Dorin Bodea: Dacă ai 40 de ani, în anumite job-uri, ești terminat/ Etica muncii a eșuat. Munca, ca și banii, este o valoare instrumentală

de F.B.     HotNews.ro
Miercuri, 25 decembrie 2019, 9:14 Economie | Finanţe & Bănci


Dorin Bodea, director general Result Development
Foto: Facebook
​În România, din păcate, cea mai mare problemă în zona de recrutare este legată de discriminarea de vârstă, nu de sex sau de alte tipuri, a declarat Dorin Bodea, senior consultant & director general Result Development, într-o conferință organizată de Oxygen Events.

„Dacă ai 40 de ani, în anumite job-uri ești terminat. Dacă ne uităm la corporații, la 30 și ceva de ani deja nu mai ai perspectivă de evoluție în carieră. Sunt multe organizații de primă mână, corporații, în care media senior managementului e sub 35 de ani”, a spus el.

• Ca societate ar trebui să ne gândim ce fac aceste organizații, încotro merg, cât vor sta aici, câtă valoare produc, de ce se întâmplă acest fenomen?

„Eu nu pot să înțeleg o organizație, fără profit, să zic, care spune că este și valoroasă pe piață, că se plânge că nu-și găsește oameni. Nu pot să înțeleg acest lucru. Îi plătește, poate, foarte prost, trebuie să înțelegem motivele pentru care pleacă, cum e condusă acea organizație, de ce managementul nu găsește suficiente soluții pentru a produce valoare, a avea suficientă productivitate pentru a plăti în mod corect. Cred că așa se pot schimba lucrurile”, a precizat el.

El a mai afirmat că sunt câteva schimbări care transformă omul lumii de astăzi.

„Nu mai este același ca în urmă cu 100 de ani. Sunt niște perspective comune, dar unele sunt semnificativ schimbate. Nimeni nu știe cum va arăta viitorul dar trebuie să ne uităm să vedem ce se întâmplă peste tot în lumea asta. Aici sunt câteva schimbări”, arată Bodea.


Sunt 3 lucruri care se schimbă fundamental în toată lumea, spune el:

1. Etica muncii
2. Schimbarea omului, schimbarea valorilor pe care le împărtășește, dar nu numai, ci și schimbări neuro-fiziologice. Pentru prima oară în istoria cunoscută, mai ales în cazul tinerelor generații, sunt schimbări în modul în care își concentrează atenția.
3. Modalitatea în care se întâmplă managementul și modelele organizaționale.

„Revenind la 1. Etica muncii a eșuat peste tot în lumea modernă, în lumea occidentală. Asta însemna că munca este o valoare în sine, care te autoîmplinește. Este un bullshit. În mediul academic deja se vorbește foarte explicit despre asta. Munca, ca și banii, este o valoare instrumentală. Muncesc ca să obțin ceva. Dacă ne uităm la tinerele generații, ele muncesc foarte mult ca să se exprime, ca să trăiască experiențe frumoase, să-și exprime identitatea. Cei mai mulți, să-și construiască o carieră”, declară el.

• De la cei cu muncile de la firul ierbii nu putem să ne așteptăm să muncească pentru a-și construi o carieră.

„Etica muncii a eșuat. Munca și-a pierdut din semnificație pentru angajați peste tot în lume. În România este pe ultimul loc. Este îngrijorător. Nici în SUA sau Germania nu este foarte sus. Banii, peste tot în lumea occidentală sunt pe primul loc. Statistic vorbind, pentru 8 din 10 angajați români, mai ales dacă vorbim de studii superioare, banii sunt pe primul loc. Oamenii fac schimbări din motive financiare”, a mai spus Bodea.


Democratizarea cunoașterii

„Dacă știi un pic de engleză și să folosești câteva aplicații, toată cunoașterea este disponibilă. Cum faci legăturile, ce faci cu ele, asta e altceva. Într-un anumit viitor, ori specialiștii, așa cum erau ei pe timpuri, vor dispărea, ori toată lumea devine un specialist. Acest lucru cum afectează munca? Cunoștințele și competențele nu mai sunt importante. Sunt importante alte lucruri legate de implicarea oamenilor, încrederea pe care o au în organizație, de loializarea la organizație”, a mai spus directorul general Result Development.

• Diferența este făcută de management și de modul în care organizațiile fac profit și cum fac dezvoltarea afacerii. Acest lucru, din păcate, este aproape împietrit în urmă cu 150 de ani de când a luat ființă managementul. Managementul s-a schimbat cel mai puțin.

• Oamenii din ziua de azi din ce în ce mai mult nu mai vor să fie priviți ca o resursă. Multe companii nu reușesc să conceapă acest lucru. Relațiile de subordonare între management și subordonați s-au schimbat. Din ce în ce mai mulți subordonați nu concep să mai fie priviți ca subordonați. Ei vor să fie percepuți ca colegi, parteneri, cu care să construiască împreună viitorul.

„Trebuie să găsim soluții la cum să creștem semnificația muncii pentru noii angajați. Adică cum să se implice mai mult, să fie mai loiali să acorde mai multă încredere”, a mai arătat Bodea.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





66183 vizualizari

  • -26 (54 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 25 decembrie 2019, 10:42)

    [anonim]

    • +23 (29 voturi)    
      Unii oameni (Miercuri, 25 decembrie 2019, 10:55)

      Tayen [utilizator] i-a raspuns lui

      Nu toți.
      • -1 (11 voturi)    
        Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 25 decembrie 2019, 16:26)

        [anonim] i-a raspuns lui Tayen

        • +5 (5 voturi)    
          100% (Joi, 26 decembrie 2019, 20:52)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui

          Singurul motiv pentru care avem această aparentă discriminare pe motiv de vârstă este rata extrem de rapidă de evoluție a multor domenii de activitate. Dacă ai 40-50 de ani nu mai este suficient să te bazezi pe anii de experiență în plus pentru că multe abilități câștigate cu câțiva ani în urmă pot fi deja depășite total de avansul tehnologiei.
          Dar cred că o vină pentru această problemă o poartă și angajatorii. Tinerii învață mai ușor și o fac din proprie inițiativă. Deseori angajatorul se bazează pe ei și preferă să nu mai investească financiar în formarea angajaților.
          Poate credeți că ar fi normal ca toți să învețe singuri, dar ce ne facem daca angajatul are o familie?.. Copii?.. Responsabilitățile suplimentare pe care tinerii nu le au, dar de care societatea are mare nevoie!
      • +20 (20 voturi)    
        ... (Miercuri, 25 decembrie 2019, 17:25)

        cartograful [utilizator] i-a raspuns lui Tayen

        mie mai degraba patronatul roman mi se pare cel mai abuziv din punctul asta de vedere. O spun avand experienta muncii atat in firmele romanesti (unde am trait si vazut unele din cele mai injositoare chestii, de la munca peste program neplatita la admonestarea angajatelor care anuntau ca au ramas insarcinate) cat si in cele straine/multinationale. Pe de alta parte in Romania exista o problema cu invatarea si perfectionarea profesionala continua, intr-adevar, dupa 30-35 de ani multi romani nu mai au chef sa invete. Aici sunt foarte multe de comentat.
        Momentan lucrez in multinationala si media de varsta in cladire e mica, sa zicem in jur de 27-32 de ani. In schimb in echipele din celelalte tari, incepand de la middle management in sus sunt oameni de toate varstele, de la sub 30 la peste 50. Deci cred ca mai degraba problema e in Romania decat la corporatii. Cred ca in buna masura e din perioada cand "asteptau 100 in fatza usii" si patroneii romani isi permiteau sa viseze la fotomodele cu doctorat sau la "baieti" adica (cum li se spunea tinerilor ingineri) care sa le care la propriu si cumparaturile sau sa le duca masina la spalat.
        • +7 (7 voturi)    
          100 CV-uri, 15 telefoane, 8 interviuri, 0 joburi! (Joi, 26 decembrie 2019, 5:06)

          Argon [utilizator] i-a raspuns lui cartograful

          Romania nu difere cu nimic de tarile străine. Principala problema este ca joburile postate în diverse locuri pe internet nu exista, sunt false. Am experiența cu Canada unde trimiți 100 CV-uri pe parcursul a 18 luni, primești 15 telefoane, obții 8 invitații la interviu fata în fata și în final nici un job. Din cele 85 CV-uri ramase fără reacție, 80 nici nu au fost deschise, cel putin în primele 2 săptămâni de la trimitere, și știu asta de la siturile de unde trimit CV-urile care ma anunța dacă cel care a postat jobul a deschis CV-ul. Cei cu care discuți (ma refer la acele 8 interviuri) nici nu știu ce sa te întrebe. Sunt nepregatiti, dezinteresați, nu au specializare în domeniu, iți este clar ca te-au chemat la interviu pentru orice altceva decât sa te angajeze. Sunt în majoritate oameni care își justifica salariul încasat pe baza unui teanc de interviuri.

          Si da, cauta tineri sub 30 ani care sa lucreze pe salarii foarte mici. Iti spun asta în mod indirect cu formulări ca: "Da dumneata ai avea ceva avantaje pentru ca ești singur, nu ai obligații și te putem trimite cu lunile în deplasări. Majoritatea celor cu care lucram sunt foarte tineri dar au familie și prefera sa lucreze aici, la sediul nostru. Nu vor sa lipsească mult de acasă. Si salariul pe care îl ceri dumneata este cam (nu termina de zis) dar nu asta ar fi problema deoarece la experiența pe care o ai facem economii cu pregătirea suplimentara care nu mai este necesara." Ii zici sa propună un salariu mai mic. Nu vrea. Iti spune ca ai cerut bani în limite acceptabile dar în final fie îți trimite un email în care spune ca nu ai fost selecționat fie nu mai ai nici un răspuns de la el.
          • -4 (4 voturi)    
            Șefule, aia-i Canada. (Joi, 26 decembrie 2019, 12:51)

            Tayen [utilizator] i-a raspuns lui Argon

            Ăia-s obișnuiți să recruteze fruntea restului țărilor de pe glob.
            • +4 (6 voturi)    
              Canada fruntea? Nu știi ce vorbești. (Joi, 26 decembrie 2019, 18:08)

              Argon [utilizator] i-a raspuns lui Tayen

              In fiecare an sunt aduși în Canada peste 300 mii emigranți. Nu sunt nici pe departe fruntea ci o lume amestecata. Ia 300 000 romani la întâmplare de prin toată țara, cu vârste intre 25 și 45 ani și vei avea un eșantion reprezentativ asupra celor care vin în Tara Artarului din toată lumea.
    • +19 (25 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 25 decembrie 2019, 12:56)

      [anonim] i-a raspuns lui

      • -8 (16 voturi)    
        Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 25 decembrie 2019, 16:27)

        [anonim] i-a raspuns lui

        • -1 (7 voturi)    
          Comentariu sters de utilizator (Joi, 26 decembrie 2019, 4:18)

          [anonim] i-a raspuns lui

    • +5 (19 voturi)    
      ! (Miercuri, 25 decembrie 2019, 14:04)

      tudorr [utilizator] i-a raspuns lui

      Javrin Stefanescu, se vede dupa numarul de minusuri primite ca AI DREPTATE!
      • +1 (17 voturi)    
        Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 25 decembrie 2019, 16:30)

        [anonim] i-a raspuns lui tudorr

        • +2 (14 voturi)    
          Utilizez o solutie erp pe suport Oracle (Miercuri, 25 decembrie 2019, 22:43)

          un domn [utilizator] i-a raspuns lui

          Din 2004, inca merge ! Ceea ce spui tu este un rahat turcesc pus cu zambetul pe buze ..pe ventilator ( ventilatorul fiind orientat spre tine deoarece asa iti era comod )
          • -6 (12 voturi)    
            Comentariu sters de utilizator (Joi, 26 decembrie 2019, 9:12)

            [anonim] i-a raspuns lui un domn

            • +7 (7 voturi)    
              Solutia ai Scris, Solutia ti am spus (Joi, 26 decembrie 2019, 9:52)

              un domn [utilizator] i-a raspuns lui

              Restul sunt accesoriile, evident se schimba ( precum cauciucurile) insa formularea ta ( ai precizat la alt comentator ca NU generalizezi, insa asta ai facut acum , aici, in dialogul nostru ) ai generalizat
              • -4 (6 voturi)    
                Comentariu sters de utilizator (Joi, 26 decembrie 2019, 13:37)

                [anonim] i-a raspuns lui un domn

                • +5 (5 voturi)    
                  O soluție HP pentru Oracle (Joi, 26 decembrie 2019, 14:01)

                  un domn [utilizator] i-a raspuns lui

                  Din 2013 pentru 100 mașini care rulează acel ERP merge și acum...entuziasmul tău de a face ce îți place are niște carente practice înregimentate in chestiuni teoretice ; in IT universul este vast, nu limitat cum îl descrii tu
                  • -2 (6 voturi)    
                    Comentariu sters de utilizator (Joi, 26 decembrie 2019, 15:19)

                    [anonim] i-a raspuns lui un domn

                  • 0 (0 voturi)    
                    Un exemplu perfect.. (Vineri, 27 decembrie 2019, 9:58)

                    pehash [utilizator] i-a raspuns lui un domn

                    1. Soluția asta ERP de la Oracle, care rulează din 2004 sau 2013 (te-ai hotărât?..), a fost evaluată anual și comparată cu tot ce e nou pe piața, inclusiv aceeași aplicație de la Oracle construită în "cloud"?
                    2. "Soluția", implementarea, configurația sistemului, nu este statică. Proiectul original a livrat o listă de cerințe. În anii care au trecut clientul are fi trebuit să aibă deja administratori și utilizatori experți în domeniu, cel puțin la același nivel cu consultanții HP sau Oracle. Azi ar trebui să fie capabili să instaleze, configureze și utilizeze fără probleme ultima versiune a aceluiași program.
          • +2 (4 voturi)    
            "solutie" din 2004 (Vineri, 27 decembrie 2019, 8:18)

            ecou [utilizator] i-a raspuns lui un domn

            Daca "solutia" n-a vazut upgrade de server Oracle din 2004 inseamna ca firma nu da doua parale pe aplicatia aia si isi permite sa o piarda integral. Din 2004 si pana acum Oracle si-a imbunatatit platformele de zeci de ori iar suportul pentru baza de date din 2004 s-a cam terminat prin 2012. Adica firma umbla cu RCA-ul expirat de aproape 8 ani de zile.
            Dar da, pentru a putea fi in pas cu tehnologia firma fie isi trimite macar odata pe an oamenii la pregatire, fie isi angajeaza oameni pregatiti de'a gata si platiti cat sa fie motivati sa stea.
            Discriminarea aia pe motiv de varsta este o aberatie cauzata de HR-ul care nu intelege milenialii: cei de 40+ au fost crescuti cu fidelitatea, sacrificiul si stabilitatea in minte, milenialii si generatia Y au inteles ca un job la care stai 10 ore pe zi trebuie sa iti ofere satisfactii. Si au mai inteles ceva: ca daca vrei sa iti cresti veniturile nu e important sa performezi la locul de munca, e important sa iti schimbi jobul la maximum un an
            • +2 (2 voturi)    
              1 an e putin (Vineri, 27 decembrie 2019, 12:26)

              Dragoon [utilizator] i-a raspuns lui ecou

              Daca iti schimbi jobul la un 1 si se vede pe cv ca ai facut asta de 2-3 ori nu te mai cheama la interviu.
              Intr-un an nu inveti nici baza proiectului, esti la limita inutilului.
              Adevarul este ca generatia noua ajuta pe cei mai invarsta. Angajatorii nu pot conta pe cei tineri. Pleaca prea repede pe cand cei pe la 35+ stau mai mult, isi fac treaba si se plang mai putin.
              Cei tineri au mai multa energie, sunt mai entuziasmati, invata mai repede. Daca ar fi si stabili si muncitori nu ar mai angaja nimeni pe cei peste 35 de ani.
    • +3 (11 voturi)    
      Se permite (Miercuri, 25 decembrie 2019, 16:29)

      TinuF [utilizator] i-a raspuns lui

      Cred ca tu ai incetat sa inveti de la varsta de 7 ani,
      • -5 (11 voturi)    
        Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 25 decembrie 2019, 23:32)

        [anonim] i-a raspuns lui TinuF

      • -7 (13 voturi)    
        Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 25 decembrie 2019, 23:57)

        [anonim] i-a raspuns lui TinuF

        • +3 (5 voturi)    
          Uauu....tipic mioritic. 5 servicii. (Joi, 26 decembrie 2019, 12:57)

          Tayen [utilizator] i-a raspuns lui

          Policalificare adevărată.
          Oare cum se descurcă vesticii sau japonezii cu numai câte-o meserie?
          • -4 (6 voturi)    
            Comentariu sters de utilizator (Joi, 26 decembrie 2019, 15:17)

            [anonim] i-a raspuns lui Tayen

        • +2 (2 voturi)    
          Ei zis bine: „cunoștințele” și „relațiile” umane. (Joi, 26 decembrie 2019, 13:24)

          Tayen [utilizator] i-a raspuns lui

          Și experiența tot în domeniul „științelor” umane fac pariu că o ai....
          • -2 (6 voturi)    
            Comentariu sters de utilizator (Joi, 26 decembrie 2019, 15:16)

            [anonim] i-a raspuns lui Tayen

            • +3 (3 voturi)    
              Comentariu sters de utilizator (Joi, 26 decembrie 2019, 19:43)

              [anonim] i-a raspuns lui

              • -1 (3 voturi)    
                Comentariu sters de utilizator (Joi, 26 decembrie 2019, 22:33)

                [anonim] i-a raspuns lui

    • -1 (9 voturi)    
      Foarte adevarat (Miercuri, 25 decembrie 2019, 17:08)

      lumira [utilizator] i-a raspuns lui

      Exprimarea este corecta, se pare ca nu toti au inteles-o: "in multe cazuri".
      Pentru cei care ti-au dat minus: intrebati-va prietenii cand au citit ultima data o carte, nu mai zic o carte de specialitate sau echivalent in domeniul in care activeaza.
      Este greu de recunoscut ,dar foarte putini. Mai ales cand ajung la un anumit nivel de (auto)satisfactie, nivel venituri.
    • +11 (11 voturi)    
      esti idi (Miercuri, 25 decembrie 2019, 17:14)

      aero [utilizator] i-a raspuns lui

      daca crezi ca cei sub 30 invata.. gresesti...multi, f.multi nu stiu ca este acest lucru.. doar banii conteaza, sunt mai prost platiti, nu au experienta!?...
      • -3 (7 voturi)    
        Comentariu sters de utilizator (Joi, 26 decembrie 2019, 0:08)

        [anonim] i-a raspuns lui aero

        • -3 (5 voturi)    
          Să analizăm ce-ai zis, da? (Joi, 26 decembrie 2019, 12:31)

          Tayen [utilizator] i-a raspuns lui

          Să facem o paralelă: schimbi instalația la un apartament (complex) dar nu știi să schimbi un șurub (simplu)?
          Eeee...tati, țara este plină de alde din ăștia ca tine.
          • -3 (7 voturi)    
            Comentariu sters de utilizator (Joi, 26 decembrie 2019, 13:41)

            [anonim] i-a raspuns lui Tayen

    • +11 (13 voturi)    
      Cauza este cu dus și cu întors (Miercuri, 25 decembrie 2019, 17:51)

      bilbofil [utilizator] i-a raspuns lui

      Dacă oamenii încetează să mai învețe este pentru că cei mai mulți angajatori, începînd cu cel mai mare, sectorul bugetar, așteaptă oameni gata regătiți, care să lucreze 8-10 ore din opt, fără timp pentru a acumula noi abilități și noi informații.

      Vrînd-nevrînd, cei sub 30 de ani, dacă îi duce capul, au mai acumulat cîte ceva în timp ce mergeau la școală și mai au cunoștințe proaspete fără să fie nevoie să își ia din timpul pentru familie și pentru creșterea copilului.

      Stăpînul rău învață sluga hoață.
    • +15 (15 voturi)    
      Despre convingeri si preconceptii (Miercuri, 25 decembrie 2019, 19:12)

      eul_liric [utilizator] i-a raspuns lui

      Poate in unele cazuri ai dreptate, dar cred ca unul din cele mai proaste lucruri pe care le fac romanii este sa generalizeze si sa ii bage pe toti in aceeasi oala.

      Afirmatiile generale de tipul "oamenii dupa 30 de ani inceteaza sa mai invete" in opinia mea fac mai mult rau si sunt mai degraba distructive. Arata doar niste convingeri si idei preconcepute si nu inseamna ca asta e si realitatea.

      Daca esti angajator si primesti doua cv-uri, unul de la cineva de 27 de ani si al doilea de la cineva de 35, inteleg ca la interviu il vei chema mai degraba pe cel de 27. Doar pt ca ai convingerea preconceputa ca cel de 35 nu o sa vrea sa mai invete. Corect mi s-ar parea sa vrei sa ii cunosti pe amandoi si sa il alegi pe cel care te poate ajuta sa faci mai mult profit, lasand preconceptiile deoparte.
      • -8 (10 voturi)    
        Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 25 decembrie 2019, 23:36)

        [anonim] i-a raspuns lui eul_liric

      • 0 (0 voturi)    
        din pacate (Vineri, 27 decembrie 2019, 12:35)

        Dragoon [utilizator] i-a raspuns lui eul_liric

        Mai degraba cheama pe cel de 27 de ani pentru ca e mai ieftin. Cel putin asa se presupune.
        Adevarul e ca la 35 deja cam trebuie sa ai o nisa/ specializare altfel e greu. Inca gasesti dar nu e la fel de usor ca la 27.
        Si din proprie experienta, lucrand in IT, cand ai copii acasa e mult mai greu sa inveti. Inainte de copii, faceam cursuri si imi luam certificari cel putin 2 pe an. Acum m-am chinuit sa invat un curs de cloud mai bine de un an care era si foarte usor doar ca nu am avut timp. Si ca sa fie si mai frumos, au schimbat certificarea si automat a trebuit sa invat din nou.
        Deci e un pic de adevar cu cei pete 30 invata mai greu. Nu e vb de capacitate, e vorba de timp personal.
    • +4 (10 voturi)    
      Foarte bine (Miercuri, 25 decembrie 2019, 19:16)

      strubex [utilizator] i-a raspuns lui

      ales nick-ul. Te caracterizeaza.
      • +4 (6 voturi)    
        Corect. (Miercuri, 25 decembrie 2019, 20:55)

        Tayen [utilizator] i-a raspuns lui strubex

        Și este și lipsit de logică.
    • +8 (8 voturi)    
      Tinerete (Joi, 26 decembrie 2019, 0:11)

      john-doe [utilizator] i-a raspuns lui

      Sa intelegem ca mataluta ai 27 de ani, nu, la varsta asta stii cum te cheama, ceea ce este o realizare importanta, crezi ca le stii pe toate, de abia astepti sa faci 30 ca sa dormi in cizme.
      • -8 (8 voturi)    
        Comentariu sters de utilizator (Joi, 26 decembrie 2019, 9:15)

        [anonim] i-a raspuns lui john-doe

        • +3 (5 voturi)    
          Cineva Mai Sus (Joi, 26 decembrie 2019, 14:03)

          un domn [utilizator] i-a raspuns lui

          Îți Spunea de Cei Șapte Ani de Acasa ( poți sa ii scazi )
          • -3 (5 voturi)    
            Comentariu sters de utilizator (Joi, 26 decembrie 2019, 14:21)

            [anonim] i-a raspuns lui un domn

            • +2 (2 voturi)    
              Iti Doresc Craciun Fericit (Joi, 26 decembrie 2019, 16:24)

              un domn [utilizator] i-a raspuns lui

              Ca sa nu iti spun ca ai putea fi nesimtit
              • -3 (5 voturi)    
                Comentariu sters de utilizator (Joi, 26 decembrie 2019, 17:03)

                [anonim] i-a raspuns lui un domn

  • +44 (52 voturi)    
    Toți angajatorii și în special patronii rrrumâni, (Miercuri, 25 decembrie 2019, 11:01)

    Tayen [utilizator]

    vor ca angajații să aibă 20 de ani, 30 de ani experiență, să aibă măcar o facultate, să știe cel puțin două limbi străine, vreo trei limbaje de programare, să nu aibe familie și să lucreze pe salariul minim, inclusiv sâmbetele.
    • -8 (14 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 25 decembrie 2019, 16:38)

      [anonim] i-a raspuns lui Tayen

      • +2 (4 voturi)    
        Nash ăla a analizat Rrrumânistanul? (Miercuri, 25 decembrie 2019, 20:50)

        Tayen [utilizator] i-a raspuns lui

        Că asta e definiția perfectă la ceea ce-i la noi.
        Și nu prea văd unde merge economia la noi.
        • -6 (8 voturi)    
          Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 25 decembrie 2019, 23:34)

          [anonim] i-a raspuns lui Tayen

          • +1 (5 voturi)    
            Ești citov la cap, musiu? (Joi, 26 decembrie 2019, 12:32)

            Tayen [utilizator] i-a raspuns lui

            Că te contrazici la fiecare frază.
            • -3 (5 voturi)    
              Comentariu sters de utilizator (Joi, 26 decembrie 2019, 14:20)

              [anonim] i-a raspuns lui Tayen

              • +1 (3 voturi)    
                Toate “codurile”scrise de tine dau (Joi, 26 decembrie 2019, 20:10)

                un domn [utilizator] i-a raspuns lui

                Error
                • -2 (4 voturi)    
                  Comentariu sters de utilizator (Joi, 26 decembrie 2019, 22:34)

                  [anonim] i-a raspuns lui un domn

    • +8 (8 voturi)    
      ..shi deplasarile.. (Miercuri, 25 decembrie 2019, 19:05)

      Observatore [utilizator] i-a raspuns lui Tayen

      ...sa le faca cu mashina proprie...
  • +22 (26 voturi)    
    Etica muncii? (Miercuri, 25 decembrie 2019, 12:26)

    amicugri [utilizator]

    Asa numita etica a muncii a fost intotdeauna bautura smecherilor de ametit fraierii care lucreaza pentru ei. Munca a fost mereu o marfa (nu discutam aici de pasiuni), mult hulitul barbos a explicat treaba acum 150 de ani.
    • +4 (4 voturi)    
      Care dintre bărboși? (Miercuri, 25 decembrie 2019, 16:09)

      Nyk1 [utilizator] i-a raspuns lui amicugri

      Karl sau Friedrich?
      • 0 (6 voturi)    
        Comentariu sters de utilizator (Joi, 26 decembrie 2019, 13:42)

        [anonim] i-a raspuns lui Nyk1

    • -5 (15 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 25 decembrie 2019, 16:47)

      [anonim] i-a raspuns lui amicugri

      • +2 (4 voturi)    
        Lenea asociată cu eficiența? (Miercuri, 25 decembrie 2019, 20:53)

        Tayen [utilizator] i-a raspuns lui

        „Nu negociezi, fa greva, oricum nu ajuta la nimic. Cat timp tu faci greva, eu invat ceva si capat si mai multa experienta si iau salariul si mai mare.”?
        • -1 (9 voturi)    
          Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 25 decembrie 2019, 23:37)

          [anonim] i-a raspuns lui Tayen

        • -3 (9 voturi)    
          Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 25 decembrie 2019, 23:43)

          [anonim] i-a raspuns lui Tayen

          • -1 (3 voturi)    
            Musiu, să înțelegem un lucru: produsele (Joi, 26 decembrie 2019, 12:42)

            Tayen [utilizator] i-a raspuns lui

            făcute la noi sunt cele bune și eficiente? Și cele nemțești sunt cele rele și neeficiente?
            Și, doi la mână, nu există perfecțiune. Se tinde la ea. Nu poți scoate lucrul perfect.
            Oricum, ai o logică dubioasă rău. Ești regățean, cumva?
            • 0 (4 voturi)    
              Comentariu sters de utilizator (Joi, 26 decembrie 2019, 13:43)

              [anonim] i-a raspuns lui Tayen

      • +5 (7 voturi)    
        Par povesti (Miercuri, 25 decembrie 2019, 21:49)

        Dodel540 [utilizator] i-a raspuns lui

        ca sa inteleg erai consultant extern (contractor presupun nu? si aveai salariu precum un angajat intern de orice modificare de salariu trecea pe la HR?
        Ceva nu se leaga rau de tot in povestea ta, fie macar si faptul ca un angajator nu iti poate scadea salariul ca vrea el. Da te poate da afara dar nu iti poate scadea salariul fara motiv.
        • -5 (7 voturi)    
          Comentariu sters de utilizator (Joi, 26 decembrie 2019, 10:14)

          [anonim] i-a raspuns lui Dodel540

    • +13 (13 voturi)    
      Doar lenesii lauda munca (Miercuri, 25 decembrie 2019, 17:28)

      kkciosuldelahamangia [utilizator] i-a raspuns lui amicugri

      Unuia care munceste zi lumina si seara cade frant de oboseala, i se acreste de etica muncii si alte sloganuri
    • +5 (5 voturi)    
      La marfă contează și calitatea (Miercuri, 25 decembrie 2019, 17:46)

      bilbofil [utilizator] i-a raspuns lui amicugri

      Iar munca fiind cumpărată pe termen mai lung, de luni sau ani, o calitate proastă înseamnă o pagubă importantă pentru cumpărător.

      Sigur, etica muncii nu înseamnă servilism sau auto-umilire. Înseamnă însă să înțelegi că ești angajat ca să creezi valoare rezolvînd probleme, nu pentru timpul petrecut la muncă sau pentru caloriile consumate. Evident, este valabil și pentru personalul de execuție, și pentru cel de management.
      • -2 (6 voturi)    
        Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 25 decembrie 2019, 23:38)

        [anonim] i-a raspuns lui bilbofil

    • +11 (19 voturi)    
      Marele esec al capitalismului e ca promoveaza (Miercuri, 25 decembrie 2019, 18:49)

      clint [utilizator] i-a raspuns lui amicugri

      sociopatii si psihopatii pe functii de conducere. Toate studiile psihologice confirma acest lucru. Empatia nu isi are locul in relatiile de munca unde trebuie sa livrezi la timp si ieftin ( a se citi cu cei mai ieftini oameni ), altfel zbori si tu.
      Mereu am zis ca managerii seamana foarte mult cu sclavul-sef din Django Unchained care si-a dat in gat fratii negri fara sa clipeasca, doar pe un locusor mai bun sub acoperisul stapanului. Mai ales in economiile emergente, de "negrisori", acest lucru este la ordinea zilei. De fapt, dupa genul asta de indivizi nu prea ramane nimic, sunt in general retarzi emotional care trag pentru ei cat pot de mult. Vilele ( din Pipera ) si masinile de lux nu vor ramane in istorie. De aceea companiile mari cumpara din greu startupuri ( pe care de obicei le ingroapa ) fiindca intern nu gasesc calitatile necesare pentru a schimba jocul, in general viziune si o anumita sinceritate, asumarea riscurilor, etc..
      Din pacate "barbosul mult hulit" nu a fost inteles. El spunea ca muncile repetitive pe care le faceau muncitorii in zorii epocii industriale le distrug spiritul. Altfel, omul era chiar moderat spre deosebire de baietii care au luat doar ce le convenea din doctrina lui si care n-au inteles nimic decat ca trebuie sa arunce totul in aer si sa se cocoate la putere, si in final ne-am ales tot cu "manageri" sociopati si psihopati si in plus ignoranti, pe linie de partid, de unde si rezultatele dezastruoase, atat economice cat si in plan uman. Au promis ca salveaza muncitorii, dar i-au facut niste sclavi numai buni sa munceasca, fara lumina, caldura si mancare. Iar ei s-au instalat in vilele din Primaverii ale fostilor burghezi. Si va mai trece multa vreme pana ceva se va schimba fundamental in natura umana si nu vom mai pune botul la acest tip de asa-zis lideri.
      • -3 (7 voturi)    
        Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 25 decembrie 2019, 23:39)

        [anonim] i-a raspuns lui clint

        • +2 (2 voturi)    
          Tocmai asta voiam sa spun (Joi, 26 decembrie 2019, 15:12)

          clint [utilizator] i-a raspuns lui

          Oranduirile, societatea, economia, sunt lucruri pe care le facem noi, oamenii, chiar si cand unele ne sunt impuse cu tancul. Insa practica ne spune ca statistic, suntem usor de prostit. Cu cat avem nevoi nerezolvate si educatie precara in general, cu atat suntem dispusi sa punem botul la solutii si potiuni minune.
          • -2 (6 voturi)    
            Comentariu sters de utilizator (Joi, 26 decembrie 2019, 16:29)

            [anonim] i-a raspuns lui clint

      • 0 (0 voturi)    
        foarte adevarat (Sâmbătă, 28 decembrie 2019, 23:14)

        razeshu [utilizator] i-a raspuns lui clint

        aveti dreptate, sunt promovati exclusiv cei lipsiti de etica, "fara mama, fara tata", dispusi sa sacrifice o echipa pentru un amarat de bonus la final de an si , poate, o promovare.
  • +3 (13 voturi)    
    Asa-i in sclavagism (Miercuri, 25 decembrie 2019, 17:04)

    Mihail. [utilizator]

    Stapanul este interesat sa ai forta fizica si te cauta la dinti. Nu-ti da test de inteligenta.
  • 0 (4 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 25 decembrie 2019, 21:26)

    [anonim]

  • +1 (7 voturi)    
    ma mir ca individul mai are job (Joi, 26 decembrie 2019, 3:38)

    Coco Whistle [utilizator]

    la 40 ani nu esti terminat indiferent de virsta. iar daca nesansa unei restructurari vine, sint programe sa incepi ceva nou tot timpul. fii flexibil, incearca ceva nou, mergi la scoala din nou, ai atitudinea corecta si move on. trebuie sa te gindesti de doua ori daca vrei sa lucrezi ptr companii care fac discriminari, oricare ar fi ele. doar jumuleste-le de bani dar nu merita atentia pe termen lung. schimbati-va modul de a gindi.
    • 0 (4 voturi)    
      Ai o logică dubioasă. (Joi, 26 decembrie 2019, 12:47)

      Tayen [utilizator] i-a raspuns lui Coco Whistle

      Oare de ce ai fi terminat la 40 de ani? Că ai experiență? Pricepere? Cunoștințe acumulate care sunt la baza noilor tehnologii? Trebuie doar să continui să acumulezi noi cunoștințe.
      • -2 (4 voturi)    
        Comentariu sters de utilizator (Joi, 26 decembrie 2019, 16:31)

        [anonim] i-a raspuns lui Tayen

      • +1 (1 vot)    
        Da , esti terminat la 40 de ani (Joi, 26 decembrie 2019, 22:02)

        BuzzBuzzard [utilizator] i-a raspuns lui Tayen

        Daca esti gagica si nu mai ai ce sa oferi sefilor ! Observ ca acest subiect nu este atacat de nimeni , desi este foarte frecvent la multinationale !
      • +3 (3 voturi)    
        La 40 de ani (Joi, 26 decembrie 2019, 22:43)

        clint [utilizator] i-a raspuns lui Tayen

        mi-am platit creditele, am niste bani pusi deoparte, am inteles ca fac parte din generatia aia care, oricate i s-ar reprosa, poate impinge lucrurile si care, daca ar avea incredere in sine si ar sti sa isi ceara drepturile ca generatiile mai noi, prea absorbite de ei insisi ca sa mai aiba energia necesara pentru a se dedica si a "make it happen", chit ca sunt la o varsta plina de energie, atunci, noi, astia la 40 de ani am avea totul. Din pacate, prea multi dintre noi suntem toxici, am uitat sa invetam, suntem depasiti, carcotim pe la colturi cu capul plecat si... cam atat. Nu e si cazul meu. Fac parte din acei "core people" care se "updateaza" constant, care au rezultate, fara de care afacerea nu va merge inainte, oricati hipsterasi millenials ar angaja. Si daca m-ar da afara, tot raul spre bine, am atatea idei in stand-by, si asta e puterea mea, spre deosebire de altii care se cred indispensabili, eu ma cred tocmai pe dos: dati-ma afara daca va permiteti. Nu va permiteti ? Atunci lasati-ma sa joc cum vreau eu ;).
  • -3 (7 voturi)    
    Fii serios! (Joi, 26 decembrie 2019, 8:59)

    George Butunoiu1 [anonim]

    Fii serios, omule! Asistenta sociala nu e treaba companiilor! Firmele trebuie sa fie eficiente, sa faca profit, si statul sa faca asistenta sociala taxand aceste companii. Daca nu sunt profitabile, asa cum ai vrea tu, nici taxe pentru asistenta nu vor fi... GB
  • -1 (9 voturi)    
    Lol (Joi, 26 decembrie 2019, 9:13)

    HP [utilizator]

    "Capitalismul e sclavagism si oamenii si-au dat seama"

    Bine boss.
    • 0 (4 voturi)    
      Dar ce este, faraoane? (Joi, 26 decembrie 2019, 12:48)

      Tayen [utilizator] i-a raspuns lui HP

      Raiul pe pământ?
      • +1 (3 voturi)    
        Lol (Joi, 26 decembrie 2019, 16:48)

        HP [utilizator] i-a raspuns lui Tayen

        Nu, tocmai, eram sarcastic.

        Dar cum pe HN mișună de dreptaci, te aștepți la orice.
  • -6 (10 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Joi, 26 decembrie 2019, 10:17)

    [anonim]

    • +3 (7 voturi)    
      Corect. Iar eu văd în tine urmașul unuia ca (Joi, 26 decembrie 2019, 12:50)

      Tayen [utilizator] i-a raspuns lui

      Victor Ponta, Elena Udrea, Bica, Țurcan.
      • -5 (7 voturi)    
        Comentariu sters de utilizator (Joi, 26 decembrie 2019, 13:45)

        [anonim] i-a raspuns lui Tayen

  • +8 (8 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Joi, 26 decembrie 2019, 16:05)

    [anonim]

    • 0 (8 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Joi, 26 decembrie 2019, 16:38)

      [anonim] i-a raspuns lui

      • +4 (6 voturi)    
        Comentariu sters de utilizator (Joi, 26 decembrie 2019, 17:34)

        [anonim] i-a raspuns lui

        • -1 (3 voturi)    
          Comentariu sters de utilizator (Joi, 26 decembrie 2019, 19:27)

          [anonim] i-a raspuns lui

  • +5 (7 voturi)    
    Vă mulțumesc (Joi, 26 decembrie 2019, 18:27)

    dragos_chiva [utilizator]

    Aș dori să mulțumesc domnului director general și mai ales domnului redactor Hotnews pentru că au avut curaj să pronunțe și respectiv să scrie despre un adevăr dureros: discriminarea pe criterii de vârstă este principala sursă a inechităților în procesul de recrutare în țara noastră.

    Știu că pot părea patetic exprimând public astfel de mulțumiri dar eu personal am simțit acest adevăr pe propria piele.

    În plus probabil că mulți dintre dumneavoastră v-ați obișnuit deja cu cosmetizarea adevărului care se practică azi pe acest subiect și care este atât de accentuată încât adevărul exprimat devine puțin câte puțin o gogonată minciună.

    Privind din această perspectivă consider că articolul este mai mult decât salutar, este absolut necesar.
    • 0 (0 voturi)    
      D, HU etc (Sâmbătă, 28 decembrie 2019, 15:27)

      Siegfried [utilizator] i-a raspuns lui dragos_chiva

      As propune autorului sa priveasca si peste gard (granita) la tari ca Germania, Ungaria si altele la care nu conteaza decat competenta, corectitudinea si chiar, culmea, loialitatea fata de firma. Sunt la 50+ si va vorbesc din experienta. Cat priveste HR-ul romanesc, mult sub nivel. Niste habarnisti care aleg sepcialisti ?!?
      • 0 (0 voturi)    
        phuuu___fugi d'aici (Luni, 30 decembrie 2019, 2:10)

        mirceacr [utilizator] i-a raspuns lui Siegfried

        In strainatate "nu conteaza decat competenta si corectitudinea ?! " ...mai consulta-te zic eu !

        Conteaza SUBORDONAREA ! Daca esti tampit si incompetent dar loial, subordonat si mut, in GErmania esti un succes. Daca ai initiativa si te zbati sa o pui in practica, chiar daca e interesanta propunerea ta, vei fi luat in colimator, pentru ca DERANJEZI si nu este bine ! Ca roman nu ai voie sa ai initiativa, pentru ca din start esti etichetat ca "acceptat" si " tolerat" . Nu ai fost acolo cu ei de la inceput, deci nu ai dreptul sa te "intreci" in idei ! Esti sortit sa stai unde ti s-a indicat !
        • 0 (0 voturi)    
          Recrutari (Marţi, 31 decembrie 2019, 15:14)

          Siegfried [utilizator] i-a raspuns lui mirceacr

          Ai lucrat in Germania? Pot sa-ti dau mai multe exemple de oameni care au reusit, dar nu plecand capul, ci fiind COMPETENTI si CORECTI. Varsta nu a contat. Acceptat esti numai cu aceste conditii.
  • 0 (0 voturi)    
    Romania is not a country for old men (Sâmbătă, 28 decembrie 2019, 23:25)

    razeshu [utilizator]

    nu mi-a raspuns nimeni la aplicatiile de job in Ro. In schimb am primit invitatii la interviu intr un timp foarte scurt in toata Europa, mergand din Peninsula Scandinava pana la cea Iberica. Nu am o explicatie clara de ce nu vor over 40 in Ro, poate pentru ca se obisnuieste sa se faca ore suplimentare la greu neplatite si se tem ca nu te pot pacali usor, poate pentru ca exista tot felul de team leads cu tuleiele necrescute inca si care se tem ca au prea putine competente fata de o persoana mai inaintata in varsta, ... . Sau poate ca cei care filtreaza CV urile sunt si ei foarte tineri si au ca modele propriii parinti, oameni care probabil abia se descurca in lumea digitala si au deci tot felul de prejudecati,.. . Habar nu am si nici nu imi bat capul.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by