BCR a obținut un profit net de 267,9 milioane de lei (56,6 milioane EUR) în trimestrul 1 al anului 2019, în creștere cu 6% față de trimestrul similar din anul trecut, se arată în Raportul publicat vineri de grup. ​Taxa bancară din România, în forma modificată, este estimată să afecteze negativ poziția „alte rezultate operaționale” cu maximum 20 mil. EUR în 2019, se arată într-un raport publicat tot vineri, la Viena. Creditele acordate de BCR au crescut cu 11%, clienții persoane fizice și microîntreprinderi atrăgând credite noi de peste 1,6 miliarde de lei în timp ce companiile au atras circa 1 miliard de lei finanțări noi în primele trei luni ale anului.

Sergiu Manea, CEO BCRFoto: BCR

Pe scurt:

• Stocul de credite pentru IMM-uri a crescut cu 17%

• Investiție în educație antreprenorială, prin Acceleratorul BCR-InnovX, în care au fost selectate primele 10 start-up-uri care inovează prin tehnologie și vor să se extindăla nivel internațional

• George a împlinit 450.000 de utilizatori activi cu funcționalități noi, inclusiv cu deschiderea de cont nou 100% online și cu card atașat, fără vizite în sucursale

• Școala de Bani a ajuns la peste 26.000 de copii din 388 de școli în cadrul Global Money Week, cu ajutorul a peste 350 de colegi BCR

• Banca Comercială Română (BCR) a obținut un profit net de 267,9 milioane de lei (56,6 milioane EUR) în trimestrul 1 al anului 2019, în creștere cu 6% fața de perioada similară din 2018.

„Credem în economia românească și continuăm să o finanțăm în mod responsabil, pentru că acesta este rolul nostru. Suntem recunoscători clienților care își investesc la rândul lor toată încrederea în noi, pentru că dialogul continuu ne ajută să fim mai buni. Vreau să le mulțumesc colegilor noștri pentru că au incredere în transformarea noastră și în ambiția de a deveni consilieri financiari veritabili.Vom continua să investim în dezvoltarea platformelor digitale, în mod particular în George, pentru a răspunde rapid celor mai noi tendințe și nevoilor actualizate ale utilizatorilor de servicii bancare.

Susținem educația financiară pentru toate vîrstele prin Școala de Bani și educația antreprenorială, prin programe dedicate. În pofida faptului ca primul trimestru a fost dominat de preocupări și discuții intense referitoare la noul cadru de operare al sectorului bancar, am continuat să facem ceea ce contează, adică să avem grijă de oamenii și de companiile pentru care existăm", spune Sergiu Manea, CEO Banca Comercială Română.

BCR a inițiat programul BCR-InnovX Accelerator, dedicat start-up-urilor care inovează prin tehnologie care doresc să își extindă afacerile la nivel internațional. Primul grup de 10 start-up-uri cu o cifră de afaceri cuprinsă între 100.000 și 1 milion de euro a intrat în Bootcamp în luna martie. Alte două grupuri vor urma în acest an, Grinders (cifra de afaceri cuprinsă între 0 și 100.000 de euro) și Scale-up (cifra de afaceri cuprinsă între 1 milion și 2,6 milioane EUR).

Banca a accelerat digitalizarea și simplificarea operațiunilor. Platforma bancară inteligentă George a ajuns la 450.000 de utilizatori activi în trimestrul întâi al anului 2019, în creștere cu 30% față de trimestrul 4 al anului 2018. George a fost îmbunătățit continuu cu funcționalități noi, cea mai importantă fiind deschiderea de cont nou 100% online și cu card atașat, fără vizite în sucursale.Peste 75% dintre utilizatorii activi utilizează versiunea mobilă, în timp ce numărul tranzacțiilor digitale a crescut cu 60% față de trimestrul 4 al anului 2018. BCR are astăzi peste 1,4 milioane de utilizatori activi de servicii digitale.

BCR a obținut un profit net de 267,9 milioane de lei (56,6 milioane EUR) în trimestrul 1 al anului 2019, în creștere cu 6% față de trimestrul 1 al anului 2018.

Rezultatul operațional a scăzut cu 11% față de trimestrul 1 al anului 2018, ajungând la 330,8 milioane de lei (69,9 milioane EUR), fiind afectat în principal de contribuția anuală mai mare la fondul de asigurări de depozite în 2019, în timp ce veniturile din exploatare s-au îmbunătățit.

Venitul operațional a crescut cu 4,4% până la 800,5 milioane de lei (169 milioane EUR), de la 767 milioane de lei (164,8 milioane EUR) trimestrul 1 al anului 2018, determinat în principal de veniturile nete din dobânzi în urma creșterii ratelor dobânzilor șide volumul de afaceri mai ridicat.

Cheltuielile administrative generale în trimestrul 1 al anului 2019 au atins valoarea de 469,7 milioane de lei (99,2 milioane EUR), în creștere cu 18,8% față de 395,2 milioane de lei (84,9 milioane EUR) în trimestrul 1 al anului 2018, afectată de contribuția anuală mai mare la fondul de garantare a depozitelor în anul 2019.

Astfel, raportul cost-venituri a crescut la 58,7% în trimestrul 1 al anului 2019, față de 51,5% în aceeași perioadă din 2018.

În ceea ce privește pierderea netă rezultată din deprecierea activelor financiare care nu sunt măsurate la valoarea justă prin profit şi pierdere, BCR a consemnat o eliberare de provizion de 40,9 milioane de lei (8,6 milioane EUR), față de o valoare de 0,1 milioane de lei în trimestrul 1 al anului 2018, determinată de scăderea expunerii aflate în stare de nerambursare, precum și a ratei creditelor neperformante.

Rata NPL de 5,6%, la 31 martie 2019, a scăzut în continuare față de 5,8% la 31 decembrie 2018, determinat de recuperările ulterioare în segmentul corporate. Plafonul de acoperire a provizioanelor creditelor neperformante a ajuns la 100,9% în martie 2019.

Rata de solvabilitate în conformitate cu standardele locale (doar banca) începând cu februarie 2019 se află la nivelul de 20,0%, cu mult peste cerințele de reglementare ale Băncii Naționale a României. De asemenea, rata capitalului de Rang 1+2de 19,6% (Grupul BCR), începând cu decembrie 2018, indică în mod clar adecvarea puternică a capitalului BCR și susținerea continuă a Erste Group.

Împrumuturile și avansurile acordate clienților au crescut cu 3% ajungând la 37.505,0 milioane de lei (7.877,9 milioane EUR) la 31 martie 2019, de la 36.400,1 milioane de lei (7.805,3 milioane EUR) la 31 decembrie 2018, susținute atât de finanțările din retail, cât și decele din segmentul corporate.

Depozitele clienților au scăzut cu 1,6% până la 54.241,4 milioane de lei (11.393,3 milioane EUR) la 31 martie 2019 față de 55.099 milioane de lei (11.815 milioane EUR) în decembrie 2018, fiind determinate de scăderea depozitelor corporate. Depozitele clienților rămân sursa principală de finanțare a BCR, în timp ce banca beneficiază de surse de finanțare diversificate, inclusiv compania mamă.