​​Chiar după ce se vor mai relaxa măsurile instituite de Guvern, lucrurile nu vor fi ca odinioară. După jumătatea lunii mai unele afaceri vor trebui să se adapteze, iar altele noi poate că vor apărea. În ultimele săptămâni, în presa asiatică am văzut câteva trenduri care, bineînțeles, nu este obligatoriu să se întâmple și aici: de la coafor la magazinele din Mall-uri.

HotNews.roFoto: Hotnews

1. Este clar că o perioadă foarte mulți vom purta măști. În unele țări asiatice au apărut automate cu măști chirurgicale. Dacă până acum erau doar pentru băuturi și mâncare (în București am văzut și cu cărți, la un moment dat), acum au apărut acestea. Un exemplu în Taipei.

2. Multe persoane au descoperit arta gătitului în izolare. Unele au realizat rețete îmbunătățite. În Asia, unele persoane au transformat deja acest lucru în afacere. Produsele pot fi vândute prin intermediul aplicațiilor de livrare la domiciliu. În Asia unii au început vânzarea prin Instagram. Un exemplu din Indonezia.

3. Pentru că se apropie perioada alergiilor, pentru mulți dintre noi, care se manifestă prin strănut și „nas umed”, insignele care spun celor din jur că nu ar trebui să se îngrijoreze ar fi o bună idee. Ar putea fi inscripționate cu mesaje precum „Am alergie”, „Am astm” sau „Această tuse nu e contagioasă”. Ideea este din Japonia.

4. Saloanele de înfrumusețare ar putea să se doteze cu dezinfectant, combinezoane, măști și mănuși pentru angajați. Nu ar fi rău ca numărul de clienți din saloane să fie limitat, iar la intrare să fie obligați să se dezinfecteze pe mâini înainte. Exemplul din articol (click) este exagerat, dar ideea din spate contează.

5. În Mall-uri, clienții ar putea să-și dezinfecteze mâinile la intrare și să poarte mască. Poate la fel și în unele magazine de haine. Angajații magazinului ar putea dezinfecta hainele probate de clienți foarte des. Ideea este inspirată din acest material despre viața din Wuhan după coronavirus.

6. Ușor de anticipat, poate deja s-a realizat și în România acest lucru, multe business-uri vor putea să-și lase angajații să muncească de acasă. Pentru mulți ar fi un lucru bun, deoarece scapă de drumul până la birou și înapoi, iar compania poate face economie cu chiria, dacă e cazul, și utilitățile. Munca de acasă presupune, în multe cazuri, o productivitate ridicată.

7. Căsătorii transmise prin videoconferință. Unele firme de organizări evenimente poate vor trebui să se reinventeze. Să ofere și un serviciu de videoconferință. Cum este posibil să avem parte de o limitare a numărului de persoane la evenimente, aceasta ar fi o idee bună. Ideea este inspirată din Coreea de Sud.

Plus:

Nu are legătură cu ideile de afaceri, dar alegerile din Coreea de Sud, care s-au desfășurat foarte bine, pot da o idee autorităților din România. La intrare, votanții (cu măști pe față) vor trebui mai întâi să-și dezinfecteze mâinile cu dezinfectant pus la dispoziție de autorități, apoi să-și pună mănușile de unică folosință înainte de a vota. După ce termină, mănușile vor fi scoase în afara secției și aruncate într-un tomberon.