El a anunțat, în cadrul unei declarații de presă de la Palatul Victoria, că se intenționează dezvoltarea mai multor proiecte în parteneriat public-privat.
„Unul vizează autostrada Târgu Neamț-Iași-Ungheni în lungime de 100 de kilometri și va include și un pod peste Prut, astfel încât autostrada să se descarce în rețeaua rutieră a Republicii Moldova. Un alt segment în reprezintă Ploiești – Râșnov (109 km). Acestă autostradă va fi poate cel mai râvnit proiect care va fi lansat în parteneriat public-privat. Nu avem nicio îndoială că potențialii parteneri privați vor fi foarte interesați să investească alături de stat în această autostradă care va fi probabil una dintre cele mai circulate din România. Este o investiție sigură cu un termen rezonabil de recuperare a banilor investiți. Va fi un interes ridicat pentru potențialii parteneri privați”, a spus Ștefan.
Potrivit acestuia, se mai are în vedere Autostrada Sudului, respectiv Alexandria – Craiova - Drobeta Turnu Severin - Lugoj de 550 kilometri.
„Este un proiect important pentru foarte mulți investitori care au investiții mari în zonă, mă refer în primul rând la Craiova. Va duce la creșterea potențialului turistic în Defileul Dunării și va asigura accesul facil la stațiunile balneare din sud-vestul țării. Va asigura legătura cu Serbia, Bulgaria și cu coridorul IV pan-european la Lugoj”, a explicat vicepremierul.
Alt proiect vizează operarea rețelei de spitale CFR în parteneriat public-privat.
„Sunt 15 spitale în rețeaua gestionată de Ministerul Transporturilor care azi nu arată în cea mai bună stare. Elementul de noutate este abordarea parteneriatului public-privat care a fost adoptată. Este ceva asemănător cu încredințarea managementului unor unități de stat, dar e mai mult decât atât, pentru că partenerul privat va participa cu fonduri proprii. Acolo avem medici și asistente cu pregătire foarte bună. Vom eficientiza managementul acestor unități medicale. Nu vom mai vorbi de 15 manageri cu abordări diferite, 15 contabili cu evidențe contabile diferite. Va fi un singur centru decizional la investitorul privat”, susține Ștefan
Un alt proiect se referă al construcția Complexului medical Carol Davila.
El precizează că toate aceste cinci proiecte vor mobiliza resurse financiare de 15-20 miliarde euro.
deci vine firma ai turceasca, face rapid o autostrada de doi bani de la alexandria la lugoj, apoi incaseaza de la stat cateva sute de milioane in fiecare an si dracnea / ciuma rosie primeste un procent din actiunile firmei in schimbul contractului.
partea interesanta este ca nu trebuie sa bage bani acum, cand oricum nu au. cateva proiecte de genul asta, cu firme turcesti sau de prin alte tari greu de investigat si baietii se pot retrage linistiti in madagascar. daca pierd alegerile in 2020 tot au o "pensie" de milioane.
De ce nu fac proiectele cu care se pot lua bani moka de la CE?
Centura capitalei este o mare prioritate, dar și de nord, nu numai prin sud.
La fel pe bani europeni, nod Ploiești-Buzău-Focșani-Bacău-Suceava, ceva simplu, pe plat, ca să luăm toți banii europeni.
Vrajeala comunista
De ce aceste declarații ? Să dea impresia că fac ceva. La fel a apărut și Ponta acum câțiva ani, a promis că se va construi autostrada până la Comarnic, de atunci au trecut vreo 8 ani, rezultate 0.
Mi se pare o jignire că în an centenar regiunea Moldova , care nu are nici 5km de autostradă, să i se promită din nou vise în loc să se semneze contractele pentru începerea lucrărilor. Nu cred că PSD se va mai baza pe voturile din Moldova la următoarele alegeri.
Oltenia şi Moldova vor rămâne fiefuri PSD pentru că alternativa e munca şi aşa ceva e de neconceput.
Si da, Moldova e tinuta saraca de catre PSD pentru a fi in continuare controlabili.
Daca e sa luam domeniul IT, care nu are nevoie de autostrazi, putem vedea ca Iasi-ul nu e cu nimic mai prejos decit Clujul sau Timisioara. Dar in Vaslui, atit timp cit nu ai unde te angaja... ce sa faci?
Si bineinteles, reversul medaliei e ca asistatii sociali sunt foarte usor de convins de primar ca daca vin ceilalti le taie ajutorul.
Daca tara s-ar dezvolta, PSD ar deveni irelevant.
Deci, cum convingem milioane de prosti sa se trezeasca si sa inceapa sa voteze cu progresistii USR sau RO+?
Auzi, Alexandria...nici in gluma. Care statiuni ? Herculane e o ruina. Mai e vreuna ?
Ati ciordit tot. Criminalilor. Incompetentilor. Hotilor.
parca de 70.
intre alexandria si craiova drumul este modernizat, e ca'n palma, oleaca largit. dar mult trafic. o autostrada se justifica. de la caransebes, sau lugoj, e legatura cu nadlac, iar prin timisoara cu cenad.
ba, ar fi chiat bine sa se aiba in vedere alexandria giurgiu, macar un drum modernizat, sau expres. traficul spre bulgaria si turcia ar fi usurat, fara a mai ocoli prin buc.
io, personal, cred ca doua autostrazi, la nord si la sud de munti (cu actualele treceri prin defilee, culoare, defileuri, sa ramana de interes turistic), ar fi utile si mai usor de executat.
la autostrada asta a sudului, ar fi intrarile de la calafat din bulgaria, grecia si de la portile de fier din serbia, sudul balcanilor.
si n'ar fi prea mult teren accidentat, numai prin muntii banatului, la herculane, dar nu prea dificil de executat.
cand a fost trasat pe acolo, s'au luat in consideratie alte elemente, fara legatura cu existenta lui nicu dracnea.
iar autostrada ar usura si renault si ford.
caci, de la craiova la pitesti, oricum va fi cel putin un drum expres.
Daca intrebi pe cineeva din moldova, va spune ca impedios necesar este autostrada prin moldova
Daca intrebi pe cineva din sud, va spune ca impedios necesar este sudul.
Intelegi unde bat.
Acum, sunt zone care au beneficiat de investitii si s-au dezvoltat. Sunt zone in care investitiile nu s-au facut de cand a plecat ceausescu. Care ar fi prioritatea? Daca s-ar continua cu dezvoltarea zonelor "bogate" discrepanta intre regiuni ar deveni uriasa si nu cred ca este un lucru deloc bun pentru Romania.
Infrastructura este necesara in toata tara dar prioritate ar trebui sa primeasca zonele slab dezvoltate. In felul acesta si-ar creste sansele de a beneficia de investitii.
Restul ... sunt povesti.
-Vrem autostrata Iasi-TgMures !! Sa fie legata Moldova de vest!
Bucurestiu-ul raspunde:
- Facem TgNeam-Iasi!
si dialogul continuă:
-Vrem Iasi-TgMures !
- Facem Suceava-Bucuresti
- Vrem Iasi-TgMures
- Facem Bacau-Brasov
- Vrem Iasi TgMures
- Facem Iasi -Chisinau
Deci orice, numai sa nu fie Iasi-TgMures. Adica Bucurestiul face orice doar pentru a izola Moldova.
De luat aminte.
dobrogea de maramures ?!
deocamdata toata ro e izolata.
macar sa termine una, de la cap la coada.
de la nadlac la constanta, cea mai importanta cale comerciala din ro.
ioc cred ca, pt. cine a mai umblat si stie, e mai mult trafic intre brasov si bacau, decat intre tg. mures si iasi.
si ma refer la trafic comercial, nu la scurtarea drumului spre ...locul de munca, pt. capsunari.
In douazeci - si cat crezi ca va fi gata Pitesti-Sibiu?
Pai de ce n-ati facut spitalele alea pina in 2019, cum va laudati in 2016???
Sa ii vad cum se vor vaita ca este scump .
De fapt...cat timp PSD va avea ceva de spus in parlamentul Romaniei n-o sa vada romanii vreun metru de autostrada.
Am vazut deja de atata timp de cand mare parte din Moldova e stapanita de baroni din PSD, la guvernare PSD (vezi guvernul Ponta) iar in Parlament acelasi PSD cu majoritate. Cati km de autostrada au facut? 0. Au inaugurat bucati incepute de altii, ei au facut fix 0. Cum avem si anul asta, FIX ZERO, avand in vedere ca anul trecut tot ei erau la putere.
Hai, ura si la gara, cautam o alta tara ca aici nu se mai poate.
„Este un proiect important pentru foarte mulți investitori care au investiții mari în zonă, mă refer în primul rând la Craiova. Va duce la creșterea potențialului turistic în Defileul Dunării și va asigura accesul facil la stațiunile balneare din sud-vestul țării. Va asigura legătura cu Serbia, Bulgaria și cu coridorul IV pan-european la Lugoj”, a explicat vicepremierul. Aceasta autostrada trebuie sa se construiasca, obligatoriu iar, pe teritoriul judetului Caras-Severin va trebui sa treaca cat mai aproape de Moldova Veche / Noua si apoi sa urce spre Lugoj, pentru ca aceasta zona este vitregita de infrastructura, avand doar un DN prin care se poate face legatura cu o autostrada, neavand nici cale ferata.
jupanul iar ne ia la misto