Blue Air a solicitat Guvernului un credit de salvare de 45 de milioane de euro. Avem capacitatea de a rambursa acest credit și dobânzile aferente, spun oficialii companiei

de Dan Popa     HotNews.ro
Marţi, 7 aprilie 2020, 15:03 Economie | Finanţe & Bănci


Blue Air
Foto: Blue Air
Blue Air solicită Statului un credit temporar de 42-45 de milioane de euro pentru a putea rezista acestei crize, au confirmat surse din industrie pentru HotNews.ro. Compania plătește Statului anual taxe și impozite de peste 100 de milioane de lei anual, dar actuala situație a pus-o în pericolul de a închide complet porțile. După trei ani de investiții, compania a devenit profitabilă anul trecut. Dar, în situația actuală, ”pe fondul limitarilor legate de instituirea stării de urgență, Blue Air a fost nevoită să suspende temporar zborurile regulate. Pentru a asigura capacitatea companiei de a traversa cu bine această perioadă, Blue Air are nevoie de un sprijin financiar temporar - sub forma unui credit de salvare”, spun oficialii Blue Air.

Începând de luna trecută, totul s-a schimbat. ”Restricțiile de zbor și de călătorie au devenit din ce în ce mai stricte în toată Europa, iar mare parte din aeronavele lumii s-a așezat treptat la sol. În tot acest timp, numărul pasagerilor noștri s-a redus zilnic, iar odată cu instalarea stării de urgență în România, Blue Air a demarat programul „Te aducem acasă” - asigurându-ne că avem suficiente zboruri pentru cei care cumpăraseră bilete pentru luna aprilie și doreau să vină acasă mai devreme, înainte de suspendarea temporară a zborurilor. În luna martie, mai puțin de 30% din personalul nostru a continuat să zboare, să organizeze dezinfectarea navelor după fiecare zbor, să întrețină aeronavele, și să tranforme altele în cargo. Ceilalți au intrat în telemuncă, sau în concedii rămase neefectuate de anul trecut. Unii au asigurat conceptul și autorizarea activității temporare de cargo. Alții au continuat organizarea de zboruri speciale, chartere sau de repatriere, încercând să contribuie cu cât este posibil la lupta cu pandemia. Acum, peste 90% dintre colegii noștri sunt în șomaj tehnic”, mai spun reprezentanții compaiei.

Creditul de salvare nu este un fond nerambursabil, ci un împrumut cu dobandă preferențială acordat unei companii, într-o situație de criză majoră. ”Avem capacitatea de a rambursa acest credit și dobânzile aferente. De aceea, luna trecută am depus la Guvernul României solicitarea noastră formală și suntem încrezători că orice analiză de risc și oportunitate va duce la o soluționare pozitivă a cererii noastre de finanțare. În caz contrar, piața pe care nu o vom mai putea deservi noi, o companie românească, va fi preluată de operatori străini care nu vor contribui la bugetul de stat al României și nu vor lua decizii având în minte interesul românesc. Vom asista cu tristețe la irosirea eforturilor unei generații de iubitori români de zbor și de aeronave, la reducerea la minim a operațiunilor unei companii românești reputabile, care concurează de la egal la egal cu marile linii aeriene europene”, arată CEO-ul companiei, Oana Petrescu.









Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





3614 vizualizari

  • +3 (3 voturi)    
    va cer de 3 luni sa-mi emiteti factura aia (Marţi, 7 aprilie 2020, 15:08)

    qwerasdf [utilizator]

    si voi nu sunteti in stare...

    cum veti rambursa un credit de 45 de milioane de euro, daca nu puteti emite o factura...?!
    • 0 (0 voturi)    
      Blue Air nu emite facturi !!! (Miercuri, 8 iulie 2020, 17:01)

      cristina2200 [utilizator] i-a raspuns lui qwerasdf

      Bine spus! Am solicitat si eu facturi de la Blue Air acum mai mult de un an de zile si nu am primit absolut nimic. Care este rostul rubricii Solicita factura de pe site-ul lor daca nu trimit niciodata vreo factura clientilor?
  • 0 (0 voturi)    
    ian (Marţi, 7 aprilie 2020, 15:22)

    young_e [utilizator]

    marire de capital si fuziune cu Tarom? daca merita afacerea, desigur. A, uitasem, astia din guvern sunt niste carpe
  • +3 (3 voturi)    
    E cazul (Marţi, 7 aprilie 2020, 15:30)

    Anticorp [utilizator]

    Blueair are nevoie sa fie sustinuta, ba inca, profitandu se de schimbarea regulilor europene cu ajutorul de stat in perioada asta trebuie fortata dezvoltarea companiei. E inacceptabil ca Romania sa aiba doua companii mari de aviatie, Tarom si Blueair, ambele sa fie la limita si parazitate, in timp ce Wizzair ul maghiar creste si face bani in nestire pe piata noastra. Nu e normal. Ungurii sa deserveasca piata lor si cele mici din jur, Bosnia si altele, unde par mari si tari. Noi trebuie sa ne proiectam forta mai mult, sa facem parteneriate inteligente, nu putem fi colonizati asa. Un exemplu, Tarom opereaza zboruri de succes la Tel Aviv date fiind ca are mai putine puricari de securitate decat liniile israeliene. Sau faptul ca occidentalii care vin in RO sunt foarte multumiti de Tarom, spre exemplu pentru cateringul exceptional, cu mancare calda la bord. Ajunge, trebuie sa ne adunam odata!
  • 0 (2 voturi)    
    Mai bine nu te aduceam acasa (Marţi, 7 aprilie 2020, 15:32)

    RobertRO [utilizator]

    Ma tem ca programul "te aducem acasa", desi cu siguranta benefic financiar pentru BlueAir, a avut un impact negativ in privinta raspandirii COVID-19 in Romania.
    Un raspuns corect la cererea BlueAir mi se pare urmatorul: daca dintre dintre calatorii transportati cu programul mentionat exista confirmati COVID-19 si in plus acestia au contaminat si alte persoane dupa ce au ajuns acasa, atunci nu se acorda creditul de salvare.
    In loc sa urmareasca diminuarea riscului de contaminare, BlueAir a initiat un program care a urmarit minimizarea pierderilor financiare - indiferent de riscuri. Acum sa-si asume costul de supravietuire a companiei.
  • +3 (3 voturi)    
    Gluma proasta! :) (Marţi, 7 aprilie 2020, 15:44)

    funny [utilizator]

    Asta este o firma care la inceputul anului a fost executata silit pentru neplata despăgubirilor pentru zboruri anulate sau întârziate. Nu cred ca au rezolvat nici acum problemele.
    Dar tot firma asta ar putea da dovada de seriozitate in a rambursa un credit de 45 milioane de euro! :)
  • +2 (2 voturi)    
    inteleg (Marţi, 7 aprilie 2020, 15:52)

    nikita11 [utilizator]

    dar nu asa. Compania asta a dat tepe catorva aeroporturi nationale refuzand sau anuland traseele respective. Nu sunt de acord sa fie finantata de noi toti. A aratat o atitudine cinica, nu prea pierdem nimic daca nu le facem tot hatarul asta. sa primeasca dublul salariilor si gata. sau sa-i finanteze aeroporturile unde AU ALES sa opereze. Prefer sa le dam banii celor de la tarom, si asa au probleme cu concurenta rhatilor astora. Mari nesimtiti.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by