Diriginții de șantier spun că nu există forță de muncă, iar șefii Inspectoratelor în construcții sunt numiți politic/ Un ordin de ministru duce la o verificare formală a lucrărilor publice

de F.B.     HotNews.ro
Duminică, 27 ianuarie 2019, 19:59 Economie | Finanţe & Bănci


Adunarea Nationala a Colegiului Tehnic al Dirigintilor de santier
Foto: CTDS
​Principala problemă în sectorul construcțiilor o reprezintă lipsa totală de forță de muncă calificată, situație imposibil de soluționat în condițiile în care forța de muncă a părăsit demult granițele țării, este concluzia Adunării Naționale a Colegiului Tehnic al Diriginților de Șantier (CTDȘ), care a avut loc sâmbătă.

O altă problemă semnalată este politizarea totală de Inspectoratului de Stat în Construcții, potrivit unui comunicat de presă.

“Începând de la inspectoratul general și până la inspectoratele județene toți șefii, dar absolut toți șefii sunt numiți politic, mulți dintre ei fără competențe managariale sau profesionale în acest sens. De aici apare clientela și presiunile politice în timp ce problemele reale rămân în urmă, calitatea construcțiilor căpătând un caracter formal. Este necesară depolitizarea acestei instituții care la acest moment nu a devenit decât un colector de bani la bugetul statului, dar nu acesta este rolul stabilit prin lege", a declarat Cezar Petre președintele asociației Colegiului Tehnic al Diriginților de Șantier.

Potrivit acestuia, principala activitate a inspectoratelor nu este calitatea construcțiilor, ci eliberarea de adeverințe cum că s-au încasat banii.

O altă problemă, spune Asociația, o reprezintă subfinanțarea în mod voit, prin ordin de ministru, a activității de urmărire a calității lucrărilor publice.

“Sunt servicii bugetate cu câteva milioane de lei datorită unor limitări stabilite prin ordin de ministru, practic imposibil să îți acoperi cheltuielile cu deplasarea, ce să mai discutăm de salarii. Ce înseamnă acest lucru? Că în fapt autoritățile publice forțează o dependență a diriginților de executant, adică nu mai discutăm de o verificarea reală, ci formală", a arătat Andrei Ignat, vice-președintele asociației.

El susține că la aceste tarife nu este acoperit nici salariul minim pe economie.

"De asemenea caracterul formal a înlocuit partea tehnică căci în loc să ne asigurăm de lucrări de bună calitate s-au introdus proceduri birocratice în care foile sunt mai importante decât ce se întâmplă pe șantier”, spune Ignat.

La rândul său, Ionuț Sandu unul din diriginții de șantier prezenți la eveniment, a afirmat că probleme deosebite vin și de la beneficiari care de dragul unor costuri scăzute și a scurtării timpilor de execuție exercită presiuni pentru acceptarea unor lucrări necorespunzătoare.

"Astfel de multe ori diriginții de șantier responsabili sunt îndepărtați de la lucrări și înlocuiți și așa-zise fabrici de ștampile, adică specialiști care nu își asumă lucrările, ci doar întocmirea unor formulare. Ori tocmai investitorul ar trebui să fie cel care cere lucrări de calitate și suntem într-o situație absurdă în care noi îi reprezentăm, dar el nu dorește decât o reprezentare formală și acceptă lucrări prost executate”, a declarat Sandu.

Colegiului Tehnic al Diriginților de Șantier este o asociație profesională a diriginților de șantier cu peste 1300 de membri. Diriginții de șantier sunt responsabili în mod direct de asigurarea unor lucrări de construcții de calitate.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





9723 vizualizari

  • +6 (6 voturi)    
    Saraca Romania ! (Duminică, 27 ianuarie 2019, 21:13)

    Idealistu [utilizator]

    Cancerul rosu distruge totul. Incet ne vom prabusi, la propriu cu constructii cu tot.
  • +4 (10 voturi)    
    Forță de muncă există, sclaveți nu sunt. (Duminică, 27 ianuarie 2019, 21:31)

    prec [utilizator]

    Ăștia ar vrea să plătească meserișii din construcții cu minimul pe economie. Asta în condițiile când asistații de bugetari au dublul salariilor față de cei ce muncesc și plătesc taxe și ipozite către stat.
    • +2 (4 voturi)    
      "astia" sunt dirigintii de santier (Luni, 28 ianuarie 2019, 9:36)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui prec

      Nu constructorii.
  • +4 (4 voturi)    
    Comment sters de user (Duminică, 27 ianuarie 2019, 21:57)

    complet_ret [anonim]

  • +1 (1 vot)    
    Comentariu sters de utilizator (Duminică, 27 ianuarie 2019, 22:41)

    [anonim]

  • +6 (6 voturi)    
    vorbeste lumea ... (Luni, 28 ianuarie 2019, 5:34)

    nu conteaza cine zice [utilizator]

    pai sa vina sa lucreze pensionarii aia speciali, ca sunt multi tineri, pana-n 50 de ani, nu ...???
    • +2 (2 voturi)    
      Mulți s-au reangajat la stat, tot pe salarii (Luni, 28 ianuarie 2019, 13:28)

      prec [utilizator] i-a raspuns lui nu conteaza cine zice

      uriașe. Fără nici-o pregătire în domeniile respective, fără experiență, doar cu tupeu și pile.
      Iar tinerii noștri trebuie să plece din țară că nu mai au loc de astfel de nenorociți!
  • +4 (4 voturi)    
    Si in curand (Luni, 28 ianuarie 2019, 7:57)

    ABBV [utilizator]

    vor disprarea in toate industriile, toti care vor stii sa faca ceva si vor fi cat de cat muncitori.
    Vreti termen pentru mare migrare 1 sau 2 ani pana intram in criza. Se va dubla rata emigrari, vor ramana in tara asitati sociali, pensiunarii superspeciali si functionarul public care se uita urat la tine si cand iti platesti darile. Fara sa se gandesca o secunda in mintea lui de gaina ca de acolo isi ia salariul.
    Singura clasa de care imi e mila sunt pensiunari aia care nu sunt votanti PSD si chiar au muncit pe bune ....vor fi clasa cea mai afectatata nu vor putea pleca.
    In rest pregatitiva de golirea accentuata a tari!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță
Prin „Queen’s Gambit” Netflix ne arată că geniile sunt banale până când ajung subiecte de serial

Cursă contra-cronometru pentru România să cheltuiască cele 30 de miliarde de euro din planul de redresare. Comisarul European pe Transporturi: „Ultimele plăți se pot face în 2026. După acel termen, lucrările trebuie finanțate din alte surse”

Trenuri de legendă și amintiri dintr-o epocă ce nu va mai reveni - Octavian Udriște: De locomotiva cu aburi trebuia să ai grijă ca de o ființă, avea mai mult suflet

VIDEO Drumul Expres DX12 Craiova - Pitești: Imagini din dronă cu tronsonul unde românii de la UMB lucrează în forță. „Deja pe 70 la sută se va ajunge în situația de a se putea turna asfalt”

​VIDEO. 25 de întrebări despre vaccinul anti-COVID-19 (3): Am 20 de ani și nu am fost niciodată bolnav, de ce ar trebui să mă vaccinez?

Povestea omului care a făcut prima fotografie acum aproape 200 de ani

Autostrada Sibiu - Pitești - Bătaie mare pe cel mai scump tronson licitat vreodată în România: 15 oferte depuse de la firme din Europa, Turcia și China / UPDATE: Care sunt constructorii

Lupta cu sistemul: Nicușor Dan a suspendat un funcționar care a dat aviz de defrișare pentru grădina unor case de pe Kiseleff, unde ar putea apărea blocuri de 4 etaje, și pe care primarul încearcă să o salveze de 10 ani

Investiții personale în criză. Andrei a investit de Black Friday, nu a cheltuit. N-are acasă un Turbion în miniatură, dar gândește pe termen lung

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by