Sectoarele transportului global, ambalării și construcțiilor vor trebui să se pregătească de o penurie a aluminiului, pe măsură ce industria metalelor din China, care consumă multă energie, cedează sub presiunea crizei energetice, potrivit South China Morning Post. Pe lângă reducerea producției de magneziu, un alt metal consumator de energie – aluminiul, a suferit o scădere de 2,3 milioane de tone de la începutul crizei energetice (din septembrie).

China are un deficit de energieFoto: pixabay.com

(În cazul magneziului, și prețul acestuia a urcat mult luna aceasta - același motiv ca în cazul aluminiului, cel mai afectat sector fiind cel auto. Să nu uităm că 87% din producția globală provine din China)

Prețul aluminiului a urcat la cel mai mare nivel din ultimii 13 ani de 3.000 dolari pe tonă, în octombrie. Până să atingă acest nivel, aluminiul avea în general prețuri de 1.500 – 2.000 dolari/tonă. A mai scăzut puțin vineri, la 2.700 dolari pe tonă.

Analiștii se așteaptă ca producția să continue să scadă în lunile care vin, nu doar din cauza raționalizării curentului, dar și pentru că guvernul chinez a fost ferm în limitarea topirii aluminiului.

Planul de acțiune al Consiliului de Stat pentru a atinge un nivel maxim al emisiilor de carbon până în 2030 a fost lansat marți, iar analiștii semnalează că urmează mai multe reduceri în producție.

Topirea aluminiului în diferite regiuni, precum Mongolia interioară, Guizhou, Henan, Qinghai, Guangxi, Yunnan și Ningxia a fost afectată de problema energetică și producția a fost oprită anul acesta, chiar și înainte de recenta criză energetică.

Lipsa materiilor prime, precum aluminiul, va agrava problemele în lanțul de aprovizionare cu care se confruntă deja producătorii autohtoni.