Finanțele și-au propus creşterea calităţii serviciilor ANAF destinate contribuabililor prin continuarea implementării unui nou concept de servicii pentru contribuabili, implementarea sistemului de gestionare a cozilor şi a conceptului de ghişeu unic și introducerea unor noi servicii pentru contribuabili (Serviciul Seminare Web; serviciul Programări on-line), se arată în Strategia care însoțește proiectul de buget pe 2019.

Sediul ANAFFoto: Agerpres

Alte lucruri menționate sunt dezvolatarea etapizată a call-center-ului și introducerea standardului de oferire a serviciilor la sediile unităților fiscale în toate unitățile fiscale.

Se prevede creșterea transparenței instituției și a rolului de prevenție, mai exact fiind vorba despre efectuarea de campanii de dialog, îndrumare şi notificare a contribuabililor cu privire la obligaţia de declarare şi plată a obligaţiilor fiscale și publicarea de comunicate privind noutăţile legislative din domeniul fiscal.

Alte lucruri:

  • Reducerea costurilor de conformare ale contribuabililor - diminuarea costurilor de conformare prin diminuarea complexităţii cadrului administrativ şi încurajarea declarării electronice, dezvoltarea funcţionalităţilor Spaţiului Privat Virtual şi mediatizarea serviciului.
  • Modernizarea birourilor vamale:

- modernizarea infrastructurii birourilor vamale de frontieră cu specific rutier;

- dotarea cu echipamente moderne de control vamal prin alocarea fondurilor bugetare necesare și achiziționarea de: scanner-e Xray și scanner-e portabile pentru echipele

mobile, camere video de supraveghere a traficului, tablete pentru controalele vamale în fluxul de călători;

- dotarea cu uniforme și înlocuirea echipamentelor de calcul IT;

- dezvoltarea sistemelor IT în conformitate cu Strategia Comisiei Europene de implementare a Codului Vamal Unional.