Cristian Popa, BNR: La fiecare sută de lei încasată, Statul se împrumută încă 34 de lei. Dacă ar fi banii tăi și ai câștiga 100 de lei, cheltuind 134 de lei lună de lună, cât ai putea continua?/ Creșterea pensiilor va retrograda ratingul suveran

de DP     HotNews.ro
Joi, 24 septembrie 2020, 11:35 Economie | Finanţe & Bănci


Cristian Popa, membru CA al BNR
Foto: Hotnews
”Scriam acum cateva săptămâni că ne jucăm cu focul. Acum cred că este deja fum și începe să se vadă fracăra focului și mă refer la deficitul public. Spun asta pentru că este de datoria mea să o spun, pentru că mandatul îmi permite și îmi cere să fiu independent și să apăr stabilitatea piețelor financiare. Cred că deficitul este elefantul din camera cu porțelanuri în această perioadă. Intrarea în plată a pensiilor crescute cu 40% și a altor cheltuieli fără susținere bugetară ar duce la un deficit de 11%, un record absolut și care este complet nesustenabil”, a spus joi Cristian Popa, membru în Consiliul de Administrație al BNR, la conferința online a Asociației Administratorilor de Fonduri.

Ce a mai spus Cristian Popa în intervenția sa:
  • Sunt de acord că deficitul bugetar a crescut peste tot în această perioadă dar nu la un nivel atât de ridicat. Nu în țări comparabile cu a noastră. Majoritatea țărilor au făcut cheltuieli temporare pentru sănătate, pentru recuperare economică și nu s-au angajat la cheltuieli permanente, repetate an de an și pe care poate că nu și le-ar fi permis. Cred că aceasta este marea diferență. Măsurile vor împovăra semnificatv și grav bugetul.
  • Nu trebuie să uităm că am intrat în pandemie cu cel mai mare deficit din Europa, peste limita impusă de Comisia Europeană și fiind deja în procedură de deficit excesiv.
  • În martie- aprilie am avansat ideea unui deficit de două cifre, lucru care mi-a adus propuneri de pariuri din partea prietenilor pentru că părea o exagerare. Se pare că vom avea un deficit de două cifre pare iar problema în sine este viitorul pentru că deficitul va fi mare și în anii următori iar reducerea lui va fi dificilă.
  • Gradul de îndatorare al țării este pe o pantă ascendentă. cred că contextul ne-a ajutat anul acesta: investitorii străini ne-au cumpărat datoria publică anul acesta dar nu putem continua în acest ritm.
  • Mai există și riscul agențiilor de rating care ar putea lua decizia de a ne coborî la statutul de nerecomandabil investițiilor. Întrebarea mea e dacă putem lăsa stabilitatea financiară să atârne de un fir de ață? Eu cred că răbdarea lor se apropie de sfârșit.
  • Cred că indisciplina fiscală arătată în ultimii ani nu ne ajută. Toate cele 3 agenții vor face un review la acest final de an și de la toate avem deja perspectiva negativă. Toate urmăresc îndeaproape ce se întâmplă cu legea pensiilor. Cred că dacă va fi promulgată legea vom fi downgradați, dar nu ne poate nimeni garanta că nu o vor face înainte ca acest subiect să se închidă. S-ar putea ca doar riscul să se întâmple asta să fie de ajuns pentru ei.
  • Mai cred că ne vom împrumuta mai greu și mai scump dacă aprobând cheltuieli pe care nu ni le permitem.
  • Când ești pe deficit cheltui bani pe care nu-i ai. Anul acesta la fiecare 100 de lei încasată, Statul se împrumută încă 34 de lei doar pentru a-și plăti cheltuielile. Nu se poate continua așa la nesfârșit. Dacă ai fi pe bugetul personal și ai câștiga 100 de lei și ai cheltui 134 de lei lună de lună, nu știu cât ai putea continua așa. În anii ce vin va trebui să rambursăm aceste împrumuturi-ori noi ori copii noștri.și nu cred că e genul de motenire care îi va ajuta pe cei mici prea mult în viață.
  • Peste un anumit nivel al datoriei publice, deficitul începe să frâneze economia sa devină contraproductiv să te îndatorezi pentru că costurile cu dobânzile cresc și ele trebuie plătite.
  • E foarte important că piețele au fost bune cu noi, dar știți foarte bine cât de ”sentimentale” pot deveni. Azi îți dau bani, mâine îți închid telefonul. Ajungem să depindem tot mai mult de aceste piețe sentimentale pentru că avem nevoie de bani tot mai mulți de la ele. Eu discut foarte des cu investitorii. Toți se uită la riscul evoluțiilor fiscale. Toți îmi spun că nu le place ce văd. Nu puțini sunt cei care se așteaptă la retrogradarea ratingului suveran atribuit României. Și aș mai spune un lucru: probabil că ne-am fi finanțat mai ieftin dacă nu inițiam proiecte de creștere mare a cheltuielilor. Și cred că deja plătim o parte din factură.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





7271 vizualizari

  • +5 (17 voturi)    
    - (Joi, 24 septembrie 2020, 11:40)

    tomlin [utilizator]

    Cu cata usurinta mint unii !

    Cu cata usurinta se lasa mintiti altii !
    • +7 (21 voturi)    
      Privilegiile unor impostori duc la retrogradare (Joi, 24 septembrie 2020, 13:07)

      Cozmin30 [utilizator] i-a raspuns lui tomlin

      @cristian popa :
      Nu majorarea pensiilor bazate pe contributivitate va retrograda ratingul suveran, ci pensiile speciale si celelalte privilegii nesimtite si nemeritate, platite unor impostori.
      Cand guvernul plateste milioane de euro lunar, pentru niste salarii, pensii si indemnizatii nesimtite si nemeritate, nu poti spune ca nu sunt bani pentru majorarea pensiilor.
      Sa majoreze de trei ori, de patru ori sau de cinci ori salariile parlamentarilor, ale primarilor si ale consilierilor au putut.
      Atunci nu au pus in pericol ratingul suveran ?
      Pentru ei s-a putut imediat, fara nicio discutie, fara nicio amanare, fara nicio tergiversare.
      Pentru majorarea substantiala si aberanta a finantarii partidelor au gasit imediat bani.
      Daca guvernul nu stie de unde sa faca rost de bani, fara sa faca imprumuturi, fara sa duca la retrogradarea ratingul suveran, il ajutam noi :
      – sa desfiinteze sau sa impoziteze pensiile speciale, nemeritate si nesimtite
      – sa reduca salariile nesimtite si nemeritate ale parlamentarilor, primarilor, consilierilor, ale celor de la ASF, de la ANRE, de la ANCOM etc.
      – sa desfiinteze indemnizatiile falsilor revolutionari
      – sa desfiinteze indemnizatiile falsilor academicieni, de la falsele academii (de fapt, niste obscure ONG-uri sau SRL-uri)
      – sa desfiinteze subventinarea de la buget a partidelor
      – sa desfiinteze finantarea asa-zisei case regale
      – sa desfiinteze Institutul Tapului Levantin
      – sa reduca masiv sumele din PNDL, din care primarii risipesc banii pe lucruri inutile, din care iau comisioane
      – sa confiste averile marilor corupti si marilor infractori, cafre au devalizat tara
      - sa colecteze mai bine taxele si impozitele
      • +2 (6 voturi)    
        Și... (Joi, 24 septembrie 2020, 14:07)

        harky [utilizator] i-a raspuns lui Cozmin30

        ...să reajusteze salariile nesimțite din cadrul BNR!
      • 0 (6 voturi)    
        multe (Joi, 24 septembrie 2020, 14:08)

        codrean [utilizator] i-a raspuns lui Cozmin30

        prea multe propuneri, judicioase in cea mai mare parte, dificil de judecat-apreciat-aplicat. Sa oprim deocamdata risipa si sa discutam, pe rand, justetea si impactul bugetar al masurilor pe care le propui !
      • +1 (3 voturi)    
        Ar fi frumos (Joi, 24 septembrie 2020, 16:18)

        blacksheep [utilizator] i-a raspuns lui Cozmin30

        Dar nu se vrea, nu exista vointa politica.
      • -1 (3 voturi)    
        Nu intelegi impactul (Joi, 24 septembrie 2020, 23:03)

        MyselfMe [utilizator] i-a raspuns lui Cozmin30

        @Cozmin30
        Hai sa iti spun ceva, nici o pensie din Romania nu are legatura cu contributivitatea, daca s-ar da pensii dupa cata contribuit fiecare, ar fi jale mare, nici maririle nu au legatura cu contributivitatea, sunt facute din pix si dupa nevoie...sunt de acord cu tine, ar trebuie sterse multe privilegii in Romania, insa toate privilegiile enumerate de tine sunt apa de ploaie fata de ce inseamna marirea pensiilor in ansamblu cu 40%...zeci de miliarde de lei anual in plus, oricum bugetul asigurarilor sociale e total dezechilibrat, se finanteaza din greu de la bugetul de stat...deci la incasari mai mici si cheltuieli mai mari...tu vii si mai maresti...cu un procent neverosimil 40%.
        Gandeste doar asa...un muncitor in privat, merge la seful lui si ii zice, auzi sefu...de maine vreau un salariu mai mare 40%...oare ce zice ala.
        Nu contest necesitatea, insa niciodata veniturile nu vor fi pe masura nevoilor...ceea ce au votat astia e un nonsens economic, nici daca economia nu era afectata de Covid, nu isi permitea o asemenea majorare
      • +1 (3 voturi)    
        guvernul?.. (Vineri, 25 septembrie 2020, 8:57)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui Cozmin30

        Deci guvernul poate sa desfiinteze pensii si sa reduca salariile parlamentarilor?
        Guvernul poate confisca averi?

        Si daca toate astea nu merg, trebuie sa reduca investitiile, ca sa avem bani de pensii?.. Cu alte cuvinte, daca primarii nu folosesc eficient banii din PNDL, mai bine ii dam la pensionari, ca ei sigur ii vor folosi eficient!

        Sper ca nu mergi la vot.
        De fapt, singurul lucru pe care guvernul ar fi putut sa-l faca, dar e prea tarziu, ar fi fost o campanie de educatie civica pentru adulti. Romanii nu stiu cine ii conduce, nu inteleg separatia puterilor in stat, refuza sa gandeasca ce consecinte au diverse pomeni electorale pe termen mediu si lung.
    • +3 (7 voturi)    
      Inainte de toate (Joi, 24 septembrie 2020, 13:32)

      voxpopulix [utilizator] i-a raspuns lui tomlin

      Daca as castiga 100 si as avea cheltuieli de 134, i-as rezolva pe aia care imi fura 75 in fiecare luna.

      Aia care ma mint ca platesc 75 pe luna si am asigurat un drum in fata casei, apa calda, sanatate si educatie. Dar ei fura toti banii astia si daca fac ceva fac pe bani europeni, din care pot fura mai putin.

      Alte discutii nu isi au rostul, pana nu as rezolva asta.
  • -13 (25 voturi)    
    project fear... (Joi, 24 septembrie 2020, 11:45)

    demaGOGU [utilizator]

    ...va fi rau, va fi foarte rau daca veniturile romanilor - pensii, salarii, prestatii sociale - cresc.
    • +2 (12 voturi)    
      daca (Joi, 24 septembrie 2020, 12:53)

      loveparade [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      iti creste pensia de la 100 la 110 RON dar benzina creste de la 4.5 la 5 RON, ce ai castigat?
    • 0 (12 voturi)    
      lol (Joi, 24 septembrie 2020, 13:00)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      ba creier cat o nuca...

      fa si tu un calcul simplu:

      ai cheltuieli de 1000 lei si venituri de 1000 lei
      daca tie iti creste salariu cu 50 de lei si cheltuielile cu 200 de lei ce o sa faci?!
      iti spun eu: TE IMPRUMUTI!!!

      stiu ca e complicat pentru un postac, dar asta e problema. imprumuturile cresc, si puterea de cumparare scade din cauza acestui fapt!
    • +1 (5 voturi)    
      rau (Joi, 24 septembrie 2020, 13:15)

      vladm9 [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      Si ca persoana fizica e chiar bine daca te imprumuti de la bisnitari ca bancile rele nu mai vor sa te mai crediteze pentru vacante.
      Valoarea pensiei nu poate sa fie garantata si ar trebui sa ramana raportata la incasari din salarii.
    • +3 (9 voturi)    
      ce gandire de milog, tipica poporului PSD... (Joi, 24 septembrie 2020, 13:49)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      Problema nu e ca veniturile romanilor cresc (desi nu toti romanii sunt pensionari, asistati sau bugetari, mai sunt cateva milioane si care muncesc la privat, generand veniturile din care se dau salarii, pensii si ajutoare.

      Problema e ca marirea asta de pensii votata de PSD nu prevede si de unde sa vina banii. Cum bugetul de stat, votat de parlament, are niste venituri si niste cheltuieli, cand dai o lege ca cresti cheltuiala x cu cateva miliarde de euro, ar trebui sa zici si de unde vin banii aia.

      Daca legea aia zicea ca se cresc pensiile cu 40%, generand cheltuieli suplimentare de x miliarde, care vor fi acoperite, spre exemplu, prin impozitarea suplimentara a hipsterilor sorosisti din corporatii, plus scaderea cheltuielilor cu infrastructura cu y%, ca romanului PSD-ist nu-i trebe autostrada atunci totul avea o logica. O logica stramba, e drept, dar macar stiai ca iei de la x si dai la y. Asha, daca tot se maresc pensiile din burta, de ce nu cu 50% sau cu 100%? Ca doar "romanul" ala al tau merita mai mult nu?
    • +2 (6 voturi)    
      Faceti o confuzie intre cifra si puterea cumparare (Joi, 24 septembrie 2020, 15:21)

      UnOarecare [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      Daca primiti 9 si kg de carne e 9 cumparati 1 kg.
      Degeaba primiti in loc de 9 lei 12 daca kg de carne s-a facut 15 lei.
  • +14 (18 voturi)    
    nu contează! (Joi, 24 septembrie 2020, 11:48)

    MG [utilizator]

    nu contează pentru cei amăgiți zeci de ani, care au strâns cureaua în comunism ca să se umfle politicienii și mafioții în democrație.
    6 luni dacă au buzunarul mai plinuț vor avea iluzia că n-au trăit degeaba. Pe urmă austeritate din nou, pentru toți.
    Mai puțin noii parveniți.
    • +2 (10 voturi)    
      Sa fim seriosi, 6 luni? (Joi, 24 septembrie 2020, 12:51)

      taro [utilizator] i-a raspuns lui MG

      Piata valutara are sa reactioneze instant la marirea cu 40% a pensiilor.

      Toate preturile sunt raportate la euro sau la dolar si au sa fie actualizate instant. In cateva zile cel mult apar noile preturi pe rafturile din magazin, la pompa de benzina si la ratele ce trebuie platite la banci.

      PSD e in stare sa arunge tara in aer ca castige voturi. Ei "maresc" pensiile si guvernul PNL e de vina pentru marirea preturilor si de inflatie.
      • -1 (3 voturi)    
        eh, nici chiar asa (Joi, 24 septembrie 2020, 17:43)

        vladm9 [utilizator] i-a raspuns lui taro

        nu instant, ci anticipat.
        Leul pica inainte sa incaseze pensia.
  • 0 (22 voturi)    
    Păi asta se face și acum. (Joi, 24 septembrie 2020, 11:55)

    Tayen [utilizator]

    Că doar statul nu are bani pentru pensii speciale și vouchere de vacanță și o armată de 1,5 milioane haite bugetare!
    Deci de ce nu s-a „revoltat” pînă acum?

    Pe ce criterii sunt angajați ăștia la stat? Nu li se cere un elementar test de IQ?
    • +3 (5 voturi)    
      - (Joi, 24 septembrie 2020, 13:00)

      tomlin [utilizator] i-a raspuns lui Tayen

      IQ are, dovada ca s-a angajat la stat (nu=l imbogateste pe bogat si nu traieste din credite toata viata (american dream))
    • -2 (6 voturi)    
      s-au revoltat si poana acum (Joi, 24 septembrie 2020, 13:01)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Tayen

      da nu-i baga nimeni in seama, cum nu o sa-i bage si acum!

      si dovada ca tu uiti ca s-au revoltat si in alte cazuri e dovada ca nu-i baga nimeni in seama... bine la tine s-au putea sa faca parte din manipulare....
    • +1 (3 voturi)    
      Imprumuturi in crestere (Joi, 24 septembrie 2020, 15:57)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui Tayen

      Daca creste si PIB sau macar incasarea la buget (cresteri de taxe sau ANAF serios, plus legi care sa-l ajute) nu apar probleme majore si alte tari se imprumuta.
      Dar daca se sare calul si cresterea economica e mai mica decat a imprumuturilor, atunci scade increderea in moneda nationala si creste inflatie, curs, dobanzi.
  • +9 (27 voturi)    
    "La fiecare... (Joi, 24 septembrie 2020, 11:57)

    ElDiablo [utilizator]

    ... sută de lei încasată, Statul se împrumută încă 34 de lei. Dacă ar fi banii tăi și ai câștiga 100 de lei, cheltuind 134 de lei lună de lună, cât ai putea continua?"... Explicatie simpla ca pentru copiii din clasa 0. Numai ca, pesedeii si sustinatorii lor, nu pot pricepe nici macar o astfel de explicatie, ei pot continua pana pun tara pe butuci definitiv si pentru totdeauna.
    • +4 (8 voturi)    
      Pentru PSD nu conteaza viitorul (Joi, 24 septembrie 2020, 12:36)

      ilie57 [utilizator] i-a raspuns lui ElDiablo

      PSD - istul Hrebenciuc fura padurile ca sa aiba el si partidul bani. Acum viseaza la miliardele de la Uniunea Europeana. Nu conteaza ca generatiile viitoare vor plati scump aceste decizii. Planurile lor sunt pe termen scurt.
      • +2 (4 voturi)    
        Pentru psd... (Joi, 24 septembrie 2020, 15:16)

        ElDiablo [utilizator] i-a raspuns lui ilie57

        ... nu conteaza si n-a contat niciodata viitorul cetatenilor acestei tari, conteaza doar viitorul lor si al familiilor lor.
    • -2 (8 voturi)    
      Deci statul să se împrumute doar pt. speciali? (Joi, 24 septembrie 2020, 13:02)

      Tayen [utilizator] i-a raspuns lui ElDiablo

      Pentru cei ce-au muncit și au cotizat statul nu trebuie să se împrumute? DE UNDE APAR IPOCHIMENE CA TINE?
    • +9 (13 voturi)    
      Exista solutii care sa nu puna tara pe butuci (Joi, 24 septembrie 2020, 13:17)

      Cozmin30 [utilizator] i-a raspuns lui ElDiablo

      Calculul este corect, doar daca majorarea pensiilor se face din imprumuturi sau din taierea investitiilor, dar exista solutii de majorare a pensiilor fara imprumuturi si fara taierea investitiilor :
      - desfiintarea sau impozitarea cu 90% a pensiilor speciale, nemeritate si nesimtite
      - colectarea mai buna a taxelor si impozitelor
      - reducerea salariilor nesimtite si nemeritate ale parlamentarilor, primarilor, consilierilor, celor de la ASF, ANRE, ANCOM etc
      - desfiintarea finantarii partidelor
      - interzicerea cumularii mai multor salarii (la stat) si mai multor pensii
      - desfiintarea indemnizatiilor falsilor revolutionari
      - desfiintarea indemnizatiilor falsilor academicieni de la falsele academii
      - desfiintarea Institutului Tapului Levantin
      • -3 (5 voturi)    
        - (Joi, 24 septembrie 2020, 14:24)

        tomlin [utilizator] i-a raspuns lui Cozmin30

        Finantarea partidelor parlamentare a eliminat coruptia din domeniu, cine nu stie, tace !
        • 0 (4 voturi)    
          Nu a eliminat deloc coruptia (Joi, 24 septembrie 2020, 17:29)

          Cozmin30 [utilizator] i-a raspuns lui tomlin

          Nu a eliminat deloc coruptia din domeniu, poate a diminuat-o putin.
          Coruptia trebuia eliminata prin pedepsirea coruptilor.
          Asa, orice hot poate cere bani de la stat, ca sa nu mai fure.
    • +2 (4 voturi)    
      Hopa baiatu... (Joi, 24 septembrie 2020, 15:24)

      sareta [utilizator] i-a raspuns lui ElDiablo

      Stai bre linistit ,tara a fost pusa pe butuci de prin anii 2000 ,cand banuiesc ca-ti pregateai pensia speciala sau salariu nesimtit ! Acuma PNL (adica tot PSD), a ramas sa taie ...BUTUCII .Despre ce tara mai vorbim ?
  • +4 (22 voturi)    
    si solutii?! (Joi, 24 septembrie 2020, 12:11)

    wweesstt [utilizator]

    vino si cu ceva solutii domnule de la bnr! cuuraj domnule de la bnr! curaj! domnule de la bnr, cum va suna desfintarea pensiilor speciale? sau diminuarea anvelopei salariale a bugetarilor(dupa cum probabil stiti cea mai mare din europa raportat la veniturile tarii) ? cum vi se pare? sa diminuare nr de judete comune depopulate respectiv al baronilor aferenti si al pilelor si neamurilor anagajate pe criterii politice? cum vi se par aceste masuri? va las pe dv sa mai adaugati si altele, domnule de la bnr... hai curaj!..
    • -2 (8 voturi)    
      Solutiile astea trebuie sa vina (Joi, 24 septembrie 2020, 12:55)

      vladionvladion [utilizator] i-a raspuns lui wweesstt

      de la politicieni, nu de la BNR.

      Unul din rolurile BNR e sa le zica politicienilor ca ce fac e o prostie dpdv economic sau nu.

      Asta daca sunt consultati, pentru ca aparent avem o gramada de experti economici prin parlament, care stiu ei mai bine.
      • +1 (3 voturi)    
        Si a zis ceva .... (Joi, 24 septembrie 2020, 15:30)

        sareta [utilizator] i-a raspuns lui vladionvladion

        A zis ceva acest bnr-ist atunci cand se dadeau legi ptr.pensii speciale si salarii nesimtite ?Le-a aratat el acest lucru politicienilor ,NU .Ar fi fost alungat dela ciolan in secunda doi .Deci PSD l-a "plantat" la BNR,q.e.d.
    • -1 (7 voturi)    
      tovarase.... (Joi, 24 septembrie 2020, 13:02)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui wweesstt

      bnr nu are legatura cu pensiile speciale, cu salariile bugetarilor etc...

      alea le reglementeaza parlamentul... a se citi psd!
    • +3 (7 voturi)    
      De ce sa vina el cu solutii, in loc de Guvern? (Joi, 24 septembrie 2020, 13:04)

      emil bobu [utilizator] i-a raspuns lui wweesstt

      Guvernul de ce tolereaza pensiile speciale si de ce a crescut subventia pentru partide in plina criza?

      Si de ce sunt romanii prosti beligeranti care cer lucruri fara sa stie cine ar trebui sa le furnizeze?
    • +3 (7 voturi)    
      De ce... (Joi, 24 septembrie 2020, 13:05)

      ElDiablo [utilizator] i-a raspuns lui wweesstt

      ... ii ceri solutii domnului de la BNR? Mai indicat ar fi sa le soliciti alora care au creat sistemul de pensii speciale si au bagat presiune in anvelopa bugetara.
    • -2 (6 voturi)    
      pai asta trebea sa zica legea (Joi, 24 septembrie 2020, 13:55)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui wweesstt

      Cand dai o lege care creste cheltuielile cu x miliarde, alta lege te obliga sa zici si care-s sursele de finantare. Daca legea asta mareata a PSD se voia ceva serios, spunea si de unde sa vina banii.
  • -1 (17 voturi)    
    Deficitul e una destinația cheltuielilor e alta (Joi, 24 septembrie 2020, 12:13)

    Un cititor [utilizator]

    Ce-ar fi dacă s-ar cheltui mai puțini bani cu instituțiile de forță, cu BIG farma, cu miluirea presei, cu demnitarii? Ne-am încadra în deficit?
    • -1 (7 voturi)    
      in mod normal ai oarecum dreptate (Joi, 24 septembrie 2020, 13:04)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Un cititor

      dar can am auzit "BIG farma" nu m-am abtinut sa-ti dau un minus....

      si apropos analfabetule (ceea ce explica multe dealtfel): e "big pharma"!

      sorry dar nu suport aberatiile!

      da stiu... "covid e o conspiratie"!
      • 0 (4 voturi)    
        Parcă ai fi (Joi, 24 septembrie 2020, 13:47)

        mopsu [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

        mare ,, profesor univesitar ,, nu-ți este rușine de cum pe ,, esprimi ,, ?
  • -16 (26 voturi)    
    Du-te ba si culca-te (Joi, 24 septembrie 2020, 12:14)

    AndyXXX [utilizator]

    Alte state au datorii de 5-6 ori mai mari decat Romania raportat la PIB si o duc bine-mersi cu salarii si pensii mai mari decat in Romania.
    • +1 (7 voturi)    
      Da ? (Joi, 24 septembrie 2020, 13:02)

      OvidiuTudor [anonim] i-a raspuns lui AndyXXX

      Care-s alea ? Exemple, ai ?
    • +1 (7 voturi)    
      esti prost (Joi, 24 septembrie 2020, 13:05)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui AndyXXX

      altceva nu pot sa-si spun

      baaaa.... datoriile tin de puterea economica a tarii si (mai ales) cea militara!
      cand o sa avem si noi portavioanele SUA atunci o sa ne permitem sa avem si datoria SUA!

      oricum iubesc cum voi postacii gasiti tot timpul scuze cand psd face tampenii!
    • +1 (7 voturi)    
      Ia fa o lista (Joi, 24 septembrie 2020, 13:06)

      vladionvladion [utilizator] i-a raspuns lui AndyXXX

      cu acele state si vezi cum se compara cu noi.

      O sa gasesti state care sunt in galeata (gen Venezuela), Grecia (noroc pentru ei cu UE si Euro) si altele gen Italia (nici la ei nu e roz daca merg pe directia asta), Belgia, SUA, UK, Franta, Canada, Spania ...

      Ghici in ce categorie urmeaza sa intram noi, mai ales ca datoria noastra creste pentru plati sociale si salarii, ca doar nu facem noi investitii.
    • -1 (3 voturi)    
      Hai cu cifre, nu cu gargara (Vineri, 25 septembrie 2020, 1:48)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui AndyXXX

      Date din 2017, doar o tara are de 5-6 ori datoria Romaniei raportata la PIB (44%), smecheria e ca se aplica regula To-Big -To-Fail (G7). Mai conteaza si la ce dobanzi se imprumuta, noi spre 5% momentan, in valuta forte

      1. Japonia - 223.8 % GDP (are probleme cu deflatia, companiile produc mult pe piata externa - auto sau productia efectiva are loc in China - electronice)
      2. Grecia - 180%
      6. Italia - 131%
      10. Portugalia - 127%
      13. Singapore - 114%
      14. SUA - 82%
      17. Belgia - 104%
      20. Cipru - 104% (pamant rusesc)
      22. Spania - 86%
      23. Franta - 98%

      https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_public_debt
  • -9 (17 voturi)    
    Românii au o vorbă (Joi, 24 septembrie 2020, 12:15)

    Mazeta [utilizator]

    Să faci ce zice Popa, nu ce face Popa.
    • +2 (6 voturi)    
      - (Joi, 24 septembrie 2020, 12:41)

      tomlin [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Pentru ce il platim noi pe asta si ce ne spune el ! Manole Isarescul a devenit un model, e si popa asta un turnator imputit la securitate ?
    • +1 (7 voturi)    
      romanii (Joi, 24 septembrie 2020, 13:07)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      au multe vorbe ("bataia e rupta din rai" "capul plecat sabia nu-l taie" "cine nu munceste nu greseste" "a furat, dar a si dat" etc) si toata sunt la fel de cretine si contribuie la dezastrul acestei tari

      daca au ajuns postacii psd sa se rezume la proverbe cretine inseamna ca e chiar lipsa de inspiratie in centrul psd de spalat prostii pe creier!
      • 0 (2 voturi)    
        - (Joi, 24 septembrie 2020, 14:38)

        tomlin [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

        Pe aia o stii: "Daca nu e si fudul, prostul parca nu e prost destul !" ?
  • +10 (26 voturi)    
    Romanii sunt incapabili sa gestioneze o tara (Joi, 24 septembrie 2020, 12:16)

    emil bobu [utilizator]

    Sa o jefuiasca, sigur, se pricep, dar sa o gestioneze nu sunt in stare.

    Romanii sunt un popor ticalos, rau si incompetent.
    • +3 (7 voturi)    
      hai sa generalizam (Joi, 24 septembrie 2020, 13:28)

      vladm9 [utilizator] i-a raspuns lui emil bobu

      E genetic, nu? Romanii sunt mai speciali..
      Ar fi fost adevarat daca am fi fost implicati toti in calculul bugetului si executie.

      Nu am avut noroc/ghinion destul incat sa schimbam lucrurile in bine.

      A cui e vina ca nu avem implementate directive anti spalare de bani si confiscare extinsa incat sa scadem coruptia si ca nu am digitalizat ANAF-ul si sa colectam TVA-ul?
  • +4 (12 voturi)    
    Guvernul este un manager (Joi, 24 septembrie 2020, 12:21)

    noi2013 [utilizator]

    un administrator al carui rol este sa si dezvolte, nu numai sa cheltuie. Daca trebuie sa cheltui 134 de lei si incasezi 100 trebuie sa vezi ce faci sa ii produci si pe cei 34...

    Guvernul Romaniei spune ca nu are, dar nu exista nici macar o discutie de principiu despre ce ar trebui sa faca ca sa aiba.

    Este absolut cinic sa spui ca nu ai si nu ii dai unui pensionar care trebuie sa traiasca cu 1000-1500 de lei pe luna. Si sunt oameni care au muncit si au cotizat fix cat le-a cerut statul. Sunt oameni de 70-80 de ani care au iesit la pensie in perioada cea mai defavorabila, cand pensiile si calculul lor era de mizerie, respectiv anii 2000.

    Oamenii astia nu au nicio vina si nu au nici timp sa astepte pana cand se gandeste un guvern ce trebuie sa faca. Si discutam de un nivel minim de viata, nu te "opulente". Toti marii economisti care urla acum ca nu se poate, ca ne scade ratingul ar trebui sa faca exercitiul traiului cu un buget de 1500 de lei pe luna.

    In schimb scoatem la pensie oameni la sub 50 de ani si apoi le dam si salariu tot de la stat....
    • +2 (4 voturi)    
      2-2.5 milioane traiesc cu salariul minim (Joi, 24 septembrie 2020, 18:44)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui noi2013

      Adica in jurul a 1500 lei, majoritatea din privat adica cei care produc plus valoare si care platesc contributii.
      Plus ca multi sunt relativ tineri, cu copii, cu rate si chirii si fara timp sa negocieze cel mai mic pret la piata.
      Pensiile au fost recalculate si se bazeaza pe puncte de pensie, singurii care sunt foarte avantajati sunt cei de anul asta care au iesit cu pensii mai mari cu 40% decat trebuia datorita transferului contributiilor.
      Problema pensiilor e ca prea putini cotizeaza (emigratie, agricultura de subzistenta, munca la negru, asistati, PFA, patroni) si sume prea mici (plata la gri, norme partiale fictive, salarii minime).
  • +1 (7 voturi)    
    nu ar fi mai bine (Joi, 24 septembrie 2020, 12:24)

    costelo999 [utilizator]

    sa cresteci gradul de colectare al taxelor si impozitelor ? ca sa mariti veniturile ? ca si asa aveti grad de colectare mic de tot in toata europa, asta nu va trece prin gind, doar sa micsorati cheltuielile atit stiti, si mai terminati cu pomenile catre firme, prea multe facilitati fiscale pentru cei care fac evaziune fiscala
  • +5 (15 voturi)    
    Sunt pensionar MAI doar leasingul la masina e 2800 (Joi, 24 septembrie 2020, 12:26)

    Popcea [utilizator]

    "Cum sa ma descurc cu o pensie de 5400 lei. Am lucrat toata viata in Politie si m-am pensionat la 48 ani. Am pensie 5400 lei si mi-e imposibil sa ma descurc cu banii. Doar rata la leasing e 2830 lei, la care se mai adauga cheltuielile curente. Fiul meu a intrat de un an in politia locala si castiga 6200 lei net, deci are salariul mai mare decat pensia mea. Eu am muncit o viata, el are 23 ani. Nu e corect. Foarte bine ca PSD a marit pensiile si nu-mi pasa de deficit sau alte prostii cu care astia mint poporu'."
    Asta am auzit ieri de la un vecin, foarte bucuros ca punctul de pensie creste cu 40%. Degeaba i-am spus cat e de greu ca eu, in mediul privat, sa ajung la asemenea salariu si cat e de imposibil ca firmele sa sustina pensia lui marita si salariul stupid de mare a fiului lui politist in politia locala. N-a inteles. Lui i se cuvin banii astia. Are 50 de ani si e pensionar. El merge la vot. Si duminica si in decembrie.
    • +3 (5 voturi)    
      Greata .... (Joi, 24 septembrie 2020, 15:33)

      sareta [utilizator] i-a raspuns lui Popcea

      Aceste personaje produc greata !
    • -1 (3 voturi)    
      Asa e (Joi, 24 septembrie 2020, 16:54)

      vladm9 [utilizator] i-a raspuns lui Popcea

      Toti suntem oarecum egoisti.
      Toti ne gandim intai la noi apoi la altii.
      Pare ridicol ce spune, dar trebuie empatizam si cu oameni ca el. Omul poate isi doreste sa fie bogat si rata la masina ii e mai grea.

      In extreme unii isi cheltuie tot salariul, unii strang aproape tot salariul si isi cumpara doar minimul posibil.


      Cata lume isi imparte salariul in mod voluntar?
    • 0 (2 voturi)    
      nu i-ai spus ca pensiile speciale nu cresc cu 40% (Joi, 24 septembrie 2020, 18:46)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui Popcea

      sau ca rata de leasing de 600 euro e enorma, chiar si daca folosesti masina ca sa produci bani.
  • +4 (10 voturi)    
    haos (Joi, 24 septembrie 2020, 12:42)

    vodatepes [utilizator]

    Sa lucram cu materialul clientului
    https://economie.hotnews.ro/stiri-blogul_pwc_romania-24297892-treime-din-tva-lipseste-din-bugetul-romaniei-iar-avertizeaza-statele-nu-mai-pot-permite-aceste-pierderi-solutii-exista-exemplul-polonez.htm
    Deci pe HN luni a fost prezentat articolul prin care CE ne atrage atentia ca statul roman nu reuseste sa colecteze TVA avand o pierdere de 33,8% adicalea 1/3 din bani platiti de cetateni pentru TVA nu ajung la bugetul tari ci in buzunarele hotilor. E mai usor sa te imprumuti decat sa iei la puricat firmele cu influenta la politiceni. Asa ca aia 34 lei pe care domnul de la BNR ne spune ca ii imprumutam in realitate sunt in buzunarele hotilor si nu sunt luati de statul roman.33.8 lei versus34 lei. Cititi articolul
  • +3 (7 voturi)    
    subtire la mate (Joi, 24 septembrie 2020, 12:51)

    cunoscatoru' [utilizator]

    Eu as pune problema altfel: daca evaziunea fiscala si nepalta tva inseamna cam 60% din ce se incaseaza, rezula ca mai si raman bani, nu trebuie sa se imprumute statul 34%. A, ce ziceti ? Dar trebuie sa fii "bengos" sa aduni acesti bani de la bmwisti, nu neicanimeni, cum sunt astia.
  • -2 (8 voturi)    
    de fiecare data citesc cu mare placere (Joi, 24 septembrie 2020, 12:54)

    ..13 [utilizator]

    Ce declara Cristian Popa - am citit si eu ceea ceafirma o agentie de rating care clar anunta ca cresterea pensiilor cu 40% va conduce la retrogradarea rating-ului de tara, si nu pentru ca asa vor ei ci pentru ca cifrele si evolutia economica a tarii le indica.

    Deci nu aceste mesaje care sunt multe si frecvente, mai ales in ultima parte a lunii, as vrea sa le citesc.

    Mi-ar place sa citesc un interviu cu Ciolacu si cu alti membri din conducerea pesede, dar si a UDMR-ului si chiar si a ALDE care au decis sa provoace seismul in sistemul financiar al tarii - ei cum vad aceste lucruri, cum le inteleg??? Nu suntem la gradinita, si poate nici atuncii unii dintre noi nu dadeam vina pe altii, ca sa aruncam mata cand la guvern, cand la BNR cand in parlament. Niste politicieni responsabili ar fi amanat aceasta crestere acum - altii, iresponsabili ar fi grabit aceasta decizie in preajma de alegeri... Lucrurile acestea ar trebui sa rezulte transant din discutiile pe care doar pot sa le imaginez acum...

    Florin Citu, Ministrul Finantelor, a trimis emailuri cu prezentarea situatiei executiei bugetare la fiecare parlamentar si imi exprim convingerea ca la orice intrebare ar fi primit, de la oricare parlamentar, ar fi raspuns xu respinsabilitate - deci nu conducerea MF are o vina in ceea ce se intampla acum.

    RO a avut un deficit bugetar mai mic decat cel prognozat de Comisia UE, deci lucrurile au fost tinute sub control de catre executiv si de catre BNR. si atunci...

    Hiba cea mare este in parlament si de acolo ar trebui sa ne vina niste raspunsurile pe care un amarat de cetatean nu le poate obtine dar reprezentatii mass media il pot avea.

    Ne sufocam cu mesaje despre cum nu este bine,

    dar de ce nu ii intrebam pe cei care au decis sa faca ceea ce nu trebuia facut.ACUM???

    Astia sa isi explice gesturile

    Astept reactiile, eventual inregistrate,intr-o discutie cu Ciolacu, Hunor si/sau Tariceanu despre majorarea cu 40% a pensiilor dictata de un parlament condus de inconstienti
    • -2 (2 voturi)    
      Discutia e cine modereaza discutia cu GIO (Joi, 24 septembrie 2020, 18:53)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui ..13

      Trebuie sa fie cineva care are papagal si datele.
      Nu sa ramana la nivelul declarativ ca banii sunt acolo ... de ex, anul asta cand se discuta de 3 luni, problema e ca la anul inca va fi scadere de PIB/buget, dar cheltuielile vor sari cu 50 miliarde (15% din buget).
  • -2 (6 voturi)    
    degeaba va bateti capu... (Joi, 24 septembrie 2020, 12:58)

    liviu_ [utilizator]

    postacii psd nu pricep!

    pentru ei tot ce vine de la psd e bun, tot ce nu vine de la psd e rau!
    daca aruncam o privire prin comenturi vedem exact asta!
  • -1 (7 voturi)    
    pensiile bre (Joi, 24 septembrie 2020, 13:01)

    piticu_enigmatic [utilizator]

    toate reactiile sunt la cresterea pensiilor cu 40%. Crede cineva ca Ciolacu sau oricine din PSD nu stie ca majorarea duce tara in haos? Tocmai de-aia si forteaza ca e PNL la guvernare si-i baga p-aia in belea ca nu pot s-o faca. Si nu cred ca se va face ca ne-ar bloca de tot.
  • 0 (4 voturi)    
    Ipocrizie (Joi, 24 septembrie 2020, 13:07)

    Ragnar [utilizator]

    Cui ii pasa ce fac camatarii?
    Hai sa ne uitam si la alte state care au deja peste 150 % datorie
  • +4 (6 voturi)    
    Statul Rroman (Joi, 24 septembrie 2020, 13:11)

    ABBV [utilizator]

    nu vrea bani, inclusiv munca de colectare pare grea pentru statul rroman. Statul Rroman prin institutii are un singur obiectiv ...legi si avantaje pentru "smecherii" = hoti ....Si casapirea micului antreprenor. TVA se colecteaza pe model Uganda...."doar fraieri platesc". Legile sunt facute sa nu poti misca bani repede ....poate ameteste functionarul care trebuie sa i urmareasca... Smecheri ca si Ciorbea nu platesc impozite pe palate zeci de ani dar sunt iertati si premiati cu pensii superspeciale .....BOR are afaceri peste afaceri ....dar nu plateste impozit pe milioanele de euro incasate. Cand pui piedici la tot pasul .....de unde bani ? Dar daca boborul mai e nici macar capabil sa isi strige oful ....sau nu i pasa ....
  • +2 (6 voturi)    
    O mare parte din tot ce imprumuta statul, e a lui (Joi, 24 septembrie 2020, 13:19)

    produsulinternbrut [utilizator]

    O mare parte din tot ce imprumuta statul, ajunge tot la el.

    Sa spunem ca imprumuta 100 de lei pentru salarii.

    Din 100 de lei imprumutati pentru salarii, 43% sunt retinuti drept taxe. Raman 57 de lei

    Din aia 57 de lei ramasi, 19% ii revin tot lui, ca TVA. Adica 11 lei, care merg tot la stat. Pana acum 43+11 = 54 de lei a luat Statul, 46 de lei au ramas cetateanului.

    La taxele astea de mai sus nu te poti opune, nu le poti ocoli, sunt la fel pentru toti, oriunde se afla pe teritoriul tarii.

    Cetateanul, din astia 46 de lei, are de platit impozite (casa, masina etc.). Astea difera in functie de zona, marime etc. Dar sunt niste bani care tot la Stat ajung. Chiar daca e vorba de autoritati locale. Pentru mine tot aia e.

    Concluzie: desi pare ca se imprumuta spre a-si plati armata de bugetari, Statul se alege cu vreo 60% din imprumutul ala, doar 40% ramanand omului.
    • +1 (3 voturi)    
      partial corect (Joi, 24 septembrie 2020, 17:55)

      vladm9 [utilizator] i-a raspuns lui produsulinternbrut

      Cum da statul 100 lei si reuseste sa plateasa 105 inapoi? avand in vedere ca avem deficit comercial. Fara devalorizare monetara.

      100 lei, 54 lei merg la stat, dar statul trebuie sa plateasca 100 lei + 4 lei (4% dobanda).
      pentru acei 60 lei trebuie sa ii ia din impozite sau reduceri de cheltuieli.

      La alimente TVA e de 5% si sunt firme/pfa-uri neinregistrate la plata TVA-ului, nu isi deduc nici nu platesc. deci doar o parte din TVA e colectat.

      Oamenii trebuie sa exporte sau sa mearga la munca in strainatate sa trimita bani acasa ca statul sa aiba ce sa impoziteze si sa isi plateasca datoriile.
    • +1 (3 voturi)    
      discutabil (Joi, 24 septembrie 2020, 19:19)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui produsulinternbrut

      Bravo, ai descoperit suveica lui Dragnea/Olguta - crescut salariile bugetarilor ca sa fie bani de cresteri de pensii. Problema e ca s-a oprit cresterea salariilor bugetarilor si ca procentul de 40% e enorm. Pentru cresterea asta, PSD avea nevoie sa intre in banii de la pilonul 2.
      Discutia asta e daca s-ar imprumuta pentru salariile bugetarilor, doar ca e vorba de pensii. Plus ca vei da de dracul peste 10-15 ani cand ies bugetarii aia platiti regeste la pensie cu contributii mari.
      E exagerat TVA 19% (multi cheltuie pe alimente, hotel, bere draft, apa potabila cu TVA 9% sau bio 5%), plus ca multi cumpara de la piata unde nu se plateste TVA sau de la firme mici neplatitoare de TVA (unde se plateste TVA pe materia prima, nu si pe produsul finit). Plus ca evaziunea in Ro e la cote maxime, mai ales pe TVA (33% nu se colecteaza).
      Daca te imprumuti pentru pensii, taxele sunt foarte mici (nu se plateste impozit pana la 2000, foarte putini depasesc - in jur de 1.2 milioane dupa +14% in septembrie, erau 830 mii), nu exista alte contributii. Deci banii poate se intorc in economie, dar nu la buget.
  • -1 (5 voturi)    
    Majorarea pensiilor (Joi, 24 septembrie 2020, 13:52)

    ISoli [utilizator]

    Oare asta este o strategie ca noi sa va credem idioti, sau chiar sunteti?
    Cum poti trata atat de discretionar subiectul pensiilor? Probabil pentru a acoperi o mare delapidare cu o alta!
    Iata despre ce este vorba: pilonul 1 a fost epuizat prin sifonare catre bugetul de stat si acum li se spune contribuabililor ca nu mai sunt bani pentru marirea pesiilor! Cum poti sa spui asemenea aberatii, cand este este vorba despre generatiile de pensionari care in anii 1990 si 2000 au platit contributii de 120% RAPORTAT LA SALARIU (aproape 20 de ani) si apoi de 70%. Acestor generatii care i-au tinut in spate prin contributiile lor si care prin marimea contributiilor platite au sperat ca isi vor asigura pensii decente, acestora li se spune ca n-au dreptul la ceea ce au platit dinainte?
    Apoi luati in calcul ca, datorita mediei scazute de viata (73 ani), un pensionar nu primeste in medie inapoi, ca total pensii, din contributiile pe care le-a platit timp de 35 de ani, nici 35%, deci grosul de 65% ramane, dupa decesul lor, la fondul de pensii (iar de acolo, sifonat la bugetul statului din care se indestuleaza cu totii).
    In plus, in bataie de joc, guvernele din 2016 (Ponta) si 2018 (PSD) au comis ilegalitatea de a nu indexa pensiile, desi aveau obligatia legala de a o face.
    Iar daca legea a tot fost incalcata si inainte, spre batjocorirea pensionarilor, de ce sa nu o faca si acum?!
    De ce nu auzim pe nimeni punand in discutie aceste aspecte si cerand masuri reparatorii pentru pensionari?!
    Dar se pare ca nici gand de asa ceve ci probabil se doreste decimarea pensionarilor prezenti si viitori pentru a le ramane cat mai mult din contributiile pe care acestia le-au platit.
    Rusine este un cuvant prea usor pentru ceea ce se intampla de atata amar de vreme!
    Oare copiii vostri nu vor invata din asta ca sa va faca si ei voua acelasi lucru pe care ni-l faceti voi noua?!
    • +3 (5 voturi)    
      Atatea (Joi, 24 septembrie 2020, 17:24)

      vladm9 [utilizator] i-a raspuns lui ISoli

      Voi ati platit pensia pentru parintii vostrii, la ei sunt banii.
      Ce va facem noi voua inafara sa va platim pensia, atat cat e ea acum?
      E clar ca majoritatea pensiilor nu au o valoare decenta si ar trebui gasite solutii. (investitii si reduceri de costuri)

      Noi o sa primim si mai putin pensie.
    • +3 (3 voturi)    
      Aveti iluzia ca exista un fond de pensii (Joi, 24 septembrie 2020, 19:34)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui ISoli

      Sistemul de pensii de stat este pay-as-you-go, pensiile se platesc din contributiile de luna asta. Plus ca e pe deficit din 2008 adica statul injecteaza de la buget si aici nu sunt incluse pensia minima si pensiile speciale.
      O treime din bani oricum sunt pusi de la buget pentru contributiile bugetarilor, salariile medii sunt mult mai mari decat la privat (unde sunt mare majoritate a celor 2 milioane care castiga minim pe ecnomie).
      Problema e ca e raportul angajati / pensionari e de 10:9. Deci din 25% contributia la pensie pe salariul mediu de 5400 se platesc 1350 lei, adica exact cat e pensia medie in august. S-a mai dat 14% (sunt mai putini pensionari decat angajati), astia erau banii.
  • +2 (8 voturi)    
    Pensii (Joi, 24 septembrie 2020, 14:10)

    GICOMANU [utilizator]

    Statul nu se imprumuta pentru pensiile contributive.Se imprumuta pentru cei care nu produc nimic cei ai statului .Se imprumuta pentru bonuri de vacanta si mai vor sa le mareasca si valoarea.Se imprumuta pentru lucruri neterminate .negarantate si multe alte Lucruri care sar in ochi dar statul nu le vede .
    • -1 (5 voturi)    
      Contributivitate (Joi, 24 septembrie 2020, 23:13)

      MyselfMe [utilizator] i-a raspuns lui GICOMANU

      Ce pensii contributive...probabil nici o pensie din Romania nu are nici o treaba cu contributia...dovada sunt maririle din pix a pensiilor (nu e prima marire din pix)...pensia calculata ar trebui indexata anual cu inflatia, nu marita din pix cu X %...40% mi se pare neverosimil...avand in vedere ca oricum bugetul de pensii e pe deficit...oricum ceea ce nu intelege omul e ca veniturile nu vor fi niciodata dupa nevoi....ci dupa posibilitati.
  • -2 (4 voturi)    
    Acestor comunisti idioti (Vineri, 25 septembrie 2020, 7:59)

    John M. [utilizator]

    care ajung la putere nu le explica nimeni cum functioneaza un buget?! Adica vin de la coada vacii si se trezesc facand legi, nenorocind o natie intreaga?! Mi se pare halucinanta marirea pensiilor si a alocatiilor fara a avea banii pentru asta. Cred ca lumea buna rade de noi asa cum radea de analfabetul Idi Amin, dictatorul Ugandei, care a ordonat constuctia de spitale, scoli, autostrazi, etc. iar cand ministrul finantelor i-a spus ca visteria era goala, el a raspuns:"Si ce daca?! Acuma noi suntem la putere. Tipareste banii care-ti trebuie".
  • 0 (2 voturi)    
    despre pensii . (Sâmbătă, 26 septembrie 2020, 10:54)

    cuky [utilizator]

    Este o lipsa de minim respect fata de romanii care au muncit cinstit o viata au construit aceasta tara iar acum sunt umiliti si batjocoriti de "acesti mari specialisti"????a caror vorbe "doar din coada dau sa sune , "care ne tot invata cum sa traim in saracie, ca ei sa sa aiba de unde sa-si dea salarii ,bonusuri uriase, pensii uriase Iar acum vezi doamne legile pe care le-au dat tot ei pentru ei nu le permit corectarea Mai mare rusinea ca indraznesc sa ne batjocoreasca in acest hal incercand sa convinga societatea ca pensionarii darama economia tarii ,in loc sa recunoasca ca pe rand unii sau altii au adus economia unde este ,tinandu-ne pe ultimul sau penultimul loc in Europa.Noi suntem datori sa platim Incompetenta crasa si hotia de care intr-un fel sau altul au dat dopvada si au fost complici aproape toti in decursul celor 30 de ani "profesori" a traiului in mizerie si saracie ar trebui sa aiba minima decenta sa TACA si cei care au condus sau conduc sa-si fi asumat la momentul potrivit o demisie .Stim sa adunam, dar termenii adunarii noastre sunt INCOMPETENTA +PROSTIE +HOTIE = DEZASTRU de care sunt vinovati DEIDENTII celor 30 de ani .Romanii au fost doar cobaiii pe viata carora s-au testat si aplicat cei trei termeni ai adunarii mentionata putin ,ai sus .Cine nu easte capabil sa gaseasca solutii ,sa-si inlocuiasca incompetentii sa-si puna armata de functionari la treaba sa faca proiecte sa atraga banii europeni pentru infrastructura de care se tot vorbeste tot de 30 de sa lasa locul celui care poate indiferent de functie . Dar la banii europeni este o MARE problema NU se dau decat pe proiecte si in plus NU SE POT folosi la consolidarea averilor unuia sau altuia .Atunci de ce sa munceasca ?!.......
  • 0 (0 voturi)    
    dl Popa cel ingrijorat (Luni, 19 octombrie 2020, 15:12)

    hcoanda [utilizator]

    Intrebare: unde era distinsul domn Popa anul trecut, atunci cand Romania inregistra cel mai mare deficit bugetar din UE (4.6%) si al doilea deficit comercial dupa greci (25%) ?
    Atunci nu mai traiam pe datorie?
    Ah, era psd la guvernare si dezmatul bugetar trebuia ascuns cumva.
    Sunt zeci de mld de ron platite anul asta pentru datorii din trecut(TVA, concedii,etc), asa ca sa o lase mai moale cu sfaturile sale pline de intelepciune.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by