Ieri după amiază la ora 17, premierul i-a primit pe cei 8 bancheri reprezentând Asociația Română a Băncilor și Consiliul Patronatelor Bancare, întâlnirea ne-depășind o oră. Printre subiectele abordate a fost și unul care îi aduce la disperare pe clienți și pe bănci: actualizarea datelor personale. Mai exact, pentru a nu mai fi nevoiți să cheme oamenii la bancă și să-i amenințe cu închiderea conturilor, bancherii vor să aibă acces la baza de date a Evidenței Populației, unde se poate vedea cine și unde s-a mutat, pentru a face din oficiu aceste actualizări de date.

Clienti la bancaFoto: sxc.hu

”E o mare presiune pe noi cu această actualizare necesară. Dacă te chem la bancă și nu vii, băncile amenință că închid contul, lucru extrem de enervant pentru client, pe bună dreptate. Avem și noi rude sau cunoștințe care ne spun cum s-au trezit dintr-o dată cu asemenea amenințări și știm cât de neplăcut e și mai ales, cât de tare ne șifonează imaginea. Soluția ar fi să avem acces la baza de date a MAI, acces pe care până în 2016 l-am avut”, spune pentru HotNews.ro unul dintre participanții la întâlnirea cu premierul.

Deocamdată, mai e o instituție de stat care trebuie să-și dea acordul și sperăm ca acest lucru să se întâmple în viitorul apropiat, pentru că toată lumea ar avea de câștigat, mai spune interlocutorul nostru.

Un alt subiect pe care bancherii l-au discutat cu prim-ministrul a fost legat de semnătura electronică. ”Am vrea ca fiecare client să poată trimite, a propos de actualizarea datelor, cartea de identitate prin intermediul telefonului și să nu mai fie nevoit să facă drumuri inutile la bancă. Există de altfel și 3 proiecte de legi în Parlament pe acest subiect, suntem optimiști că implementarea acestui proiect (semnătura electronică) ar aduce beneficii tuturor”, explică bancherul.

Pe ordinea de zi a discuțiilor a mai fost și creșterea intermedierii financiare, mai exact propuneri pe care bancherii le-au făcut premierului pentru optimizarea programelor de sprijin acordat IMM-urilor.