Unul din 3 români are dubii cu privire la existenta coronavirusului, iar 12% dintre noi cred că este o invenție (sondaj)

de DP     HotNews.ro
Joi, 30 iulie 2020, 12:08 Economie | Finanţe & Bănci


Medici care trateaza Covid-19
Foto: Ahmed Gomaa / Xinhua News / Profimedia
Circa 55% dintre români cred în existența noului coronavirus, 33% au dubii cu privire la existenta acestuia și 12% cred că este o invenție, arată un studiu efectuat de compania de cercetare de piață Novel Research, la inițiativa Provident Financial România. Percepția diferă în funcție de localitatea de reședință - astfel, dacă în ce privește românii din zona urbană procentul celor care cred că virusul este o invenție este de puțin peste 7%, în mediul rural procentul este dublu, de peste 16%. Studiul a fost efectuat în perioada 15-22 iulie, pe un eșantion reprezentativ de 1.003 persoane.

Întrebați despre încrederea pe care o au în sursele de informare, majoritatea românilor spun că au încredere în discuțiile cu prietenii și familia (56,5%), apoi în discuțiile cu colegii (37.9%) sau în comunicatele Guvernului (36,2%).



Românii manifestă cea mai mare lipsă de încredere în ce privește informațiile de la celebrități, vloggeri sau bloggeri (43,5), social media (32,5%) și TV (28,5%).

Indiferent de percepția asupra noului coronavirus, toți respondenții au constatat efectele contextului creat de COVID-19 asupra vieții lor. Aproape 60% dintre români spun că cel mai mare impact negativ a fost resimțit în ce privește planurile de vacanță și călătoriile. Peste 55% au afirmat că efectele negative ale crizei COVID s-au văzut și în viața socială. În același timp, un număr apropiat de români au constatat un impact negativ și asupra finanțelor personale sau ale familiei, dar și asupra siguranței personale. Criza COVID-19 nu a schimbat însă, pentru majoritatea românilor, evoluția dezvoltării personale sau profesionale ori viața de familie sau de cuplu.




Românii sunt preocupați pentru cum vor evolua lucrurile în următorul an și cele mai mari riscuri identificate sunt: creșterea rapidă a numărului de infecții (52,9%), revenirea la starea urgență (42,7) sau atingerea capacității maxime a spitalelor (39,9%). În ce privește infectarea cu COVID-19, mai puțin de un sfert cred că există riscul ca asta să li se întâmple lor și sub 20% se tem că s-ar putea să-și piardă locul de muncă.

Pe de altă parte, aproape jumătate dintre români nu întrevăd schimbări ale vieții pe care o duc acum. Aproape o treime sunt însă optimiști și cred că viața lor de peste jumătate de an va fi mai bună decât cea de acum. La polul opus sunt cei aproape 23% dintre români care sunt pesimiști și cred că viața lor va fi mai rea decât în acest moment.

Eșantionul de 1.003 persoane a fost selectat aleatoriu din rândul populației adulte din România (18 ani+), folosind cote, cu o marjă de eroare de ± 3%.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





7576 vizualizari

  • +17 (41 voturi)    
    o natie (Joi, 30 iulie 2020, 12:15)

    panda_rosu [utilizator]

    de tampiti.

    cum sa respecte orice regula sau restrictie cand nici nu cred ca exista, si nici nu pot fi trasi la raspundere, ca imediat declara ccr ca este neconstitutional, si se anuleaza toate amenzile.
    • +1 (19 voturi)    
      E la fel in UK si in Germania. E pretutindeni. (Joi, 30 iulie 2020, 12:25)

      Lok [utilizator] i-a raspuns lui panda_rosu

      Variaza de la tara la tara in functie de campania mediatica COVID, si mai ales din cauza unor scapari idioate a autoritatilor, dar situatia este globala la fel.
      Doar ca nu cred ca poti sa vezi stiri despre asta decat in tarile alea, Cortina de net este functionala rau. Intreaba un prieten de afara, toti avem cate unu.
      • +11 (19 voturi)    
        eu (Joi, 30 iulie 2020, 12:40)

        panda_rosu [utilizator] i-a raspuns lui Lok

        locuiesc in afara.

        clar sunt idioti peste tot, dar parca nu chiar asa gramada.
        • +10 (14 voturi)    
          Subscriu (Joi, 30 iulie 2020, 13:06)

          karryne [utilizator] i-a raspuns lui panda_rosu

          Tot de-afara: prosti are toata lumea, dar ai nostri reusesc s-o faca si mai lata si mai repede ...
        • +1 (9 voturi)    
          Ceva variatie exista. (Joi, 30 iulie 2020, 13:15)

          Lok [utilizator] i-a raspuns lui panda_rosu

          Si stiu ca nu suntem noi Romanii foarte breji, dar cand vad ce e prin SUA, UK, si alte tari de lumea I-a, prind curaj!!!

          Dar la noi este o campanie mass-media centrata pe "prostia necredinciosilor", care scoate lucrurile la iveala mai bine decat in alte parti. Dpmdv e un fail mediatic imens, dar sunt sigur ca stiu ei bine ce fac si ce merge la noi versus alte tari.
    • +3 (5 voturi)    
      E valabil pentru orice regula (Joi, 30 iulie 2020, 13:14)

      Martinezu [utilizator] i-a raspuns lui panda_rosu

      Nu stiu daca ei chiar nu cred in existenta virusului, dar sigur nu vor sa respecte regului asa cum sunt invatati. la noi regula e facultativa si pentru nerespectarea ei se aduc motive:
      Ma grabeam deci nu se pune, am oprit putin sa imi iau tiigari, nu am avut cos de gunoi/au mai aruncat si altii inainte...iau spaga, dar e mica in comparatie cu altii etc etc...
      Deci pentru a nu respecta o regula se gasesc niste motive indiferent care ar fi ele.
      in acest caz virusul nu exista .
    • +3 (7 voturi)    
      Peste tot in lume e la fel (Joi, 30 iulie 2020, 13:30)

      animatron [utilizator] i-a raspuns lui panda_rosu

      Romania nu se deosebeste de tiparul european/occidental actual, ba chiar stam mai bine ca altii cand e vorba de masurile de protectie respectate.

      Doar ca in Romania exista mult "zgomot de fond" produs de o presa iresponsabila si de politicieni care sunt gata sa calce pe cadavre pt 3-4 procente in plus la alegeri (vezi confuziile intretinute de declaratii ale PSD).

      Unele tari din Europa (vezi Suedia) nici macar nu-si bat capul cu prea multe masuri de protejare a populatiei, indiferent ce le spun majoritatea expertilor si accepta cu seninatate sa le moara mii de persoane mai fragile !

      Procentul de romani care "nu cred" ca exista coronavirusul chinez e chiar rezonabil daca ne gandim la complexitatea dezbaterilor intre specialisti, la confuzia mesajelor autoritatilor din multe tari, la dezinformarea ruso-chineza.

      Cat despre "ingrijorare", vezi sondajul IRES recent care arata ca cei mai "ingrijorati" sunt oamenii "simpli", in timp ce aia cu studii medii si universitare arata mai "relaxati" cand e vorba de protectie:

      https://www.edupedu.ro/cei-mai-numerosi-corona-curajosi-nu-sunt-in-randul-persoanelor-needucate-ci-in-randul-romanilor-cu-studii-medii-sondaj-ires/

      Sau de pe la case "mai mari": "The writer Kelly Brogan, a prominent Covid-19 conspiracy theorist; she has a degree from the Massachusetts Institute of Technology and studied psychiatry at Cornell University".

      https://www.bbc.com/future/article/20200406-why-smart-people-believe-coronavirus-myths

      Coronavirusul chinez (SARS-CoV2) si boala provocata (Covid19) de acesta, exista, fara nici o indoiala, asa ne spune o larga majoritate de experti, e dovedit, nu despre asta discutam.

      Perceptia publica e altceva, nu coincide niciodata perfect cu adevarul stiintific, indiferent de tema/subiect.
      Oamenii au educatii, formataje culturale, temeri personale, credinte, experiente de viata foarte diferite, raspunsul lor la presiune e si el adesea diferentiat de acesti parametri.
  • +9 (23 voturi)    
    Nicio problema... (Joi, 30 iulie 2020, 12:24)

    John M. [utilizator]

    Mergeti si dansati piele pe piele in discoteci, beti din acelasi pahar, faceti sex pe aceeasi saltea cu alte perechi timp de o luna (sau doua), dar nu veniti sa va plangeti ca muriti cu zile in parcul din fata spitalului pentru ca nu mai sunt locuri.
    Romania iubeste eroii idioti. Istoria ei e plina de aia ca voi...
    • -1 (17 voturi)    
      Versus stai acasa, renunta la slujba... (Joi, 30 iulie 2020, 12:41)

      Lok [utilizator] i-a raspuns lui John M.

      Traieste din subzistenta si ajutor social platiti de clubberi mentionati. Apoi renunta la viata sociala, la familie, lasa-ti parintii sa se descurce. Tine copii in casa in fata televizorului pus pe COVID-TV 24 din 24. Injura-ti vecinii ca au iesti fara masca, fa-le poze si urca-le pe social sa fie umplitu de rusinea multimii. Cumpara masti, dar nu iesi afara. Dezinfecteaza-te fara sa fi atins nimic. Fie-ti frica de lipsa altora de frica!!!! 4ever.....
      • +3 (5 voturi)    
        Nu e mai simplu sa nu cadem in excese? (Joi, 30 iulie 2020, 14:46)

        UnOarecare [utilizator] i-a raspuns lui Lok

        Adica sa te duci la munca cu masca, sa te speli pe maini cu sapun cand vi de afara si sa pastrezi distanta cand e posibil si sa nu renunti la familie si la bucuriile vietii? Sa nu-ti pese de vecini, sa nu indemni lumea sa nu poarte masca si sa nu te panichezi ca s-ar panica cineva?
        • -1 (5 voturi)    
          Dar cine stabileste ce este exces, tu sau eu? (Joi, 30 iulie 2020, 15:34)

          Lok [utilizator] i-a raspuns lui UnOarecare

          Totul tine de parerea fiecaruia si masurile politice incearca cumva sa impace parerea majoritatii votantilor plus interese, asta sa nu piarda voturi sau bani de campanie. Deci daca acuma politicul si-o ia e pentru ca majoritatea votantilor sunt in contradictie cu interesele. Vom trai si vom vedea.
          • +1 (3 voturi)    
            Bunul simt? (Joi, 30 iulie 2020, 16:38)

            UnOarecare [utilizator] i-a raspuns lui Lok

            Eu asa cred
            • -1 (3 voturi)    
              Al meu sau al tau? (Joi, 30 iulie 2020, 22:03)

              Lok [utilizator] i-a raspuns lui UnOarecare

              Inafara de lege care e scrisa nimic nu exista universal valabil acceptat ca asa numitul bun simt, e o inventie a babelor sa isi linisteasca nepotii rasfatati prin trimitere la un absolut .
              • 0 (2 voturi)    
                Acu` deja o ti puiagaia ca gaina la muci. (Joi, 30 iulie 2020, 23:01)

                UnOarecare [utilizator] i-a raspuns lui Lok

                Nu are rost sa continui dialogul cu cineva care nu stie ce este bunul simt.
                • 0 (0 voturi)    
                  Ilumineaza-ma, ce e ala bun simt? (Vineri, 31 iulie 2020, 8:47)

                  Lok [utilizator] i-a raspuns lui UnOarecare

                  Si dupa spune-mi care din cuvintele tale de mai sus nu se incadreaza in el.
    • -2 (12 voturi)    
      Pari plin de frustrari amice! (Joi, 30 iulie 2020, 12:49)

      mike123 [utilizator] i-a raspuns lui John M.

      Lighten up Mr. Sodoma & Gomora!
      Doar ni s-a comunicat clar ca daca ne spalam pe maini si purtam masca totul este OK! Ce nu pricepi?
    • +5 (11 voturi)    
      COVID exista dar nu e ceva de panicat (Joi, 30 iulie 2020, 13:01)

      Radoh [utilizator] i-a raspuns lui John M.

      sunt extremisti de ambele parti, cei care spun ca nu exista virusul si cei care se inchina la masca. ambele parti sunt formate din fanatici indoctrinati cu care nu se poate discuta rational
      • 0 (8 voturi)    
        Ratiunea reapare doar cand dispare frica. (Joi, 30 iulie 2020, 13:36)

        Lok [utilizator] i-a raspuns lui Radoh

        Si media insista sa o cultive pe una in defavoarea celeilalte.
  • -2 (16 voturi)    
    Teste FALS positive? No comment! (Joi, 30 iulie 2020, 12:34)

    mike123 [utilizator]

    Toate comentariile despre testele FALS positive la CFR Cluj (22 de teste, practic toata echipa!) nu sint discutate in presa si nu se vorbeste nimic despre ele!?
    Cite mii de persone or fi fost INTERNATE FORTAT in spitale in urma testelor fals positive, spitale unde s-au imbolnavit de COVID si au murit!
    Triumviratul Iohanis, Orban si Arafat este raspunzator!
    • +5 (7 voturi)    
      Asa e (Joi, 30 iulie 2020, 13:09)

      karryne [utilizator] i-a raspuns lui mike123

      Doar nu se confrunta tot globul cu aceeasi problema cu testele.
      Arafat si Iohannis sunt vinovati la nivel global se pare, le-au facut cu mana lor.
      • -2 (8 voturi)    
        Au datoria sa le verifice. (Joi, 30 iulie 2020, 13:42)

        Lok [utilizator] i-a raspuns lui karryne

        Si sa ne informeze pe noi astia din prostime daca au fals pozitive si cat, nu sa aflam dintr-un caz de mult prea celebru pentru a fi ignorat.
  • +4 (16 voturi)    
    sondajul e foarte elocvent (Joi, 30 iulie 2020, 12:36)

    Wheelwright [utilizator]

    Arata numarul mare de prosti care traiesc la noi in tara.
    Sunt de acord sa fii suparat pe autoritati ca nu manageriaza mai bine pandemia, inteleg si supararea cu internarile pentru asimptomatici (nu si pentru cei importriva izolarii/carantinei), dar sa crezi ca totul e o inventie si toti pamantenii sunt atat de prosti si manipulati e absurd de prostesc. Clasa politica corupta si impostoare nu nimic altceva decat oglinda societatii noastre.
    • +4 (6 voturi)    
      Depinde de perspectiva (Joi, 30 iulie 2020, 13:32)

      dihania [utilizator] i-a raspuns lui Wheelwright

      Ma gandesc cu groaza ca era acum la putere psd cu incompetenta agramata veorica si puscariasu dracnea. Guvernul asta e ani lumina inainte din perspectiva asta.

      Romanii sunt foarte pretentiosi cand discuta despre competentele altor semeni, dar daca ne uitam in general la populatie, majoritatea sunt incompetenti, pe alocuri cu analfabeti functionali. Cred ca este un guven reprezentantiv pentru romania si clasa politica in general.
      Nu crezi? Uita-te la unguri, polonezi, englezi - au aceleasi opinii despre politicieni.

      Asta pentru ca e foarte greu sa legiferezi bunul simt !! Aici e problema romanilor, bunul simt. Majoritatea il uita acasa cand ajung la plaja.
  • +1 (13 voturi)    
    in feudalism (Joi, 30 iulie 2020, 12:40)

    ..13 [utilizator]

    Oamenii traiau in cetatea lor, avea contacte profesionale in breslele lor si rar ieseau din cadrul lor familiar.

    Cam asa se comporta si RO acum - o inapoiere istorica remarcabila.

    Cum sa il aduci in modernitate pe roman, sa il scoti din fagasul sau traditional???
    Stiti pe acei oamenii simpli de tara care isi construiesc case mari, le doteaza modern dar le dau un aspect de kitsch si locuiesc doar intr-o singura camera, cam la fel ca acum 40-50 de ani??? Asta este fascinanta RO...Unul din lucurile bune este ca romanului a inceput sa ii placa sa calatoreasca, sa mai vada si altceva decat ograda proprie

    Pandemia va cosi la greu suflete si poate va indrepta unele lucruri - poate...
  • 0 (2 voturi)    
    Câți dintre ei cred (Joi, 30 iulie 2020, 21:11)

    mr_mojo [utilizator]

    că Pământul e plat?
  • 0 (2 voturi)    
    Eu respect cu strictete (Joi, 30 iulie 2020, 23:33)

    ipolitic [utilizator]

    regula cu cel putin trei surse. De exemplu, daca trei guverne zic acelasi lucru, am incredere in informarea lor.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI


Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by