De câți bani are nevoie o familie din România pentru un trai decent (studiu)

de Florin Barbuta     HotNews.ro
Miercuri, 31 octombrie 2018, 14:19 Economie | Finanţe & Bănci


Blocuri intre case - Iasi 2
Foto: Hotnews
Valoarea coșului de consum pentru un trai decent este de 6.762 lei pe lună pentru o familie de doi adulți și doi copii, în mediul urban, luând în calcul că unul dintre copii are 12-14 ani, iar celălalt 8-10 ani, relevă datele unui studiu Syndex, Institutul de Cercetare a Calității Vieții împreună cu Fundația Friedrich Ebert Stifung, care au derulat o cercetare la nivel național pentru fundamentarea unui coș minim de consum pentru un trai decent în România.

Pentru o familie de doi adulți și un copil este de 5.551 lei, pentru una de doi adulți fără copii de 4.146 lei, iar pentru o persoană adultă de 2.552 lei/lună.




Trai minim decent înseamnă, în concepția celor care au realizat studiul, toate nevoile biologice și sociale generale care sunt acoperite la un moment dat.

Acesta include alimentație echilibrată, haine și încălțăminte noi, familia dispune de locuință cu un anumit grad de intimitate și autonomie a membrilor, mobilată și echipată cu aparate electrocasnice în stare bună, posibilitatea de plăti facturile, asigurarea îngrijirii sănătății adecvate, posibilitatea de a se recrea la cinema, muzeu și vacanță o dată pe an. De asemenea, s-a luat în calcul și posibilitatea de constitui un fond de economii pentru a putea procura bunuri scumpe de folosință sau pentru a acoperi cheltuieli extraordinare ocazionale sau neprevăzute, inclusiv pentru a-și ajuta apropiații în caz de nevoie.

Valoarea energetică a coșului alimentar:
  • Din aprecierile experților nutriționiști o persoană de sex masculin care desfășoară activități fizice și intelectuale normale are nevoie de minim 2.700 calorii pe zi. A doua persoană, de sex feminin, are nevoie de 2.200 calorii, un copil de 12-14 ani de 1.800 calorii, iar o fetiță de 8-10 ani de 1.350 calorii.
Prețurile pentru produsele alimentare au fost colectate din piețe și supermaketuri în cinci orașe (Brașov, Cluj, Constanța, Iași, Timișoara) în care a fost efectuată cercetarea. S-a utilizat o medie a prețurilor colectate. Astfel s-a ajuns la 1.405,34 lei pentru coșul alimentar. Aici au fost include produse de la făină la cafea.

În ceea ce privește bugetul pentru îmbrăcăminte și încălțăminte a fost luat în calcul distribuind prețul uniform per bucată pe întreaga durată de utilizare a fiecărui obiect. Acesta include îmbrăcăminte și încălțăminte pentru fiecare anotimp, inclusiv lenjeria intimă și hainele de casă. Astfel s-a ajuns la o sumă totală de 650,93 lei, pentru o familie de 4 persoane.

"În ceea ce privește locuința, nu numai nevoia achiziției unei locuințe sau achitării unei chirii este importantă, ci și calitatea locuințelor pe care populația trebuie să și le permită. În prezent, costurile ridicate ale locuințelor relativ la venituri forțează familiile să facă compromisuri în ceea ce privește calitatea acestora, prin achiziționarea unor locuințe sub-dimensionate, predominant apartamente cu 2 camere de cel mult 55 metri pătrați, echivalentul unui grad de confort sub I, situate în zone mărginașe, greu accesibile și de multe ori lipsite de serviciile urbane uzuale. Cercetătorii au luat în calcul minimul legal privind suprafața. Legea 114/2006 stipulează un minim necesar de 66 metri pătrați pentru un apartament de trei camere în care locuiește o familie de patru persoane", se arată în document.

Pentru a ajunge la un preț de achiziție, cercetătorii au făcut media dintre prețurile mediane pe metru pătrat din cele cinci orașe publicate într-un raport al analizeimobiliare.ro. Un apartament de 66 metri pătrați, la un preț de 1162 euro/metru pătrat are un preț total de 76.692 euro. Pe lângă avansul de 15% presupunem o DAE de 5,81% (la nivelul lunii iulie) și o durată a creditului de 30 de ani. Rata lunară este calculată de 383 euro.

Pentru dotarea locuinței s-a constatat că lunar ar fi nevoie de 220,45 lei, iar pentru cheltuielile cu apă, impozite pentru locuință etc. de 476,8 lei/lună.

În ceea ce privește produsele precum detergenți, hârtie de toaletă, spumă de ras, periuță de dinți și așa mai departe ar fi nevoie de 273,71 lei/lună.

Pentru servicii de tuns, internet, TV, transport – 488,35 lei/lună/familie, educație și cultură – 545,8 lei, îngrijirea sănătății – 107,45 lei, recreere și vacanță – 234,11 lei.


Citeste mai multe despre   









28694 vizualizari

  • +18 (30 voturi)    
    trai decent pentru o familie decenta (Miercuri, 31 octombrie 2018, 14:57)

    pehash [utilizator]

    in realitate, pentru majoritatea electoratului locuinta se mosteneste, hainele copiilor vin din donatii sau de la rudele ale caror copii au mai crescut si cheltuielile pentru cultura si educatie se rezuma la abonamentul TV. in schimb apar cheltuielile cu alcoolul si tutunul.

    oare cum poti sa duci un trai decent fara cheltuieli de transport? toata familia merge pe jos 100%?
    • -2 (32 voturi)    
      Nu inteleg cum au ajuns la cifrele astea (Miercuri, 31 octombrie 2018, 15:35)

      2087 [utilizator] i-a raspuns lui pehash

      Ce familie e asta, frate? De unde 6700 de lei pe luna? Sunt amandoi directori?
      • +15 (25 voturi)    
        nu (Miercuri, 31 octombrie 2018, 15:57)

        irma [utilizator] i-a raspuns lui 2087

        nu..sunt amandoi politisti sau angajati in armata si au impreuna minim 7000 ron :D
        daca erau 2 profesori..poate ajungeau la 4000 :)
        • +2 (4 voturi)    
          daca si cu parca (Joi, 1 noiembrie 2018, 9:51)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui irma

          daca sunt 2 profesori debutanti cu studii superioare si examen de titularizare luat, 4300. dar au doi copii, din care unul de 12-14 ani, deci parintii au ~40 de ani. caz in care au ajuns la gradul 1 si pot castiga impreuna ~7000 ron. Asta doar pentru cei care se multumesc cu norma didactica de 18 ore (care presupune 40h/saptamana, dar in practica nu se intampla). Daca mai faci ceva in timpul ramas (meditatii, scoli private etc) poti sa triplezi suma.

          dar exista alternative. un tanar inginer care a terminat poli anul trecut, i-a placut cartea si s-a angajat la o multinationala pe profilul lui va castiga dupa primul an cel putin 1000-1500 eur net.
      • +3 (23 voturi)    
        Mda (Miercuri, 31 octombrie 2018, 16:39)

        _Un stelist_ [utilizator] i-a raspuns lui 2087

        Familia mea (soție și doi copii) trăiește decent, dar cu 16000 lei pe lună, nu văd cum ne’am descurca cu ce zic ăștia. Nu suntem directori, câștigăm decent lucrând în privat.
        • +4 (12 voturi)    
          La asta ma gandeam (Miercuri, 31 octombrie 2018, 17:21)

          Ecce_Homo [utilizator] i-a raspuns lui _Un stelist_

          Noi tinem un excel cu toate dar absolut toate cheltuielile. Lunar ajungem la 16000-17000 lei in conditiile in care nu iesim foarte des in oras, nu tinem pasul cu moda si lucram de acasa, deci deplasarile cu masina sunt rare si doar pe distante lungi. E drept, stam cu chirie, avem caine si pisica, nu avem copii, mancam mai putin dar mai calitativ, avem abonamente la piscina, suntem la zi cu vizitele la dentist, analizele anuale atat eu cat si sotul, cumparam muzica si carti (ei, da, mai sunt si din astia care nu fura de pe net) si calatorim de 2-3 ori pe an in afara tarii, in Europa - city break, niciodata full sejur. Media lunara e la peste 16.000 lei... pentru traiul pe care noi il consideram decent.
          • -8 (12 voturi)    
            "atat eu cat si sotul" spune E. Homo (Miercuri, 31 octombrie 2018, 19:05)

            mcris [utilizator] i-a raspuns lui Ecce_Homo

            You are out of the closet.
            • +6 (6 voturi)    
              ei, lasati (Miercuri, 31 octombrie 2018, 21:10)

              Ecce_Homo [utilizator] i-a raspuns lui mcris

              Stiu, pana acum, toti comentacii credeau ca-s barbat. De fapt, mi-a placut foarte mult "Ecce Homo".
              • +1 (3 voturi)    
                pai (Joi, 1 noiembrie 2018, 10:30)

                mumuishere [utilizator] i-a raspuns lui Ecce_Homo

                pai sa te hotarasti ... om sau femeie? :P (gluma)
          • +4 (4 voturi)    
            Felicitari! Sunteti barosani! (Joi, 1 noiembrie 2018, 10:19)

            complet_retard [utilizator] i-a raspuns lui Ecce_Homo

            Este si un pic de invidie in apreciarea mea, nu doar pentru suma: la noi, doi adulti si mama soacra ce este pensionara, avema doar 9.500-11.000 lei.

            Cat mai ales pentu Excelul ala, noi mereu ne intrebam "pe ce s-au dus banii?" ...

            O data cu inaintarea in varsta, city-break-urile se raresc, insa cheltuielile cu sanatatea cresc considerabil!
            • +3 (3 voturi)    
              da, inteleg (Joi, 1 noiembrie 2018, 10:45)

              Ecce_Homo [utilizator] i-a raspuns lui complet_retard

              Da, a fost greu la inceput dar dupa ce am optimizat cu google doc fiecare dintre noi isi introduce cheltuielile cand le face, in categoriile pe care le-am gandit impreuna. A fost mai greu sa ne obisnuim sa introducem aceeasi denumire la furnizor, serviciu, etc.
              Dar dupa ce am calibrat 2-3 luni fisierul acum e foarte simplu de tinut.
              Si cred ca pe undeva are si un efect psihologic :D
              Sper sa reusim cu ajutorul lui sa mai taiem pe ici pe colo cheltuielile.
              • +2 (2 voturi)    
                foarte bine! (Joi, 1 noiembrie 2018, 11:47)

                complet_retard [utilizator] i-a raspuns lui Ecce_Homo

                "Sper sa reusim cu ajutorul lui sa mai taiem pe ici pe colo cheltuielile."

                frumoaas sparanta!

                evident, daca nu stii clar PE CE se duc cei mai multi bani, nu ai sanse sa faci un cost-reduction eficient ...

                pe mine ma dernaja cand, la intrebarea cuiva din strainatate care sunt cheltuielile lunare aiic in Bucuresti, nu puteam sa ii dau un raspuns clar, numai chiria si intretinerea le stiu cu certitudine ...
          • +1 (3 voturi)    
            16-17000lei/lunar? (Joi, 1 noiembrie 2018, 10:47)

            GazODuct [utilizator] i-a raspuns lui Ecce_Homo

            Mi se pare exagerat sa ai cheltuieli de 16000-17000 lei avind acele standarde. Cazul meu, 2 pers, masina benzina, apartament proprietate personala, haine cumparate frecvent si nu chestii ieftine, cosmetice si produse de ingrijire peste medie, circa 4 sapt concedii pe ana in tara si afara, nu cumparam mizerii cind e vorba de alimentatie (orice vizita la hypermarket se termina cu bonuri de 3-400lei ) si din venituri de circa 13.000 lei lunar, punem deoparte undeva la 13-15k (nici nu stim exact deoarece economisirea nu este un scop) euro deoparte anual. Probabil se ajunge la 16-17000 lei lunar cu cheltuieli aberante gen chirie de 4-5000 lei deoarece vor apartament ultracentral de 4-5 camere sau cumparat vinyluri de sute de euro, dar in rest am dubii ca acele calcule ar fi corecte. Sau poate ca ar trebui sa te opresti sa hranesti pisica cu homar si caviar.
            • +1 (1 vot)    
              Nu ma bag (Joi, 1 noiembrie 2018, 11:01)

              Ecce_Homo [utilizator] i-a raspuns lui GazODuct

              Eu am facut media anuala. Chiria e 350 si nu e in centru dar e apartament de doua camere (noi doi, doua biciclete si doua animale, o tona de carti, cateva haine, doua calculatoare, tre' sa incapem cumva).
              In plus, la cheltuieli eu am pus si ce platesc lunar la stat. 450 euro de duc numai la maretul stat roman. In fiecare luna.
              • 0 (0 voturi)    
                stat? (Joi, 1 noiembrie 2018, 12:07)

                OvidiuF [utilizator] i-a raspuns lui Ecce_Homo

                ce cheltuieli cu statu domne? discutiile astea (ca sa compari mere cu mere) sunt de cheltuieli familiale vs venituri salariale nete.... daca cum unul pune contributiile sociale,la cheltuileli, altul impozitul ca ia doar dividende... etc... ce legatura va avea ghiveciul rezultat cu topicul de mai sus?
                • +3 (3 voturi)    
                  Eu sunt statul :D (Joi, 1 noiembrie 2018, 12:16)

                  Ecce_Homo [utilizator] i-a raspuns lui OvidiuF

                  De fapt, eu sunt firma. Eu sunt unicul asociat si unicul salariat. Avem un singur venit, cel din firma. La care platesc dividende si impozit pe venit. E normal sa trec la cheltuieli. De exemplu nu pot separa cheltuielile cu internetul pt scop personal vs scop firma pt ca lucrez de acasa. La fel si cu telefonul, nu am cum sa delimitez atat de clar lucrurile. Mai sus am spus cat cheltui lunar. Adica efectiv cat cheltui cu totul. Nu amestec nimic, am explicat doar suma pe care am trecut-o in primul comentariu.
                  • 0 (0 voturi)    
                    e nu (Joi, 1 noiembrie 2018, 12:28)

                    OvidiuF [utilizator] i-a raspuns lui Ecce_Homo

                    1. nu ai inteles scopul cercetarii din articol. Ea iti da un buget decent pentru a trai in Romania (probabil intr-unul din marile orase, la tara e mai ieftin cu siguranta)
                    2. chiar din descrierea ta am putea naste o dezbatere despre cum folosesti tu un regim fiscal mult mai bland ca mine, care in calitate de salariat platesc d e2X mai multe taxe ca tine. Avand in vedere ca nu ai angajati si eu teoretic m-as putea reinventa maine ca PFA sau SRL si sa factureze serviciile prestate zilnic. Oricum nu asta e topicul articolului, sa revenim la pct. 1.
                    • 0 (2 voturi)    
                      Nu cred (Joi, 1 noiembrie 2018, 13:00)

                      Ecce_Homo [utilizator] i-a raspuns lui OvidiuF

                      Dupa cum ziceam. AM INTELES articolul si explicatiile cifrelor dar mai sus, in primul comentariu, am zis la ce sume scot din buzunar lunar pentru felul in care traiesc. TOTAL. Regimul fiscal nu e mai bland, nu stiu ce-ti inchipui. Am un CIM, al meu, pe firma mea. Platesc lunar contributii, trimestrial impozite, indiferent ca incasez tot ce facturez sau nu. Daca ne apucam de comparat procente e posibil ca procentele tale sa para mai mari ca angajat, dar daca vorbim in sume nete nu cred ca e cazul. Si nici nu cred ca te trezesti cu impozite noi asa cum s-a intamplat cu CASS-ul la dividende (desi, repet, am si CIM).

                      Revenind la topicul articolului, tot ajung la 10.000 lei pe luna fara ce pot atasa exclusiv firmei. Mna, ca sa fii fericit. :D
                    • +1 (1 vot)    
                      Buna remarca. (Joi, 1 noiembrie 2018, 14:54)

                      Lok [utilizator] i-a raspuns lui OvidiuF

                      Nici o variabilitate in functie de locatie pentru costul locuintelor, costul alimentelor sau traiul in general. Vreo medie specificata? Nimic. Cam amatoresc, dar asta e doar o parere personala.
                      • +1 (1 vot)    
                        clar e prea generic (Joi, 1 noiembrie 2018, 15:39)

                        OvidiuF [utilizator] i-a raspuns lui Lok

                        eu din text am inteles (indirect) ca s-ar aplica celor 5 orase mari unde au facut si analiza pe cost alimente. Clar ca esti boier cu banii astia daca ai si casa in localitati mici si foarte mici. E adevarat si ca viata e mai scumpa in Cluj vs Craiova, desi orasele sunt similar ca marime... dar astea sunt deja fineturi... Si ma am un mare dubiu cu vacanta aia de 600 EUR pe an 4 persoane, poate la Eforie....
                  • 0 (2 voturi)    
                    OvidiuF are dreptate... (Joi, 1 noiembrie 2018, 12:56)

                    GazODuct [utilizator] i-a raspuns lui Ecce_Homo

                    Din pacate logica ta are multe erori. Acei 450EUR lunar nu sint o cheltuiala a ta, sint o cheltuiala a firmei. Este irelevant ca este firma ta, e entitate juridica nu este o persoana fizica. De asemenea, cheltuielile cu telefonie, internet etc, daca sint deductibile pe firma, la fel, nu sint cheltuieli personale.
                    • 0 (2 voturi)    
                      still no (Joi, 1 noiembrie 2018, 13:06)

                      Ecce_Homo [utilizator] i-a raspuns lui GazODuct

                      Nu am nicio bresa in logica. Repet, eu am pus tot ce cheltui ca sa exist. Daca eu nu exist, nu exista venit si nici firma si nici cheltuieli.

                      Dar ca sa merg pe argumentele tale, atunci sunt sub media calculata de studiu. Pentru ca ramane doar mancarea, chiria si plinul lunar de benzina (e doar unul si masina ghici ce? nu am trecut-o pe firma). In rest, cartile sunt deductibile - deci cultura o suporta firma.

                      Si biletele de avion le-as pune pe firma, si uite cum nu tre' sa mai platesc dividende, ca raman cu 4000 lei cheltuiti pe luna in total :)))))
            • +5 (5 voturi)    
              venitul dicteaza standardul (Joi, 1 noiembrie 2018, 13:44)

              pehash [utilizator] i-a raspuns lui GazODuct

              Daca peste noapte ti se dubleaza salariul, vei descoperi rapid noi metode de a-l cheltui.
          • +1 (1 vot)    
            Ce de bani ... (Joi, 1 noiembrie 2018, 14:38)

            Vasalie Sa Traiti [utilizator] i-a raspuns lui Ecce_Homo

            Mi-e greu să înțeleg cum pot unii să cheltuie atâta bănet :D
            Noi suntem doar 2, fără copii (dar o pensie alimentară de plătit) și de vreo 2 ani ne încadrăm în bugetul autoimpus de maxim 2.000 Lei/lună pe care l-am stabilit analizând datele băgate timp de un an în excel (ok, google docs :D ). Aici intră cheltuielile casei, mersul la supermarket și ieșirile în oraș (fără chirie, apartamentul este al nostru). Țoalele le ținem la minimul posibil, fără chestii la modă etc. Ce nu încape într-un dulap (mare, e adevărat ... dar numai unul) nu ne trebuie!
            La asta se mai adaugă cca. 2.000/lună cheltuielile cu mașinile care sunt pe firmă. Firma este a noastră, noi suntem singurii angajați și plătim la stat cca. 4.000 Lei/lună (impozit dividende, dări salarii etc. ... fără TVA, aia e deja a statului, doar trece pe la noi).
            Deci cu greu ieșim la un total de 8.000 Lei/lună cu tot cu firmă! Hai să exagerez puțin, 9.000 Lei/lună (incluzând și neprevăzute, țoale etc.).
            La asta se mai adaugă însă călătoriile care fac praf o bună parte din ce rămâne (totul este organizat exclusiv de mine ... de aici și costurile relativ mici față de cât ar fi la agenție): anual ieșim de minim 15 de ori pe munte (1-3 zile), 3-4 ieșiri scurte din țară (3-5 zile), 1-2 tururi de 7-10 zile prin țară și cel puțin o ieșire de 2-3 săptămâni în destinații mai îndepărtate. Asta înseamnă încă o medie de ~3.500-4.000 Lei/lună, benzina pentru ieșirile prin țară sau țările din jur fiind inclusă în cei 2.000 Lei/lună de la mașini.
            • +2 (2 voturi)    
              :)) (Joi, 1 noiembrie 2018, 15:08)

              Ecce_Homo [utilizator] i-a raspuns lui Vasalie Sa Traiti

              9000 + 4000 = 13.000

              La noi se adauga chiria si animalele.

              Deci cam la fel.

              Dar vezi ca o sa te ia lumea la ture ca amesteci firma cu persoana :))))))))))))) Apropo, cate concedii departe de Europa erau in toti banii aia dati la stat? :D Ca eu la asta ma gandesc cand vreau sa ma deprim :D
              • +1 (1 vot)    
                Eu nu mă deprim ... (Joi, 1 noiembrie 2018, 16:35)

                Vasalie Sa Traiti [utilizator] i-a raspuns lui Ecce_Homo

                ... e doar caut soluții.
                Soluția pe care o studiez momentan e "Labuan Company" ... $4.500 în primul an și câte $1.850 începând cu al doilea la care se adaugă un impozit de 3% din venituri sau $6.000/an (care e mai mic, normal). După ce am stat 3 săptămâni în primăvară prin zonă mă gândesc destul de serios la o relocare în partea aia de lume ... și 0 Lei taxe statului român ... pentru că le folosește pentru orice ... mai puțin pe ceva care m-ar interesa și pe mine.

                În plus ar mai fi $1.600/2 ani permisele de ședere și ... permanent în vacanță.
                Asia de S-E este una dintre cele mai faine zone în care să te retragi și să lucrezi de acasă ... așa cum faceți și voi din câte am înțeles :) O vreme mi-a surâs Tenerife ... dar e tot UE ... aceleași reguli cretine, "politically correctness" dusă la extrem și alte prostii comuniste.

                Cât despre amestecatul firmei ... firma există doar pentru a ne permite să muncim când, unde și cât vrem ... cu taxe mai mici. În loc să fim angajați 9-17 și să plătim 45% din brut la stat mai bine firmă (mai ales că domeniile în care activăm ne permit) și stăm pe salarii minime + dividende + o parte din cheltuieli pe firmă, mai ales că e plătitoare de TVA.
      • +3 (13 voturi)    
        Mentalitate de somer/asistat (Miercuri, 31 octombrie 2018, 17:16)

        Ecce_Homo [utilizator] i-a raspuns lui 2087

        Un muncitor calificat, fara functie de conducere, are un salariu de 2500-3500 lei la firme din Ilfov. Iti pot demonstra, lucrez in domeniul salarizarii. Unora li se deconteaza transportul. Unii primesc tichete de masa de cate 300 lei/luna. Sot si sotie care lureaza in aceeasi firma pot ajunge chiar si la 8000-8500 lei pe luna. Fara sa aiba functie de conducere.
      • +6 (8 voturi)    
        ai carte, ai parte.. (Miercuri, 31 octombrie 2018, 17:51)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui 2087

        sau te inscrii in PSD :)

        salariul mediu pe economie este undeva in jur de 2700-2800 RON net conform INS. asta fara economia "gri"... care sigur mai adauga vreo 20-30% de la milioanele alea de salaraiati cu minimul pe economie.
      • +2 (4 voturi)    
        sunt sigur (Miercuri, 31 octombrie 2018, 19:53)

        sletcu [utilizator] i-a raspuns lui 2087

        bugetari. Funcţionărimea română aproape îşi triplează veniturile nete beneficiind de sporuri imbecile
    • +1 (7 voturi)    
      Transportul intră la servicii, în orice economie (Miercuri, 31 octombrie 2018, 15:40)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui pehash

      ...
  • -14 (30 voturi)    
    Retrograd. (Miercuri, 31 octombrie 2018, 15:02)

    Lok [utilizator]

    Decent in viziunea cui? 700 de lei pe haine? Poate daca e o famile de adolescenti ce a dat nastere la inca 4 adolescenti. Servicii 500 de lei? Platim si SRI-ul mai nou sau cum? Cultura si educatie 600 de lei sau un total de 7200 pe an. Sau asta e cu tot cu taxe? Absolut irelevant ce vorbesc astia. Dar provoaca indignarea multora.
    • +9 (13 voturi)    
      Lok in retrograd (Miercuri, 31 octombrie 2018, 17:27)

      Ecce_Homo [utilizator] i-a raspuns lui Lok

      Cultura si educatie inseamna carti, teatru, film, muzica, cursuri de limbi straine sau alte ateliere de mestesuguri.

      Haine - noi cumparam haine doar cand sunt de-a dreptul nepurtabile hainele pe care le avem si optam pentru variante relativ ieftine, gen Decathlon - facem sport destul de mult - cu toate astea o pereche decenta de pantofi care sa tine 2 sezoane este la peste 150 lei, o geaca rezistenta, care sa tina la ploaie si vant este tot la peste 150 lei. Nu vorbesc de fitze si figuri ci de haine rezistente, de calitate si cu un oarecare aspect ok.

      Servicii: abonament telefon, internet, cablu. Apoi la servicii mai intra si, poate, servicii medicale, servicii cosmetice, servicii de transport, draci, cam tot ce e serviciu...

      Nu stiu de ce ti se par sume fabuloase, statistica e pt o familie cu doi adulti si doi copii. Mie numai rechizitele, activitatile scolare si extrascolare si hainele copiilor mi se pare ca depasesc sumele respective....
      • -4 (6 voturi)    
        Definita decentei e problema. (Joi, 1 noiembrie 2018, 10:21)

        Lok [utilizator] i-a raspuns lui Ecce_Homo

        E decent pentru cine sau in comparatie cu cine? Daca nu stabilesti cu cine compari traiul este un articol cu valoare nula.
        Orice articol care zice ca "X e mai mult", "X face mai putin", "au scazut actiunile la X", daca nu ofera din capul locului un raspuns la intrebarea "In comparatie cu ce?" are valoare de pamflet.
        • +5 (7 voturi)    
          Bine, dar (Joi, 1 noiembrie 2018, 10:41)

          Ecce_Homo [utilizator] i-a raspuns lui Lok

          Sunt explicate totusi cifrele. In plus vorbim de o statistica, un studiu. Cu bunele si relele.
          Stiu ca "decent" este un concept subiectiv. Insa avem o oarecare idee comuna despre ce e decent ca trai.

          Am citit de curand "Factfullness" si mi s-a parut genial autorul ei. Pune lucrurile in perspectiva si privesti un pic diferit totul dupa ce citesti cartea. Ti-o recomand cu mare drag.
          • -5 (7 voturi)    
            Nu avem concepte comune. (Joi, 1 noiembrie 2018, 11:42)

            Lok [utilizator] i-a raspuns lui Ecce_Homo

            Ex. Pentru mine un telefon nu merita mai mult de 500 de lei/cumparare totala si abonamentul maxim 30 de lei/luna. Si asta e foarte decent in viziunea mea. Dar oare e si pentru tine?
            Despre ce statistica vorbim de fapt? Valorile sunt impuse. Nici o plaja de subiecti sau interviuri. Iar daca valorile nu au o baza fixa si sunt variabile tot ce ramane in articol este sentimentul transmis. Anume celor multi si mai ales din clasa medie - frustrare.
            • +5 (7 voturi)    
              nuante (Joi, 1 noiembrie 2018, 12:22)

              Ecce_Homo [utilizator] i-a raspuns lui Lok

              Eu am acelasi telefon de 4 ani. Luat atunci in 12 rate incluse in abonament. In acelasi abonament am internet cat sa pot lucra de oriunde, ceea ce si fac (am nevoie de email tot timpul si trimit si atasamente marisoare). In acelasi abonament sunt 4 numere (noi doi plus parintii mei). Tot abonamentul e, in medie, 250-300 lei. Nu stiu daca e exagerat, vorba ta, nu am termen de comparatie. Dar, la fel ca tine, eu consider decent.
              Repet, sunt explicate cifrele, iar studiile de genul asta sunt din categoria "cosul zilnic". Nu sunt de necontrazis. Si nici de ofticat sau mai stiu eu ce. Mie mi se pare altceva amuzant: animozitatile pe care un astfel de studiu le starneste :D
              • +5 (5 voturi)    
                Numai tu esti de vina! (Joi, 1 noiembrie 2018, 14:15)

                complet_retard [utilizator] i-a raspuns lui Ecce_Homo

                Ziceai de "animozitatile pe care un astfel de studiu le starneste", dar este exclusiv vina ta - nu trebuia sa dezvalui ca esti femeie!

                Pedeseristii sunt extrem de misogini, nu-i niico mirare ca primesti minusuri si comentarii negative.

                Bun, multe le-ai fi primit oricum, adeptii Daddy ii urasc pe toti cei care nu lucreaza la Stat, si in general pe cei care MUNCESC, ca doar electoratul lor este fprmat din asistatii social ...
                • -3 (5 voturi)    
                  @ complet (Joi, 1 noiembrie 2018, 14:29)

                  Lok [utilizator] i-a raspuns lui complet_retard

                  Ce dorea Adina sa spuna este ca animozitatile sunt ceea ce dorea atat ea cat si tot domeniul ei de "cercetare" sa produca. Alt scop nu au decat sa produca studii false ce nu pot fi publicate stiintific, dar cu valoare politica. Daca vreun articol iti cauta emotia, cauta de fapt sa te faca masa de manevra. (un retard anonim de pe net)
                • +2 (4 voturi)    
                  :))) (Joi, 1 noiembrie 2018, 14:39)

                  Ecce_Homo [utilizator] i-a raspuns lui complet_retard

                  ai dreptate :)))))))))))
                • +3 (5 voturi)    
                  ma intreb (Joi, 1 noiembrie 2018, 14:48)

                  Ecce_Homo [utilizator] i-a raspuns lui complet_retard

                  chiar asa? cum de nu a aparut Mazeta pe aici ca sa ne explice cum sta treaba?
              • -2 (6 voturi)    
                Am gasit "studiul" (Joi, 1 noiembrie 2018, 14:18)

                Lok [utilizator] i-a raspuns lui Ecce_Homo

                Adica era "studiul" in link! Spun asta deoarece este un studiu de rahat, cu presupuneri fara nici o referire la vreo statistica oficiala, care ma asigura ca a facut nimeni vreo statistica special pentru "studiu". Daca ar incerca cineva sa publice asa ceva in orice revista stiintifica, ar arunca-o in gaura neagra a uitarii doar ca nu este vreo bibliografie sau referinte.
                • 0 (2 voturi)    
                  nu stiu de ce (Joi, 1 noiembrie 2018, 14:41)

                  Ecce_Homo [utilizator] i-a raspuns lui Lok

                  dar am senzatia ca, exprimandu-ne total diferit, avem totusi aceeasi parere :))))

                  probabil :D
                  • -3 (5 voturi)    
                    Asadar articolul este retrograd. (Joi, 1 noiembrie 2018, 15:10)

                    Lok [utilizator] i-a raspuns lui Ecce_Homo

                    Cu valori scoase din burta. Fara referinte la vreun studiu stiintific cu scopul de a manipula.
                    Mersi de confirmare.
    • +1 (7 voturi)    
      retrograd (Miercuri, 31 octombrie 2018, 22:31)

      Drago65 [utilizator] i-a raspuns lui Lok

      taticu tu stii cat ar costa numai telefoanele pentru ceva imaginat de tine? sigur mai mult decat castigi tu in mai multe luni. Numai telefoanele!!!!
      • -4 (6 voturi)    
        Alea is la uz casnic? (Miercuri, 31 octombrie 2018, 23:57)

        Lok [utilizator] i-a raspuns lui Drago65

        Ca zau nu stiu? La educatie oare sau au devenit un accesoriu de toale.
    • +2 (8 voturi)    
      Tu nu citesti de te minunezi asa (Joi, 1 noiembrie 2018, 1:06)

      Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui Lok

      Cand vine vorba de cultura, adica nu stii cat costa o carte in Romania. Nu mai spun de un instrument muzical de calitate, despre pictura, etc. Cat despre haine...nu toti se imbraca in treining si gumari.
      • -5 (7 voturi)    
        @Petronela (Joi, 1 noiembrie 2018, 10:41)

        Lok [utilizator] i-a raspuns lui Dalinar

        Sa stii cat costa o carte nu inseamna cultura. Cat despre muzica si pictura acelea sunt sub 5% din populatie si achizitiile sunt deobicei mici (pictura) sau odata pe viata (muzica).
        Cand vei avea copii ve vedea ca toalele lor nu costa 200 pe luna si tie nu iti mai cauti decat la necesitate maxima, deoarece nu ai timp si nu iti mai pasa. Oricum 300 de lei pe luna e mult fata de cat cheltui in realitate. Dar din pozele din articolele tale se vede ca toale sunt tot ce ai.
  • +26 (30 voturi)    
    Studiu incomplet (Miercuri, 31 octombrie 2018, 15:30)

    ww [utilizator]

    Ca sa ne dam seama de realitatea tragica, de frustrarile si lipsurile suferite de romani, ar fi interesant sa aflam si cat este venitul lunar real al unei familii, o situatie geografica, pe nivel de studii etc, si mai ales cate familii il obtin. Acesta se situeaza probabil scriptic in jurul a 3000 de ron, adica la mai putin de jumatate din cel necesar unui trai decent (deci nu vorbim de bunastare sau bogatie). Si asta conform statisticii care spune ca daca eu mananc doi pui si tu niciunul, in medie am mancat cate un pui fiecare si suntem satui amandoi.
    Ar mai fi interesant sa aflam apoi de ce preturile si costul vietii sunt similare cu cele din Vest, numai salariile au ramas in urma. Cum se face oare ca in Romania, cica tara UE, se castiga ca in Albania si mai putin decat in Kazahstan sau Belarus? Ah, am uitat, noi nu suntem productivi si daca ar creste salariile, ne spune lunar eternul Isarescu, am speria sarmanii investitori.
    Cred ca indicatorul cel mai bun al saraciei si lipsei de perspectiva in care se zbate majoritatea covarsitoare a populatiei este migratia. In conditiile in care populatia Romaniei scade ca intr-o tara aflata in razboi, ne putem da seama de "decenta" traiului dus si nu cred ca se impun alte comentarii suplimentare.
    • -2 (18 voturi)    
      Fiscalitatea asupra muncii e problema în RO (Miercuri, 31 octombrie 2018, 15:45)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui ww

      75% dintre funcționarii publici nu fac nimic anume, dar oamenii direct productivi trebuie să asigure și salariile plus pensiile (eventual speciale ale) acelora.

      Venitul lunar real e practic imposibil de determinat, sunt români care trimit în țară 100 de lire sau de euro pe săptămână, alții 200 pe săptămână, alții 500 pe lună etc. etc. Fundația respectivă e una socialistă, se ocupă din proprie inițiativă cu binele oamenilor fără a face nimic altceva decât studii și statistici.
      • +2 (8 voturi)    
        da (Miercuri, 31 octombrie 2018, 17:28)

        Ecce_Homo [utilizator] i-a raspuns lui Harald

        1/5 din veniturile pe care eu ca asociat si angajat unic al unui srl se duc pe contributii, impozit venit si impozit dividende. O cincime!!! E fantastic de mult.
        • +5 (5 voturi)    
          și cu restul plătești TVA la tot ce cumperi (Miercuri, 31 octombrie 2018, 19:46)

          Harald [utilizator] i-a raspuns lui Ecce_Homo

          plus parafiscalitatea generată de diverse obligații legale.
          • +3 (3 voturi)    
            da (Miercuri, 31 octombrie 2018, 21:11)

            Ecce_Homo [utilizator] i-a raspuns lui Harald

            Corect. Plus taxe de drum, impozit la masina, etc
        • +2 (2 voturi)    
          TE INVIDIEZ!!! (Joi, 1 noiembrie 2018, 10:23)

          complet_retard [utilizator] i-a raspuns lui Ecce_Homo

          Sau este mult mai bine ca PFA?!

          o cincime este extrem de putin, la mine, ca salariat, salriul BRUT este de circa 5800, in vreme ce netul este dar 3600 ...
          • +3 (3 voturi)    
            corect (Joi, 1 noiembrie 2018, 10:39)

            Ecce_Homo [utilizator] i-a raspuns lui complet_retard

            Tie iti intra banii lunar, eu nu incasez lunar, nu toti clientii sunt buni platitori.
            Apoi avand firma, daca sunt bolnava nu pot sa imi iau pur si simplu medical si sa stau acasa, chiar daca am contract de munca si platesc asigurare si mai am si abonament la clinica privata. Pur si simplu nu imi permit 'luxul' de a ma imbolnavi.
            Iar daca vorbim de proportii, eu simt direct cand dau banii. In excelul pe care mi-l tin lunar i-am trecut la "bani aruncati pe geam" - beneficiar "maretul stat roman". Mi se rupe sufletul cand ma gandesc cate tari puteam sa vad de banii aia :D. Tu, ca salariat, nu simti direct impozitele. Pana in ianuarie 2018 multi nici nu stiua care sunt contributiile :D
            Nu stiu daca e mai bine la PFA. Dar stiu un lucru, daca se mareste salariul minim eu imi inchid contractul. Nu are sens sa arunc banii astia pe geam. Mai bine ii dau pe carti si bilete de avion. Eventual doar dus.
            • +2 (2 voturi)    
              nu mai imi aminti! (Joi, 1 noiembrie 2018, 11:43)

              complet_retard [utilizator] i-a raspuns lui Ecce_Homo

              Trist, pesimist finalul!
              Sa nu pleci, faci josul lui Daddy, el exact asta urmareste!

              "Tie iti intra banii lunar, eu nu incasez lunar, nu toti clientii sunt buni platitori"

              de asta spuneam "nu mai imi aminti" , stiu bine cum era cand lucram la o firma mica, unde DUPA ce noi ne indeplineam partea de contract, urma lupat sa convingem beneficarul sa PLATEASCA factura!
              Sau chiar la institutul de cercetari de Stat, cand Minsitrul dadea banii pe fazele avizate, o data la trei luni. Doua luni nu luam salriu, iar cand intrau banii, impozitul era MARE, penrtu ca era o suma mare!


              "Apoi avand firma, daca sunt bolnava nu pot sa imi iau pur si simplu medical "

              foart neplacut!!!

              Nu te mai invidiez, dar tot apreciez foarte mult excelul acela cu cheltuielile ...
    • -6 (12 voturi)    
      yawn (Miercuri, 31 octombrie 2018, 17:54)

      BjornTuroque [utilizator] i-a raspuns lui ww

      Asta cu preturi ca in vest e cel mai mare basm din Romania. Ai statistici de la Eurostat cu indici preturi pe toate categoriile de produse/servicii relevante si apoi indice preturi generale de asemenea, calculate la nivel de tara dintr-o medie de UE 100 cat sa priceapa orice maimuta.

      Romania e la 52.2 fata de media EU de 100 si aia e. Statisca cat se poate de oficiala si probabil si corecta. Deci pe hartie cel putin poti sa ai salariu pe jumate cat un Italian obisnuit (indicele la ei e de 101.1) si sa traiesti la fel.

      Re venit pe gospodarie.. nu are cum sa fie pe la 3000 RON cand de caciula mediu e pe la 2500. E mai spre 4200 daca faci un search rapid, deci 40% peste estimare lu peste.

      Se pleaca din mult mai multe motive, inclusiv salariu, dar nu e nici pe departe singurul factor.
      • +9 (9 voturi)    
        De fapt.. (Miercuri, 31 octombrie 2018, 19:37)

        darklei20011217325155703 [utilizator] i-a raspuns lui BjornTuroque

        Multe categorii de preturi sunt chiar peste occident. Locuiesc in strainatate de 5 ani de zile, timp in care nu de putine ori am fost surprins sa gasesc preturi mai bune aici ca in tara. Am avut concedii in alte tari care au costat mai putin ca o vizita acasa.

        Uite articolul, cu 52.5, ca sa dam informatia completa

        https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php/Comparative_price_levels_of_consumer_goods_and_services#Price_levels_for_food.2C_beverages.2C_tobacco.2C_clothing_and_footwear

        52.5 relativ la media europeana, care e adusa mult in jos de tot estul Europei, e un numar irelevant in comparatia exclusiv cu occidentul, iar la o analiza atenta a grupelor de preturi, se releva o paritate aproape de 1 la multe dintre ele.

        Cum il afecteaza pe omul de rand ca pentru hoteluri sau restaurante suntem la 40% din media europeana, daca la haine, mancare si alte nevoi mult mai stringente suntem pe la 90%?

        Ne mintim singuri...
      • +3 (7 voturi)    
        Locuiesti cu parintii sau rudele? (Miercuri, 31 octombrie 2018, 19:59)

        andipetre [utilizator] i-a raspuns lui BjornTuroque

        Ca altfel nu imi explic cum poti fi atat de rupt de realitate. Da, preturile in RO sunt aceleasi (iar uneori chiar mai mari) ca in Vest, de la mancare si haine la benzina si electronice. Sau poate nici prin Vest nu ai prea fost?
        • 0 (2 voturi)    
          loool (Joi, 1 noiembrie 2018, 12:18)

          OvidiuF [utilizator] i-a raspuns lui andipetre

          puteai macar sa verifici cat e motorina in afara, nu sa scrii clisee d astea. Si da, in general viata e mai ieftin ain Romania, vezi cat e o chirie, transportul public, cheltuielile medicale in sistemul privat si o sa vezi ca uneori si indicele ala de 52 poate fi redus la 20-30...sau chiar mai putin.
      • +1 (5 voturi)    
        oare (Miercuri, 31 octombrie 2018, 21:55)

        Drago65 [utilizator] i-a raspuns lui BjornTuroque

        Tu cred ca ca habar n-ai ce vorbesti. Ori traiesti din statistici, adica esti platit de stat ori esti poet - pardon visator. Daca vrei pot sa-ti trimit o poza cu pretul la ulei, zahar, ciocolata, motorina...Sunt alte preturi mult mai mari aici dar nu prea ai de unde sa stii la ce. Ca essti PSD-ALDE-ist si asa ti-a zis sefu. Iar tu ai executat ordinul. Vai de voi.
  • -2 (16 voturi)    
    nu comentez structura cosului (Miercuri, 31 octombrie 2018, 15:43)

    miculescu-rucar [utilizator]

    dar pun doua intrebari:
    1.acest studiu este opozabil si lui rosca ?
    2.o familie compusa din doi adulti si doi copii , cu venituri din salariul minim +alocatiile ptr copii ,poate trai decent ?
    cinismul "investitorilor" vis-a-vis de cresterea salariului minim il gasesc scuzabil , dar postarile unor pafaristi , pseudo analisti , a toate stiutori imi provoaca greta .
  • +8 (14 voturi)    
    caz concret (Miercuri, 31 octombrie 2018, 16:16)

    kutez [utilizator]

    caz concret: familie cu copii, oras mare, buget lunar cu toate incluse, minim 10 000 ron , optim 11 000

    trai decent=casa, masina normala nefitzoasa, 1 concediu mai cat de cat pe an
  • +16 (18 voturi)    
    Romania, a doua tara din lume... (Miercuri, 31 octombrie 2018, 16:45)

    Bibishor [utilizator]

    ...la migratie, fara sa aiba razboi pe teritoriul ei. Asta spune totul despre nivelul de trai al tarii.
  • +5 (7 voturi)    
    Coruptia bat-o vina (Miercuri, 31 octombrie 2018, 17:39)

    gemart [utilizator]

    Coruptia macina economia si traiul decent. Nu doar direct, in sensul deturnarii de bani dar si prin generarea unor discrepante enorme, o patura subtire de mafioti ultrabogati si o masa saracita. Marea coruptie stimuleaza hotia generala, prea multi se simt indreptatiti sa fenteze si sa fure, caci vorba aia, toata lumea fura.

    Efectul inca si mai mare al coruptiei e ca a creat o atmosfera generala de frustrare si lehamite, prea multi oameni cu energii si talent au plecat iar muti din cei ramasi se tot agita sa impuste un ban in plus, penduland de la o slujba la alta. Pai cum sa mearga treaba?
  • +5 (9 voturi)    
    deci se traieste indecent la greu (Miercuri, 31 octombrie 2018, 17:44)

    Francisc 1 [utilizator]

    nu sunt toti angajati la stat iar in orasele de provincie veniturile la privat nu sunt extraordinare
  • +12 (14 voturi)    
    Dar despre Calitatea Vietii??? (Miercuri, 31 octombrie 2018, 18:10)

    Dalinar [utilizator]

    Ca una e sa traiesti decent in Elvetia si alta in Romania. Ma refer la educatie, sanatate, infrastructura, poluare, stres cotidian, etc.
  • +5 (7 voturi)    
    nu stiu ce sa zic... (Miercuri, 31 octombrie 2018, 18:58)

    gica_ultra [utilizator]

    noua ne intra in casa ceva peste 4000 eur/luna. eu + sotia lucram in sistemul privat. . corect : traim decent (adica , dupa "studiul" facut de cercetatori astia) ... dar: nu avem copii, si eu si sotia avem masini de servici full time (no question asked) so .... nu ma plang dar stiu ce salariu are sora mea , tehnician biochimist co-autor la multe lucrari publicate in toata lumea : 1200 lei / fara tichete de masa ! femeia de servici din institutul unde lucreaza castiga mai bine ... asa ca avem o societate polarizata unde, din pacate, majoritatea o constituie cei care in pragul iernii fac imprumuturi la C.A.R. ptr a putea plati intretinerea + cheltuieli sarbatori + medicamente . de aceasta Romanie : cine are grija ?!?!
  • +3 (5 voturi)    
    De câți bani are nevoie o familie din România... (Miercuri, 31 octombrie 2018, 20:02)

    Rafaila [utilizator]

    "De câți bani are nevoie o familie din România pentru un trai decent."
    Are nevoie de banii unei fanilii care a plecat din Romania. Tot pentru un trai decent!
  • -1 (5 voturi)    
    trai decent pentru cine? (Miercuri, 31 octombrie 2018, 20:56)

    Drago65 [utilizator]

    Eu cred ca aici vorbim discutii.
    interesant ar fi sa comparam veniturile din Teleorman si Vaslui cu statistica si apoi vom ajunge la cu totul alte concluzii. Din pacate nu e vorba numai de Teleorman si Vaslui. La sate sa ai un asemenea venit e un vis indepartat - imposibil.
  • 0 (2 voturi)    
    BS (Joi, 1 noiembrie 2018, 15:53)

    rangy21 [utilizator]

    Serios?

    Cate minciuni mai inventeaza astia ca sa ne intoarca impotriva sistemului....cum frate sa ai nevoie de 6700 de ron sa traiesti decent, cand majoritatea familiilor nu castiga nici 5000??

    Cu 6700 de ron traiesti cu un boss, mananci de 20 de ron pe zi la munca, mergi la restaurant, la sala...si mergi si la therme o data pe luna...traiesti boiereste in Ro cu suma asta....
    • +1 (1 vot)    
      cuvantul decent e ... relativ (Joi, 1 noiembrie 2018, 16:25)

      gica_ultra [utilizator] i-a raspuns lui rangy21

      cum am scris in postul anterior si cum a mai remarcat cineva : una inseamna decent pentru familia mea si altceva pentru sora mea (4000 eur/luna vs. 1200 ron/luna) ... sau una e trai decent in Elvetia (cum a scris cineva) si una e trai decent in Ro ...
      da, ai dreptate : majoritatea familiilor nu viseaza la 5000 lei/luna , din pacate .
  • +1 (1 vot)    
    poate va ajuta aplicatia asta (Joi, 1 noiembrie 2018, 16:05)

    OviB [utilizator]

    Ma bucur sa vad ca articolul a trezit atat interes. Spun asta pentru ca lucrez la o aplicatie de finante personale care culege chetuielile din sms-urile de la banca si le categoriseste automat. Cand avem suficiente date, o sa putem face si comparatii demografice ca cele din studiu, poate chiar mai precise si mai detaliate. Se numeste Mony si o puteti instala de pe google play https://play.google.com/store/apps/details?id=com.craftingsoftware.messagefilter&referrer=utm_source%3Dhotnews
  • 0 (0 voturi)    
    DE AICI INCEPEM (Vineri, 2 noiembrie 2018, 11:52)

    jidanul [utilizator]

    Incepem, neconditionat cu 1500 de euro, echivalent in lei, net, pentru un trai decent pentru o familie. Acuma poate incep sa priceapa si batutii aia in cap care nu inteleg de ce trebuie, extrem de urgent, sa creasca salariul minim, net, pe economie la minimum 500 de euro, echivalent in lei. De la acest nivel de salariu in sus trebuie sa ajunga salariile in Romania si inflatia trebuie sa scada si puterea de cumparare sa creasca prin investitii in toate domeniile care sa creeze locuri de munca pentru romani care sa aiba salarii, cel putin, decente si care sa-i faca pe romanii plecati la lucru in strainatate sa se intoarca inapoi pentru a creste numarul contributorilor din Romania. Toti romanii trebuie sa-si bage in cap acest criteriu de salarizare de la care trebuie sa incepem si apoi sa evoluam. Singura cale sa ai o tara dezvoltata, puternica si bogata, este ca cetatenii acelei tari sa fie bogati.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version