Personajele virtuale, noua tendință pe piața publicității digitale, încep să devină populare în Coreea de sud deoarece, spre deosebire pe modelele umane reale, nu există riscul să intre scandaluri, infracțiuni și ale situații sociale negative care le pot afecta imaginea, scrie The Korea Times.

Lil Miquela - personaj virtualFoto: YouTube

Cel mai mare avantaj pentru angajarea unui personaj digital este reprezentată de faptul că poate să-și desfășoare activitatea unde și cât este nevoie. Companiile pot optimiza imaginea modelului pentru a se potrivi nevoilor promoționale. Cu alte cuvinte, personajele artificiale pot fi transformate în orice tip de animator – să fie actori, modele de modă sau cântăreți – iar talentele pot fi personalizate după dorința brandurilor.

Spre deosebire de oameni, personajele virtuale sunt o alegere mai bună în termeni de management al costului și riscului. Pot munci toată ziua pe parcursul anului și sunt șanse scăzute de scandal.

Lil Miquela este unul dintre exemplele de succes în privința „oamenilor digitali”. Personajul, creat în 2016 care ar avea 19 ani, are 3,02 milioane de followeri pe Instagram, iar single-ul ei a fost pe locul 8 cel mai popular stream audio de pe Spotify.

Ea a fost model pentru branduri precum Chanel și Prada și a semnat un contract cu Creative Artists Agency, una dintre cele mai mari trei agenții de la Hollywood.

În 2020, Miquela a făcut 11,33 milioane dolari. Ea produce 8500 dolari pe o postare pe Instagram.

Samsung a introdus primul personaj virtual, NEON, la CES 2020.