Problemele Bucureștiului identificate de AmCham România. Cum pot fi rezolvate cele legate de trafic: de la folosirea parcarilor mall-urilor, până la un singur bilet pentru toatele mijloacele de transport public

de F.B.     HotNews.ro
Joi, 10 septembrie 2020, 20:10 Economie | Finanţe & Bănci


Prioritati pentru Bucuresti
Foto: AmCham
Bucureștiul este pe primul loc în topul orașelor cu cel mai aglomerat trafic din Europa și pe locul 14 global, din 416 orașe analizate din 57 țări de pe 6 continente, reiese dintr-un document al Camerei de Comerț Americane – AmCham România, care emite și recomandări. Potrivit acestuia, în 2019, nivelul de congestie a traficului a fost de 52% (în creștere cu 4% față de 2018), ceea ce înseamnă că o călătorie de 30 de minute durează cu 52% mai mult.

Anual, o persoană pierde 227 de ore în trafic, adică 9 zile și 11 ore în care ar putea (potrivit documentului):

• Să citească 6831 de pagini din „În căutarea timpului pierdut” de Marcel Proust
• Să asculte de 4.365 de ori „Imagine” a lui John Lenon
• Să facă 6568 de clătite
• Să vizioneze 130 de meciuri de fotbal
• Să vadă 201 de episoade din Game of Thrones
• Să planteze 228 de copaci!

Rezolvarea problemelor legate de trafic


“Multe dintre problemele legate de trafic pot fi rezolvate în mod eficient folosind în mod inteligent volumul mare de date disponibile, cu sisteme tip Big Data sau data analytics. INFRASTRUCTURA RUTIERĂ devine o provocare din ce în ce mai mare, ca urmare a creșterii populației și a numărului de mașini la nivelul capitalei, îndeosebi în anumite zone ale orașului”, menționează sursa citată.

AmCham România recomandă:

• Decongestionarea migrației zilnice spre și dinspre nordul orașului, prin echilibrarea dezvoltării economice și a ofertei de muncă și în celelalte azimuturi, în special în estul și sudul orașului, în prezent potențialul acestor zone nefiind utilizat.

• Susținerea finalizării centurii Bucureștiului, dotată la nivel de autostradă (inel exterior) pentru reducerea numărului de mașini cu tonaj mare din oraș, a călătorilor care se află în tranzit, dar și pentru eliminarea blocajelor constante de pe centură și susținerea finalizării reabilitării și modernizării actualei centuri (DNCB) la profil de drum expres.
• Construirea unor inele suplimentare pentru fluidizarea traficului din interiorul orașului și a unor pasaje subterane și supraterane în intersecțiile foarte aglomerate pentru a degreva principalele noduri de trafic.
• Implementarea unui sistem de monitorizare și control al traficului, folosind semafoare inteligente, introducerea în mod real a “undei verzi” (de exemplu, după modelul Budapestei).
• Construirea unor parcări subterane și/sau supraetajate și implementarea soluțiilor de tip smart parking care să contribuie la eliberarea benzilor de circulație și totodată la decongestionarea traficului.
• De asemenea, se poate avea în vedere dezvoltarea unor parteneriate cu proprietarii centrelor comerciale pentru utilizarea spațiilor de parcare în intervalul orar 22:30-08:30 de către persoanele care locuiesc în apropierea acestor centre.
• Construirea unor stații Park & Ride în regiunea București Ilfov, în apropierea intrărilor în Municipiul București și a nodurilor de transport public (stații de metrou, stații de tren urban, stații de pe centura feroviară a capitalei).
• Crearea unor piste de biciclete și trotinete, cu rampe de trecere și acces, precum și amenajarea unor zone de parcare pentru acestea, încurajând astfel transportul alternativ și decongestionarea traficului.


Optimizarea rețelei de transport public prin:



• Reanalizarea densității traficului, numărului și poziției stațiilor și frecvenț ei de circulație a mijloacelor de transport.
• Alinierea stațiilor și orarelor diferitelor mijloace de transport pentru diminuarea timpilor de așteptare, precum și a duratei călătoriei.
• Realizarea unei aplicații care poate oferi date în timp real despre stadiul și potențialele întârzieri ale mijloacelor de transport, pentru a sprijini o planificare mai bună a călătoriilor.
• Oferirea unui singur tip de bilet pentru toate mijloacele de transport public și introducerea abonamentelor zonale, pentru a simplifica procesul de plată și a încuraja o utilizare pe scară largă și diversificată a mijloacelor de transport disponibile.
• Accesibilizarea transportului în comun pentru persoanele cu dizabilități, prin asigurarea rampelor de acces în toate mijloacele de transport.
• Implementarea unor indicatori de performanță care să măsoare timpii din trafic și lungimea rutelor pentru a contribui la o evaluare structurată a transportului în comun și a ajuta la identificarea principalelor zone de îmbunătățire.
• Conectarea cartierelor nou construite la rețeaua de transport public pentru a oferi o alternativă viabilă la transportul cu mașina proprie.
• Introducerea benzilor de circulație dedicate pentru transportul în comun (autobuze, troleibuze, taxi) și pentru ambulanțe.
• Dezvoltarea infrastructurii, flotei și echipamentelor prin investiții care îmbunătățesc accesibilitatea și reduc timpul de tranzit. Trei măsuri pe care le recomandăm sunt:
1. Extinderea metroului și construirea unor linii de tren urban, care facilitează o conexiune mai rapidă între principalele puncte de interes ale Bucureștiului (de exemplu, legarea aeroportului
de oraș), precum și între București și localitățile din zona metropolitană (prin reabilitarea și modernizarea centurii feroviare a capitalei și a stațiilor de pe traseul acesteia).
2. Modernizarea și extinderea rețelei de tramvai.
3. Extinderea și modernizarea flotei mijloacelor de transport pentru a reduce timpul de tranzit și a facilita condiții mai bune în mijloacele de transport, încurajând astfel cetățenii să le utilizeze.

• Susținerea demersurilor pentru reabilitarea Gării de Nord, care vizează transformarea acesteia într-un pol intermodal de transport

Vezi întregul document privind: Prioritățile pentru București.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





2567 vizualizari

  • +1 (1 vot)    
    este (Joi, 10 septembrie 2020, 22:50)

    ..13 [utilizator]

    extrem de bine venit materialul

    dar m-a surprins un aspect: cum in cel mai bogat oras din RO iti pui problema unei asistente sociale: " este necesara reanalizarea modului de ajutorare sociala a categoriilor sociale defavorizate"???

    parerea mea este ca aici sunt cateva aspecte care ar trebui clarificate:
    - exista niste costuri exagerate legate de adminsitrarea imobileleor si a utilitatilor - de ce??? exista structuri care capuseaza ansamblurile rezidentiale controlate de catre unii politicieni care mulg locatarii astfel incat reparatia si intretinerea unui lift costa..., apa calda care nu este prea calda ca sa urce pana la tine costa o avere...samd
    - exista categorii sociale care sunt pastrate intr-o situatie precara pentru a putea sa fie exploatate electoral si mituite in diferite modalitati.

    Pai pana sa inceapa campania electorala nu vedeam dimineata si mai ales seara sa vina sa stranga frunzele, sa mature - acum merg in cohorte dansele pentru ca partidul vrea sa fie votat si le stimuleaza pe dansele- si se cam stie despre ce partid este vorba...

    cum este posibil ca sa ma calareasca in fiecare zi locuitorii din Voluntari iar cei din bucurestenii sa nu isi gaseasca integrarea sociala in orasul in care locuiesc???

    cum este posibil sa avem paza peste paza - politia locala - care de fapt nu face nimic altceva decat sa creasca costurile care vin la decontare tot la locuitorii din Bucuresti???

    Si mereu o sa ma intreb um poate politia din Londra sa mearga pe jos dar cei din Bucuresti numai in masini???

    Chestiile alea cu sincronizrea semafoarelor pentru fluidizarea traficului, dau orar pentru mijloacele de transport in comun care sa fie respectat este deja prea mult pentru niste bucuresteni...

    cred ca lucruile pot sa fie mult mai simple si mai atragatoare in Bucuresti daca dam deoparte coruptia si daca vom avea oamenii potriviti la locurile potrivite
  • +1 (1 vot)    
    Americanisme stupide (Vineri, 11 septembrie 2020, 12:23)

    cineva123 [utilizator]

    Masurile astea cu parcari, parcari, parcari, pasaje pasaje, pasaje nu vor face decat sa creasca traficul... pe model american.

    Orasele europene merg intr-o directie opusa. Ele devin din ce in ce mai accesibile pentru pietoni si transportul public, nu pentru autoturismul personal.

    E trist ca din tot traficul din Budapesta "americanu" a priceput doar unda verde. Tramvaie de 50-60 metri nu a observat. Faptul ca soferii nu intra pe linia de tramvai nu a observat. Trotuare largi si libere de autoturisme nu a observat. Spatii verzi ample nu a observat.


    Singurele chestii utile din tot articolul asta, care sper ca e pamflet, ar fi autostrada de centura si unificarea tarifarii RATB + Metrou.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by