Doina de jale pentru economia Romaniei in presa straina

de Dan Popa     HotNews.ro
Joi, 30 octombrie 2008, 9:35 Economie | Finanţe & Bănci


Ce constatam? Ca vietuitoare economice, criza o resimtitm in aceste momente strict prin prisma ratelor pe care le avem de achitat. Cei care au rate, desigur. Aflam insa din presa straina ca suntem la marginea prapastiei. Ca o sa crapam in curand. Ca deja se aprind lumanari la cap, iar fluierasul de soc ce canta cu foc, se pregateste de cea din urma doina de jale. Oare chiar suntem in rahat? Cata nevoie avem de fapt, de imprumuturile FMI, despre care stim ca ascund in detaliile acordurilor sale, nuante extrem de dureroase.

Nu discutam despre acelasi FMI care ne`a mai prezis moartea economica si i`a luat apoi 4-5 ani ca sa`si ceara scuze pentru evaluarile debile pe care le`a facut?

Dacă Romania ar putea să îşi finanţeze crescendo creşterea economică, prin propriile surplusuri şi rezerve din comerţ, şi să finanţeze deficitele comerciale prin investiţii străine directe şi indirecte, atunci slujba FMI ar fi dificil de văzut. Numai ca, din pacate, nu poate. Îngrijorările investitorilor occidentali sunt că ţările emergente vor impune, brusc, măsuri de control al capitalului, lăsând investitorii de pe piaţa emergentă a acţiunilor, datoriile şi fondurile monetare blocate, investiţiile lor fiind lipsite de valoare. De aici graba către uşă şi de aici nevoia ca FMI să ajute calmarea problemelor.

Iata o selectie din ceea ce spune presa straina despre noi

DER STANDARD (Austria) 

După Islanda şi Ungaria, criza financiară cuprinde de acum şi România şi Bulgaria. Pentru Romania, ale cărei datorii tocmai au fost coborâte la nivelul “junk” de către agenţia de rating Standard & Poors, este “foarte dificil” să împrumute bani şi să încerce o refinanţare, a comunicat FMI. S-a precizat că se poartă continuu negocieri, la Bucureşti, cu Guvernul premierului liberal Călin Popescu Tăriceanu, care trebuie să se teamă acum pe deasupra şi de declanşarea unei greve, datorită adoptării în septembrie de către Parlament a unei majorări salariale de 50% pentru personalul din învăţământ. Însă, în momentul de faţă nu au loc negocieri privind acordarea de suport financiar sau a unui pachet de ajutor.

"România se află într-o situaţie cu adevărat nefavorabilă", afirmă economistul britanic Neil Shearing. Dintre ţările care sunt deosebit de dependente de finanţarea în valută străină, România este una din acele ţări-cheie care se află în zona roşie. România a mai fost avertizată în ultima vreme şi de alţi economişti să recurgă la ajutor din exterior pentru a-şi proteja pieţele financiare. Presiunea asupra leului, oricum, foarte volatil, se va menţine în continuare, iar la Bursa din Bucureşti doar Blue-Chips-urile au pierdut anul acesta 75% din valoare. Declaraţia FMI a fost primită de analişti într-un mod foarte diferenţiat, iar presiunea asupra leului a crescut şi mai mult. "România este o ţară deosebit de vulnerabilă", afirmă James Lord de la departamentul pentru Emerging Markets din cadrul Standard bank din Londra. În cazul în care FMI nu va încheia cu România un acord sau un pachet de salvare, ar rezulta o nouă diminuare a încrederii.

ETHNOS (Grecia)

Starea de panică în fostul "sistem socialist" cuprinde ţară după ţară, întrucât intensa criză financiar-bancară dezvăluie treptat că aceste ţări, după prăbuşirea fostului sistem, trăiesc în majoritate din împrumuturi din străinătate, rezultatul fiind că sunt ameninţate cu asfixierea economică acum când sistemul bancar mondial s-a trezit brusc în situaţia lipsei de lichidităţi. Ucraina, Ungaria, Serbia, Belarus, Bulgaria, România, ţările baltice, Polonia s-au alăturat deja Pakistanului şi altor ţări din lumea a treia, care au alergat să implore Fondul Monetar Internaţional pentru a primi împrumuturi cu condiţii politico-economice drastice, pentru că sistemul bancar internaţional refuză deja să le mai împrumute. Toate aceste state şi-au vândut băncile americanilor sau europenilor occidentali, după prăbuşirea sistemului socialist. Băncile austriece, germane, italiene şi suedeze, precum şi cele olandeze şi, normal, cele americane deţin controlul majorităţii sistemului bancar din ţările Europei de Est. În special datorită condiţiilor politice - asta fără să însemne că nu câştigă şi economic - băncile occidentale au alocat sume generoase de bani pe pieţele din Europa de Est. Totodată, europenii de est au depozitat cu încredere oarbă toate economiile lor la băncile occidentale.

REUTERS (Marea Britanie)

Principalele sindicate din România au ameninţat miercuri cu intrarea în grevă a instituţiilor de stat, şcolilor şi spitalelor, înaintea alegerilor parlamentare de luna viitoare, dacă Guvernul nu va creşte cu jumătate salariile în sectorul public. Cabinetul a amânat, marţi, aplicarea legii de creştere a salariilor profesorilor, până în aprilie 2009, pentru a ajuta la ancorarea finanţelor României şi la protejarea economiei în faţa convulsiilor financiare globale.

THE INDEPENDENT (Marea Britanie)


Fondul Monetar Internaţional a dezvăluit planurile de salvare a ţărilor împovărate de criza creditelor, de peste 30 de miliarde de dolari, iar acesta ar putea fi doar începutul. Lista ţărilor care vor fi salvate de Fond, sau cel puţin ajutate să iasă din micile lor dificultăţi locale, urmează să crească şi mai mult. FMI poartă discuţii în Dubai cu oficialităţile pakistaneze. Negocierile Serbiei cu Fondul preced criza actuală şi, fără îndolială, vor accelera, ca rezultat al crizei. Belarus a cerut ajutor. Vor urma şi alţii, iar lista de potenţiali beneficiari cuprinde România şi Bulgaria - "pieţe emergente" cu dezvoltare rapidă, care în ultimele săptămâni se confruntă cu presiuni fără precedent, pe măsură ce investitorii occidentali şi-au retras fondurile, destabilizând pieţele acţiunilor, monedele şi economiile.

THE TIMES (Marea Britanie)

Este lovitura de graţie pentru neoconservatorii de la Washington. În ultimele zile, preşedinţia Bush este pusă în situaţia de a vedea instituţiile de stat anunţând pachete de salvare a economiilor emergente din Europa de Est. Una după alta, ele sunt doborâte, economiile "de tranziţie", foştii sateliţi sovietici şi chiar foste republici sovietice (Ucraina), urmează să primească infuzii de 16 miliarde de dolari din partea FMI. Moneda României a fost trimisă la statutul de categoria a doua de agenţia Standard & Poor's, iar Banca Mondială a anunţat Bulgaria să pregătească un plan de urgenţă pentru a linişti bursele.


Amanunte pe blogul lui Dan Popa








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





11501 vizualizari

  • -4 (24 voturi)    
    smenarii (Joi, 30 octombrie 2008, 10:00)

    men [utilizator]

    om trai si om vedea...........deocamdata...........america a fost...........numarata.......ca la box..............europa ........la fel.............dar culmea tupeului.........romania rezista.........asta necesita.......antrenament........se pare ca mugur isarescu si-a facut temele foarte bine........chiar si tariceanu.......incearca sa se alieze guvernatorului bnr..........concluzie..............mugur isarescu ar trebui sa primeasca...........medalia de onoare a romaniei...........chiar si din mainile iresponsabilului..........base
    • +2 (18 voturi)    
      esti balbait? (Joi, 30 octombrie 2008, 11:01)

      cosmin [anonim] i-a raspuns lui men

      /
      IAR basescu e iresponsabil???
      iar base?
      de la foametea din somalia pana la incalzirea globala, base e iresponsabilul vinovat de toate, nu?:))
      • -4 (14 voturi)    
        e..s..t..i...........d.i.........n.........p..d..l (Joi, 30 octombrie 2008, 12:17)

        men [utilizator] i-a raspuns lui cosmin

        nu am ce..........comenta
      • -1 (19 voturi)    
        ..hmm (Joi, 30 octombrie 2008, 12:34)

        Alex [anonim] i-a raspuns lui cosmin

        adevarul e ca Basescu a cam facut-o de oaie cu salariile profesorilor.
        • 0 (18 voturi)    
          T...? (Joi, 30 octombrie 2008, 13:33)

          ion [anonim] i-a raspuns lui Alex

          Trebuie sa fi foarte rau intetionat sa spui asta. Basescu se afla intr-o situatie montata cu grija de PSD si PNL care au votat in UNANIMITATE o lege pe care au supus-o CC, iar apoi catoful frigand l-au inaintat ''resposabilului de incalzirea globala" spunind noi nu suntem deacord cu aceasta lege. Orice ar fi spus "condamnatul de serviciu" a fi fost interpretat in defavoarea lui( nu suntem nici prosti si nici naivi) iar el a facut singurul lucru corect, a promulgat legeasi bine a facut!
          In rest criza ne atinge si cu salariile reduse si cu ele maxime, dar sa-i blamam pe cei care sunt de blamat PSD si PNL!
          • -1 (3 voturi)    
            alooo! (Vineri, 31 octombrie 2008, 1:52)

            Marian [anonim] i-a raspuns lui ion

            Nu mai bate campii si PDL a votat majorarea salariilor prof. asa ca las-o! Desigur ca daca esti amnezic iti ies logicile astea...
            • -1 (1 vot)    
              aloo? (Vineri, 31 octombrie 2008, 4:55)

              Dan [anonim] i-a raspuns lui Marian

              Nu ti-a ajuns NASTASE... ii vrei acum pe toti hotii uniti?...
      • +4 (10 voturi)    
        CINE A DUBLAT PENSIILE SI SALARIILE (Joi, 30 octombrie 2008, 16:16)

        LIV [anonim] i-a raspuns lui cosmin

        Daca mergeti pe site-ul
        http://www.tariceanu.ro/articole/32/Ilfovul-de-astazi.html
        veti vedea cine se lauda ca a dublat pensiile si salariile, mentionand "că este încă prea puţin".
  • +22 (26 voturi)    
    Cum inteleg eu situatia. (Joi, 30 octombrie 2008, 10:01)

    Alin [anonim]

    Stiti cum decurge vanatoarea de fazani? Cativa vanatori merg in linie dreapta prin desisurile unde cresc acestia, insotiti de caini de vanatoare. Daca privesti scena, ai putea sa pui pariu ca nu este nici o vietate prin acele desisuri. Fazanii sunt atat de bine camuflati ca vanatorii pot sa treaca la 5 centimetri de ei si nu-i gasesc. Cainii insa ii rateaza mai rar. Daca fazanul se sperie si fuge, croncane, vanatorii il executa.
    Vanatorii: FMI
    Cainii de vanatoare: cei care mint din presa: CNN, ziarele "de specialitate" occidentale si S&P's.
    Fazanii: Romania, Bulgaria, Ucraina, Turcia, Ungaria samd.
    Cainii au ajuns la noi. Ce facem? Zburam?

    Poate am pus gresit actorii, dar situatia inteleg ca este in genul asta.
    • +20 (22 voturi)    
      Ai dreptate (Joi, 30 octombrie 2008, 11:08)

      Razvan007 [utilizator] i-a raspuns lui Alin

      Asta este si impresia mea. La noi nu a crapat nici o banca si nici nu s-a pus problema vreunui imprumut de la FMI sau din alta parte. Domnii din afara nu pot accepta ideea sa Romania a jucat inteligent in timp ce ei s-au facut pe rahat. Daca ei sun in rahat, cu siguranta ca si Romania trebuie sa fie tot acolo.

      Cam asta este logica occidentalului.
      • +4 (6 voturi)    
        hmm (Joi, 30 octombrie 2008, 12:41)

        Alex [anonim] i-a raspuns lui Razvan007

        - Romania e o tara mica cu o putere economica pe masura.
        - In Romania sunt multi iresponsabili ajunsi in pozitii de varf, iar stricaciunile pe care le fac acestia nu sunt mai mici daca mai exista iresponsabili si afara.
        - Daca Romania nu este in criza, pe langa faptul ca eu personal si cu dumneata nu avem absolut nici un merit si nici un motiv de a ne infoia in pene, este o chestiune in buna masura de noroc care poate sa tina sau sa nu tina.
        Nu vreau totusi sa minimalizez meritele BNR care a reusit sa faca treaba buna cel putin din ce se vede in momentul de fata.
        • +3 (5 voturi)    
          tara mica? (Joi, 30 octombrie 2008, 20:35)

          Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui Alex

          nenea, fara suparare dar Romania este incadrata la marimea mijlocie!

          Daca Romania este mica, atunci Olanda, Belgia , Elvetia si Suedia sunt micro-state?
    • +17 (17 voturi)    
      Felicitari (Joi, 30 octombrie 2008, 11:26)

      Kapital [anonim] i-a raspuns lui Alin

      Foarte plastic si bine spus, imaginativ, o analaogie reusita, bravo !
      Romania sa-si vada de treaba, sa apere moneda, sa nu ia imprumuturi, sa mentina datoria la 20% din PIB si in cateva luni aceiasi care "au fugit" acum se vor repezi cu disperare sa cumpere lei, actiuni la societati romanesti, sa investeasca la noi.
      Pentru ca vom fi in regiune tara cea mai stabila si mai putin dependenta de FMI. Si crapa fierea in unii cand vad asta !
      • +2 (2 voturi)    
        Totusi, probleme avem ... (Vineri, 31 octombrie 2008, 10:30)

        Eu [anonim] i-a raspuns lui Kapital

        O buna parte din economia romaneasca se bazeaza pe servicii ieftine pentru straini. Daca nu ne mai dau strainii comenzi, somam. Problema e generalizata, nu specifica unei anumite industrii.

        Pe de alta parte, date fiind problemele strainilor, exista sanse ca in locul alora de nu ne mai dau comenzi sa vina aia de pana nu demult erau competitivi la ei acasa si sa ne dea comenzi, din cauza ca desi pana ieri erau in stare sa sustina costurile de la ei, acu' incepe sa-i stranga papucul.

        Pe de-a treia parte, bugetul RO era sustinut puternic pana la criza de romanii care lucreaza in strainatate. Astia ar trebui sa fie mai tare afectati decat cetatenii tarilor in care lucreaza, asa ca s-ar putea pe partea asta bugetul sa si-o fure.

        Pe de-a patra parte, mai ales in mediul rural criza economica mondiala nu prea afecteaza lumea, care traieste de pe pamant, fara prea multe cheltuieli legate de economia mondiala.

        Pe de-a cincea parte, daca dintre romanii care lucreaza in strainatate incep sa se intoarca unii acasa, asta e de natura sa scada presiunea pe piata muncii de la noi.

        Asa ca e complicat ...
        • 0 (0 voturi)    
          pai tunci ar cam fi timpul de un new deal (Vineri, 31 octombrie 2008, 20:26)

          Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui Eu

          New Deal ar fi un plan masiv de investitii in infrastructura tarii asa cum a facut si SUA in timpul marii depresiuni 29-33.
          Tot raul spre bine (pe naiba :)), au astia timp sa fac autostrazi si centrale.
    • +9 (9 voturi)    
      bv domnule (Joi, 30 octombrie 2008, 12:38)

      yo [utilizator] i-a raspuns lui Alin

      Bravo alin , ai sintetizat intr'o maniera originala de bun gust. Un lucru e clar : baietii astia smecheri care detin finantele lumii au nevoie in disperare sa ne prosteasca din nou ( a cata oara ? ) si din pacate au berechet intrumente sa o faca ( vezi FMI, BM etc. )
    • +6 (6 voturi)    
      pozitie (Joi, 30 octombrie 2008, 13:30)

      atreus [anonim] i-a raspuns lui Alin

      Perfect de acord cu parerea majoritatii comentatorilor. Propun ca partidele politice sa ia o pozitie cu privire la conditiile in care trebuie apelat la imprumut FMI
      • +4 (4 voturi)    
        nu mai este cazul! (Joi, 30 octombrie 2008, 20:36)

        Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui atreus

        s-a renuntat de 5 ani la colaborarea cu FMI si dupa toate aparentele s-a facut chiar prea tarziu.
    • 0 (0 voturi)    
      corect (Vineri, 31 octombrie 2008, 3:59)

      Rafael Che Guevara [anonim] i-a raspuns lui Alin

      Corect. Iar ceea ce face diferenta aici aici este faptul ca fazanii au experienta anterioara. Au experimentat recesiunea atunci cand banci ca Bancorex, etc, au falimentat. Au invatat si de atunci au pus control strict. (s-au autovaccinat practic). Nu au mai acordat credite cu atata usurinta cum au facut fazanii ailalti - crescuti in ferma.
  • +7 (11 voturi)    
    marele castigator (Joi, 30 octombrie 2008, 10:08)

    Maze [anonim]

    Si marele castigator al acestei crize este..... FMI si Banca mondiala. Doua institutii care nu mai aveau pe nimeni sub papuc pe la inceputul anului. Cam toate tarile reusira sa iasa de sub tutela lor, dar iata ca cele doua institutii revin in forta.

    Vremuri grele pentru unii, vremuri bune pentru altii...
  • +7 (11 voturi)    
    SANTAJ PE FATA (Joi, 30 octombrie 2008, 10:10)

    Jad [anonim]

    Romania este santajata, fara prea multa "delicatete" sau diplomatie, din toate directiile (inclusiv presidentia tarii se pare) pentru a lua un blestemat de imprumut FMI, e clar ca nu este cea mai fericita optiune, dar ceea ce imi depaseste capacitatile mele de analiza este motivul pentru care suntem bombardati de toti, cu articole, cu standarde, cu atacuri asupra leului, cu absolut orce mijloace pentru a ne ingenunchia economia, cine are de castigat (extern ma refer) daca luam un imprumut FMI?, cine este in spatele FMI-ului? si de ge TOATA lumea trebuie sa fie datoare la FMI?
    Presupun ca unele tari MARI vor primi imprumuturi cu niste clauze "confidentiale" mult mai avantajoase decat alte tari MICI.
    • +1 (9 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Joi, 30 octombrie 2008, 10:58)

      [anonim] i-a raspuns lui Jad

    • +13 (15 voturi)    
      corect (Joi, 30 octombrie 2008, 11:07)

      chris [anonim] i-a raspuns lui Jad

      Deci e un atac clar, si e desigur, pt bani. Prima data scad rating-ul de tara si pe Bucuresti, apoi pun presiune prin presa facandu-ne un tablou apocaliptic. Efectul lui va fi scaderea investitiilor si retragerea unei bune cantitati de lichiditati, care ar terbui sa conduca la acel tablou "prevestit". In paralel institutii financiare mari ataca speculativ leul, si desi nu le-a iesit ca in Ungaria, ceva au reusit totusi. Dar timpul e inainte. In final Romania va trebui sa apeleze la "mai mari" dar la dobanzi mai mari, ca deh, rating-ul e acum mai mic si pun pariu ca va mai scadea inca. E simplu? E logic?

      Se pare ca Romania isi face treaba putin prea bine fata de cum era in carti, iar Isarescu e un ghimpe in coaste, cine stie? poate ca ar terbui schimbat. Criza financiara e o ocazie perfecta pentru reglarea situatiei.

      Sa traiti! Cu ochii deschisi :)
    • +3 (9 voturi)    
      Santaj pe fata 2 (Joi, 30 octombrie 2008, 11:48)

      Adix [anonim] i-a raspuns lui Jad

      Propun sa se faca referendum: Doriti sa apelam la imprumut din partea FMI? DA sau NU. Sa se explice tuturor la ce se expun, in cazul in care ne-am indatora la aceste institutii. Oricum, Romania are deja experiente cu FMI. Ar fi interesnt de aflat daca romanii cunosc greutatile la care au fost expusi datorita acordului FMI, dar mai ales consecintele pe termen lung in urma acordului cu aceasta institutie.
      • +7 (7 voturi)    
        referendum? (Joi, 30 octombrie 2008, 17:26)

        AnneC [utilizator] i-a raspuns lui Adix

        Ba sa ne fereasca Dumnezeu de-asa ceva!!!! Cind ai de-a face cu atitia care dau cu stampila-n bozii cind se duc la vot, tu vrei sa te dai pe mina unora care nu stiu nici pe ce lume traiesc? Vrei sa se-aleaga praful de tot ce-a incercat Isarescu sa faca?
    • -1 (1 vot)    
      romania (Joi, 30 octombrie 2008, 16:42)

      ion [anonim] i-a raspuns lui Jad

      Krescova sau nu o va?
  • +9 (13 voturi)    
    Presiune mare (Joi, 30 octombrie 2008, 10:21)

    Calin Chiorean [anonim]

    Nu mai stiu ce sa faca sa forteze mana Romaniei pentru un imprumut extern. Ne dau rating-uri proaste de la o zi la alta, ne plang de mila prin presa straina si ne amenintat ca economia noastra se poate prabusi. Ceea ce nu stiu multi este ca atat cat a indurat romanul nu a indurat nimeni in zona europeana. Si toate astea ne-au invatat sa ne descurcam cum putem (chiar daca asta inseamna cateodata prin a trisa). Acum este randul persoanelor cu rang financiar in Romania sa se descurce. Daca reusim sa trecem de chestia asta fara imprumut extern, am mai redus "distanta" dintre Est si Vest. Depinde de noi cat putem sa ne mentinem pe aceasta linie.
    • +1 (9 voturi)    
      da (Joi, 30 octombrie 2008, 11:23)

      JW [anonim] i-a raspuns lui Calin Chiorean

      Ne mentinem pana pleaca Tariceanu "pe aceasta linie", dupa asta am pus-o.
  • +1 (7 voturi)    
    lehamite (Joi, 30 octombrie 2008, 10:22)

    ttt [anonim]

    sunt tanar si nu prea inteleg de ce unele state vin si isi dau cu parerea despre ec noastra ca avem datorii prea mari nu sunt fan a teoriei conspiratiei dar din 89 nici un st nu ne-a intins mana fara sa aiba castiguri m m mari fata de avantajele noastre iar pe de alta parte se spune ca in 89 rom nu avea nici o datorie externa
    este frustrant sa stii ca vei platii din buzunarul tau ani buni de acum inainte datorii pe care alesii nostrii le-au contractat si nu se vede nimic decat bunastarea lor
    fratilor haideti sa riscam sa votam niste necunoscuti oricum nu riscam nimic mai rai ca ei nu se poate
  • 0 (4 voturi)    
    lehamite (Joi, 30 octombrie 2008, 10:22)

    ttt [anonim]

    sunt tanar si nu prea inteleg de ce unele state vin si isi dau cu parerea despre ec noastra ca avem datorii prea mari nu sunt fan a teoriei conspiratiei dar din 89 nici un st nu ne-a intins mana fara sa aiba castiguri m m mari fata de avantajele noastre iar pe de alta parte se spune ca in 89 rom nu avea nici o datorie externa
    este frustrant sa stii ca vei platii din buzunarul tau ani buni de acum inainte datorii pe care alesii nostrii le-au contractat si nu se vede nimic decat bunastarea lor
    fratilor haideti sa riscam sa votam niste necunoscuti oricum nu riscam nimic mai rai ca ei nu se poate
  • -3 (9 voturi)    
    UITE INCA UN ARTICOL CARE TREBUIE VOTAT CU MINUS (Joi, 30 octombrie 2008, 10:24)

    MIHAI 2 [anonim]

    ...astia isi permit sa insinueze ca basescu ar fi un mincinos abject...ma mir in special de Reuters si The times....care de obicei spuneau 100% adevarul....de pilda despre geniul reformist si anticoruptibil al uneia...monica macovei....inlaturata de conspiratia celor 322...e-he-hei....ce vremuri...ce subiecte....cum nu mai vorneste nimeni depre ele....asa o sa fie si cu 50% peste doua luni....cand vom reveni la nazbatiile Mihaelei radulescu...
    • +1 (1 vot)    
      articol? (Joi, 30 octombrie 2008, 17:28)

      AnneC [utilizator] i-a raspuns lui MIHAI 2

      Si Reuters si The Times traiesc intr-o tara care tocmai este "in deep shit". Si ce, ai impresia ca astia nu au nevoie sa manince?
  • -4 (8 voturi)    
    Astia sunt batuti in cap, dom'le. (Joi, 30 octombrie 2008, 10:25)

    B [anonim]

    Aflam din ziare straine ca e criza in Romania, si de fapt nu e - dar zvonistica asta se pare ca o va grabi sa apara. Cine stie :) poate nici in Ungaria nu este nici o criza, totul fiind doar un zvon. Cel mai interesant ar fi sa aflam ca americanii o duc bine mersi, criza de la ei fiind tot un soi de articol dinasta de "CANCAN"
  • +11 (13 voturi)    
    Ce porcarie.. (Joi, 30 octombrie 2008, 10:32)

    sile [anonim]

    Putem sa discutam mult si bine, cu argumente pro si contra. Dar ceva puturos tot ramane in urma: un numar mare de plublicatii economice, chiar respectabile au scris un mare neadevar: Romania negociaza cu FMI un imprumut. Lucru respins atat de FMI cat si de BNR. Ni se pregateste o porcarie..
    • +7 (7 voturi)    
      sue their a^% (Joi, 30 octombrie 2008, 11:27)

      JW [anonim] i-a raspuns lui sile

      Cum ar spune americanul, "I'm sooooooooo sueing !"

      Ar trebui dati in judecata scurt si facut un mare scandal. Din pacate, pe ei ii crede lumea (cat i-o mai crede dupa ce au comis-o neprevazand criza subprime) , nu pe noi, dar ar trebui incercat macar...
  • -3 (7 voturi)    
    care este adevarul,ne intrebam (Joi, 30 octombrie 2008, 10:34)

    emi [anonim]

    1.Presa straina zice ca economia noatra merge spre prapasti.
    2.Tariceanu -prim-ministru PNL,le vede toate in roz,cu crestere economica????
    3.Vosganian -ministrul finantelor,PNL,ar zice ca S&P si presa externa ,,minte;;,ca suntem in criza de incredere,si nu in criza financiara ,criza economica)
    4.guvernul fabuleaza sau cei din afara granitei au inerese(Agenturile straine-vorba lui Ceausescu-D-zeu sa-l ierte).
    5.noi ,poporul suntem in deruta,cu informatii primitedin afara care ne pun pe ginduri
  • +15 (17 voturi)    
    Cumparati Made in Romania (Joi, 30 octombrie 2008, 10:39)

    Ovidiu [anonim]

    ce se poate, de la orez pana la chestii de uz casnic.

    Nu ma refer ca trebuie sa cumparam Logan, daca vrem si avem bani de Mercedes, dar, producatorii nostri au dificultati sa exporte acum,

    Cu cat mai multi vor cumpara produse romanesti, macar pana trece criza, cu atat mai mult vor avea de lucru romanii din putinele fabrici care mai produc ceva in Romania si vom trece mai usor peste criza.
    • +7 (7 voturi)    
      ai atins esentza! (Joi, 30 octombrie 2008, 12:06)

      economistu" [anonim] i-a raspuns lui Ovidiu

      Ovidiu, felicitari! ai atins esentza!
      Intradevar problema problemelor este productia!
      Numai aceasta da plusvaloare reala! Din pacate dupa 90 Romania a fost supusa unui proces de desindustrializare feroce. Intentzia: indatorarea in devize, pt. consum- nu mai ai productie interna cu care sa-ti acoperi necesarul de consum.
      De asta nici agricultura nu este lasata sa se dezvolte in Romania - vezi faramitzarea terenurilor agricole impusa de Petre Roman!
      Tariceanu la randul sau este exponentul loby-ului importatorilor ( are 3 firme de import si este actionar la alte 11 -autoturisme, medicamente, prod. alimentare din Grecia etc.)
      • +2 (2 voturi)    
        productie proprie (Joi, 30 octombrie 2008, 17:31)

        AnneC [utilizator] i-a raspuns lui economistu"

        Pai ce, voi n-ati inteles ca de-aia am intrat in UE? La ce ditamai piata de desfacere au facut din noi din '90 si pina acum, cred ca si daca am fi inceput noi sa facem fasoane si sa zicem ca nu mai vrem, ne dadeau brinci inauntru!
  • +6 (12 voturi)    
    acuma... (Joi, 30 octombrie 2008, 10:40)

    alex [anonim]

    Acuma sunt ziare si ziare in afara. De exemplu The Guardian (ziar mai liberal) a publicat o analiza extrem de amanuntita din care reiesea ca Romania este intr-o stare mult mai buna decat tarile baltice, Ucraina, Ungaria sau Bulgaria. Probabil ca ziarele astea care se dau de ceasul mortii acum sunt cele apropiate de popularii europeni... si e pacat...
  • +6 (8 voturi)    
    Din pacate... (Joi, 30 octombrie 2008, 10:41)

    Inginer [anonim]

    Se pare ca astia (FMI) s-au hatarit sa ne "salveze" cu orice pret. A cita oara?
  • +1 (5 voturi)    
    Ce coincidenta (Joi, 30 octombrie 2008, 10:41)

    Handrews [anonim]

    In aproape toate articolele apare cuvantul magic FMI
  • +3 (5 voturi)    
    argentina (Joi, 30 octombrie 2008, 10:43)

    bisar [anonim]

    Daca o sa facem ce spun ei (FMI), ajungem ca Argentina: http://video.google.com/videoplay?docid=4353655982817317115
  • +2 (6 voturi)    
    cei care ataca azi romania (Joi, 30 octombrie 2008, 10:57)

    revolutul [anonim]

    ... sunt aceiasi cu cei care au dat lovitura de stat in 89 in ro
  • 0 (2 voturi)    
    Cum gandesc bancherii (Joi, 30 octombrie 2008, 11:01)

    Critic bland [utilizator]

    Un filmulet amuzant dar extrem de precis despre cum gandesc fondurile de investitii.

    http://www.youtube.com/watch?v=mzJmTCYmo9g
  • +7 (9 voturi)    
    oare ??? (Joi, 30 octombrie 2008, 11:03)

    Valentin Ciurel [anonim]

    Nu sunt un nationalist. Ma vad doar ca un om care pur si simplu gandesc.
    Cum putem vorbi de recesiune intr-o tara in care este ceva de facut la tot pasul. Practic in orice domeniu de activitate de la noi este atat de mult de facut. Criza locuintelor este ceva cat se poate de real ! Nu este o criza ca cea din america unde sunt case relativ scumpe la tot pasul, disponibile a fi vandute dar aproape toti americanii au cel putin o casa a lor in care sa stea. La noi este exact invers. Cererea de locuinte este uriasa si vine din patura medie a societatii care are nevoie de case la preturi accesibile. Oamenii nu au o casa proprietate unde sa locuiasca si atunci cauta disperati un apartament cu chirie. Desigur ca se poate spune ca si la noi este o supra oferta de apartamente dar pe care nu le ia nimeni din cauza pretului. Normal, doar au fost gandite, cel putin din punct de vedere al pretului, ca apartamente de lux.
    Infrastructura este foarte slab dezvoltata, retea de drumuri, ioc ! servicii cociale, ioc ! invatamant (!!!) vai de mama lui, sanatate nu mai vorbesc. Consider ca Romania este locul unde trebuie bagati bani si este de lucru cu nemiluita iar asta nu este un indicator favorabil recesiuni. Problema este ca ei nu mai au bani nici de o ciorba si se roaga sa fie rau peste tot pentru ca sistemul de referinta sa le fie favorabil. Ba mai mult , se vaita ca nu le cerem bani in conditii extrem de dezavantajoase pentru noi si extrem de avantajoase pentru ei. Este adevarat ca sistemul bancar este vandut capitalistilor dezvoltati dar oare falimentul nu este valabil si pentru ei? Au facut gafe peste gafe si s-au batut cu pumnii in piept de cat de bine le merge. Au mintit "cu mana pe rosu" iar acum isi plang de mila. Nu o sa ne fie prea usor in perioada ce va sa vina dar nu trebuie sa uitam ca suntem caliti de 40 de ani de comunism dement. Vor fi activate din nou sistemele , din pacate traditionale, de supravietuire atat de bine puse la punct. Cat despre ei : SARACII
  • +4 (6 voturi)    
    Criza doar ptr Investitorii staini, ptr moment (Joi, 30 octombrie 2008, 11:16)

    gica [anonim]

    Chiar daca romanul de rand nu simte nici o criza ptr moment, sunt de acord ca acesta criza cel putin colateral va afecta si Romania.
    Din fericire sau nefericire investitorii sunt cei care resimt primi criza, daca ne gandim ca cei mai multi investitori sunt straini, atunci este normal ca ei sa ne cate acesta doina.
    Daca ne gandim ca actiunile la bursa au scazut cu 70% , ca piata imobiliara este blocata, industria in parte isi opreste activitatea ptr cateva zeci de zile, bugetarii intra in greva , astea in conditiile in care Romania are o crestere economica de cateva procente si totul ar trebui sa zbarnaie in Romania.
    In concluzie daca investitorii straini isi vor retrage investiile din tara noastra pe fondul oricarei crize, atunci cu siguranta cu toti vom simti aceasta criza.
  • +3 (3 voturi)    
    ATI INNEBUNIT POPULATIA . (Joi, 30 octombrie 2008, 11:20)

    cati [anonim]

    ne timpiti cu tot felul de vesti care de care mai fulminante, in loc sa linistiti lumea sa faceti tot posibilul sa creati o alata stare despirit,voi agitati lumea pina la urma creind panica fara sa va pese . prost este cine cumpara ziare,in loc de carti sau mai bine maninca o inghetata
  • -8 (12 voturi)    
    ... (Joi, 30 octombrie 2008, 11:31)

    Romanashul [anonim]

    Nu l-am suportat niciodata pe Tariceanu. O figura enervanta, cu glas ascutit si discursuri sterpe. Si l-am mai si votat pe Basescu cu entuziasm.
    Insa vazand cum Tariceanu se opune vehement cresterii nejustificate a salariilor, chiar cu riscul pierderii simpatiei populatiei, iar Baescu face totul pt voturi, chiar cu riscul de a afecta economia Romaniei, imi dau seama ce idiot am fost.
    Avem nevoie de oameni inteligenti la conducere, ca Isarescu si chiar Tariceanu, nu de analfabeti populisti ca Basescu...
    • 0 (6 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Joi, 30 octombrie 2008, 15:09)

      [anonim] i-a raspuns lui Romanashul

    • -3 (5 voturi)    
      EXACT!!! (Joi, 30 octombrie 2008, 15:24)

      Chris [anonim] i-a raspuns lui Romanashul

      Perfect de acord cu tine, Romanasule.

      Ce a facut Basescu e gretos. Nu ca profesorii nu ar merita salarii mai mari, dar daca nu sunt de unde sa le dai ce faci? Te imprumuti de la mai marii lumii care apoi te jupoaie cu dobanzi?
    • 0 (2 voturi)    
      Varza!!!! (Joi, 30 octombrie 2008, 18:02)

      AnneC [utilizator] i-a raspuns lui Romanashul

      Daca tu il pui alaturi de Isarescu - pina una alta, omul care le-a tras-o big time tuturor sclifositilor astora care au crezut ca ne inghit pe nemestecate - pe avortonul de Tariceanu, si dupa ce spui ca l-ai votat pe Basescu, dai cu mucii-n fasole spunind ca face totul pentru voturi (imi permit sa-ti amintesc ca nu avem si alegeri prezidentiale in toamna asta, deci despre ce voturi vorbesti?) de ce ar trebui sa ma mai mire ce vad in jurul meu????
  • -5 (11 voturi)    
    50% la bugetari = crima (Joi, 30 octombrie 2008, 11:32)

    Tariceanu [anonim]

    Nu stiu din ce motiv Tariceanu se opune atat de vehement cresterii cu 50% a salariilor profesorilor, dar incapatanarea lui ar trebui salutata. Cum sa dai o gramada de bani la bugetari intr-un moment atat de delicat in care trebuie sa fie regim de austeritate. Basescu si alti sclavi ai mirajului electoral sunt gata sa rupa economia in doua numai sa-si asigure scaunul sub fund. Rusinica
  • +3 (3 voturi)    
    (Joi, 30 octombrie 2008, 11:49)

    alex.dumitrascu [anonim]

    Vad si admir la comentatori revolta fata de activitatea "agenturilor" si fata de "amestecului in treburili interne".
    Mai usor se moare in ignoranta, doare mai putin.
  • 0 (8 voturi)    
    Din ce in ce (Joi, 30 octombrie 2008, 12:06)

    ploiesteanu [anonim]

    mai mult, marfurile romanesti sunt cautate, cel putin la noi in tara. In afara de legumele si fructele cu gust romanii mai detin si tehnologi si materiale mai bune pentru fabricarea pantofilor , a hainelor a anumitor aparate de uz gospodaresc, chiar a masinilor (vezi Logan si in curand Ford) . Lucru asta nu poate sa nu supere si sa nu irite.
    Printr-o inginerie , cred eu in cele din urma, care nu va reusi, se incearca, creditarea impovaratoare, ceva gen africa sau asia mica , a tarilor est europene, sarace, si corupte. Uitati-va la tarile de origine a cotidienelor. Ne-au vandut epave plutitoare, le mai pompam ceva maruntis prin behtel, dar tot nu sunt multumiti. Americani, si englezi. Basescule fi-ti-ar axa a dracului.
  • +1 (5 voturi)    
    Profesoriada 2008 (Joi, 30 octombrie 2008, 12:38)

    Roma [utilizator]

    Nu-ti vine sa crezi ca in contextul actualei crize financiare, profesorii - adica cei care, teoretic, ar trebui sa aiba ceva minte - pun o presiune imensa pe stat prin declansarea grevelor. Aceeasi observatie e valabila si pentru medici sau megaspecialistii care sunt functionari publici. Cu alte cuvinte, "intelectualii" tarii nu inteleg nimic din intreaga situatie la nivel international si sunt pregatiti (majoritatea inconstient) - sa submineze statul (pe care il reprezinta)?
    Liderii aia sindicali ar trebui judecati pentru subminarea economiei nationale. Alaturi de inconstientii de parlamentari care au votat legea majorarii salariilor cu 50%. Dar cine sa o faca...?

    Masuri:
    1. De acord sa cumparam produse romanesti...
    2. Niste personalitati cu adevarat credibile ar trebui sa iasa public si sa faca apel la calm, sa explice "pe intelesul" profesorului, medicului sau functionarului public care sunt consecintele actiunilor lor (presedintele Academiei... rectori de univeritati, drectori de spitale....lista ar putea continua, dar nu mi mai vin in minte nume...).... sa le spuna ca nu e momentul... ca fac un rau imens intregii tari..
    3. Isarescu e cheia. Ar trebui sa-si utilizeze capitalul de credibilitate ca sa salveze Romania de la un dezastru pe care suntem pe cale sa il provocam noi insine.
    • -1 (3 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Joi, 30 octombrie 2008, 15:10)

      [anonim] i-a raspuns lui Roma

    • 0 (0 voturi)    
      profesoriada?? (Joi, 30 octombrie 2008, 18:10)

      AnneC [utilizator] i-a raspuns lui Roma

      Daca ai sa citesti apelul pe care l-a facut Basescu la sindicate sa se potoleasca, ai sa vezi ca le-o trage destul de straveziu peste ochi si ii face de r...t: viitorul Guvern va face "reforma contra bani" - adica sa se mai rareasca daca vor salarii, pentru ca oricum am ramas la buget cu incompetentii...
  • +6 (8 voturi)    
    produsele romanesti (Joi, 30 octombrie 2008, 12:46)

    Nae [anonim]

    Balanta de plati externe este principalul punct nevralgic al economiei romanesti. Cumparand un produs din afara pretul de import al produsului se aduna in aceasta balanta.Cumparand un produs romanesc se platesc impozite, salarii, chirii, dobanzi fara ca aceasta balanta sa fie afectata. Nu poti sa le cumperi pe toate din afara, dar atunci cand poti alege ... Cea mai usoara metoda de identificare a unui produs romanesc sunt in general primele 3 cifre din codul de bara. Acestea sunt fie 594 fie 642 (exceptie fac bauturile racoritoare si tigarile) . Ungaria are 599 ,Polonia 590...
  • +4 (6 voturi)    
    fmi-ul si-a scos iar armura stralucitoare (Joi, 30 octombrie 2008, 13:01)

    buhuhu [anonim]

    Datorita FMI a avut loc criza Tigrilor asiatici din 1997, cand a fost bursa varza in Thailanda si in toata Asia de Sud-Est. Era prea mare cresterea economica in anii 90 in statele din Asia, trebuia sa intervina FMI-ul in interesul SUA ca sa le mai taie avantul. Normal, prin metode foarte diplomatice, o analiza economica care ducea statele pe buza prapastiei. Hmmm, parca suna cunoscut. Oricum criza din Asia a fost lovitura de gratie data FMI pt ca nimeni nu a mai avut incredere in bunele intentii si previziunile facut de marii specialisti din FMI si Banca Mondiala.
    Acelasi lucru s-a intamplat si in Africa si America Latina, cu statele care au acceptat planul economic salvator al FMI. Ar fi sinucidere curata sa ajungem din nou la mana lor, pt ca oamenii aia nu stiu decat atenueze o criza dar sa nu o rezolve de tot, pt ca daca ar rezolva o situatie de criza, simpla lor prezenta ca institutie ar fi inutila. Asa ca, e in interesul lor sa potenteze cauzele crizei, camuflat sub intentiile bune si planurile economice.
  • +6 (10 voturi)    
    ratinguri (Joi, 30 octombrie 2008, 13:32)

    dan [anonim]

    M-am uitat pe comentariile tuturor si pot spune ca macar 90% din ele chiar daca nu ar fii 100% corecte sunt pertinente si au un sambure de adevar.

    Eu unul as propune romanilor alceva:

    luam 2/3 economisti de renume facem un srl cu nume pompos STAS&Sarantocu si incepem si noi sa dam note economiilor mondiale si eu zic sa incepem cu Anglia, Austria, Italia, Franta, Olanda, SUA unde bancile dau faliment pe capete.

    ce daca nu sunt reale nici ale lor nu sunt dar macar ne distram
    • 0 (0 voturi)    
      tare idee (Joi, 30 octombrie 2008, 23:51)

      dragos234 [utilizator] i-a raspuns lui dan

      tare idee :)
  • +1 (3 voturi)    
    Propunere (Joi, 30 octombrie 2008, 14:09)

    wh [utilizator]

    Ne oferim sa ajutam Austria, Grecia si Marea Britanie cu cate 200 milioane Euro, de exemplu, pentru a-i ajuta sa iasa din criza prin care trec. Un asemenea anunt, chiar daca doar la nivel declarativ, le-ar inchide gura multora.
  • +2 (4 voturi)    
    Sa ne vedem de treaba... (Joi, 30 octombrie 2008, 14:30)

    Razvan [anonim]

    Ma bucur ca marea majoritate a comentariilor denota realism si pertinenta...tendinta este clara, se doreste slabirea economica a Romaniei si inrobirea ei financiara externa cat mai adanca...sper ca vom avea intelepciunea de a trece, ajutati si de decizii cat mai intelepte cu putinta ale conducatorilor nostri politici, peste aceste luni delicate.
  • +3 (3 voturi)    
    Made in Romania (Joi, 30 octombrie 2008, 19:53)

    petronas [anonim]

    Cumparati produse romanesti....In special cele alimentare ....
    Sunt sigur ca se produc in Romania produse mult mai bune decat cele importate de hypermarketuri de nu stiu unde....
    Am ajuns sa tinem mai mult la forma decit la fond...Suntem bolnavi de "Consumatorism"
    • 0 (0 voturi)    
      Made in Romania (Vineri, 31 octombrie 2008, 10:04)

      maf1256 [anonim] i-a raspuns lui petronas

      Cred ca nu de "consumatorism" suntem noi Romanii bolnavi ,ci de snobism: de ce sa cumparam o ciocolata Milka/Heidi etc facuta in Romania ,mai bine sa dam in poza cu o ciocolata Ritters, sau Toblerone etc.De ce sa cumparam un cozonac Romanesc ,cand mai bine luam un Ballocco ,si exemplele pot continua.Sunt de acord ca nu este nevoie sa iti iei Logan daca ai bani de Volvo, sau ulei de masline pentru ca nu le cultivam, dar macar sa incercam sa ajutam Romanii si nu pe straini, pentru ca pe noi nu ne-a ajutat nimeni niciodata.Sper, ca macar acum sa ne trezim si sa facem ceva pentru aceasta tara ,daca cei alesi nu o fac.
  • -1 (1 vot)    
    Romania (Vineri, 31 octombrie 2008, 3:13)

    Ada [anonim]

    Romania e pe val. Pe cele mai inalte culmi de civilizatie si prosperitate. Toti locuitorii planetei vor sa emigreze in Romania. Ce sa mai. Lapte, miere, corcuri si covrigi cu rating sus si stare, sculat adica.
    Baieti, trezirea, Romania nu produce mai nimic. In afara de investitii straine, capsunari si export de cherestea, ca mobila o importam, nimic. No infrastructura, aglomeratie, jeg, praf, Gigi, manele si cacanari. Dar e in mUE, adica marea UE.
    • 0 (0 voturi)    
      oare asa sa fie? (Vineri, 31 octombrie 2008, 8:18)

      Un om [anonim] i-a raspuns lui Ada

      Emigreaza prietene daca totul e asa negru si lasa-ne pe noi aici in rahat!
      Si odata cu tine ia si investitorii speculatori(care ataca leul), k n-avem nevoie de ei.
      Adevaratii investitori nu vor pleca niciodata: OMV, Raiffeisen, Orange, Vodafone, Arcelor-Mital, Renault si altii care fac profituri fabuloase aici...
      Se intorc in mormant cei care au murit pentru tara asta cand va aud, lasilor !!!
  • 0 (0 voturi)    
    petrol (Vineri, 31 octombrie 2008, 10:04)

    Bisnitarul [anonim]

    O pondere importanta din consum o are si petrolul. Pe asta de unde naiba sa-l luam ca si al nostru a fost dat aproape pe gratis la altii? Cand vedem si noi niste tradatori de tara pedepsiti?
  • 0 (0 voturi)    
    Dubios (Vineri, 31 octombrie 2008, 15:34)

    Ovidiu [anonim]

    Nu sunt eu pentru scenarita, dar prea se ingramadesc tot felul de semnale. Treaba cu FMI e cred la fel ca inainte: daca te imprumuti si ai acord e un semnal prost, inseamna ca nu esti credibil fara supervizare externa.

    In rest, nu stiu ce interese sunt ca zona asta din est sa pice sau sa nu fie ocolita de problemele majore ale sistemelor financiare din vest. Sa fie pentru ca ei s-au intins atatia ani pe credit si securitizari dincolo de orice acoperire si acum cand credibilitatea bancilor pica, ce mai ramane capital de investit ar putea fi atras de piete emergente, lasandu-i cu o gramada de someri scumpi in tarile lor dezvoltate? Incearca sa evita fuga capitalului din vest catre piete cu forta de lucru ieftina si care la o adica ar putea sa produca mai iefttin in conditii mai stabile decat in alte tari? Stim ca deja exista coruptie in randul atat al agentiilor de rating cat si al marilor periodice financiare. Faptul ca atacul asupra leului si cobitul lor cu FMIul coincid arata ca ceva nu e intamplator in povestea asta.

    Cel mai despept lucru pe care am putea sa-l facem e sa nu facem excese acasa acum ca sa le dam apa la moara (inclusiv cu stabilitatea politica, alegeri...). N-o sa ma gandesc acuma ca exista un brat atat de lung din Romania pana la Der Standard sa puna presiune pe guvern. Ar fi prea de tot.
  • 0 (0 voturi)    
    w (Vineri, 31 octombrie 2008, 17:43)

    ccp [anonim]

    am fos de curind 10 zile la londra si m-a surprins o chestie,seara dau aia gratuit tone de ziare nevindute.inseamna ca nu sint prea bagati in seama,dar la noi sint preaslaviti de media romaneasca: "prestigiosul ziar "the bla bla";"nemaipomenitul cotidian the x-scu".chestia asta mi se pare o totala lipsa de profesionalism din parte presei romanesti sau pur si simplu isi scriu articolele din spatele unei cesti de cafea neavind nimic comun cu realitatea(banuiesc ca e mai ieftin decit sa te documentezi la sursa).revenind la oile noaste eu cred ca astia o duc bine deoarece ne vind brand-urile lor de rahat la preturi astronomice,iar noi din prostia noastra nesfirsita sau coruptie ii ajutam din plin.de ce fmi-ul n-ar incerca?ASTEPT CA MEDIA SA_SI CONCENTREZE ACTIUNILE IN A CONTRACARA ACESTE ACTIUNI.nu mai fiti simpli spectatori,nu mai va plingeti de mila .dati-le peste bot.
  • 0 (0 voturi)    
    Tot mai bun era Ceausescu (Sâmbătă, 1 noiembrie 2008, 7:50)

    Impuscatorul de Capitalisti [anonim]

    Tot mai bun era Ceausescu, mai dadea o suta de lei la salariu, un kil de zahar pe luna si trecea si criza.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by