Vânzările de Black Friday (care a început la finalul lunii octombrie) au menținut pe linia de plutire afacerile din comerț în octombrie, astfel încât în primele 10 luni retailerii și-au văzut afacerile crescând cu 2% față de primele 10 luni din 2022.

Frigider plin cu alimenteFoto: Jacques Alexandre / Alexandre Jacques / Profimedia

Octombrie 2023 comparativ cu septembrie 2023

Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (un bun indicator al consumului privat- principala componentă a PIB) a crescut, pe ansamblu, cu 1,3%, datorită creşterilor înregistrate la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+1,9%), vânzările de produse nealimentare (+1,2%) și la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+0,7%).

Octombrie 2023 comparativ cu octombrie 2022

Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul, în luna octombrie 2023, comparativ cu luna octombrie 2022, a înregistrat o creştere, pe ansamblu, cu 1,8%, datorită creşterilor înregistrate la vânzările de produse nealimentare (+4,8%) şi la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+4,0%). Comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate a scăzut cu 7,0%.

Perioada 1.I-31.X.2023 comparativ cu perioada 1.I-31.X.2022

Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în perioada 1.I-31.X.2023, comparativ cu perioada 1.I-31.X.2022, a înregistrat o creştere, pe ansamblu, cu 2,0%, datorită creşterilor înregistrate la vânzările de produse nealimentare (+3,7%) şi la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+3,4%). Comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate a scăzut cu 3,6%.