​​Corporate Report: Scena europeană a startupurilor tech este mai dinamică decât în SUA; Dacă restructurarea la General Motors va fi aspră, la Ford va fi dureroasă; Thomson Reuters elimină 3.200 de posturi în următorii doi ani; PSA și Toyota, un nou capitol al parteneriatului

de A.Th.C.     HotNews.ro
Miercuri, 5 decembrie 2018, 4:24 Economie | Finanţe & Bănci


Corporate report
Foto: pixabay.com
Startupurile tehnologice europene listate la bursă sunt mai mici, dar mai numeroase și mai vioaie decât cele americane / Giganții auto americani sunt strânși în menghină între presiunile pieței mondiale în schimbare dinamică și cele ale președintelui Trump de dezvoltare locală / Și Thomson Reuters se restructurează din mers, dar produce bani cu nemiluita / Grupul PSA și Toyota nu ratează ocazia de a afișa un mariaj fericit în Europa, în timp ce Renault-Nissan are mari probleme la vîrf


  • Scena europeană a startupurilor tehnologice este mai dinamică decât cea a SUA
Numărul listărilor la bursele europene pentru acestă categorie este dublu față de cel din Statele Unite în acest an, iar companiile proaspăt listate sunt mai dinamice, reiese dintr-un raport al firmei de venture capital Atomico prezentat marți la o conferință ce a avut loc la Helsinki.



Citând date de la London Stock Exchange, raportul arată că în 2018 un număr de 69 de companii europene tehnologice au devenit publice de la începutul anului, față de numai 28 în SUA. Mai mult – firmele europene au înregistrat o creștere medie cu 222% a valorii acțiunilor, în timp ce cele americane au adus câștiguri de 42%. Raportul punctează că diferența se datorează și faptului că bursele europene sunt mai prietenoase cu companiile mici care doresc să se listeze, în 62 din cazuri capitalizarea fiind mai mică de un miliard de dolari.

Totodată, Atomico a evidențiat și creșterea numărului de unicorni (firme cu o valoare de piață mai mare de un miliard de dolari) europeni la 17 în 2018, dublu față de anul trecut. Printre ei se numără britanicii de la Revolut și Monzo, precum și estonienii de la Taxify. Unicornii europeni au fost puși în lumina reflectoarelor de succesul lui Spotify, compania de la Stockholm cu streamingul de muzică, lansată pe bursa de la New York în aprilie la 26 de miliarde de dolari, record istoric. Valoarea acțiunilor a scăzut cu 6% după listare, dar analiștii mențin recomandarea de cumpărare, afirmă Thomson Reuters. Atomico estimează că 23 de miliarde de dolari vor fi investiți în sectorul tehnologic din Europa în acest an, față de cinci miliarde acum cinci ani (CNBC)

  • Dacă restructurarea lui General Motors va fi aspră, a lui Ford va fi dureroasă
GM a anunțat săptămâna trecută închideri de fabrici și reduceri de slujbe, dar Ford Motor a spus de astă-vară că planifică o reformare radicală și că transformările vor costa 11 miliarde de dolari. Până acum, compania a dat însă prea puține detalii despre planurile sale. Analiștii de la Morgan Stanley presupun că Ford se pregătește să renunțe la 25.000 de locuri de muncă în întreaga lume, în principal în Europa, dar nici uzinele și muncitorii americani nu vor fi menajați. Atât Ford, cât și GM au declarat că trebuie să reducă sever costurile, pentru a investi în automobile electrice și autonome.



Ford a facut marți o declarație conform căreia „măsurile vor fi întreprinse mai ales în afara Americii de Nord și includ abordări profunde de restructurare a forței de muncă salariate globale. În acest moment, a publica cifre privind reducerea de locuri de muncă ar reprezenta pure speculații”. Vânzările lui Ford în Statele Unite au scăzut cu 3% în acest an, ceea ce a generat anunțul privind renunțarea la berlinele tradiționale cu excepția lui Mustang, pe fondul orientării preferințelor clienților spre segmentele SUV și Pickup. Compania avea la sfârșitul anului trecut 202.000 de salariați în lume, jumătate fiind în America de Nord și 54.000 în Europa (CNN)

  • Thomson Reuters va elimina 3.200 de posturi în următorii doi ani
Numărul reprezintă 12% din forța de muncă, într-un plan de reorientare a activităților și reducere a costurilor. Furnizorul de știri și informații, care a vândut recent 55% din unitatea sa Financial & Risk (F&R) grupului de capital privat Blackstone Group PL cu 17 miliarde de dolari, a anunțat reducerile în cadrul unei conferințe de investiții de la Toronto, prilej cu care și-a dezvăluit strategia viitoare și planurile de creștere. Compania, care se concentrează pe diviziile juridice și fiscale după tranzacția cu Blackstone, a evitat să spună unde vor fi făcute concedierile, dar Neil Masterson, co-CEO, a afirmat că 90% dintre salariați sunt de pe acum informați.



Acțiunile Thomson Reuters au crescut cu 3,7% marți, atingând un maxim istoric. Compania urmărește o creștere anuală a vânzărilor cu 3,5-4,5% până în 2020 excluzând impactul unor noi achiziții, ca și o reducere a numărului de birouri din lume cu 30%, la 120. După tranzacția cu Blackstone, 43% din veniturile lui Thomson Reters provin de la divizia juridică, 23% de la corporațiile cliente și 15% de la divizia fiscală. Reuters News mai contează doar cu 6% la încasări, dar CEO-ul Jim Smith a afirmat că va rămâne un segment esențial sub Michael Friedenberg, care de luni este președintele operațiunilor știri și media. Acțiunile Thomson Reuters au crescut cu 40% din luna mai, beneficiind de o răscumpărare în valoare de 10 miliarde de dolari. (firește, știrea vine de la... Reuters)

  • Grupul PSA și Toyota deschid un nou capitol al parteneriatului lor pe termen lung în Europa.
De la sfârșitul lui 2019, PSA va extinde cu utilitare C-Van de la uzina din Vigo, Spania, gama de vehicule comerciale livrate către Toyota Motor Europe (TME) pentru a fi vândute sub brandul Toyota. Scopul final al adâncirii cooperării este pentru ambele companii utilizarea competențelor fiecăreia în fabricația de vehicule comerciale ușoare în Europa, beneficiind de optimizarea costurilor de dezvoltare și producție.



Colaborarea PSA-TME a început în 2012, prin modelul Toyota PROACE fabricat la uzina PSA de la Hordain, Franța. Din ianuarie 2021, Toyota va deveni proprietarul financiar al uzinei Toyota Peugeot Citrően Automobile Czech s.r.o. din Kolin, Cehia, care produce modelul mini. Uzina va deveni subsidiara TME, alături de celelalte șapte operate de Toyota în Europa. (Business Wire)


Citeste mai multe despre   








1209 vizualizari

  • +1 (1 vot)    
    Si la final Silicon Valey rulz (Miercuri, 5 decembrie 2018, 7:28)

    Dalinar [utilizator]

    asa ca hai sa nu ne alintam.
  • +1 (1 vot)    
    Tic Tac Tic Tac! (Miercuri, 5 decembrie 2018, 8:32)

    ABBV [utilizator]

    Criza se vede la orizont.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI


Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version