Corporate Report Silicon Valley East: Google descinde cu încă un miliard de dolari la New York; Filmele Netflix țintesc drept în inima Hollywood-ului; Rolls-Royce produce pe stoc de teama unei „crize naționale” cauzate de Brexit

de A.Th.C     HotNews.ro
Miercuri, 19 decembrie 2018, 5:06 Economie | Finanţe & Bănci


Corporate report
Foto: pixabay.com
Pe tinerii programatori români îi așteaptă „amnistia și grațierea” la New York cu salarii de șase cifre ● Cu o ofertă inimaginabilă de filme originale de/cu monștri sacri, Netflix seamănă panică la Hollywood ● Companiile britanice trăiesc într-o adevărată stare de urgență, pe măsură ce se apropie Brexitul ● Dubai cheltuie cu adevărat ca emirii pentru Expo 2020 (invidioții spun „douăzeci-douăzeci”)

  • Silicon Valley East: Google descinde cu încă un miliard de dolari la New York
Silicon Valley devine Silicon Nation. Google a anunțat luni că va cheltui peste un miliard de dolari pe un nou complex de birouri la New York, ceea ce-i va permite să dubleze numărul angajaților din Big Apple. Este cea mai nouă extindere majoră a industriei tech în afara coridorului Seattle – San Francisco Bay și vine după anunțurile lui Amazon și Apple de a-și lărgi activitățile mult în afara zonelor „natale”. Bay Area, care a fost centrul tradițional al industriei tech, devine tot mai scumpă și mai aglomerată, iar nord-estul este atrăgător datorită marii concentrații de tineri cu educație superioară. New York, în mod special, oferă proximitate la Wall Street și are de pe acum a doua mare comunitate de startup-uri tech în afară de Bay Area. Și Facebook, cu baza la Menlo Park, California, are 2.000 de salariați la New York.

Google a deschis primul birou la New York acum 20 de ani, are acum aproape de 7.000 de angajați și a anunțat că intenționează să cumpere clădirea Chelsea Market cu 2,4 miliarde de dolari și să închirieze mai mult spațiu pe Pier 57, ambele la 1,5 km de noul amplasament din West Village, tot pe malul fluviului Hudson. Amazon a făcut public de acum o lună că va înființa noi sedii în Long Island și în Arlington, Virginia, în care va angaja câte 25.000 de oameni. Dar nu numai coasta de est beneficiază de extinderi. Apple plănuiește să construiască un campus de un miliard în Austin, Texas, unde va crea 5.000 de locuri de muncă. Microsoft își dezvoltă sediile din Redmond, Washington, cu un proiect care include 18 construcții și va adăuga 8.000 de oameni celor 47.000 care lucrează pentru companie.

Dar competiția pentu programatori aruncă salariile în aer, ceea ce catapultează prețurile medii ale locuințelor din zona San Francisco la peste un milion de dolari și face marile companii tech să caute resurse umane în alte părți ale țării. Google planifică să inaugureze noul campus până în 2020 și să-și dubleze personalul din New York în următorii 10 ani. „Newyorkezii se consideră a fi mai racordați la realitățile vieții din centrele urbane și cred că sunt capabili să inoveze produse și servicii aliniate mai îndeaproape la cerințele americanului obișnuit”, apreciază Andrew Bartels, analist principal la Forrester Research. (Asoociated Press)

  • Filmele Netflix țintesc drept în inima Hollywood-ului
Amatorii de filme nu-l prea cunosc pe Scott Stuber, dar acesta devine tot mai repede unul din cei mai importanți - și mai perturbatori – oameni din industria cinematografică. Fostul vicepreședinte de la Universal Pictures, în vârstă de 50 de ani, este șeful filmelor la Netflix. Mandatul său este de a face ca oferta de filme originale ale serviciului de streaming să fie tot atât de formidabilă ca și aceea de televiziune, care a primit 112 nominalizări la premiile Emmy în acest an, mai multe decât oricare altă rețea. Cu „Roma”, filmul cu aprecieri entuziaste și care a ajuns vineri pe Netflix, Stuber a aruncat gigantul internetului direct în cursa pentru Oscaruri. Este posibil ca filmul subtil al lui Cuarón despre viața la Mexico City în anii ʼ70 să primească nominalizarea pentru cel mai bun film. Pentru a fi sigură, Netflix îl susține cu probabil cea mai extravagantă campanie pentru Academy Awards.

Dar „Roma” este doar startul asaltului viguros al lui Stuber, unul care determină vechile cinematografe și rețelele multiplex să-și pună o întrebare generatoare de panică: după ce a împins atâția oameni să-și taie cablul tv, compania de streaming îi va face și să nu mai meargă la cinema? După ce a plonjat în televiziune și în industria muzicală, internetul amenință acum imperiul Hollywood.

Înarmat cu tezaurul pentru război al lui Netflix, finanțat prin împrumuturi, Stuber are în lucru filme de Martin Scorsese, Steven Soderbergh, Dee Rees, Guillermo del Toro, Noah Baumbach și de regele spectacolului, Michael Bay. „Dacă vrei să clădești un studio de film mare, trebuie s-o faci cu mari realizatori”, a declarat Scott Stuber, anunțând și că altețe ale Hollywood-ului ca Meryl Streep, Ben Affleck, Eddie Murphy, Sandra Bullock și Dwayne Johnson au semnat și ei pentru filmele Netflix. Planul său este să lanseze 55 de filme anual, unele cu buget de până la 200 de milioane de dolari. Adăugând filmele documentare și cele de animație, produse de alte departamente, numărul total de lansări Netflix se va ridica la 90 pe an. În comparație, Universal, unul din cele mai prolifice studiouri de la Hollywood, lansează cam 30. Până acum, cinematograful s-a apărat de forțele digitale cu modul tradițional: filmele merg întâi în săli pentru o exclusivitate în jur de 90 de zile și doar apoi în căminele oamenilor, prin cablu sau internet. Profitabilitatea cinematografelor fiind redusă, unele se vor închide dacă vor pierde numai 10% din spectatori, apreciază asociația de profil.

Netflix nu evită total cinematografele. Sub presiunea lui Stuber, „Roma” și alte două filme au fost lansate întâi în săli, dar numai pentru una până la trei săptămâni, iar apoi au intrat în streaming. Majoritatea cinematografelor au refuzat să colaboreze, deși Netflix a contactat pentru „Roma” 140 în America de Nord și 600 în străinătate. Celelalte două filme au fost „The Ballad of Buster Scruggs” al fraților Cohen, care a rulat în numai 21 de săli luna trecută, și thrillerul cu Sandra Bullock sosit joia trecută în patru cinematografe. Netflix întinde astfel o ramură de măslin votanților pentru Oscar. Giganți ca Steven Spielberg au fost dezamăgiți de politica firmei de a oferi imediat filmele pe streaming, sugerând ca întreg conținutul serviciului să fie considerat televiziune. Dar Netflix are nevoie de validare prin Oscaruri că să poată concura cu studiourile tradiționale pentru a atrage talentele de top. Conciliant, Stuber a declarat: „Suntem receptivi la critică. Dacă un mare artist spune că nu merge, încercăm s-o dregem. Pentru unii realizatori de filme, aceasta înseamnă să avem lansări în cinematografe și să concurăm pentru premii”. Dar să nu vă imaginați că va ceda mai mult decât o face. (New York Times)

  • Rolls-Royce produce pe stoc de teama unei „crize naționale” cauzate de Brexit
Companii și grupuri industriale din Marea Britanie emit semnale acute de alertă după ce amenințarea la adresa premierului Theresa May a evidențiat puternica opoziție cu care se confruntă în interiorul propriului partid față de planurile guvernului pentru Brexit. Ca o confirmare a riscurilor percepute, fabricantul de motoare de avion Rolls-Royce a activat planurile de urgență pentru a minimiza daunele în eventualitatea unui Brexit fără acord și produce piese pe stoc.

Cu aproape 100 de zile înainte de programata ieșire a Regatului Unit din Uniunea Europeană, parlamentul rămâne puternic divizat în privința despărțirii de cel mai mare partener comercial. May a supraviețuit votului de încredere, dar acordul de divorț pe care l-a negociat cu UE mai are mult de suferit în parlament după rebeliunea unei treimi din propriul ei partid.
„Dezamăgirea totală cu care mediul de afaceri urmărește evenimentele din parlament nu poate fi exagerată”, a declarat Adam Marshall, președintele Camerelor de Comerț Britanice. „Companiile noastre sunt îngrijorate, investitorii din toată lumea sunt uluiți și dezamăgiți, iar saga din parlament continuă”.

Companii din toată țara au luat deja măsuri în pregătirea Brexitului. Mari bănci ca Deutsche Bank, Goldman Sachs și Citi au mutat părți din afaceri în afara Regatului Unit. Panasonic își va muta sediul european la Amsterdam. Alte firme au deschis birouri în UE ca să fie sigure că vor continua afacerile. Iar grupul industrial german Schaeffler a anunțat că va închide două fabrici din cauza incertitudinii. Gigantul aerospațial Airbus a spus că e posibil să părăsească țara dacă nu vor fi aranjamente pentru comerțul cu UE. Fabricanții de automobile Nissan, BMW și Jaguar sunt și ei puternic expuși riscurilor.

„Planurile de investiții au fost oprite pentru doi ani și jumătate”, a spus Dave Spicer, decan la Business School a universității de la Salford. „Dacă un acord nu este negociat repede, țara riscă să se îndrepte către o criză națională”. (CNN)

  • Dubai pune patru miliarde de dolari pe drumurile care duc la Expo 2020
Mattar Al Tayer, președinte și director general al Autorității pentru Drumuri și Transport (RTA), a confirmat că orașul construiește drumuri și proiecte de infrastructură în valoare de patru miliarde de dolari pentru Expo 2020, care se așteaptă să primească 25 de milioane de vizitatori. Pentru modernizări sunt alocate 172 de milioane, care includ noi traversări, rampe și lărgiri de drumuri. RTA lucrează și la o linie de metrou de 15 km între Narkheel Harbour și stația Tower de la Expo 2020 și care va costa trei miliarde de dolari. Linia 2020 este în stadiul 50% și va avea șapte stații, din care cinci suspendate și două subterane. În acest an, guvernul a alocat 1,4 miliarde de dolari proiectelor pentru Expo 2020, din care 21% au fost alocați pentru infrastructura generală. (Arabian Business)


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.






2069 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by