    Investitii masive in infrastructura, educatie, cercetare, diminuarea emigrarii, devin fundamentale pt intarirea Romaniei.
    • -3 (7 voturi)    
      Felicitari pentru luciditate (Miercuri, 14 februarie 2018, 11:19)

      galeo [utilizator] i-a raspuns lui animatron

      Si pentru faptul ca nu ai politizat acestestatistici :)
    • +6 (8 voturi)    
      e mai complicat de atit (Miercuri, 14 februarie 2018, 11:34)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui animatron

      Un PIB mare nu inseamna 100% ceva pozitiv. Un exemplu simplu:
      Germania are PIB/cap de locuitor de $40.000, in timp ce Irlanda, spre exemplu, are $61.000 iar Norvegia $75.000. La o privire simplista ai tinde sa crezi ca Irlanda e cu 50% mai tare ca Germania. Daca insa te uiti mai atent la datele economice, descoperi ca Germania exporta de rupe,si are somaj spre zero. Cum face asta? Tinind salarrile relativ jos, ceea ce determina si chiriile sa fie relativ jos, si costul vietii in general sa fie mai mic decit in Irlanda, de exemplu.Si salariile nitel mai mici determina si productivitate nitel mai mare, lcouri de munca mai multe, somaj mai mic, etc, etc.

      De aia, PIB-ul conteaza, dar nu e singurul component care conteaza. Mai e important si deficitul, si investitiile, si infrastructura, si rata de ocupare a fortei de munca.

      iar la noi cresterea asta are o componenta clara data de consumul din import pe datorie, adica marit salarii si pensii facind deficit bugetar mare cu efect cresterea cumparaturilor din supermarket, cu efect cresterea galopanta a importurilor, cu efect deicit de cont curent, inflatie, cresteri de dobanzi. Tipul asta de crestere e rau pentru ca nu il poti sustine multi ani (nu poti creste la infinit din pix consumul pe datorie), genereaza inflatie, dezechilibreaza economia.

      Daca ar fi crestere de 7% cu deficit de 3%, cu deficitul cheltuit cu constructia a doua autostrazi, dinspre ungaria spre moldova si dinspre Ungaria spre oltenia/muntenia, care sa genereze o invazie de fabrici dinspre vest, atunci ar fi crestere economica sanatoasa, sustenabila.
    • 0 (4 voturi)    
      Asta e genul de comentariu (Miercuri, 14 februarie 2018, 12:11)

      rcb [utilizator] i-a raspuns lui animatron

      ...care ar merita nu unul, ci 10 plusuri. Felicitari, subscriu in totatlitate.
      • +2 (4 voturi)    
        Asta (Miercuri, 14 februarie 2018, 13:29)

        Jar [utilizator] i-a raspuns lui rcb

        dupa capu' tau.Daca te imprumuti ca sa dai pensii si salarii,nu sa faci investitii,la anu' te imprumuti ca sa sustii aceste cheltuieli,plus rate si dobanzi,Asta pana cand crezi ca merge?
        Vai de noi!
  • +8 (18 voturi)    
    INS : (Miercuri, 14 februarie 2018, 9:55)

    si_mort_va_vad [utilizator]

    Institutul National de Scârbistica P$D-isto - Comunista !

    Sictir !
    • +3 (5 voturi)    
      Institutul National de Manipulare a Datelor, (Miercuri, 14 februarie 2018, 12:18)

      Jos_Dictatura_Dragnea [utilizator] i-a raspuns lui si_mort_va_vad

      mai degraba.
  • -9 (29 voturi)    
    in fata cifrelor (Miercuri, 14 februarie 2018, 9:56)

    cucuveauamov [utilizator]

    ciuma rosie devine roz, iar #rezistentii care urlau dezastrul economic se acopera inca o data de ridicol.
    • +14 (24 voturi)    
      daca tot e sa vorbim pe cifre (Miercuri, 14 februarie 2018, 10:36)

      nea_caisa [utilizator] i-a raspuns lui cucuveauamov

      0 km de autostrada, 0 spitale, 0 locuri de munca, cresteri salariale indoielnice. normal ca ai crestere economica atunci cand nu cheltui bani ci numai incasezi. suntem in februarie si banutii sunt pe terminate. o sa fie interesant prin vara cand o sa vedem cifrele imprumutului facut de stat pentru plata salariilor si pensiilor. intre timp, 0 lei la investitii pe 2018.
      • -4 (10 voturi)    
        Nea Caisa, le incurci ca la Ploiesti, (Miercuri, 14 februarie 2018, 12:19)

        xrogo [utilizator] i-a raspuns lui nea_caisa

        km de autostrada si chetuielile nu au nimic cu cresterea economica, aici e vrba de cat s-a produs in plus fata de anul precedent iar incea ce priveste locurile de munca astea au crescut!
    • +1 (5 voturi)    
      doar in capul vostru... (Miercuri, 14 februarie 2018, 11:37)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui cucuveauamov

      ciuma rosie e despre justitie si stat de drept, nu despre mituit cu 100 de lei la salariu. Aia perge la poporul PSD, pentru care valorile morale se ajusteaza rapid cu un kil de ulei sau 10% marire la ajutor/pensie/salariu. ca asha e poporul PSD, are nevoie tot timpul de tatuca statul sa-i dea salariu, casa, masa, masina, concediu la eforie prin sindicat, etc, etc.

      Iar filmul asta cu crestere economica prin consum pe datorie l-am mai vazut o tura in 207-2008, cind cresterea era chiar de 8.5%. Si stim toti ce a urmat dupa.
    • +1 (3 voturi)    
      pe hartie e simplu (Miercuri, 14 februarie 2018, 11:40)

      carmen_i [utilizator] i-a raspuns lui cucuveauamov

      ...dar mai greu e cu realitatea. Cifre frumoase aveam si pe vremea lui Ceausescu atunci cand citeam Scanteia.

      Acum e si mai rau. E suficient sa ne uitam putin la infrastructura si vedem imediat care este realitatea. Sau la forta de munca. Sau la cei care pleaca definitiv din tara cu familiile lor. Sau la asfaltul crapat si plini de gropi din Bucuresti. Sau la spitalele unde mori cu zile. Sau la infractorii care sunt in Parlament.
    • +3 (3 voturi)    
      sa nu confundam lucrurile (Miercuri, 14 februarie 2018, 11:58)

      Razvan_M [utilizator] i-a raspuns lui cucuveauamov

      Romania are una dintre cele mai mici rate de ocupare a populatiei active din Europa - dincolo de somajul oficial exista persoane care nu au loc de munca si nu apar in nicio statistica pt. ca nu sunt inregistrati ca atare.
      Romania are in continuare milioane de cetateni care traiesc in locuri aflate "la capat de linie", cu drumuri neasfaltate, fara apa curenta sau energie electrica. Iar pt. a vedea drumuri neasfaltate nici nu este nevoie sa iesim din Bucuresti.
      Romania are potential de crestere de peste 5% pe an pentru urmatorii 20 de ani. Insa asta nu se face utilizand doar un sfert din populatie.

      Bucurestiul si cateva orase mari din Romania sunt cele care produc majoritatea cresterii economice de la noi. O alta parte din cresterea economica este data de consumul stimulat prin cheltuielile prostesti ale statului. In lipsa infrastructurii de transport de care avem atat de mare nevoie, milioane de romani sunt condamnati la saracie. Tocmai romanii care si-au pus sperantele in PSD. Alti romani sunt condamnati sa moara devreme in niste spitale ce arata precum in tari din lumea a 3-a, asta in timp ce politicienii din toate partidele se duc in strainatate ca sa se trateze.

      In momentul asta PSD este partidul care conduce Romania cu o majoritate confortabila in Parlament si fara parteneri de coalitie care sa-l concureze - si trebuie sa-si asume responsabilitatea pt. asta. Romania are nevoie de investitii masive in infrastructura de transport. Asta chiar inainte de investitiile in educatie sau sanatate. Si asta deoarece constructia si reparatiile de drumuri au potentialul cel mai mare de multiplicare a banilor investiti - iar profitul rezultat din asta va duce automat la bugete mai mari si pt. educatie, sanatate, pensii etc.
    • +1 (1 vot)    
      in fata cifrelor... (Miercuri, 14 februarie 2018, 12:14)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui cucuveauamov

      ciuma rosie urla ca totu e perfect si ascunde cifrele alealalte care nu dau atat de bine (inflatia, deficitul, lipsa investitiilor etc)

      + ca e crestere bazata pe consum... deci fix 0...
    • +2 (4 voturi)    
      Vrei cifre? 3 milioane de oameni cu salarii reduse (Miercuri, 14 februarie 2018, 12:18)

      Jos_Dictatura_Dragnea [utilizator] i-a raspuns lui cucuveauamov

      Asta e o cifra, rezultat al actiunilor Olgutei pe baza programului lui Valcov, ambii demni de puscarie.

      Mai vrei cifre? Inflatie 5%. Mai vrei? Investitii reduse la 0 la nivel national, atat din partea statului cat si din partea strainilor speriati de guvernarea haotica a PSD.

      Nici nu vreau sa ma uit sa vad ce datorie externa a facut PSD-ul, mi-e teama. S-au imprumutat ca sa-ti plateasca salariul tie si tuturor slugilor PSD.

      Continua sa fii sluga la PSD, altfel o sa mori de foame in Romania, nu te-ar angaja in sectorul privat nici la telemarketing.
  • +13 (21 voturi)    
    iar duduie economia la astia-n cap (Miercuri, 14 februarie 2018, 10:04)

    mnicku [utilizator]

    deci e clar ca vine inca o criza

    Nu stiu ce data includ insa situatia e departe fata de cea prezentata
  • +3 (5 voturi)    
    ce situatie interesanta! (Miercuri, 14 februarie 2018, 10:45)

    ww [utilizator]

    Aflam mereu de cresteri economice spectaculoase. Cum se face oare ca noi, ca indivizi, nu resimtim niciodata aceste cresteri in nivelul nostru de trai? Sau le resimt altii, din tari mai norocoase, spre care sunt redirectionate smechereste profiturile facute aici?
  • -3 (9 voturi)    
    complet irelevant... (Miercuri, 14 februarie 2018, 11:04)

    demaGOGU [utilizator]

    ...in conditiie in care cresterea de 7% se scurge, aproape integral, peste granite.
    • -1 (3 voturi)    
      crestere de 7% ??? (Miercuri, 14 februarie 2018, 12:50)

      midufi [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      ce ai fumat, nenica?
  • +2 (2 voturi)    
    INS = NASA (Miercuri, 14 februarie 2018, 11:18)

    Soricelu [utilizator]

    adica e la fel ca NASA, mai descopera o planeta SIMILARA cu pamantul, vai ce fericire, mai baga o crestere de x %, ca sa-si justifice existenta si banii mancati de la buget. degeaba. nu va mai crede nimeni, ba. oare cati angajati are INS? sa dea si o statistica despre ei insisi. cu cat au crescut in ultimii 10 de ani, si ei si salariile lor, etc etc :))
  • +5 (5 voturi)    
    Purceii lui Dragnea. (Miercuri, 14 februarie 2018, 11:31)

    Cataleya [utilizator]

    Un neamt, daca are 100 de porci si isi mai cumpara unul, inseamna ca i-a crescut "afacerea" cu 1%
    Un roman amarat care are un purcel si reuseste sa-si mai cumpere unul, inseamna ca si-a crescut afacerea cu 100%

    Statistic totul arata bine. Romanul a avut o crestere de 100%, fata de neamtul cu doar 1%.
    In realitate, e vai de romanul cu cei doi purcelusi.
  • +3 (3 voturi)    
    PIB = consum + investiții + exporturi − importuri (Miercuri, 14 februarie 2018, 11:39)

    Francisc 1 [utilizator]

    mai explicam?
  • +3 (3 voturi)    
    senzatia e de mahmureala de cocalari (Miercuri, 14 februarie 2018, 11:45)

    Francisc 1 [utilizator]

    care se lauda cu suma " sparta" cu o seara inainte ! Caci inca odata zic : PIB = consum + investiții + exporturi − importuri! Cand publica INS datele detaliate din formula asta ?Sa discutam cu cartile pe masa.
  • +1 (1 vot)    
    PIB (Miercuri, 14 februarie 2018, 11:54)

    SRA [utilizator]

    PIB,

    https://www.youtube.com/watch?v=t4KeaMCxUzE
  • +3 (3 voturi)    
    pacaleala pe fata (Miercuri, 14 februarie 2018, 11:56)

    carmen_i [utilizator]

    Stiti cum e cu economia Romaniei? ca un hotel unde platesti enorm dar primeste mancare stricata, nu ai apa calda, camarele sunt pline de gunoi si mucegai si scurgerea e infundata. Iar in brosurile publicitare scrie ca ai servicii de 5 stele.

    Asa si cu economia Romaniei. E usor sa te lauzi cu cresteri din consum in timp ce infrastructura nu exista, spitalele sunt lagare de concentrare, exporturile se bazeaza pe materie prima, strazile din orase sunt distruse, autoritatile nu-si fac treaba etc.
    Toti banii destinati cetateanului sunt furati si cheltuiti de PSDisti - de aici duduie economia.

    Numai ca fraiereala nu mai tine mult si clientii nemultumiti fug pe capete din hotelul numit Romania.
  • +3 (3 voturi)    
    Cifre INS pana la ceruri si leul la groapa ! (Miercuri, 14 februarie 2018, 12:09)

    Plagarus [utilizator]

    Sa ne " traiasca " intimidarea ori chiar castrarea instituţiilor de control sau de investigare tip INS.
    Doctrina Dragnea Liviu Nicolae : Jos Justitia, liber la furat la scara parlamentara !!!
  • +1 (3 voturi)    
    PIB (Miercuri, 14 februarie 2018, 12:12)

    SRA [utilizator]

    Nu confundati PIB si Cresterea economica sunt doua notiuni diferite!
  • -2 (4 voturi)    
    Daca la asa crestere economica postacii (Miercuri, 14 februarie 2018, 12:42)

    xrogo [utilizator]

    sistemului urra si posteaza ineptii, va dati seama ce-ar fi fost daca nu aveam crestere economica sau Doamne fereste scadere?
    • +2 (2 voturi)    
      Am intrebat mai jos (Miercuri, 14 februarie 2018, 14:11)

      Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

      Cum stai cu bunastarea? Tot pe bonuri de masa postezi sau ai trecut pe copeici??? Ca ai vazut la chinezi, la 8% crestere si-au tras orase, industrie si autostrazi ca in America....tu inca prasesti, cu sapa.
  • +2 (2 voturi)    
    Ok dar indicele bunastarii? (Miercuri, 14 februarie 2018, 12:59)

    Dalinar [utilizator]

    A crescut? Ca sunt 5 milioane la limita saraciei in tara.
  • 0 (0 voturi)    
    INS, daca te fortezi putin sau daca se "inerveaza (Miercuri, 14 februarie 2018, 13:22)

    deval [utilizator]

    Escobar, ai putea -ma tem -sa scoti si un 50% !
  • 0 (0 voturi)    
    Crestere de 7%? Cu PSD-ul in frunte?? (Miercuri, 14 februarie 2018, 17:32)

    Attila the Hun [utilizator]

    Nu e bine. Nu e deloc bine.

    Daca ar fi fost o crestere de 0,2%, puteam sa zicem ca e o crestere sanatoasa in conditiile date. Nu datorita, ci in pofida pesedeului.

    Mai buna ar fi fost o crestere de 0%. Ca sa se vada ca nu sint buni de nimic.

    Dar idealul ar fi fost o crestere negativa de vreo -7%. Ca sa fie si argumente, nu doar gargara obisnuita.

    Lasind gluma la o parte, avind in vedere "marimea" economiei romanesti, crestere, stagnare, descrestere - tot un drac. 7% sau -7% din mai nimic e absolut nimic.
  • 0 (0 voturi)    
    Strangem curelele cu 10% ! (Joi, 15 februarie 2018, 2:12)

    Thriller [utilizator]

    Daca statistica ar tine loc de economie, am fi inaintea americanilor ! Inca de pe vremea lui Ceasca statistica romaneasca merita premiul Nobel pentru Literatura - baietii ridica sagetile alea de pe graficele lor de zici ca sunt rachete la Cap Canaveral si ca o sa-si ia zborul dintr-o secunda in alta ! Toti indicatorii cresc, numai realitatea e de cacat in Romania.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version