România este foarte tânără în privința antreprenoriatului, iar acum afacerile de familie se pregătesc de succesiunea către noua generație, susține Mihaela Mitroi, SEE Managing Partner Tax&Legal Services la PwC România.

Mihaela MitroiFoto: Hotnews

„Suntem foarte tineri în ceea ce privește antreprenoriatul. Familiile încep acum să treacă către noua generație. În Marea Britanie este mai simplu pentru că au experiență de 400 de ani, iar acolo companiile de consultanță oferă sfaturi de atâta timp. Am început acum în România, unde suntem la grădiniță (în privința antreprenoriatului n.r.)”, a spus Mitroi, într-o conferință de presă.

Potrivit acesteia, în România sunt multe cazuri în care business-urile nu au trecut la noua generație din cauza unor accidente.

„Am observat multe cazuri triste și dureroase de oameni care au avut probleme, accidente, erau administratori unici și business-urile s-au dus de râpă pentru că nu au putut să asigure generației următoare transmiterea business-ului. Vedem și familii care se despart, iar aceste chestiuni țin de transferul afacerii către generatia tânără. Exemplele acestea triste demonstrează că trebuie sa te pregătești ca familie (de transferul business-ului nr.) și România trebuie să aibă astfel afaceri care pot trece peste o generație”, a precizat oficialul PwC.

Ea a prezentat un studiu care spune că 49% dintre afacerile de familie din România au în plan transferul business-ului către noua generație.

Conform documentului, 53% dintre afacerile de familie din România se așteaptă la o creștere anuală de peste 10% a business-ului în următorii 5 ani. De asemenea, 68% anticipează proiecte noi antreprenoriale în următorii cinci ani și tot același procent consideră că abilitatea de a atrage talente și de a le reține în companie reprezintă o provocare.

65% înțeleg beneficiile concrete ale digitalizării și au un plan realist de cuantificare a acestora, 49% au în plan transferul business-ului către noua generație, 37% consideră planurile de succesiune ca o importantă problemă în următorii cinci ani, iar 47% au un plan de succesiune pentru anume poziții în ceea ce privește conducerea companiei.

Reprezentanții acestor afaceri (78%) cred că majoritatea veniturilor vor fi generate de aceleași produse sau servicii și 54% intenționează să pornească noi proiecte antreprenoriale.

Un procent de 61% vrea să atragă management profesionist din afara familiei, comparativ cu 61% la nivel global. De asemenea, 44% vor să se extindă pe plan internațional, comparativ cu 49% la nivel global.