Știm unde începe sărăcia, dar de la ce sumă în sus te poți considera bogat? Ce spun George Butunoiu, Valeriu Stoica, Lucian Croitoru și Cătălin Păuna despre când începe bogăția

de DP     HotNews.ro
Sâmbătă, 27 noiembrie 2021, 8:02 Economie | Finanţe & Bănci


Unde incepe bogatia?
Foto: Profimedia Images
Știm unde începe sărăcia, dar nu știm de la câți bani încolo te poți considera bogat. Pragul sărăciei este stabilit la 60% din venitul net median. În România, venitul median fiind de circa 2700 de lei, pragul sărăciei ar însemna 1600 de lei. În Franța, fostul președinte François Hollande a riscat să definească bogăția, spunând în 2012, în campanie electorală, că cineva este bogat de la 4.000 de euro pe lună în sus. Francezii au mai avut o tentativă de a defini bogăția, estimând că de la dublul sau de la triplul salariului median în sus te poți considera bogat. Alții iau în calcul valoarea proprietăților de care dispui atunci când măsoară bogăția. Toate încercările atestă faptul că a defini ce este bogăția nu este ușor. Există apoi mai puține referințe academice despre domeniul bogăției decât despre cel al sărăciei. Alții spun că dacă ai un milion de euro, ești bogat. După acest criteriu, numărul românilor bogați era de 47.168 de persoane în decembrie anul trecut, potrivit unui raport Credit Suisse.

Valeriu Stoica: Bogat este cel care face ceva pentru alții


În termeni economici, bogat este cel care are idei noi, este inovativ, creează locuri de muncă, produce prosperitate nu numai
Valeriu Stoica
Foto: Hotnews
pentru el, ci și pentru cei din preajmă, muncește cu plăcere când alții se plictisesc, plătește impozite pe venit și pe bunuri direct proporțional cu valoarea acestora, alimentând bugetul statului, bugetele comunităților locale, bugetul de sănătate și bugetul asigurărilor sociale, economisește pentru ca depunerile la bănci să fie folosite de alții mai întreprinzători în investiții, împrumută statul pentru finanțarea deficitului bugetar, sprijină financiar proiecte științifice, culturale, sociale și religioase.
Pentru bogăția înțeleasă în acești termeni, orice prag este arbitrar, deci nejustificat și descurajator.

Important este să existe reguli clare și echitabile ale concurenței și cooperării, șanse rezonabile pentru cei care au spirit antreprenorial, acces neprivilegiat la resurse, arbitri drepți ai jocului economic.

Întrebat dacă se consideră el însuși un om bogat, Stoica spune: ”În acești termeni și cu respectarea acestor reguli, mă străduiesc să fiu un om bogat. Fără oameni bogați, în acest sens, nici societatea nu poate fi bogată. Am trăit până în 1989 într-un sistem politic și economic în care absența întreprinzătorilor și a antreprenorilor a creat sărăcie și mizerie pentru toți; chiar și beneficiarii acelui sistem aveau o falsă bogăție. Sper că vom avea înțelepciunea să nu ne lăsăm seduși de noile utopii, care, puse în practică, ne-ar întoarce la un asemenea sistem”

Cătălin Păuna, BM: Cred ca se pot introduce definitii ale bogatiei prin simetrie cu saracia

Catalin Pauna
Foto: Hotnews

”Exista mai multe definitii ale saraciei, chiar foarte multe, unele care definesc saracia absoluta, altele pe cea relativa. Numai Eurostatul are cateva. Avem si noi, Banca Mondiala, altele. Eu nu am vazut niciodata o definitie a pragului bogatiei. In general se utilizeaza distributia pe decile sau chintile a veniturilor ca o masura a inegalitatii (Gini). Dar cred ca se pot introduce definitii ale bogatiei prin simetrie cu saracia”, explică pentru HotNews Cătălin Păuna, senior economist la Banca Mondială.

Întrebat și domnia sa dacă se consideră un om bogat, Păuna spune că nu, el face parte din clasa medie, trăind din salariul Băncii Mondiale de 20 de ani.


Lucian Croitoru: Nu mă consider bogat. Acest concept trebuie judecat în funcție de proiectele personale pe care le ai


Referitor la avuția fiecăruia am 2 comentarii. Primul este acela referitor la consistența problemei de timp. Societatea, prin intermediul guvernelor și a parlamentelor trebuie să rămână consistentă în timp referitor la stimulentele din societate. Regulile nu se pot schimba în timpul jocului. Cine muncește cinstit trebuie să știe că ceea ce a făcut rămâne în proprietatea sa dacă așa consideră că este bine. Asta este compatibilă cu liberalismul.

Dacă însă societatea schimbă regulile doar pentru a lua de la cei considerați bogați după un anumit criteriu care nu poate fi niciodată obiectiv, atunci nu poate face asta decât o dată, căci după aceea nimeni nu va dori sa mai producă pentru a i se confisca ceva pentru a da altora pentru a produce mai multă egalitate temporar. Sau va produce și va ascunde, într-o formă sau alta.

Numai guvernele totalitare pot asigura egalitatea economică, și aceea în sărăcie. În democrație nu există egalitate economică.
Lucian Croitoru
Foto: Hotnews
Dacă democrația se dedă la confiscarea liberalismului prin impozitări excesive sau prin impozitarea avuției, atunci ea nu mai este democrație, ci doar dictatura majorității. Întotdeauna, sfârșitul este sărăcia generalizată. Dar, desigur, odată ajunși la putere, sprijiniți de dictatura majorității, niște oameni neinstruiți sau ghidați de comportament de gașcă pot deraia societatea spre confiscarea liberalismului, în numele justiției sociale, care este un concept fără conținut din moment ce nu pot fi identificate criterii după care să se găsească o limită pentru cheltuielile considerate „entitelments”. Problema nu trebuie să fie tratată în statică, ci în dinamică.

Al doilea comnetariu privește ideologia. Ea poate fi foarte nocivă, dacă nu are un set coerent de principii între ele. Ideologia liberalismului are acest set coerent de principii. Oamenii au nevoie de ideologie pentru că ea poate canaliza energii dacă este principială în sensul menționat. Primii care au luat în derâdere ideologia au fost Napoleon și Hitler, căci și-au dat seama că ideologiile lor erau lipsite de coerența dată de principii. Nici ideologia care indeamnă la egalitate economică nu are coerență.

Nu mă consider bogat. Acest concept trebuie judecat în funcție de proiectele personale pe care le ai. Să presupunem că ele îți consumă toate resursele și mai ai nevoie și să te împrumuți pentru a realiza ceva important din perspectiva ta, dar care dă de lucru la mulți alți oameni, se cheamă că ești material bogat? Și dacă, la un moment dat, aceste proiecte, care au dat altora de lucru au ajuns la bun sfârșit, și ai mai multă avuție ar trebui să fii pedepsit prin impozite pe avere pentru că ai dat de lucru semenilor tăi pentru ani de zile?

George Butunoiu: Si eu m-am gandit la asta, de multe ori…


George Butunoiu
Foto: Arhiva personala
”Dupa sistemul meu de referinta, bogat e cel care are/ poate avea cel putin 3 apartamente/ case de cate min. 200mp in sus, in orase/ zone diferite. Pentru un bucurestean, asta se apropie de milionul de Euro.
Cat despre mine, mai am ceva pana acolo…”, spune Butunoiu.

Notăm de asemenea că unul dintre cei mai bogați români, Ion Țiriac spunea că el s-a simțit pentru prima oară bogat atunci când a intrat într-un restaurant și nu i-a păsat cât e nota de pllată.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





20895 vizualizari

  • -9 (11 voturi)    
    bogatia incepe.. (Sâmbătă, 27 noiembrie 2021, 8:05)

    Ismail Paine de circ [utilizator]

    ...
  • -14 (20 voturi)    
    bogatia incepe.. (Sâmbătă, 27 noiembrie 2021, 8:05)

    Ismail Paine de circ [utilizator]

    ... cand cel de langa are mai multi bani ca tine.
    • +11 (17 voturi)    
      Faci confuzii. (Sâmbătă, 27 noiembrie 2021, 8:28)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui Ismail Paine de circ

      Aia se numește invidie. Adică capra vecinului !
      • -11 (11 voturi)    
        asa si? (Sâmbătă, 27 noiembrie 2021, 9:32)

        Ismail Paine de circ [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

        esti invidios pe invidia altora?
        • -1 (7 voturi)    
          Replica corectă ar fi. (Sâmbătă, 27 noiembrie 2021, 13:57)

          asavreau [utilizator] i-a raspuns lui Ismail Paine de circ

          Ești invidios pe prostia altora. Mă scuzi, nu vreau să fac polemică de șanț, dar am răspuns provocării.
    • +10 (10 voturi)    
      doar pentru creierele odihnite (Sâmbătă, 27 noiembrie 2021, 11:18)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Ismail Paine de circ

      Ala de langa mine poate avea mai multi bani azi si poate fi muritor de foame maine. De exemplu, un dorel a primit o mostenire si o cheltuie pe nimicuri.

      Merita sa citesti articolul si raspunsurile, inainte sa comentezi.
      Desigur, asta implica o oarecare capacitate de intelegere si asimilare.. ;)
  • +16 (24 voturi)    
    Bogatia Sufleteasca ? (Sâmbătă, 27 noiembrie 2021, 8:11)

    un domn [utilizator]

    Vorbim despre : Mazeta, Nyk, Popescul si alte Jivine care s au Imbogatit de la Statul Sovietic, desi, ei spun ca sunt Romani.
    • 0 (2 voturi)    
      Astia-s mancurti sadea! (Sâmbătă, 27 noiembrie 2021, 17:34)

      Fu Leng [utilizator] i-a raspuns lui un domn

      Sclavi zombie, nimic din ce au nu le apartine, ei doar slujesc fara constiinta un Cracanat Criminal!
    • 0 (0 voturi)    
      iar tu? (Duminică, 28 noiembrie 2021, 11:19)

      srpc [utilizator] i-a raspuns lui un domn

      limitat mintal, agramat, scrii ca sa compromiti notiunea de "domn"
  • +17 (23 voturi)    
    Dincolo de defintiile (Sâmbătă, 27 noiembrie 2021, 8:34)

    maferescdeciuma [utilizator]

    Frumoase și inspiratoare date de cei întrebați in articol, bogăția materială este reprezentata de câți bani ai. Punct.

    Problema e ca unii fac banii prin munca cinstita, invand ceva, producând ceva, etc., alții ii fac din contracte cu statul prestând servicii de o calitate îndoielnică, fără a fi Trași la răspundere. Cei din urma, ca sa își protejeze interesele se baga in politica și incep sa latre: interesul partidului primează. Și fiindcă au nevoie sa își cumpere susținerea încep sa se uite in ograda celui care muncește cinstit și se gândește: bai, asta e cam bogat ( deși are mai putini bani decât am eu din furtișaguri), ia sa creștem noi impozitele.
  • +14 (14 voturi)    
    Bogăţia ta (Sâmbătă, 27 noiembrie 2021, 8:36)

    BARBADOS [utilizator]

    începe din clipa în care îţi poţi tempera cât de cât lăcomia şi invidia. Cel care nu poate fi mulţumit dacă ştie că am şi eu un leu şi încă nu mi l-a luat, acela nu se va simţi niciodată destul de bogat. Mă uit în jurul meu şi văd că bogăţia unora, pe cât adună, e un gol tot mai mare, de parcă adună doar pagube.
  • -2 (16 voturi)    
    Inegalitate (Sâmbătă, 27 noiembrie 2021, 9:05)

    datornicu [utilizator]

    Adevarata problema nu este bogatia in sine cat inegalitatea.
    Nici eu nu o sa ma consider bogat vreodata (sunt sigur de asta) indiferent cati bani as avea.
    Dupa unele standarde referitoare la salariu si venituri din capital sunt bogat.

    Tot timpul va fi o masina mai noua si mai de lux pe care vecinul a luat-o (sau mai tunata).

    Sau o vila cu piscina mai mare/subterana/incalzita.
    Unii mai au si elicoptere/colectii de masini/yachturi.

    O alta problema e ca toata lumea vorbeste de salariu. Da e adevarat ca exista o inegalitate aici.
    Dar inegalitatea adevarata e la veniturile din capital (chirii , dividende si similare) iar in cazul romanilor si a pensiilor speciale. Astea pot sa ajunga la diferente de 100x (vs 1-10x cat sunt cele din salarii).

    Ce avem nevoie e de o garantie a societatii ca vom avea totdeauna cele necesare traiului pentru a trai decent (indiferent de ce facem sau ce se intampla).
    Acea garantie se numeste Basic Income.
    Asta inseamna o societate civilizata.
    • +4 (10 voturi)    
      cine iti poate garanta asta? (Sâmbătă, 27 noiembrie 2021, 11:26)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui datornicu

      Ce inseamna "basic income" in context social?

      Thought experiment: hai sa reducem termenul "societate" la minim - 98 indivizi? (https://arxiv.org/abs/1806.03856)
      Sa zicem ca esti pe o insula, doar tu si alti 97. Te-au ales pe tine "lider". Cum functioneaza "basic income"? Cum garantezi tu "totdeauna cele necesare traiului pentru a trai decent" pentru toti ceilalti 97?
      • +1 (3 voturi)    
        Mentalitati depasite (Duminică, 28 noiembrie 2021, 7:24)

        datornicu [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        Eu cred ca toti suntem mult prea ingusti la minte in ceea ce priveste banii.
        Au fost facute cateva conventii acum mii de ani si noi inca le urmam religios (paradoxal si relgia era la putere acum cateva mii de ani).

        Cu alte cuvinte banii sunt doar un mod de a imparti resursele. Eu fac o munca valoroasa pentru societate(sa zicem sofer de tir desi lucrez in IT) si primesc bani in schimb.
        Pe care bani ii si cheltui (eventual ma si imprumut) luna de luna doar casa imi mentin stilul de viata. Asta e mers timp de mii de ani , pe cand eram toti in munci agricole si castigai abia cat sa nu mori de foame.
        Problema e cand nu iti cheltui toti banii si in schimb incepi sa faci investitii.
        De exemplu : Cineva are 10-15 case pe care le inchiriaza si primesc chirii (50000Euro/an). Plus actiuni de 1.000.000 Euro care aduc dividende de 50000Euro/an .
        Si un job care aduce 50000 Euro/an.
        Deci 150000 Euro/an din care doar 1/3 sunt legati de munca prestata.
        Banii astia sunt folositi pentru consum (probabil doar 4-5%) sau pentru alte investitii (restul).
        Destul de rapid capitalul va ajunge la 2.000.000 Euro iar veniturile la 200.000 Euro (desi contributia prin munca va fi aceeasi(25%). Inca 5-10 ani si veniturile din munca scad la 20%.


        Inegalitatea asta este exponentiala din start.

        Nimeni nu poate munci la nivelul la care ai fi recompensat prin venituri din capital (nu in pozitii non-manageriala care oricum sunt compensate cu actiuni).


        Ce se intampla cand adaugi robotii si inteligenta artificiala in ecuatie ? Brusc eu nu mai pot fi platit pentru munca mea (sau foarte putin) si singura mea sansa este sa traiesc din investitii.

        Firmele overall vor face acelasi lucru. Vor plati 2-3 ingineri experti in IA cu milioane de Euro/USD si apoi vor taia tot ce inseamna joburi.
        Profiturile vor creste foarte mult.

        Nu cred ca intelegeti natura exponentiala , atat a cresterii averii cat si a imbunatatirilor tehnologice.
        Alta solutie decat basic income (fie el si 1000 Euro/luna) nu vad.
        • -1 (1 vot)    
          deci propui sa mergem de la o extrema la alta? (Duminică, 28 noiembrie 2021, 15:01)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui datornicu

          Practic, prin conceptul de basic income, propui eliminarea totala a obligatiei individului de a contribui la societate. Ce faci daca nu mai vrea nimeni sa munceasca? Cum le dai la toti de mancare?..

          Acumularea de capital este o optiune pentru multi. La 50k eur/an poti strange bani de avans pentru o locuinta intr-un singur an. Apoi o inchiriezi. Anul urmator.. la fel.
    • +4 (10 voturi)    
      Este absurd să pretinzi egalitate. (Sâmbătă, 27 noiembrie 2021, 14:03)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui datornicu

      Din peste 7 miliarde de oameni pe Pământ, nu sunt 2 la fel, care să muncească la fel, să gândească, să fie economi, să aibă compasiune față de cel de lângă el. Degeaba îi dai bani cuiva care nu știe să-i administreze. Are mulți bani și tot sărac este, pentru-că va merge să se laude și să îi cheltuie pe prostii. Bogăția apare când știi valoarea banului și îl folosești în scopul realizării țelului tău de a fi om.
  • +3 (7 voturi)    
    Banul te ajuta in viata (Sâmbătă, 27 noiembrie 2021, 9:37)

    ..13 [utilizator]

    Dar principiile iti consolideaza banii in buzunar si iti ghideaza viata

    Bogat poti sa fii la nastere pentru ca ai niste parinti care fie ca sunt bogati spiritual, fie sunt bogati material sau, in cazul cel mai fericit, au ambele bogatii cu ei. Dar viata ta personala poate ca consolideze aceea bogatie sau nu. Fukuyama spunea ca oamenii cam dupa treii generatii pierd acumularile mostenite de la urmasi - daca imi amintesc bine.

    de aceea cred ca ceea ce aduci tu personal ca plus in viata ta dar si in vietile celorlalti poate sa masoare mai exact contributia ta decat averea ta materiala la un anume moment. Intr-un secol care se prefigureaza ca un secol al cunostiintelor si continua dupa cel al unor inventii care ne-au schimbat decisiv viata, cred ca daca o persoana reuseste sa transfere comportamente si cunostiinte valoroase catre sine si societate atunci este un om bogat.

    Si ar mai putea sa fie cateva observatii utile: nu toti avem aceleasi abilitati si de aceea este normal ca nu toti vom putea avea aceleasi acumulari dar daca ne raportam intre momentul de start in viata si cel curent sau de final de viata este firesc sa vedem oarece cresteri. Dar nu exista o reteta universal valabila pentru oricine sau in orice timp.

    Societatea, in ansamblul,progreseaza, daca nu are conflicte, dar ca progresele sa fie inregistrate de cat mai multi membrii e nevoie de principii si viitorul va fi sau nu va fi functie de principiile acceptate la nivelul societatii globale.Cred ca aici este una din marile batalii care a fost inceputa in secolul trecut dar care continua si astazi. Aceasta batalie macina inca societati si o lume si face ca averi importante sa fie inregistrate virtual,iluzoriu sau, mai grav.sa fie pierdute pentru totdeauna.

    Cel mai important asset in societate este omul, individul, iar pentru sine sunt valorile Derivatele lor materiale sunt averile.

    Sigur ca omul are nevoi, piramida lui Maslow e inca valabila,cred, si daca ele sunt satisfacute toate poate sa fie bogat,
    • +1 (7 voturi)    
      Cel mai transant si corect rasupuns (Sâmbătă, 27 noiembrie 2021, 16:16)

      Zache58 [utilizator] i-a raspuns lui ..13

      il are Tiriac .Absolut corect.Esti bogat cand esti sanatos si poti sa cumperi,pentru tine si familie,tot ce doresti.Bravo Tiriac!
  • +3 (13 voturi)    
    Bogat … (Sâmbătă, 27 noiembrie 2021, 10:01)

    Celbland [utilizator]

    Bogat nu este cel care are cel mai mult, ci cel care are nevoie de cel mai puțin.
    • +6 (10 voturi)    
      "ignorance is bliss" (Sâmbătă, 27 noiembrie 2021, 11:30)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Celbland

      Un sihastru care traieste intr-o pestera si a renuntat de bunavoie la toate proprietatile materiale, este bogat, in conceptia ta?

      Dar un copil care creste in aceeasi pestera, fara sa stie ca poate avea mai mult decat ii ofera sihastrul, este si el bogat?...
      • -2 (10 voturi)    
        Contează concepția lui și da este bogat. (Sâmbătă, 27 noiembrie 2021, 14:05)

        asavreau [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        Bogat te simți, degeaba ai bani dacă nu ai respectul de sine și nu ești respectat.. Și respectul se obține din comportament, nu din bani.
        • 0 (2 voturi)    
          Respectul (Duminică, 28 noiembrie 2021, 7:37)

          ..13 [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

          se obtine uneori si in baza banilor de care dispui, dar este un respect pe termen scurt.

          Ai bani, esti respectat, nu ii mai ai s-ar putea sa nu mai fi respectat desi practic esti acelasi om, cu acelasi comportament...Si chestiunea asta sa il afecteze puternic pe individul respectiv - tot de la Maslow citire...

          Comportamentul care impune respect nu este universal valabil dar este mai statornic in timp pentru ca vine dupa o anumita perioada in care dovedesti consecventa in acel tip de comportament.

          Si apropo de ceea ce afirmati ref. conteaza conceptia legata de bogatie:
          DA, un om se poate considera bogat dar se poate ca ceilalti sa nu ii recunoasca bogatia sa (materiala si/sau spirituala).

          Sau altii sa il considere pe un anume individ un om bogat - vezi comentariul apropo de Tiriac - dar omul sa nu fie multumit de sine, in unele cazuri...Nu ai respect pentru tine posibil ca nici ceilalti sa nu te respecte - cum ati comentat mai sus

          Dar probabil ca cel mai important element al bogatiei pentru o persoana sunt copiii si ceea ce au reusit ei, cu totii, sa realizeze in viata.

          cred ca bogatia ca si saracia ar putea sa aiba mai multe definitii.
          Poti sa fii bogat intr-o tara vai de mama ei sau sa fii considerat sarac dar cu mult mai bine intr-o tara dezvoltata - chestiune de context.
  • +3 (11 voturi)    
    Bogatia sau saracia (Sâmbătă, 27 noiembrie 2021, 10:05)

    Rahan5 [utilizator]

    este irelevanta !
    Depinde cum faci banii !.
    Intr-un fel face banii un mafiot si in alt fel face banii un fabricant sau agricultor.
    Dar si intre fabricanti si agricultori. Una este sa fi fabricant punand muncitorii sa faca la nesfarsit acelasi lucru si sa se plafoneze profesional, si alta este cand ai grija ca muncitorii din fabrica sa invete diverse lucruri si sa aiba experiente care le raman utile toata viata.
  • +13 (13 voturi)    
    ///// (Sâmbătă, 27 noiembrie 2021, 10:18)

    costicatrombon [utilizator]

    Bogatia este o chestie relativa, cel mai sarac dintrun sat din Romania poate fi mai bogat decat un indian somalez sau yemenit. Recomand oricarui sarac bogat relaxat indivios etc sa viziteze un spital si un cimitir. Ofera perspective foarte interesante asupra vietii.
  • -5 (7 voturi)    
    continuati (Sâmbătă, 27 noiembrie 2021, 11:13)

    sput_nyk [utilizator]

    sa metrizati bogatia si veti deveni din ce in ce mai saraci spiritual
  • -8 (10 voturi)    
    ... (Sâmbătă, 27 noiembrie 2021, 11:14)

    ACP [utilizator]

    ...ai mai multă avuție ar trebui să fii pedepsit prin impozite pe avere pentru că ai dat de lucru semenilor tăi pentru ani de zile...

    Dar singur, fara respectivii, mai faceai o gramada de bani? Evident ca nu, atunci trebuie sa dai societatii ceva inapoi si din partea ta de castig.
    • +4 (12 voturi)    
      Nu te supăra. dar nu sunt de acord. (Sâmbătă, 27 noiembrie 2021, 14:07)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui ACP

      Tu propui să fie pedepsiți cei care sunt economi, muncitori, nu cheltuie banii pe prostii?
  • +9 (9 voturi)    
    Polisemii ocolitoare (Sâmbătă, 27 noiembrie 2021, 11:55)

    mescaline [utilizator]

    Redactorul pune clar intrebarea in contextul banilor, proprietatilor si raportarii la venitul median, majoritatea raspunsurilor privesc spiritualul, altruismul si implinirile sufletesti.

    Se pare ca in Romania se vorbeste cu mare jena despre bani, mai usor abordezi educatia sexuala decat pe cea financiara.
  • +5 (7 voturi)    
    Cursa dupa averi vs satisfactia momentului (Sâmbătă, 27 noiembrie 2021, 12:57)

    Boshoarca [utilizator]

    Saracia incepe atunci cand vrei sa devii bogat.
    Mintea ta atunci uita de scopul tau biologic pe acest pamant, coboara la limita care te tine blocat in cusca profitului. Iti vinzi viata pentru averi. Cat timp insa iti ajunge ce ai si nu vrei imperii, esti cu adevar bogat. Ideal este sa-ti balansezi venitul incat acesta sa fie suficient, insa sa nu iti vinzi timpul liber pentru a obtine averi. Caci timpul liber este adevaratul lux in viata pe care "bogatii" nu si-l permit.
    • +3 (5 voturi)    
      Corect (Sâmbătă, 27 noiembrie 2021, 16:22)

      Boshoarca [utilizator] i-a raspuns lui Boshoarca

      Ai dreptate.
    • 0 (0 voturi)    
      timpul este o resursa (Duminică, 28 noiembrie 2021, 7:57)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Boshoarca

      Cum il folosesti?
      Sunt alegeri si probabil ca mix-ul este cel mai important.
      Pentru tine, pentru cei apropiati de tine sau pentru societate - trudesti de dimineata pana seara la business-ul tau, de exemplu.

      In general viata biologica are niste cicluri si daca le intelegi pe acestea, ca si ciclurile afacerilor dar si pe cele ale societatii si reusesti sa faci mix-ul care ti se potriveste cel mai bine tie cred ca e OK.

      Suntem diferiti si de aceea viziunile asupra bogatiei este extrem de variate.

      Cert este ca banul conteaza in toate etapele vietii noastre, ne place sau nu ne place este o alta poveste, si daca esti cinstit banul se face din tranzactiile pe care le faci sau le gandesti zilnic.Pare insa ca uneori nu e suficient...Mai putem opera ca niste vanatori sau pradatori intr-o jungla?
  • 0 (6 voturi)    
    Greu cu eschivele, greu cu definițiile ! (Sâmbătă, 27 noiembrie 2021, 13:06)

    Alfa-Omega [utilizator]

    Dle Croitoru,
    Eu zic să mai reflectați la legarea calității de bogat cu ”proiectele personale”. Legătură este forțată și neavenită. Dacă o aplicăm oricine care au visează să ajungă pe Marte este bogat..

    Avînd în vedere formația de economist mă așteptam să folosiți noțiunea de ”disposable income” asta fiindcă ați folosit englezisme, adicătelea venitul pe care îl putem folosi pentru cheltuieli voluptorii ( cred că sunteți de acord că orice om poate avea dorinți a căror îndeplinire costă printre altele și bani ). Vă sugerez șă citiți ceva scrieri ale stoicilor !

    Dle Stoica, știu că sunteți un jurist de mare forță încît nu mă așteptam să aveți scăpări în definiții:

    Păi dacă aplicăm definiția înseamnă că toți care avem o activitate în societate facem ceva pt. alții și pe cale de consecință suntem o planetă de bogați ( desigur mai puțin cei care trăiesc izolați...).
    Cred că definiția ar sta în picioare dacă s-ar completa puțin: Bogat este cel care face ceva pentru alții cu titlu gratuit. ( caz în care samaritenii trec pe locul 1îi )
    Sau eventual găsiți dvs. o completare mai bună !
  • +5 (5 voturi)    
    Te-ai astepta ca Butunoiu sa aiba macar un milion (Sâmbătă, 27 noiembrie 2021, 13:17)

    abc999 [utilizator]

    dupa atatia ani de talente. Oricum parerea lui despre bogatie e lower middle class sau chiar lower class.
  • +6 (6 voturi)    
    Mda.... (Sâmbătă, 27 noiembrie 2021, 13:46)

    marcel13 [utilizator]

    Valeriu Stoica,inițiatorul primei legi a pensiilor speciale 142/1997.A făcut ceva,a fost inovativ,a avut idei noi și a produs prosperitate pentru el și pentru cei din preajma lui.
  • +1 (7 voturi)    
    La noi nu exista bogatie (Sâmbătă, 27 noiembrie 2021, 13:48)

    Gigel cu elefantii [utilizator]

    si nu avem o cultura a imbogatirii. Avem o economie a saraciei, in care fiecare se descurca cum poate. Afacerile nu sunt incurajate cu adevarat si imprevizibilul inca e la ordinea zilei. Sa vorbesti de bogatie in Romania e ca si cum ai vorbi de friptura de ton in Nepal.
    • -2 (2 voturi)    
      Cu saraci intelectual ca tine (Sâmbătă, 27 noiembrie 2021, 21:18)

      donjoe [utilizator] i-a raspuns lui Gigel cu elefantii

      ajungi sa te si intrebi unde se tot duce cresterea aia economica, cresterile alea de PIB cu care se tot lauda guvernele, daca in Romania "nu avem bogatie" si "nu avem ce taxa" bla bla bla.
      • 0 (2 voturi)    
        RO ar merge mai bine daca (Duminică, 28 noiembrie 2021, 8:19)

        ..13 [utilizator] i-a raspuns lui donjoe

        Guv si Parlamentul ar intelege ca
        - un stat mai mic, dar mai agil, care pedepseste minciuna, furtul si hotia,
        - cu mai multi oameni activi, chiar la varste mai avansate, dar sanatosi la corp si la minte

        Taxele alea mari sunt pentru pensiile speciale si de serviciu ale unora, care, zau, sunt putini care le si merita, si pentru asistatii sociali in diferite forme si stagii.

        vezi matale saracu militar pensionar dupa ce a slujit unde a slujit acum, la pensie mon cher, desi tanar si in putere - sanatate dl. General! -se sacrifica ca PM pentru tzarishoara. Daca ii ceri impozit ce crezi ca o sa zica??? Ia sa o luam pe firul apei usurel....

        Nu taxarea e problema guv. ci modul in care se cheltuie timpul si banul la stat.

        Unde sunt pensiile alea private despre care se tot vorbeste din 1999 incoace???

        Ala micu si rau care pana mai ieri era PM a vrut sa faca o mica revolutie la companiile de stat, dar si la pensii - dar nu a mai apucat. deh, sa ii vedem pe astia de astazi...


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI


Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by