Urmând feedbackul furnizat de clienți, ING aduce una dintre cele mai așteptate automatizări, estimată pentru a doua jumătate a anului viitor: cea privind actualizarea datelor, potrivit unui anunț al instituției de credit.

La bancomatFoto: Lev Dolgachov / Alamy / Alamy / Profimedia

Astfel, banca va putea interoga online modificările cărților de identitate ale clienților, disponibile în baza de date a D.G.E.P., și va putea astfel să opereze actualizarea acestor date, fără asistența clienților.

Această conlucrare susține efortul Direcției Generale pentru Evidența Persoanelor pentru automatizarea și creșterea nivelului de comunicare între sistemele informatice administrate de către D.G.E.P. din cadrul M.A.I. și cele administrate de alte instituții, atât publice, cât și private, concomitent cu creșterea nivelului de digitalizare a serviciilor furnizate către cetățeni, în scopul simplificării și debirocratizării activităților.

Începând din această săptămană, ING devine prima bancă din România care preia în mod automat datele din buletin ale clienților noi cu cetățenie română, direct din Registrul Național de Evidență a Persoanelor (R.N.E.P.), în momentul deschiderii unui cont în unitățile băncii.

În acest fel, procesul de cunoaștere a clientelei devine mai simplu și mai rapid, în condiții depline de siguranță, iar calitatea datelor este garantată. În plus, procesul devine mai sustenabil, nefiind nevoie să se mai păstreze copia buletinului pe hârtie.

În cursul anului următor, validarea automată a datelor va fi aplicabilă și la deschiderea de conturi ING online, prin aplicația ING Home’Bank. „Suntem încântați că prin această colaborare reușim să fim din nou deschizători de drumuri în România și să facem încă un pas important în direcția automatizării etapelor cheie ale contractării serviciilor noastre bancare. Digitalizarea serviciilor bancare se poate face însă doar până la un punct, fără colaborarea autorităților și a instituțiilor statului. De aceea, acest parteneriat cu Direcția Generală pentru Evidența Persoanelor este foarte important ” – Roxana Petria, Tribe Lead Customer Engagement, ING.

Citește și:Motivul pentru care banca te-ar putea chema mulți ani de acum înainte la ghișeu să-ți actualizezi datele. Și nu e neapărat cel la care te-ai gândit prima dată