Cum se eliberează certificatele de situații de urgență. Vor fi 2 tipuri: Albastre și Galbene. Ordinul, în Monitorul oficial

de Florin Barbuta     HotNews.ro
Miercuri, 25 martie 2020, 22:14 Economie | Finanţe & Bănci


Certificate de situații de urgenta
Foto: Monitorul Oficial
​Decretul președintelui Klaus Iohannis și Ordonanțele de urgență 29 și 30, publicate recent în Monitorul oficial, vorbesc despre certificatele de situații de urgență, emise de Ministerul Economiei, de care vor avea nevoie companiile pentru a beneficia de măsurile economice luate de Guvern în contextul crizei coronavirusului.

Ordinul ministrului Economiei, publicat miercuri în Monitorul oficial, spune că certificatele vor fi de două feluri:

1. Albastru – eliberat pentru firmele care cer acordarea în baza declarației pe propria răspundere din care rezultă întreruperea totală sau parțială a activității, ca urmare a deciziilor emise de autoritățile publice competente în perioada stării de urgență

2. Galben – eliberat pentru solicitanții care cer acordarea acestuia în baza declarației pe propria răspundere din care rezultă înregistrarea unei diminuări a încasărilor în martie 2020 cu un procent de minimum 25% față de media încasărilor din ianuarie – februarie 2020.

ATENȚIE: Pe 2 aprilie s-a modificat Ordinul. Acum prevedere o diminuare a veniturilor sau a încasărilor pentru certificatul galben.

Cel galben se utilizează în relațiile cu instituțiile publice pentru obținerea de facilități/măsuri de sprijin ori în relațiile comerciale.

Atenție: Un solicitant poate cere eliberarea unui singur tip de certificat de urgență.

Unde se depune cererea pentru eliberarea certificatului


Aceasta se poate depune exclusiv electronic, prin intermediul platformei http://prevenire.gov.ro, iar eliberarea certificatelor se va face automat, electronic, după validarea de către sistem a solicitării.

În sistem trebuie încărcate următoarele informații și documente:

• datele de identificare
• declarația pe propria răspundere

Modelul declarației pe propria răspundere se va posta pe site-ul menționat mai sus.

Atenție: Documentele se încarcă obligatoriu pe acel site, sub semnătura electronică a reprezentantului legal al operatorului economic sau a unui împuternicit, deținător de semnătură.
ATENȚIE: Pe 2 aprilie a fost modificat ordinul. Dacă reprezentantul legal nu are semnătură electronică, poate semna olograf, dar la depunere este nevoie de o semnătură electronică a împuternicitului.

Ministerul Economiei va putea elibera certificatele doar pe perioada existenței stării de urgență în România.

În cadrul acțiunilor de inspecție și control desfășurate de autorități, se vor verifica inclusiv documentele care au stat la baza emiterii declarației pe propria răspundere de către firme.

Dacă sunt identificate suspiciuni pentru nerespectarea dispozițiilor legale, vor fi sesizate organele penale.

Pentru ce sunt necesare certificatele de situații de urgență

De exemplu, aceste certificate pot fi folosite pentru a beneficia de amânarea la plată a chiriilor și utilităților de către IMM-uri sau pentru amânarea ratelor la credite.

UPDATE (27 martie): De precizat ca in forma initiala a OUG 30 era nevoie și pentru somajul tehnic suportat de stat. Din declaratiile oficiale intelegem ca s-a modificat Ordonanta si nu se va mai folosi pentru somajul tehnic, mai ales ca Ministerul Economiei a facut anumite precizari. Vom modifica acest paragraf dacă după publicarea in Monitorul oficial lucrurile s-au modificat.

UPDATE (31 martie): E oficial. Pentru șomajul tehnic suportat de stat nu mai este nevoie de acest certificat. Despre ce acte este nevoie, HotNews.ro a scris textul: Cum se acorda somajul tehnic suportat de stat. Procedura a fost modificată și e în Monitorul Oficial. Vezi ce pași trebuie să faci

Despre aceste lucruri, HotNews.ro a tot scris de la publicarea în Monitorul oficial a Ordonanțelor 29 și 30.


Ordonanța privind șomajul tehnic suportat de stat, în Monitorul oficial / Cine beneficiază / Textul documentului (atentie, intre timp (29 martie n.r.) aceasta OUG a fost modificata)


De precizat că Ordonanța 30 va fi modificată de Guvern mâine -joi, având în vedere problemele de aplicare indicate de consultanții fiscali. Se află pe ordinea de zi a ședințe Executivului.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





83813 vizualizari

  • +4 (4 voturi)    
    Nu prea inteleg. (Miercuri, 25 martie 2020, 22:38)

    gugurila [utilizator]

    De ce trebuie sa primesti un certificat in baza declaratiei pe propria raspundere?

    Nu se poate folosi direct declaratia?
    • +2 (2 voturi)    
      ... (Joi, 26 martie 2020, 0:26)

      g.v. [utilizator] i-a raspuns lui gugurila

      certificatul certifica faptul ca ei au declarat starea de urgenta si ai luat la cunostinta asta...
      o masura de temperare a solicitarilor de acordare de sprijin financiar.
      pai nu vindem noi lemn si cumparam avioane de la casare...
      banii aveau alte rosturi...acum...na... parandarat de la somaj tehnic nu prea iese...
    • 0 (0 voturi)    
      cioc (Sâmbătă, 28 martie 2020, 9:10)

      mirce [utilizator] i-a raspuns lui gugurila

      Chestia draguta este> DE CE TREBE O DECLARATIE cind de facto AUTORITATEA a dispus "suspendarea" ori "intreruperea" activitatii..... ori cam asa ar fi trebuit sa se intample! Dară ..... ce dorim noi "prostii" de amarasteni, DĂŞTEPŢII sunt la putere aşa că ... ciocul mic!
  • 0 (2 voturi)    
    Cati antreprenori au semnatura electronica??? (Joi, 26 martie 2020, 7:51)

    IonutIeseanu [utilizator]

    Buna ziua.

    Cati antreprenori detin semnatura electronica?
    Cati dintrei ei stiu cum sa imputerniceasca pe un tert sa semneze electronic declaratia?
    • +1 (1 vot)    
      Toti (Joi, 26 martie 2020, 11:21)

      Ecce_Homo [utilizator] i-a raspuns lui IonutIeseanu

      Nu uita ca D112 si bilantul de depun cu semnatura digitala. Sigur au imputernicit candva contabilul pentru semnatura digitala.
  • +3 (3 voturi)    
    ian-feb 2020 sunt etalon? (Joi, 26 martie 2020, 8:26)

    robert72 [utilizator]

    Ma uit la alte tari (vecinii bulgari aloca 2 miliarde euro rapid si au PIB la jumatate cat noi) si ma uit apoi .. la noi. Ian- si feb 2020 sunt etalon la incasari? Adica daca ai emis 2-3 facturi in ian sau feb si ai incasat in martie... NU AI CE SA CERI. Daca ai facturat in decembrie si ai incasat ceva in martie (caci ian si feb au fost foarte slabe la multe compani) adio cerere de certificat.
    Oameni buni.. cineva sa le spuna guvernantilor ca etalonul este anul trecut. aceeasi perioada din anul trecut.
    • +2 (2 voturi)    
      . (Joi, 26 martie 2020, 9:28)

      cvi [utilizator] i-a raspuns lui robert72

      Ar trebui sa iti dai seama ca banii sunt aratati, dar nimeni de la guvern nu ar vrea sa ii dea. Pt. ca nu au de unde. E trist si tragic. Asta, ori sunt idioti.
      • +1 (1 vot)    
        nu sunt de la stat direct (Joi, 26 martie 2020, 11:22)

        Ecce_Homo [utilizator] i-a raspuns lui cvi

        ci sunt de la uniunea europeana. de aceea vor sa ingradeasca accesul la ei pt ca e e frica.
  • 0 (2 voturi)    
    Semnatura electronica (Joi, 26 martie 2020, 10:50)

    chartreux [utilizator]

    Firmele mici si foarte mici, PFA-urile, II-urile, etc..nu folosesc in mod curent semnatura electronica !
    E incredibil ca veti lasa fara aceste certificate acesti mici antreprenori , care oricum se zbat sa supravietuiasca.
    Si daca vrei sa faci ACUM demersurile pentru semnatura electronica , nu poti.
    Timpul e scurt si ai nevoie de documente de la institutii care nu lucreaza.
    Sper ca in sedinta de azi sa revina Guvernul asupra acestui amanunt, altfel toti cei mici ramanem fara nici un ban.
    • +1 (3 voturi)    
      Ba da (Joi, 26 martie 2020, 11:16)

      Ecce_Homo [utilizator] i-a raspuns lui chartreux

      Toate firmele mici au semnatura digitala sau are contabilul pentru ele, nu uita ca D112 si bilantul se depun cu semnatura electronic in portalul anaf.
      • +2 (4 voturi)    
        Semnatura electronica (Joi, 26 martie 2020, 12:24)

        chartreux [utilizator] i-a raspuns lui Ecce_Homo

        PFA nu depune bilant iar D 112 s-a depus la ghiseu cu semnatura normala
  • 0 (0 voturi)    
    Mda (Joi, 26 martie 2020, 11:19)

    Ecce_Homo [utilizator]

    Doar 4% dintre clientii mei vor solicita aceste certificate. Restul au nevoie de ajutor financiar dar nu vor sa apeleze la stat pt ca le e teama ca nu vor primi banii la timp sa ca 'alergatura' e prea mare si mai bine apeleaza la niste descoperiri de cont sau credite mici.

    Problema mai mare va fi, insa, peste 2-3 luni, cand vor avea cu totii probleme si nu va mai exista nici macar acest ajutor de stat.
  • 0 (0 voturi)    
    Certificat stare de urgenta (Joi, 26 martie 2020, 16:19)

    AlinStoica [utilizator]

    Buna ziua,

    A incercat cineva sa depuna cerere electronica pe link prevenire.gov.ro?
    Eu nu am vazut nicaieri pe site respectiv unde se poate lansa cererea...
    Daca ati reusit, va rog un coment cu instructiuni.
    • 0 (0 voturi)    
      Nu inca (Joi, 26 martie 2020, 16:50)

      Ecce_Homo [utilizator] i-a raspuns lui AlinStoica

      Link-ul va fi folosibil in 5 zile de la publicarea ordonantei. Se lucreaza la el pentru a putea fi folosit.
  • 0 (0 voturi)    
    cum se elibereaza certificatele de urgenta (Joi, 26 martie 2020, 16:50)

    chic [utilizator]

    De aceste prevederi urmează să beneficieze salariații angajatorilor care îndeplinesc una din următoarele condiții:

    a) întrerup activitatea total sau parțial în baza deciziilor emise de autoritățile publice competente potrivit legii, pe perioada stării de urgență decretate și dețin Certificatul de situații de urgență emis de Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri, prevăzut la art. 12 din Decretul Președintelui României nr. 195/2020. Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri eliberează certificatul de situații de urgență conform metodologiei aprobată prin ordin.

    b) reduc activitatea ca urmare a efectelor epidemiei COVID-19 și nu au capacitatea financiară de a achita plata tuturor salariilor angajaților lor. Angajatorii pot beneficia de plata indemnizației prevăzută pentru cel mult 75% dintre angajații care au contracte individuale de muncă active la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe.

    Eu inteleg ca ceea ce scrie suna cam asa:
    la a este clar, la b ca sa ai capacitatea financiara de a plati salariatii trebuie sa fi pe profit, dar cum suna mai sus, la incapacitate de plata salariala inseamna ca te duci pe pierdere, de unde rezulta ca guvernul iti va da ajutorul numai daca esti pe pierdere si nu neaparat sa incasezi cu 25% la media lunilor anterioare. - zic si eu
  • 0 (0 voturi)    
    sica mandolina ... (Vineri, 27 martie 2020, 16:12)

    muscha mbanana [utilizator]

    Orban a spus că obiectivul Exectivului este să crească riscul de infectare a cadrelor medicale și a pacienților..mai zi ceva, pnl-istule ! daca asta nu-i ciuma galbena , atunci ce este !?ai ramas mut ?
  • 0 (0 voturi)    
    declaratie (Duminică, 29 martie 2020, 9:56)

    PetreTudose1 [anonim]

    Acestin bani trebuiesc distribuiti automat la fiecare contribuabil ,,care indeplineste conditiile,,Sistemul dispune de toate datele noastre .De ce mai trebuiesc aceste declaratii?


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by