Daniel Dăianu: Este incorect ca unii să plătească, să contribuie la buget, și alții să nu contribuie

de F.B.     HotNews.ro
Joi, 8 octombrie 2020, 14:49 Economie | Finanţe & Bănci


Daniel Daianu
Foto: Agerpres
Este o teză păguboasă a se spune că nu trebuie să creștem veniturile fiscale, susține Daniel Dăianu, președintele Consiliului Fiscal, precizând că măcar prin extinderea bazei fiscale putem să facem așa ceva. „Este incorect ca unii să plătească, să contribuie la buget și alții să nu contribuie. Aceasta este o dezbatere peste tot în Europa. Nu ține de stânga sau de dreapta. Ține de decență, simțul urgenței, de a trăi în realitate”, a afirmat el într-o dezbatere organizată de Financial Intelligence.

„Trebuie să evităm o deteriorare a riscului suveran, să menținem un echilibru în politica economică. Va trebui în 2021 să începem și o corecție macroeconomică. Dacă, de pildă, terminăm cu deficitul bugetar în jur de 9% să spunem, în acest an, să se vadă în 2021 că avem o corecție. Ea nu poate să fie semnificativă”, a spus Dăianu.

• Nici nu putem să avem o corecție brutală, să încercăm în 2022 să ajungem la 3%. Nu se poate, nu e posibil așa ceva.
• Nici Comisia Europeană n-ar pune presiune și nici nu ne-as sfătui să facem așa ceva pentru că ne-am băga singuri economia într-o recesiune din nou cu consecințe dramatice și pentru sistemul bancar. N-avem nevoie să intrăm iar într-o recesiune când alte economii, de bine de rău, își revin în 2021 și, mai cu seamă, în 2022. Așa ceva trebuie să facem.

„Trebuie să încercăm prin toate mijloacele să beneficiem de resurse europene. Avem un buget cu resurse foarte limitate, nu numai din cauza pandemiei, avem resurse fiscale joase”, a precizat președintele Consiliului Fiscal.

• Restructurarea economică nu se poate bizui doar pe fonduri europene. Nu putem să căpătăm o dependență structurală de fonduri europene. Nu se poate așa ceva. Nu este bine nici pentru bănci.
• Băncile acasă trebuie să facă un due diligence mai atent, să fie mai prietenoase, să privească în perspectivă.
• De aceea avem nevoie și de bancă de dezvoltare, așa cum există în multe țări europene. Auzi voci că ar fi o idee socialistă. E o prostie. Nu este o idee socialistă. Așa trebuie să gândim.

„Nu ne putem permite deficite foarte mari așa cum nu ne putem permite datorii publice mari care ar decurge din deficite mari. Avem o situație particulară. Nu putem face nici ce fac altții, prin depreciere a cursului să stimuleze exportul și să descurajeze importul. Nici nu putem să avem stimuli bugetari cum au alții. Dacă am face așa ceva, am provoca o criză a leului, o neîncredere în politica economică din România, am avea o deteriorare a riscului suveran cu toate consecințele ce ar decurge de aici”, a explicat Daniel Dăianu.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





15607 vizualizari

  • +23 (29 voturi)    
    este inuman! este criminal! (Joi, 8 octombrie 2020, 15:20)

    wweesstt [utilizator]

    este incorect ca unii sa primeasca pensii speciale obscene, unii chiar de la 47 de ani! este INUMAN! este CRIMINAL! este incorect ca 1.4 milioane de bugetari sa primeasca salarii mult mai mari decat cei din privat+tikete bonusuri cursuri fake, zile libere cu toptanul! ieste incorect sa existe comune cu primari si neamuri si amanate angajate pe salarii babane! este criminal! este inuman la anaf sa fie atatia plimbatori de hartii! este criminal! este criminal sa indatoram pana si copii nenascuti pt a da pomeni electoraale si a ajunge la ciolan este inuman si criminalsa politicienii si presa sa nu vorbeasca despre aceste lucruri!
    • +9 (17 voturi)    
      Daca nu-ti convine, voteaza mai bine (Joi, 8 octombrie 2020, 15:54)

      emil bobu [utilizator] i-a raspuns lui wweesstt

      Ca PSD si clanul bugetarilor nu se vor schimba singuri, trebuie sa-i dai tu afara.
    • +1 (5 voturi)    
      Trebuie facute diferente. (Joi, 8 octombrie 2020, 16:58)

      clint [utilizator] i-a raspuns lui wweesstt

      1. Numai UNII din bugetari au salarii nesimtitie. Munca UNORA dintre medici, profesori, valoreaza enorm pentru indivizi, dar si pentru societate, evident, nu toti performeaza, s-a evitat din rasputeri plata diferentiata, dupa performante, si mai ales masurarea performantelor.

      2. Unii din bugetari, chiar cu salarii mici, sunt platiti DEGEABA, mare parte "paper pushers" dar si altii incluzand profesori, medici care nu performeaza, jandarmi, politie locala, Revenind la "paper pushers", asta se intampla pentru ca nu exista un sistem informatic integrat, cetateanul umbla la N ghisee pentru orice. Pentru ceilalti, este pentru ca nu se masoara performantele, cati bugetari sunt dati afara oare? S-a mers in schimb pe "competente", adica concurs de dosare, diplome, care nu numai ca sunt masluite, dar asigura unor bezmetici loc de munca pe viata, au proliferat fabricile de diplome si alte aberatii...

      3. Exista pensii nesimtite la bugetari, gen 100.000 RON dupa parerea mea, nu ar trebui sa exista o pensie mai mare de 5000 EUR la fosti bugetari si o lege care sa plafoneze urgent acest lucru este cu totul necesara.
      • 0 (0 voturi)    
        Darnic. Pensii de 5000 euro? (Sâmbătă, 10 octombrie 2020, 15:00)

        jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui clint

        Pai cred ca legea aia nu ar aduce la buget nici cât hârtia consumata ca să o faci.
        Sunt câteva pensii total aberante, bazate pe cazuri neclaridicate în lege: de ex sporuri in ultima luna, plata retroactiva pe o hotărâre judecătorească,
        Problema de vază rămâne : mulți pensionari speciali au pensii mult mai mari decât salariile anterioare. Și asta fără vechime semnificative pe salarii mari
        Aberațiile cu pensionarea unor politisti sau magistrați la vârste fragede trebuie sa dispară, mai ales dacă apoi se angajează și cumulează oemsia cu salariul.
  • -2 (18 voturi)    
    eu zic ca *uia n-ar fi completa (Joi, 8 octombrie 2020, 15:25)

    Je__ [utilizator]

    , daca nu s-ar anula scutirea de impozit a IT-lor

    au nevoie sa se intoarca la ei, ca is majoritatea grupului de resistenti, cei mai abitiri impotriva celor care le-au dat aceste facilitati.

    Vor sa fie de dreapta...sa fie de dreapta si sa plateasca nu niste asistati sociali
    • -1 (13 voturi)    
      marota IT-istilor (Joi, 8 octombrie 2020, 15:46)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui Je__

      Cat plateste la sanatate unul cu salariul minim?
      Dar pt pensie si apoi primeste de la buget diferenta la pensia minima ...
      Sunt multe alte categorii mult mai privilegiate:
      - domeniul constructiilor (nu platesc impozit, contributie la sanatate, cota de pilon 2, somaj) - > impact bugetar de 10 ori mai mare decat la IT
      - PFA cu norma (adesea taxe doar in jurul salariului minim oricat ar castiga)
      - patron (1-2-3% pe profit + 5% pe dividende)
      - specula cu actiuni si alte produse financiare (10% impozit si eventual contributie la sanatate/pensie la minim pe economie)
      • +1 (5 voturi)    
        marota IT-istilor (Joi, 8 octombrie 2020, 18:17)

        miculescu-rucar [utilizator] i-a raspuns lui jorj_bv

        la fel ca marota pensiilor speciale
        • +1 (5 voturi)    
          Unele pensii speciale sunt ENORME (Joi, 8 octombrie 2020, 22:51)

          jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui miculescu-rucar

          - desfiintarea contributiei la sanatate (relevanta in cazul celor cu pensii mari si iesiti la pensie devreme)
          - cresterea pragului de impozitare la 2000
          - scaderea impozitului la 10%
          - plus cresterea de 2-3 ori a salariilor bugetare de care sunt legate unele categorii de pensii (magistratii, parlamentarii, etc)
          Plus cazurile nesimtite de iesire la pensie la varste fragede (38-42 ani) o data ce un politruc isi atinge potentialul maxim de pupincurism cand accede la o functie inalta in stat ...
    • -3 (11 voturi)    
      de la it-isti n-o sa ia.. inca (Joi, 8 octombrie 2020, 15:52)

      Mary80 [utilizator] i-a raspuns lui Je__

      sunt fauritorii vajnici ai societatii de tip nou, digitale. Nu-ti poti permite sa-i strangi de oo acum.. ii mai lasi 2-3 ani, abia apoi ii sacrifici.
    • -4 (16 voturi)    
      Tu nu-ti dai seama cat de usor putem pleca (Joi, 8 octombrie 2020, 15:52)

      emil bobu [utilizator] i-a raspuns lui Je__

      din tara.

      Ce usor ar fi, trebuie doar contactata o agentie de relocare sa-mi gaseasca apartament, de lucru imi gasesc eu, pe timp de pandemie sau nu si gata, m-am dus, statul roman nu mai vede un leu de la mine, si nici asistatii ca tine.

      Tu, pe de alta parte, esti blocat in slujba de la stat, in care vei ramane pentru tot restul vietii si vei fi multumit de ea, fiindca nu esti capabil de mai bine.
      • -1 (7 voturi)    
        vezi ca fumatul de ayuhasca (Joi, 8 octombrie 2020, 17:41)

        Je__ [utilizator] i-a raspuns lui emil bobu

        provoaca halucinatii

        si prin vest s-au haladit, accepta doar varfurile si aia pe bani din ce in ce mai putini

        s-ar putea sa nu-ti permiti chiria la apartament
        • +3 (3 voturi)    
          Nu doar banii pentru chirie (Vineri, 9 octombrie 2020, 4:33)

          Dinu-I [utilizator] i-a raspuns lui Je__

          Mai. ales ca in orice tara ca "afara" sistemul de taxare este progresiv si nu exista exceptati ca IT-isti, constructori etc.
      • 0 (8 voturi)    
        deocamdata, (Joi, 8 octombrie 2020, 18:22)

        miculescu-rucar [utilizator] i-a raspuns lui emil bobu

        tu esti cel asistat!
        nu platesti impozit pe veniturile din salariu si benefiezi de toate oportunitatile oferite de statul roman, la fel ca cel care plateste impozite!
        daca esti asa de competitiv de ce nu ai plecat pana acum?
        acolo te pun la munca, nu mai ai timp sa bati netul injurand restul romanilor care nu gandesc ca tine!
        drum bun si cale batuta!
  • +13 (17 voturi)    
    mda (Joi, 8 octombrie 2020, 15:31)

    SoulSearcher [utilizator]

    asta venind de la domnu` daianu, care e abonat la cateva CA`uri precum ASF si alte banci...

    domnu` daianu`... nu ne mai dati lectii de economie cand dvs mulgeti de unde puteti... in mare parte de la STAT

    mergeti si lucrati la privat daca vreti sa ne dati un exemplu pozitiv
  • +11 (13 voturi)    
    Ce-ar fi să scădem cheltuielile statului (Joi, 8 octombrie 2020, 16:00)

    hic sunt leones [utilizator]

    în loc să-i dăm mai mulți bani?
    Pentru ce ne trebuie 40+ de uat-uri? Facem 5-10 regiuni și zburâm câteva mii de frecători de mentă prin primării și consilii.
    Pentru ce pensii de stat? Privatizat totul și zburăm alte câteva (aș vrea să zic tot „mii”) de frecători de hârtii.
    Pentru ce poliție locală? N-au decât să fie jandarmi sau polițiști, dacă sunt în stare.
    etc

    Nu, stimate domn, eu nu sunt de acord să-i dau mai mulți bani unui stat care ne arată cât de prost îi cheltuie și de aceea fac tot ce ține de mine ca să plătesc la bugetul central taxe cât mai mici (la bugetul local îmi plătesc fără probleme și conștiincios dările, pentru că primarul fost și actual folosește fondurile în beneficiul cetățenilor).
    • 0 (6 voturi)    
      pentru ce... (Joi, 8 octombrie 2020, 18:35)

      miculescu-rucar [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

      ajutoare de stat date marilor companii multinationale?
      -pentru ce finantarea de la bugetul de stat a invatamantului superior care produce avocati-% la %privatizati, medici si aitisti care migreaza si lucreaza ptr alte state si contribuie la bugetele acelor state?
      cine vrea studii superioare generatoare de ocupatii lucrative sa plateasca!
      -pentru ce finatarea de la bugetul de stat a puzderiei de onegheuril injuratoare de romani, de traditii si istoria Romaniei?
      -pentru ce finantarea de la bugetul de stat a puzderiei de asa zise scoli doctorale al caror singur efect este cresterea cu 15% a cheltuielilor cu salariile "doctorilor" plagiatori?
      • +3 (5 voturi)    
        Lista începută de mine poate fi continuată (Joi, 8 octombrie 2020, 19:13)

        hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui miculescu-rucar

        și completată cu tăierea multor cheltuieli din domenii unde statul nu are ce căuta.
        Eu nu am nevoie de un stat care face de toate, am nevoie de un stat care crează un cadru în care persoanele private fac lucruri.
        • 0 (4 voturi)    
          dar poate altii (Joi, 8 octombrie 2020, 20:43)

          miculescu-rucar [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

          nu sunt de acord cu tine.
          poate altii cred ca redeventele inacasate de stat sunt la un nivel cu mult sub minimele europene, sau ca gradul de incasare a veniturilor legale ale statului este foarte redus, cu referire speciala la tva,unde "persoanele private fac lucruri" urate adica fura tva-ul incasat de la consumatorul final si cuvenit statului.
          sau ca bancile minimalizeaza profitul sau chiar inregistreaza pierderi prin diverse manevre.
          sau ca cei scoliti in Romania, din banii amarastenilor platesc contributii la fondurile de pensii publice ale altor state, in timp ce bugetul asigurarilor sociale de stat si asa diminuat cu raptuiala asazisului pilon ii, trebuie sa plateasca pensiile parintilor si bunicilor lor "uitati" in Romania cand au plecat in alte zari.
          • 0 (6 voturi)    
            hai ca au emigrat si cei fara scoala (Joi, 8 octombrie 2020, 22:58)

            jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui miculescu-rucar

            iar pentru cei cu scoala au contribuit parintii sau chiar ei o perioada.
            Pilonul 2 e totusi o incurajare pentru cei care inca platesc contributii. Pilonul I - banii aruncati intr-o schema piramidala care clar nu functioneaza bine daca nu contribuie de 2 ori mai multi decat beneficiari.
            Amarastenii nu prea platesc taxe semnificative, desi Ro are printre cele mai mari taxari la salariul minim.
            • +1 (1 vot)    
              nu tine! (Vineri, 9 octombrie 2020, 10:03)

              miculescu-rucar [utilizator] i-a raspuns lui jorj_bv

              cam cat costa scoala?
              cam cat din contributia parintilor a mers ptr scoala odraslelor, cat ptr restul cheltuielilor bugetului de stat?
              stii cat costa o scoala afara?
              parintii si/sau copiii se imprumuta la greu sa plateasca studiile, concomitent cu plata impozitului pe venit!
              pilonul ii, este un rapt pe bugetul asigurarilor sociale de stat!
              singurii beneficiari sunt administratorii fondurilor de pensii asazise private!
              sa-ti spun eu cum e in tara in care locuiesc: toata lumea plateste la fondul de pensii publice si primeste o pensie in functie de cat a contribuit. contributia la fondul privat de pensii este benevola iar administratorii de fonduri muncesc din greu ptr a atrage contribuabili, nu ca in Romania, cand lunar, automat, indiferent de gradul de incasare se vireaza prioritar din bass banii la fondurile asazise private.
              lumea contribuie la fondurile private de regula, doar daca si angajatorul plateste.
              asta
              schema piramidala a sistemului de pensii a lansat-o un penibil mediocru ministru provincial de finante din guvernul pedelist, unul braileanu sau brasoveanu nu mai stiu cum il cheama.
              amarasteni si taxe semnificative-sunt multi contribuabili amarasteni care platesc corect taxele ce li se calculeaza, si din banutul lor se finanteaza scolile de avocati, doctori,dottori, aitisti, dentisti, care dupa absolvire daca nu emigreaza isi vand serviciile la preturi inaccesibile amarastenilor finantatori!
              banul public este banul depersonalizat al bogatului, saracului, orfanului, vaduvei, frumosului, uratului, grasului si slabului.
              restul e gargara, agitatie si propaganda!
              • 0 (2 voturi)    
                Vindem IT-isti ca pe sasi si evrei? (Vineri, 9 octombrie 2020, 13:51)

                jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui miculescu-rucar

                In vremurile de trista amintire, statul comunist vindea etnici germani si evrei in functie de pregatirea avuta ...
                Ghici ce, in UE nu e permis asa ceva pentru ca exista libera circulatie a oamenilor si a bunurilor
                Scoala e gratuita in multe tari din UE, iar in altele e destul de usor sa obtii o bursa (dovada faptul ca multi absolventi de la licee bune pleaca afara sa faca facultatea). Unii parinti mai afluenti din Romania isi permit si costurile cu cazare, transport, masa ca sa nu fie obligati copii sa faca pe ospatarii).

                Pentru informatia ta, cel cu salariul minim are deducere la impozit deci nici el nu prea plateste - cat despre acoperirea cheltuielilor am dubii serioase ca din 200 lei pe luna poti acoperi o asigurare medicala.
                In Germania exista o limita pana la care platesti contributii de pensie, dar si la sanatate (undeva la 5-7 mii euro brut). La noi a fost, dar au scos-o.
                Inteleg ca nu esti de acord cu schema piramidala la fondul de pensii publice? Nu e asa? Ai 5-6 milioane de angajati cu contributii de 25% din brut, 1350 din salariul mediu. Din banii astia trebuie sa platesti pensii la 5 milioane de pensionari, care apoi nu sunt multumiti de nivelul pensiei medii care e tot pe acolo - 1500 ( mai putin de jumate dintr-un mediu net - 3150). Pe langa asta apar de la buget pensiile speciale, pensia minima a puturosilor care au lucrat 10-15 ani sau au facut evaziune.
                Problema e ca IT-isti prefera fie sa plece afara, fie sa faca orice altceva in Romania pentru ca e stresant si pentru ca doar pare impozitare mica. Daca faci aceeasi munca pe o firma de consultanta sau pe PFA platesti te miri ce, sau o poti face la negru. Marota cu pilonul 2 - avand in vedere lipsa increderii asupra valorii pensiei fata de contributiile platite. Contributiile la pilonul 2 sunt mult mai mici decat ar fi trebuit sa fie, reprezinta 15% din contributie, doar ca se aplica preponderent celor tineri la inceput de cariera.
          • +1 (1 vot)    
            Încă o dată: statul n-are ce căuta în economie (Vineri, 9 octombrie 2020, 10:43)

            hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui miculescu-rucar

            Cu excepția rezervațiilor naturale, școlilor, primăriilor etc, toate terenurile - inclusiv cele gazifere și petrolifere trebuie să fie cumpărate/exploatate de persoane private; iar cele exploatate la comun trebuie să fie făcute în mod privat (fond de investiții, precum cel din Norvegia, care să acționeze ca orice alt agent economic și în cadrul căruia statul să aibă doar funcție de verificare); ce-i aia TVA? Ce serviciu oferă statul în schimbul taxei respective?
            Atât timp cât este legal să-ți micșorezi profitul (la fel fac și eu, stai liniștit) care e problema ta?
            Creează o piață puternică și cei școliți în alte țări vor veni în România să plătească impozite.
            • 0 (0 voturi)    
              .... (Vineri, 9 octombrie 2020, 11:59)

              miculescu-rucar [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

              ce este tva? este chestia aia colectata de persoanele private care fac lucruri-te citez pe tine-in numele statului de la consumatorul fnal si pe care persoanele private si-o insusesc, adica o ciordesc.acest tva este sursa de venit la bugetul de stat, depersonalizat, fara o destinatie speciala. din ea se finanteaza cheltuielile cu invatamantul, cultura, apararea si ordinea publica, construire si intretinere infrastructura
              minimizarea profitului-scopul firmei este sa obtina profit, profit care constituie principala sursa de dezvoltare a firmei, plata dividendelor catre actionari si o mica parte impozitata.
              ptr jmecheri care minimizeaza "legal" profitul, exista solutie: impozitarea cifrei de afaceri.
              poti sa nu platesti impozite si taxe la stat, doar daca-ti desfasori activitatea pe un vas in apele internationale,fara legatura cu uscatul teritoriu national.
              ciudata optica: vrei privatizarea si neplata impozitelor concomitent cu finantarea de catre stat a invatamantului superior care produce practicanti de ocupatii lucrative si platitori de impozite si taxe in alte tari!
              • +1 (1 vot)    
                Prietene, orice taxă trebuie să aibă un scop clar (Vineri, 9 octombrie 2020, 12:49)

                hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui miculescu-rucar

                Se încasează CASS pentru sănătate, CAS pentru pensii, taxă de drum pentru drumuri, taxă salubrizare pentru ridicarea gunoiului, impoit pe venit pentru școli, instanțe, apărare, poliție, accize pentru mediu etc.
                TVA pentru ce-i? Pentru ce plătesc eu - consumatorul final - 19% din orice produs cumpărat taxă?
                Nu există „venit la bugetul de stat, depersonalizat, fara o destinatie speciala”; orice leu pe care îl cere statul de la mine trebuie să aibă un scop; dacă nu are, leul rămâne la mine.

                „poti sa nu platesti impozite si taxe la stat, doar daca”
                Ești copil... :))

                „vrei privatizarea si neplata impozitelor concomitent cu finantarea de catre stat a invatamantului superior”
                De unde ai ajuns la concluzia aceasta? Eu personal nu vreau nici măcar licee de stat... Sigur, sunt cazuri sociale pentru care sunt de acord ca statul să plătească taxele de școlarizare unui liceu privat.
                • 0 (2 voturi)    
                  partial corect (Vineri, 9 octombrie 2020, 14:05)

                  jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

                  TVA este pentru a taxa si pe cei care altfel nu platesc taxe - pensionari, bugetari (in cazul lor statul doar muta bani dintr-un buzunar in altul), donatii, asistati, studenti, copii care primesc bani de la matusa din Germania.
                  Chiar crezi ca din 10% impozit pe ce ramane din salariul brut poti plati 1 milion de bugetari, repara si incalzi toate spatiile in care isi fac de lucru?
                  Modelul european inseamna TVA mare, in SUA, Asia, Orientul Mijlociu e mai mic (in unele parti doar recent introdus).
                  • 0 (0 voturi)    
                    E treaba statului să pună un impozit suficient (Vineri, 9 octombrie 2020, 16:40)

                    hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui jorj_bv

                    TVA nu are nicio rațiune economică - este pur și simplu furt.
                    Dacă el este folosit așa cum zici, înseamnă că reprezintă furt (de la mine și de la toți cei care plătim impozite) făcut prin ascunderea adevărului, ceea ce este și mai grav.
                    • 0 (0 voturi)    
                      ideea e ca unii chiar nu platesc impozite (Vineri, 9 octombrie 2020, 19:41)

                      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

                      De ex, un strain sau un roman care lucreaza afara si isi face o casa aici.
                      Atinge astfel si evazionistii, hotii si alte tipuri de infractori.
                      prin TVA castiga si statul niste taxe pe un produs produs in strainatate. Pe de alta parte, TVA mic poate creste taxele pe proprietate (cum e in SUA) - care e iarasi oarecum aberanta.
                      • 0 (0 voturi)    
                        Avem poliție să-i prindă pe cei care nu plătesc (Vineri, 9 octombrie 2020, 20:06)

                        hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui jorj_bv

                        ce-mi zici mie de ei?
                        Cel care lucrează afară plătește taxe pe venituri/profituri afară, de ce ar trebui să plătească în România?
                        Din taxele respective din SUA sunt plătite serviciile aferente proprietății: poliție, pompieri, salubritate, școli etc, nu se plătesc pensii speciale și nu se finanțează cheltuieli federale precum armata sau FBI (banii aceia rămân la nivel local, nu se duc la bugetul central/federal în cazul lor).
                        • 0 (0 voturi)    
                          cum iti dai seama? (Sâmbătă, 10 octombrie 2020, 3:42)

                          jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

                          ce se plateste din impozitele tale? in SUA, toata lumea isi ia partea din sales tax (TVA-ul lor) si federalul si statul si judetul si localitatea. IAr din proprietate e la nivel local, dar tot nu stii pe ce se duc banii tai ca se varsa intr-o galeata mare
                          • 0 (0 voturi)    
                            Legea bugetului îmi spune (Sâmbătă, 10 octombrie 2020, 12:18)

                            hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui jorj_bv

                            pe ce se cheltuie banii.
                            Ai putea să-mi zici să aleg politicieni care să implementeze politici cu care sunt de acord, însă eu sunt un minoritar inteligent într-o masă de alegători imbecili așa că instrumentul meu cel mai util nu este votul ci refuzul de a plăti taxe absurde.
                            Am înțeles să fac aceasta de acum 12 ani, când statul mi-a blocat aiurea conturile în ziua în care trebuia să plătesc salariile, pentru că nu găsea în sistemul său dovada plății taxelor (care erau plătite, firește), sistem care nu transmitea date de la un etaj la altul darămite de la județ la centru (în condițiile în care firme multinaționale și cele cu capital de stat nu au avut nicio problemă să adune datorii de milioane).
                            Deci eu acestui stat îi dau cât mai puțin din cât pot să-i dau.
                        • 0 (0 voturi)    
                          multi nu sunt obligati sa plateasca (Sâmbătă, 10 octombrie 2020, 3:45)

                          jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

                          asa sunt legile, dar nu traim intr-o lume ideala. Nu ca am sti exact cum ar arata nici aia: impozite egale procentual, nominal, fara, progresiv etc....
  • +10 (14 voturi)    
    Dl. Daianu! (Joi, 8 octombrie 2020, 16:14)

    mos ion roata [utilizator]

    Spuneti concret: este inuman ca militarii ,politistii,serviciile secrete sa nu contribuie la buget-chiar mai mult,fiindca muncesc foarte putin, au o munca usoara, plina de avantaje trebuie ca veniturile lor sa fie impozitate suplimentar, Au trecut vremurile cand ni se inocula ideea ca acestia muncesc din greu-dimpotriva activitatea lor este o vacanta permanenta intrerupta foarte rar de unele obligatii usoare de serviciu. As fi curios cum s-ar descurca unul dintre ei daca ar trebui sa faca ceva concret-sa conduca un autobuz, sa manuiasca o masina unealta, sa conduca echipe de specialisti in activitate privata sa fac o munca de dispecerat reala etc
  • +2 (10 voturi)    
    Dragi troli (Joi, 8 octombrie 2020, 16:48)

    Brezan [utilizator]

    Ce spune dl Daianu se refera la largirea bazei de impozitare, o notiune pe care voi cei ce trolati platit nu aveti de unde sa o cunoasteti intrucat studiile voastre sunt cel putin la nivel de liceu agricol.

    @wweesstt, te-am mai sutat pe un alt articol asemanator. Inteleg ca ai target sa scrii in proasta de pensii si bugete, am vazut ca te axezi pe institutiile din ordine publica si siguranta nationala. Tu la ce etaj esti campat in Sankt Petersburg? V-au mutat astia dupa ce a iesit documentarul Agents of Chaos? V-au mai dat ceva la leafa...chiar si ruble asa in cadere libera ca valoare?!

    Nota bene, toti astia, militieni secu si etc platesc contributii mon cher. Este cu totul altceva ca leafa lor e compusa si din altele conforn legii. Sa schimbe deacu legea, sa ia omu leafa cum trebe si sa contribuie in consecinta.

    Toti vad ca uita de importanta sociala a muncii depuse, scot exceptii cu titlu de exemple. Ce importanta are munca depusa de un procuror ce trimite oameni in instanta, de la omor sa evaziune ori a unui judecator care decide cine e vinovat, cine scapa si cine merge la beci. Il comparam cu nea Livache de a muncit la saiba ori sa fim mai in prezent, il comparam cu un agent de vanzari a carui singura resposabilitate a muncii este de a atinge targetu.
    Stii, daca lu x si y nu le convine leafa, pot sa schimbe jobul, nu e vina nimanui ca au ales sa invete pana la un anunit nivel ori au ales un anumit tip de job. Cu totii jucam acelasi joc, hai sa nu mai aratam la capra vecinului doar pt ca noi nu am fost in stare sa luam una.

    Restul trolilor estici cu target de vanzari pe posturi legate de institutiile romanesti...Marsh!
    • 0 (2 voturi)    
      troli estici?! (Vineri, 9 octombrie 2020, 8:24)

      wweesstt [utilizator] i-a raspuns lui Brezan

      eu cred ca 'troli estici' sunt toti cei pe care nu-i deranjeaza absolut deloc pensiile speciale, salariile mult mai mari ale numerosilor bugetari! o astfel de atitudine pro speciali si pro bugetari nu poate fi decat una estica de tip stalinist! stiu ca in mentalitatea voasta de estici comunisti nu vi se pare normal sa primiti pensie atat cat ati contribuit (ca de muncit, ati muncit mult mai putin decat productivii, cei din privat).
      • -2 (4 voturi)    
        ai si tu un fix! (Vineri, 9 octombrie 2020, 10:17)

        miculescu-rucar [utilizator] i-a raspuns lui wweesstt

        jos, jos, jos dracnea, jos ciuma rosie, jos..
        esti tare frustrat!
        ai incercat sa intri in categoria profesionala a beneficiarilor de pensii de serviciu si ai fost respins?
        ai incercat sa te faci aviator sau militar, magistrat sau diplomat sau functionar public si iq tau a fost sub nvelul cerut pentru aceste meserii?
        • 0 (0 voturi)    
          pt tine 'specialule! (Vineri, 9 octombrie 2020, 13:34)

          wweesstt [utilizator] i-a raspuns lui miculescu-rucar

          nu vreau sa personalizez discutia, dar pt curiozitatea ta: nu am incercat niciodata sa intru la categoriile de speciali(daca as fi vrut sigur as fi intrat), am mai multa scoala ca tine, si scoala serioasa, cred ca am si salariu mai mare decat al tau(probabil ca nu o sa am pensie ca a ta) si sigur nu o sa ies la pensie la varsta la care o sa iesi tu specialule! e vorba de principii aici, se pare ca voi specialii nu prea aveti! vreti sa traiti bine pe spatele altora! daca voi(speciali) nu vreti sa fiti solidari(financiar) cu populatia nici in aceasta criza economica fara precedent, cum sa avem noi incredere ca ne veti apara in caz de razboi de exemplu! ZERO INCREDERE!
    • 0 (0 voturi)    
      Care e procentul de contributii ale specialilor? (Vineri, 9 octombrie 2020, 16:01)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui Brezan

      si cati ani contribuie, cati ani beneficiaza si cuantumul pensiilor primite?
      Din cate stiu eu contributia e de 11-17% si aici intra si sanatatea. Ceilalti platesc 25+10%.
      Plus cazurile mediatizate cu pensionarile intempestive la 40 ani imediat dupa ce a intrat pe o functie mare, eventual cumuland apoi pensia cu salariul (adesea chiar la stat, eventual pe aceeasi functie)
  • -2 (2 voturi)    
    ... (Joi, 8 octombrie 2020, 17:09)

    Dor-El [utilizator]

    E incorect ca esti obligat sa platesti in general. Macar ai optiunea sa alegi altceva? Eu daca vreau de exemplu sa ma rup de tot ce inseamna taxe si de munca pt altii, unde pot gasi un teren pe care sa il muncesc si pe care sa imi construiesc un bordei in care sa duc un trai cinstit si fara griji? Exista vreun loc ca asta? E moca? Trebuie platit impozit pt el? Vin jandarmii sa ma dea afara de pe el daca doar il muncesc cinstit si nu platesc nici taxa la stat, nici chirie la privat pentru el?
    In conditiile in care oamenii urmeaza orbeste un program stabilit de sistem, e un nonsens sa vorbesti despre corectitudine.
    Oamenii nu sunt nemultumiti ca platesc sau nu vreo contributie. La biserica oricum plateste doar cine vrea si nu zice nimeni nimic. Oamenii sunt nemultumiti pt ca li se impune sa o faca.
    • +2 (2 voturi)    
      iti spun eu unde! (Joi, 8 octombrie 2020, 18:40)

      miculescu-rucar [utilizator] i-a raspuns lui Dor-El

      pe luna!
      dar sa te grabesti, ca mai tarziu o sa platesti impozit si acolo!
      • 0 (0 voturi)    
        ... (Vineri, 9 octombrie 2020, 17:19)

        Dor-El [utilizator] i-a raspuns lui miculescu-rucar

        nasol! inseamna ca nu merita efortul sa ma mut acolo
  • 0 (10 voturi)    
    Daianu bate saua sa priceapa alde IT-ica... (Joi, 8 octombrie 2020, 17:10)

    demaGOGU [utilizator]

    ...nu vor pricepe, decat sub amenintarea inchisorii ptr neplata taxelor, ca in Occident.
    • -3 (5 voturi)    
      n-ai inteles (Joi, 8 octombrie 2020, 23:08)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      Nu e vorba de IT-isti, ca aia platesc contributie la sanatate cat 10 cu salariul minim.
      "Constructorii" nu platesc taxe de 3 ori mai mult in procente si sunt de vreo 4 ori mai multi, iar salariile medii de vreo 2.5 ori mai mici decat ale IT-istilor. Impact bugetar de 5 ori mai mare
      Problema e extinderea bazei de impozitare:
      - PFA
      - patroni
      - specula la bursa
      - evaziune la salarii (plata la gri, norma redusa fictiva)
      - evaziune TVA si impozitare (atat cei mici care nu dau bon, dar si a importatorilor mari din legume-fructe care infiinteaza alta firma la fiecare cateva luni si datoriile raman pe cea veche)
      • 0 (2 voturi)    
        le cam amesteci, intentionat sau nu, adica (Vineri, 9 octombrie 2020, 9:24)

        miculescu-rucar [utilizator] i-a raspuns lui jorj_bv

        manipulezi!
        contributii la sanatate plateste toata lumea,la bugetul asigurarilor de sanatate din care se finanteaza cheltuielile cu sanatatea si sunt alte categorii profesionale care platesc de n ori cat aitisti si platesc si impozit pe veniturile din salarii ca sursa a formarii bugetului de stat din care se finanteaza invatamantul, cultura, apararea si ordinea publica, drumuri etc.
        • 0 (0 voturi)    
          Dar ce sume? (Vineri, 9 octombrie 2020, 11:11)

          jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui miculescu-rucar

          si ce categorii?
          Bugetarii de lux cei care apoi primesc pensii speciale?
          5 milioane de angajati la privat din care 2 mil cu salariul minim pe economie tin in spate 20 milioane de beneficiari ... Deci nu contribuie chiar toti si chioar egal.
          https://www.wall-street.ro/articol/Careers/248017/distributia-salariilor-in-tara-noastra-1-din-4-romani-castiga-salariul-minim-iar-altii-iau-pana-la-120-000-de-lei-pe-luna.html
          Jumate din cei cu salarii peste 10 mii brut sunt IT-isti, mai sunt si alti corporatisti, directorii, bugetarii de lux . Restul fiecare se descurca cum poate: un PFA (da taxe la suma declarata, indiferent cat castiga), drepturi de autor (au niste sume forfetare generoase) sau la salariul minim pe economie chiar daca dai in chirie 100 de apartamente (ca Negoita),
  • 0 (2 voturi)    
    Mare ganditor, acest Daianu... (Vineri, 9 octombrie 2020, 7:25)

    John M. [utilizator]

    Panseurile sale de genul "Cu o clipa inainte de a muri, soldatul era inca in viata" pot produce un catharsis de masa mintilor obosite ale celor din politica.
  • +1 (1 vot)    
    pai (Vineri, 9 octombrie 2020, 8:15)

    mongolul [utilizator]

    sa impozitam pe cei fara venituri, ca taxe de sanatate le luam.... In ei ne e baza...

    Nici in aceste conditii nu legalizati prostitutia, cu taxe forfetare... Nici nu mariti taxele pentru exploatarea bogatiilor naturale doar pina la nivel european, nu mai mult.
    Cheltuiti si aiurea pentru pensii nesimtite, ajutoare sociale inutile, pentru oameni sanatosi; si vedeti cu parlamentarii aia, poporul (validat de CCR) a votat doar 300. Maximum.
    Politruci de merda!
  • -2 (2 voturi)    
    Corect (Vineri, 9 octombrie 2020, 12:03)

    isus si hristos [utilizator]

    ar fi sa plateasca si B.O.R. impozite...!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by