În România carnea e mai scumpă decât la polonezi, pe haine dăm mai mult ca maghiarii, iar la brânză sunt cel puțin 10 țări în care e mai ieftină

de DP     HotNews.ro
Luni, 2 august 2021, 16:28 Economie | Finanţe & Bănci


magazine
Foto: Facebook
Deși suntem, alături de bulgari și turci, la coada salariior în Europa, plătim mai mult pentru kilogramul de carne decât polonezii sau muntenegrenii. La fel stau lucrurile în cazul laptelui, brânzei și ouălor: în România, prețurile le depășesc pe cele din Lituania, Cehia, Ungaria și încă alte câteva state. Până și la haine suntem mai scumpi decât ungurii sau locuitorii Macedoniei de Nord, arată datele Eurostat.

Salariile din Europa, potrivit Eurostat, arată ca în graficul de mai jos. E vorba de salariul mediu net anual luat în 2020, calculat în euro, al unui cuplu fara copii:



Și acum să trecem la prețuri. Mai întâi, laptele, brânza, ouăle. Indicii de preț sunt în tabelul de mai jos. Cum trebuie citite datele din tabel: Dacă media din UE a prețului la lapte, brânză și ouă e de 100 de lei, atunci în România costă 92.3 lei. Cel mai ieftin costă la polonezi (67,9 lei) și cele mai scumpe sunt la norvegieni (161,6 lei).

Se poate vedea că în Lituania, Cehia, UK, Serbia, Ungaria, Muntenegru, Turcia, Bosnia, Muntenegru, Macedonia de Nord sau Polonia, prețurile la aceste produse sunt mai mici decât în România.




Să luăm prețurile la hoteluri și restaurante. Nu discutam aici de condiții de cazare, amabilitatea chelnerilor sau ospitalitatea hotelierilor. Ne uităm doar la prețuri. Graficul trebuie citit în cheie asemănătoare cu cea de mai sus. Dacă media unei nopți la hotel în UE este de 100 de lei, atunci în România este de 53,4 lei, în Turcia e de 40,3 lei, iar în Elveția de 169 de lei.





Pe carne plătim mai mult decât polonezii, muntenegrenii și turcii. E drept, în Bulgaria (cu care ne comparăm în mod tradițional), carnea e mai scumpă, potrivit Eurostat.




La haine, clasamentul preturilor e următorul:




La prețul serviciilor, stăm așa:



Iar în final, din 64 de indicatori masurati de Eurostat, am mai luat ca exemplu pretul transportului:


Surse date Eurostat: http://appsso.eurostat.ec.europa.eu/nui/show.do?dataset=prc_ppp_ind&lang=en, https://ec.europa.eu/eurostat/databrowser/view/PRC_PPP_IND__custom_1188203/default/table?lang=en ș.a.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





16269 vizualizari

  • +36 (54 voturi)    
    S-a omis esentialul (Luni, 2 august 2021, 16:46)

    holinessdani [utilizator]

    Ce conteaza toate astea?
    Principalul e ca avem pensionari speciali, cele mai multe servicii secrete, cativa scutiti de taxe si impozite, hipsteri la conducerea tarii si o masa mare de cocalari si pitzipoance.
    Astea-s categoriile care conteaza, ce tot ii scoateti in fata pe saraci, cui ii pasa de ei?
    • +12 (14 voturi)    
      Bravo! (Marţi, 3 august 2021, 0:04)

      P.Antipov [utilizator] i-a raspuns lui holinessdani

      Ai pus punctele pe "i", "j", etc. pâna la "ö" si "ë"!!!
      Ce tara mai are militieni pensionati special la 42 de ani?
      Ce tara mai are servicii care asculta pe fata telefoanele, cu permisiunea judecatorilor care se pensioneaza la 48 de ani?
      România este una!
    • 0 (0 voturi)    
      Da, (Marţi, 3 august 2021, 13:39)

      Rdu [utilizator] i-a raspuns lui holinessdani

      si nici nu intelg cei care dau aceste stiri ce le spune foarte clar PM si ministrii: produsele alimentare s-au ieftinit , energia e foarte ieftina in Romania, romanii o duc foarte bine, poate cel mai bine intre europeni, de cand la putere e noua coalitie!
  • +32 (44 voturi)    
    Locul unu !!! (Luni, 2 august 2021, 16:52)

    marcelp55 [utilizator]

    Dar nici o altă țară nu se poate lăuda cu o creștere economică la fel ca a noastră :)))))
  • -7 (51 voturi)    
    citi din tara asta (Luni, 2 august 2021, 16:54)

    costelo999 [utilizator]

    cistiga in cuplu 3400 lei net pe luna ? in rest la preturi suntem la cheremul multinationalelor, ele fac pretul, aici in colonie au venit sa faca profit maxim si sa plateasca salariul minim, stim preturile sunt mari unele chiar mai mari decit in vest dar la colonia romania merge de minune atit timp cit nu este peeseedeee
    • +17 (49 voturi)    
      suntem saraci (Luni, 2 august 2021, 17:37)

      cristi_an [utilizator] i-a raspuns lui costelo999

      pentru ca suntem o tara corupta pana in maduva oaselor!
      Saraci pentru ca numai PSD votati!!
      • -12 (32 voturi)    
        ce fumezi? (Luni, 2 august 2021, 17:53)

        MTG [utilizator] i-a raspuns lui cristi_an

        ce fumezi? ca vreau si eu.
      • +2 (4 voturi)    
        suntem saraci ptr ca productivitatea muncii este (Marţi, 3 august 2021, 11:07)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui cristi_an

        slaba de tot, in toate sectoarele. Cu aceleasi resurse un vestic produce ma mult, de aceea si salariile mai mari.
        • +1 (1 vot)    
          Si (Marţi, 3 august 2021, 13:43)

          Rdu [utilizator] i-a raspuns lui bancher

          cine asigura productivitatea mica? Cel care lucreaza la banda si care plecat afara castiga la cules castraveti de 4 -5 ori mai mult decat in tara sau cei care ocupa cate 5 posturi prin diverse institutii, consilii, agentii, consillii de administratie?
    • -2 (34 voturi)    
      asa este (Luni, 2 august 2021, 18:05)

      gigifisiune [utilizator] i-a raspuns lui costelo999

      nu e vorba de psd, e vorba ca e colonie oricum ar fi. Ce au facut cu tarile din america de sud si cu india, in trecut, fac acum cu europa de est. Cinebva trebuie sa fie sarac, pentru bunastarea altuia, altcumva nu functioneaza.

      Daca toti avem bani, ce facem? Care mai pune gresie cui? Eu englezului sau englezul mie?
      • 0 (12 voturi)    
        Ce fel de colonie suntem, daca (Luni, 2 august 2021, 20:59)

        PowerIon [utilizator] i-a raspuns lui gigifisiune

        mâncam mai mult decât producem?
      • +3 (13 voturi)    
        asta e pură prostie (Luni, 2 august 2021, 22:11)

        Andrei57 [utilizator] i-a raspuns lui gigifisiune

        În mod evident, dacă am fi bogați, ar beneficia mai mult pentru că am putea cumpăra mai multe și mai scump. Dar... suntem unde suntem pentru că suntem total needucați și nici în stare să înțelegem niște idei simple
  • +22 (38 voturi)    
    nu se paote (Luni, 2 august 2021, 16:57)

    martel55 [utilizator]

    pe premier l-ati intrebat? ca citu se lauda peste tot cu cresterea econimica record d ela noi, de am dat peste cap si cadranele comisiei europene (uita insa sa spuna ca e vorba de cresterea datoriei, pentur intretinerea acel4eeasi armate d ebugetari din anii anteriori pe care de vreo 2 ani aproape se lauda ca o reformeaza fara spor)
    • +9 (33 voturi)    
      armata aia de bugetari e intangibila (Luni, 2 august 2021, 19:00)

      SARS-CoV-2 [utilizator] i-a raspuns lui martel55

      creata de psd,e aparata de legi beton+ccr+avocatul p...
      pur si simpl,ccr va invalida orice lege care va incerca sa faca ordine.
      din 2022,psd va pierde majoritatea in ccr,poate asa sa fie ceva sanse.
      dar pnl si udmr nu dau semne ca ar fi deranjate de bugetarime...
      • -2 (2 voturi)    
        nu te mai lamenta, (Marţi, 3 august 2021, 11:11)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui SARS-CoV-2

        daca nu cresteau salariile la bugetari, pe tine patronul te platea cu 100 de dolari pe luna. Eu am lucrat la patroni (inlcusiv sirieni si turci) in anii 1990 si stiu ce vorbesc: cum ceream o marire, imi dadea exemplu bugetarilor care aveau salariu mai mic.
        Asa ca, acum ca ai alternative, patronii au mai marit salariile. In rest, la cat de primitivi sunt, patronii romani nu ar da salariatilor mai mult de 100 de dolari pe luna.
  • 0 (12 voturi)    
    Om fi la coada salariilor dar (Luni, 2 august 2021, 17:07)

    TrueBlue [utilizator]

    probabil ca nu suntem la coada veniturilor sau poate ca piata e altfel.
  • +27 (41 voturi)    
    se stie ca toti patronii dau salarii minime, chiar (Luni, 2 august 2021, 17:07)

    viziru [utilizator]

    se stie ca toti patronii dau salarii minime, chiar si buticarii de la coltul strazii ..... dar uitati-va la ce case au patronii si ce masini conduc ...adaos comercial MAXIM, intermediari peste tot cu legume si fructe de Turcia vandute pompos ca fiind din Romania .... dar atentie Turcia nu e in UE si poate pune oricate chimicale vrea in ele .... si pentru ca nu se strica nici dupa 1 luna e clar ....japca e cuvantul cheie in Romania la momentul asta .....
  • +23 (35 voturi)    
    mihaitem@yahoo.com (Luni, 2 august 2021, 17:11)

    MihaiT. [utilizator]

    Raportat la nivelul de trai, salariul, clasa mijlocie lipsa totul e scump plus ca sunt de proasta calitate multe produse, detergentii sunt mult mai slabi, au mai mult parfum, colorant si putina substanta activa..am facut cumparaturi la aceleasi lanturi de magazine, aceleasi produse in Uk, Germania, Cipru, Portugalis ..s.a...si culmea inafara erau mult mai bune, cel putin detergenti, cosmetice, conserve de carne cu continut mult mai bun si culmea..mai ieftine....legile de la noi sunt in asa fel sa ramanem o colonie pe care toata lumea o prosteste...multumim in primul rand coruptiei mai ales din politica...
    • +1 (1 vot)    
      la detergenti mi se pare ca e aceiasi calitate si (Marţi, 3 august 2021, 11:15)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui MihaiT.

      la noi, am cumparat Ariel si Persil din Germania, am venit cu el pe avion la bagaje de cala, si sunt la fel ca cei de la noi. Marea diferenta este la mancare, bautura si haine...unde stam mult mai prost. Incerc sa imi cumpar un tricou Lacoste, am fost la Peek and Clopenburg sa iai unul si am ramas dezamagit de calitatea execrabila a materialului (care e o carpa ieftina, mai slaba decat a tricoruilor turcesti). Ei bine, am cumparat unul din Spania acum vreo 8 ani si il am si astazi, era alt material.
  • +10 (34 voturi)    
    Specificitati locale (Luni, 2 august 2021, 17:17)

    cititor9 [utilizator]

    1.Avem o retea rutiera de transporturi care e mai tot timpul aglomerata si asta adauga costuri aditionale la produsul final.
    2.Avem prea multi soferi profesionisti iresponsabili care genereaza accidente peste media europeana. Coroborand asta cu reteaua de drumuri, mai adaugam ceva pierderi care se reflecta in costul produsului final.
    3.Avem destui angajati care nu se multumesc cu salariul si mai "ciupesc" cate ceva de la locul de munca. Cum se acopera pierederile? Marind pretul produsului final.
    4.Costurile companiilor cu bancile sunt mai mari in RO pentru ca dobanzile sunt mai mari in RO.
    Un motiv pentru care avem dobanzi mai mari e si faptul ca destui clienti si/sau functionari bancari isi propun sa dea tepe bancilor si chiar reusesc. Cine acopera pierderile bancilor? Noi toti, cetateni si companii platind dobanzi mai mari.
  • +27 (29 voturi)    
    Asa o fi,doar ca..... (Luni, 2 august 2021, 17:23)

    gigiN [utilizator]

    ...tarile la care va referiti nu sunt conduse,in permenenta,exclusiv de catre hoti !!!
  • +15 (17 voturi)    
    Costul dirijismului și al corupției (Luni, 2 august 2021, 17:26)

    bilbofil [utilizator]

    Plătim mai mult din mai puțin pentru că ne bazăm pe ordine de sus și nu reguli pretinse și aplicate de către fiecare dintre noi. Ne refuzăm domnia legii, a răspunderii pentru cuvîntul dat cu alte cuvinte.

    Din păcate, costul este unul dublu. Că mărfurile devin mai scumpe acum este doar prima parte. Mai grav este că acest lucru blochează acumularea de capital în sectoarele eficiente, ceea ce ar asigura productivitate și deci prosperitate și liberate pe termen lung.
  • -5 (31 voturi)    
    nu conteaza (Luni, 2 august 2021, 17:31)

    cucuveauamov [utilizator]

    noi suntem mai fericiti
  • +17 (27 voturi)    
    Inflatie mai mare? (Luni, 2 august 2021, 17:33)

    Gigel cu elefantii [utilizator]

    La noi au fost niste cresteri bruste de venituri fara o crestere egala a economiei, ceea ce a pus presiune pe cresterea preturilor si a dus la limitarea nivelului de trai sau chiar la scaderea lui. Cand creste venitul dar nu creste economia, se vinde tot atat pe bani mai multi.
    • +12 (24 voturi)    
      . (Luni, 2 august 2021, 18:01)

      Simbad [utilizator] i-a raspuns lui Gigel cu elefantii

      Păi tovarășul Câțu behăie că avem cea mai mare creștere economică din U.E. Atunci, cum de nu cresc veniturile? Sau poate cresc, dar avem inflație și revenim astfel la creșterea prețurilor. Deci, cum e?
  • +13 (17 voturi)    
    concedii... (Luni, 2 august 2021, 18:01)

    danton68 [utilizator]

    tarile de sub ro trebuie vizitate in concedii :)
  • +9 (27 voturi)    
    Eu nu cred (Luni, 2 august 2021, 18:17)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    că Iohannis știe. Să îi spuneți, vă rog///
  • +20 (26 voturi)    
    S-ar putea sa gresesc dar (Luni, 2 august 2021, 18:21)

    taro [utilizator]

    romanii nu se uita de unde cumpara, ma refer la magazine care vand scump. Nu stiu daca asta a contant la calculul preturilor.

    De exemplu eu cumpar de la un super-market scump un singur produs pentru ca doar ei il au si in rest nu iau altceva pentru ca totul e scump si magazinul e plin de lume care cumpara tot felul de produse chiar daca sunt scumpe. La 10 min de mers pe jos e alt magazin cu mai putine produse dar cu 10-25% mai ieftine si e doar putina lume care merge acolo. La primul magazin un produs e 12lei, aici e 10. La primul cascaval costa 19lei iar acelasi produs aici costa 15. Daca cumperi multe produse diferenta la pret conteaza destul de mult.
    • +6 (20 voturi)    
      . (Luni, 2 august 2021, 18:54)

      Simbad [utilizator] i-a raspuns lui taro

      Da, dar după ce muncești 10 ore la servici (și să mai ai și niște zile în care ți se face capul calendar), numai chef să cumperi pâine de aici, brânză de la magazinul de dincolo, ca e mai ieftin cu 1 leu/kg, detergent de la magazinul X, ca e mai ieftin cu 2 lei, mai merg 10 minute în altă parte, ca e carnea mai ieftină cu 2 lei/kg, etc. Faci cu nervii, sincer!
  • -6 (26 voturi)    
    pt cei care considera ca sintem colonie (Luni, 2 august 2021, 18:53)

    SARS-CoV-2 [utilizator]

    va respect parerea(sint neutru in aceasta chestiune) dar am o intrebare pt voi :
    de ce nu candidati promitind poporului ca iesim din ue,apoi,odata ajunsi
    la putere,chiar sa initiati roxit ?

    va rog frumos,renuntati la vrajeala scabroasa ca luptam din interior impotriva
    tiraniei ue(clovnul maghiar orban viktor sustine aceasta absurditate).
    e ca si cum esti sub apa si te tragi de par ca sa iesi la suprafata.

    in concluzie,ori sustineti un adevar dar sinteti prea lasi ca sa luptati pt el,
    ori sinteti schizofrenici continuind sa ramineti intr-o organizatie nefasta pt
    interesele romaniei.

    chiar vreau sa vad un partid suficient de zgubilitic incit sa incerce
    cistigarea alegerilor promitind iesirea din ue.
    nici macar perversii psd n-au avut curajul asta,desi 4 ani au tot urlat
    ca sacalii la luna impotriva ue,chiar i-au dedicat un poem lui timermans,
    un individ la fel de ticalos ca si dragnea care intelegea prin familie traditionala
    abandonarea babeiu uzate sicasatoria cu o individa care i-ar fi putut fi fiica.

    urez mult succes celor care lupta pt idealurile lor.
    iar cei care latra ca auda lumea de ei,nu merita nici gaura covrigului.
  • +9 (13 voturi)    
    1kg de șorici=50lei! (Luni, 2 august 2021, 21:07)

    Fu Thien Zbang [utilizator]

    1kg coadă de vită=50lei!
    qed!
  • +7 (13 voturi)    
    ECONOMIA BUBUIE AM ZIS ! (Luni, 2 august 2021, 23:44)

    Zummm [utilizator]

    :)))))) In 2 ani cine supravietuieste sa stinga lumina
  • 0 (4 voturi)    
    Date Gresite (Marţi, 3 august 2021, 8:57)

    AlinP [utilizator]

    Din statistica prezentata, reiese ca un cuplu are venit anual de 16990.21, care ar inseamna 1415 lei net lunar (pentru 2 persoane???). Salariul mediu pe economie in Romania in 2021 este de 3176 net. Parerea mea e ca datele nu sunt corecte si cineva a incurcat sheet-urile in excel.
    • +4 (4 voturi)    
      E calculat in euro (Marţi, 3 august 2021, 10:15)

      UnAltVasile [utilizator] i-a raspuns lui AlinP

      "... salariul mediu net anual luat în 2020, calculat în euro"
      • 0 (0 voturi)    
        ms (Marţi, 3 august 2021, 10:57)

        AlinP [utilizator] i-a raspuns lui UnAltVasile

        Da, mi-a scapat. Multumesc de clarificare.
  • +3 (3 voturi)    
    bine ca macar la vaccinare suntem fruncea! (Marţi, 3 august 2021, 10:06)

    Antenistontel [utilizator]

    .
  • +1 (3 voturi)    
    PROSTIA (Marţi, 3 august 2021, 12:08)

    jidanul [utilizator]

    Prostia pe care o facem noi romanii, in fapt conducerea Romaniei, care trebuie sa dezvolte la maxim potentialul agricol al Romaniei cu investitii masive in agricultura de calitate, naturala (bio/eco), in toate domeniile agriculturii, de la samanta, soiuri romanesti, rase romanesti, procesarea produselor agricole sa se faca pe teritoriul romaniei folosind la maxim materia prima agricola romaneasca cu retete traditionale romanesti de calitate, fara chimicale, fara produse modificate genetic, care sa inunde piata interna din Romania, iar la export sa dam foarte putina materie prima dar, foarte multe produse finite. Agricultura Romaniei trebuie sa primeasca investitii in irigatii si in tehnologia producerii ploii artificiale cu iodura de argint, in instalatii anti-grindina pe tot teritoriul Romaniei si toata tehnologia si echipamentele cele mai moderne de productie, de procesare si de vanzare a produselor agricole si alimentare romanesti. De asemenea, trebuie inceputa o campanie de lunga durata pentru "Cumpara Romaneste, romanii sa cumpere produse romanesti". Si inca un lucru mai trebuie facut, reducerea la minim a taierilor de paduri concomitent cu inceperea replantarilor de copaci pana la nivelul suprafetei impadurite, a Romaniei, de la data de 1 ianuarie 1990.
    • 0 (2 voturi)    
      mergi, dezgroapa-l pe ceasca, inchide utilitatile (Marţi, 3 august 2021, 13:17)

      Antenistontel [utilizator] i-a raspuns lui jidanul

      si asteapta-ti sfarsitul in foame, frig, intuneric si rupt de lume!
  • -1 (1 vot)    
    Salariul mediu... ce fain si irelevant! (Marţi, 3 august 2021, 15:07)

    bardiCristi [utilizator]

    A fost acum vreo 3-4 ani un articol in presa despre preponderenta salariilor. Majoritatea romanilor, catre 50%, sunt platiti cu minim, restul pana pe la 90% sunt platati intre minim si mediu. Rezulta un mizilic de 10% care au salarii de la mediu in sus. Pt. cine mai conteaza porcariile din articol? Pt. nimeni!
  • -1 (1 vot)    
    pentru mine misterul e (Marţi, 3 august 2021, 22:49)

    hanu [utilizator]

    de ce mai raman in Romania angajatii din sectorul privat...Literalmente primul job similar din vest, primul gasit, ar plati cu mult mai mult. Si ai fi si mai respectat, garantez 100%.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI


Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by