Din cauza impactului psihologic al pandemiei, costurile în acest moment, în multe companii sunt imense, a declarat Dorin Bodea, director general Result, precizând că a observat asta în multe companii cu care lucrează și că nu dorește neapărat să generalizeze. „Încrederea și implicarea majorității oamenilor era la cote minime în 2019. Problemele cele mai mari erau legate de implicarea în muncă. Oricum era la cote minime. Acum e la cote sub genunchiul broaștei în multe organizații”, a spus el, în cadrul unei conferințe organizată de Oxygen Events.

HotNews.roFoto: Hotnews

• Costurile de oportunitate, schimbările pe care le generează, suntem departe de a le putea estima.

„Ce-am descoperit în această criză? Primul lucru pe care îl avem de făcut este să gestionăm psihologic. Munca ne poate face fericiți dacă facem ce trebuie, dacă creem mai multă încredere și implicare în niște activități”, a spus el.

• A doua poveste cu criza este gestionarea economică care e legată de clienți, afacerile scad, trebuie să dăm discounturi speciale clienților. Trebuie să înțelegem inclusiv cum sunt clienții noștri afectați de criză și ce-i face fericiți în acest context. Cine a reușit să depășească în aceste luni situația asta, a reușit să-și înțeleagă clienții tot din perspectiva asta, a emoțiilor lor legate de viitor.

• Emoțiile legate de viitor sunt de 4 categorii: încredere, credință, optimism, speranță.

„Dacă nu reușim să le gestionăm și să le transmitem celorlalți, nu reușim să facem un management bun al acestor situații de criză”, a spus el.

Un dezastru în privința gestionării tulburărilor psihologice ale angajaților

„La nivel general este un dezastru. Nu vorbesc doar de România. În România nici nu se fac asemenea studii. În Germania, 55% dintre oameni suferă de tulburări psihologice grave, severe, în acest moment. Nu înseamnă doar o mică anxietate, o mică depresie și așa mai departe. Înseamnă somatizări ale acestor emoții complexe în care gândurile contează foarte mult. Somatizare înseamnă tulburări de somn, digestive, dureri de cap și așa mai departe. În Franța și Italia procentele astea cresc. În Italia este de peste două treimi”, a afirmat Dorin Bodea.

• În cel mai bun caz, din toate țările latine, din care și noi facem parte, în Franța a avut cea mai mare rată de diminuare (de 40%) a interacțiunii sociale, nu distanțare. Distanțare nu a fost nicăieri și nici nu va fi posibilă. Noi trebuie să învățăm asta, că viața continuă indiferent de cum se schimbă contextul. Noi va trebui să găsim metode prin care să fim fericiți. Companiile noastre să caute metode prin care pot să crească încrederea sau să recâștige încrederea.

„Din cauza acestui impact psihologic, costurile în acest moment, în multe companii cu care eu lucrez sunt imense. Încrederea și implicarea majorității oamenilor era la cote minime în 2019. Problemele cele mai mari erau legate de implicarea în muncă. Oricum era la cote minime. Acum e la cote sub genunchiul broaștei în multe organizații”, a afirmat Dorin Bodea.

• În situația de criză putem să câștigăm cel mai ușor partea de colaborare, de încredere care e vaselina încrederii. Încrederea se formează în perioade de criză.