Articol actualizat

Mugur Isărescu: Funcționarii bancari sunt prost plătiți, insuficient educați și supraîncărcați cu tendința de a da vina pe BNR

de Florin Barbuta     HotNews.ro
Joi, 15 noiembrie 2018, 10:55 Economie | Finanţe & Bănci


Mugur Isarescu, Guvernatorul BNR
Foto: BNR
Bancherii nu au avut grijă ca funcționarul de la front office care este în relație directă cu consumatorii să fie mai bine plătit, susține guvernatorul Băncii Naționale României (BNR), Mugur Isărescu, într-o conferință organizată de Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în Sistemul Bancar (CSALB).

"Am constatat lipsa unei comunicări eficiente, lucruri neplăcute, chiar de la front office, de la funcționarul în relație directă cu consumatorul, mai prost plătit, asta am spus-o bancherilor de 10 ani în mod repetat. N-au avut grijă ca cel care este în relație directă cu consumatorul să fie mai bine plătit, (este n.r.) supraîncărcat, insuficient educat. Vorbim de lipsă de educație nu numai la cosumator, dacă funcționarul de ghișeu bancar nu este bine educat, bine informat și cu tendința de a da vina rapid: "Așa ne-a spus Banca Națională", când ceva nu-i convine. Ca și cum ei sunt buni și BNR este rea", a spus Isărescu.

El a mai afirmat că instituția pe care o conduce pledează pentru echilibru în economie și sistemul bancar.

"Instituția are o preocupare constantă pentru creșterea nivelului de educație financiară a consumatorului pentru ca aceștia să-și cunoască bine drepturile și obligațiile. Nu speram câtuși de puțin ca consumatorii să devină experți, e o iluzie, împreună cu funcționarii din bancă să-și cunoască mai bine obligațiile și drepturile. BNR urmărește îndeaproape îmbunătățirea calității serviciilor pe care băncile le oferă consumatorilor, inclusiv modalitățile de rezolvare a neînțelegerilor, asta fiind o preocupare la nivel european", a mai arătat guvernatorul BNR.

El a vorbit și despre modul în care s-au soluționat nemulțumirile pe care aceiași consumatori le pot întâmpina pe parcursul derulării raporturilor contractuale.

"Noi am auzit de multe ori la BNR și cu toate că direcția de supraveghere nu are această preocupare, ea se ocupă de supraveghere prudențial, domnul Cinteză ar trebui să fie pe partea cealaltă: faceți tot ca să recuperați banii. Ce să supraveghere? Sănătatea sistemului bancar și să protejeze depunătorul", a precizat Isărescu.

Potrivit acesutia, avem câteva milioane de români care au credite, dar peste 10 milioane de români au depozite.

"Ei chiar trebuie să fie protejați dacă banca acordă credite care nu pot să fie recuperate. Primii care suferă sunt depunătorii. Dacă încerci să-i salvezi pe ei, cei 10 milioane, plătesc 20 de milioane în sensul că-i salvezi cu bani publici, din impozite și taxe. Aici e o mare neînțelegere de 25 de ani. Riscul îl au băncile comerciale. Ele dau credite, iar noi nu suntem un minister al băncilor, nu ne sunt subordonate. Ei iau deciziile în conformitate cu legea. Cu toate astea domnul Cinteză care supraveghează băncile primea tot felul de reclamații: De ce l-ai rezolvat pe acela și pe mine altfel? Tensiuni mari", a precizat oficialul BNR.

El a mai spus că România a fost codașă în domeniul soluționării alternative a litigiilor din sistemul bancar.

"Toate țările europene au introdus, chiar înainte de a fi obligatorie, din experiența lor, forme de soluționare a litigiilor în sistemul bancar. Se remarcă în tot sistemul bancar european un efort concertat îndreptat către recâștigarea capitalului de încredere și a echilibrului între consumatori și bănci", a mai arătat guvernatorul Băncii Centrale.

De asemenea, a vorbit despre faptul că încrederea se câștigă greu și se pierde repede.

"Aseară la Banca Națională a fost președintele Asociației Europene a Băncilor (EBA), Andrea Enria, și mai toată pledoaria lui a fost altminteri foarte tehnică, nu ușor de urmărit, cum să recâștigăm încrederea în sistemul bancar european după efectele devastatoare ale crizei, după 2008. La sfârșit i-am spus: „Dacă vă mai urmăream mult aș fi înțeles că e mai mult decât greu să recâștigăm încrederea”. A spus: „Da!”. Încrederea în general se câștigă greu și se poate peierde uneori foarte repede din varii motive", afirmă Mugur Isărescu.









3582 vizualizari

  • -1 (7 voturi)    
    tare asta (Joi, 15 noiembrie 2018, 11:07)

    Kosmos [utilizator]

    Nu sunt educati in arta furtului cum e domnul isarescu
    • +2 (2 voturi)    
      nu cunosc produsele si ofertele bancare (Joi, 15 noiembrie 2018, 13:16)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui Kosmos

      pe care le vinde banca, asta a vrut sa spuna guvernatorul.
      Si eu m-am tepuit de curand cu o mare banca de la noi, am lichidat niste investitii si fata de la ghiseu (foarte frumoasa dealtfel) nu a stiut sa imi spuna clar la ce curs se face lichidarea. Mi-a spus altceva, in final s-a dovedit altfel decat a zis ea, si am lichidat in pierdere (in schimb banca a castigat din comision).
      Apoi am facut ordin de plata in contul meu, mi-au spus un comision pentru transfer, si, dupa 2 zile m-au sunat sa imi spuna ca nu am suficienti bani in cont. Cand m-am intors la ei, gresisera comisionul pentru ordinul de plata, care era mai mare decat imi calculasera ei initial. Am facut alt ordin de plata, alt comision, dar le-am spus clar ca nu mai dau pe acolo.
      Asa ca are si guvernatorul dreptate, cei de la ghiseu ar trebui sa invete mai bine sa isi faca meseria.
  • +4 (6 voturi)    
    Pisica alba, pisica neagra (Joi, 15 noiembrie 2018, 11:45)

    Fides [utilizator]

    Manole stie cine e vinovat. De ani de zile, el este imaculat ( a se citi maculat).
  • +1 (1 vot)    
    Dar vai... (Joi, 15 noiembrie 2018, 15:09)

    ecou [utilizator]

    Domnul guvernator nu stie ce raportari cer angajatii din subordinea lui? RPN300, raportare statistica ceruta in fiecare an de catre BNR de la banci se refera chiar la statistica de personal: salarii impartite pe cvartile de venituri, dinamica personalului, etc. Tocmai pentru ca angajatii prost platiti sunt considerati o vulnerabilitate a sistemului (e greu sa nu o iei razna cand vine unul sa tranzactioneze cateva milioane de euro si tu sa te gandesti ca cei 3000lei trebuie sa iti ajunga toata luna).
    Ma mir ca domnul guvernator a trebuit sa se apropie de sfarsitul carierei ca sa afle ceea ce stie si ultimul buticar, si anume ca reputatia se castiga extrem de greu si se pierde extrem de repede....dar poate are la ce cugeta in ultimele luni de mandat...
  • +1 (1 vot)    
    despre banca si foloasele ei (Joi, 15 noiembrie 2018, 15:20)

    vasilica_costica [utilizator]

    asta au angajat bancile, copii, gradinita, pe ai batrini i-au dat afara, cu produse gen retragerea de aur, 36 salarii nete, in schimb au angajat copii pe salarii mici, casierii de la banca au aceleasi salarii precum casierii de la supermarket, dar trebuie sa vinda o gramada de produse bancare, trebuie sa stie sa opereze o gramada de operatiuni in sistem, sa dea o gramada de relatii la ghiseu, deci eficienta maxima pentru 1.200 l;ei pe luna, plus stat peste program, sedinte target tinute de un chelios corporatist cu masterat pe afara, eventual repatriat sau expat care nu stie desre ce este vorba in piata romaneasca (vezi cazuri de carduri folosite de 2 ori pe luna cind se vireaza salariul), deci cine doreste munca de prosteala si salariu mic sa mearga la banca la robotei, asta platesc bancile asta au, vina o poarta marea conducere care maximizeaza profiturile cu minim de cost,
  • 0 (0 voturi)    
    Cand urmaresti putin, increderea e mica... (Joi, 15 noiembrie 2018, 17:11)

    Fulgurici [utilizator]

    Nu stiu daca domnul Guvernator este chiar autorul citatului mentionat in articol. Daca este adevarat, avem o problema cu exprimarea in limba romana, precum ...alte celebritati sportive. Discursurile produse adhoc , trecand peste aspectele pe care Nepretuirea sa le considera tehnice, seulement pour les conaisseurs, sunt dezlinate, fara cap si fara coada. Si nu o data. Va veni momentul lucid al evaluarii utilitatii sale reale in tara asta. Pana una alta, iata o perla nepretuita, adinca , de o valoare galactica "Aseară la Banca Națională a fost președintele Asociației Europene a Băncilor (EBA), Andrea Enria, și mai toată pledoaria lui a fost altminteri foarte tehnică, nu ușor de urmărit, cum să recâștigăm încrederea în sistemul bancar european după efectele devastatoare ale crizei, după 2008. La sfârșit i-am spus: „Dacă vă mai urmăream mult aș fi înțeles că e mai mult decât greu să recâștigăm încrederea”. Data viitoare, va rog mult iubite si stimate sa-l urmariti mult.
  • 0 (0 voturi)    
    BNR banca neserioasa (Joi, 15 noiembrie 2018, 22:19)

    Delavale [utilizator]

    Bancile elvetiene critica BNR pentru mascarea tranzactiilor dubioase. BNR a ajuns o banca care coopereaza cu escrocii internationali.
  • 0 (0 voturi)    
    Aha! (Vineri, 16 noiembrie 2018, 10:42)

    consumator2 [utilizator]

    Deci nu consumatorii/clientii sunt needucati, ci bancherii! Numai Manole e inocent...mereu...mereu...


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version