Euro - cotat la Bursa sibiana la 4,32 de lei pentru decembrie. Dolarul, la 3,42 de lei. Bancherii sunt mai optimisti

de Dan Popa     HotNews.ro
Vineri, 20 august 2010, 9:40 Economie | Finanţe & Bănci


 documente
(20 Aug 2010) Excel, 105KB
Euro a fost cotat la 4,38 lei pentru  martie 2011, la 4,25 lei pentru septembrie 2010 si la 4,3280 lei pentru decembrie, in vreme ce dolarul american este cotat pentru decembrie 2010 la 3,42 de lei , se arata intr-un raport al Bursei de Marfuri Sibiu (BMFMS). Potrivit aceluiasi document, aurul a fost cotat pentru scadenta 27 august la 1231 dolari/uncie adica la 130,50 lei/gram, in apropierea cotatiei stabilite de Banca Nationala, de 130,1051 lei/gram.

Bancherii  estimeaza ca leul va incheia anul la un curs intre 4,15 si 4,35 in fata monedei unice, iar in primavara s-ar mai putea deprecia, au declarat ei pentru HotNews.ro.

Reamintim ca cei mai pesimisti s-au declarat austriecii de la Raiffeisen Bank, care vad un curs de 4,40 in martie 2011,in vreme ce BCR estimeaza pentru 2011 un curs de 4,1 lei pentru un euro (la finele anului). ING, ale caror prognoze sunt de regula mai pesimiste, a evocat posibilitatea unui curs de 4,30 la finele acestui an si 4,35 in trimestrul al doilea al anului viitor. Pentru sfarsitul acestui an, BCR estimeaza un leu mai apreciat, nivelul prognozat fiind de 4,2 lei/euro. Italienii de la Unicredit cred intr-un curs de 4,35 lei/euro la finele acestui an, urmand ca in iunie leul sa se mai aprecieze usor pana la 4,30 unitati in fata euro, iar la sfarsitul lui 2011, un euro sa nu fie cotat mai jos de 4,20 lei.

Cine a estimat mai corect cursul, vom vedea peste 3-4 luni.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





839 vizualizari

  • -1 (1 vot)    
    curs (Vineri, 20 august 2010, 10:06)

    euroiu' [anonim]

    Iar mai vrea vreun papagal sa manipuleze un pic cursu' !
  • +1 (1 vot)    
    mai studiati futures (Vineri, 20 august 2010, 11:35)

    marius [anonim]

    Habar nu aveti ce e o cotatie futures. Nu este o estimere de pret, este un curs care se formeaza adaugand la spot diferentialul de dobanda intre cele 2 monede (respectiv RON si EUR) pana la scadenta. Daca vreti exact modul de calcul cititi pe sibex.ro.
    Deci comparatia unei cotatii futures cu o estimare a unor banci este cel putin stupida.
    Halal analisti mai aveti...
  • 0 (0 voturi)    
    Putin gandesc, dar toti tin sa aibe pareri (Vineri, 20 august 2010, 11:57)

    Catalin [anonim]

    cum mama dracului sa fie cotatia futures balaria aia pe care ai spus-o, mariusica? pe sibex se tranzactioneaza contracte standard la termen, pe care le cumperi sau le vinzi, la un anumit curs stabilit de piata. Da, diferenta de dobanda poate sa influenteze cotatia, dar este un singur element din multe alte elemente macro si microeconomice care pot influenta cursul. Daca de exemplu ar emigra toti ratatii cu idei ciudate, toti coruptii si hotii, toti superficialii si delasatorii si ar ramane in Romania doar oamenii inteligenti, care chiar vor sa munceasca, atunci cursul ron-eur se va cota brusc mult mai jos, pentru ca exista premiza ca in scurt timp economica sa-si revina, sa producem mai mult, sa fim competitivi si sa nu mai avem nevoie asa mare de valuta. Si nu prea iese calculul tau cu diferentialul de dobanda.
  • 0 (0 voturi)    
    pentru catalin (Vineri, 20 august 2010, 16:59)

    marius [anonim]

    Eu inteleg ca sunt multi care au trecut de la butic la bursa si nu inteleg ce vand si cumpara pe sibiu. Citeste la pagina 2 cum se calculeaza cursul teoretic pe contracte futures : http://www.bvb.ro/Juridic/files/Precizari%20privind%20Piata%20Derivatelor.Contracte%20Futures%20pe%20actiuni%20si%20%20cursuri%20de%20schimb%20valutar.pdf
    Ai dreptate intr-un singur punct, pretul se formeaza pe baza cererii si ofertei dar pornind de la un pret de teoretic calculat cum am spus. Evident exista diferente intre acest curs teoretic si cotatia din piata.
    Dar ca principiu pretul futures nu reprezinta o anticipare a nivelului cursului de la scadenta.
    Si ca sa te convingi ca diferentialul de dobanda este cheia analizeaza cum creste cotatia o data cu scadenta.
    EUR/RON la septembrie este 4.25, la decembrie 4.32, la martie 2011 4.36 iar la iunie 2011 4.38.
    Totusi nicio previziune nu are numai cresteri. Efectul este dat de diferentialul de dobanda.
    • 0 (0 voturi)    
      pentru marius (Vineri, 20 august 2010, 17:38)

      catalin [anonim] i-a raspuns lui marius

      esti cam orgolios, se observa acest lucru si cand ai criticat articolul...nu scriam comentariul, dar e bine sa stai in banca ta decat sa-i critici pe altii, e mai constructiv..... si legat de bursa: vorbesti numai din carti si cu teoria in fata, dar practica ne omoara. Pe piata fiecare investitor are motivele sale de a cumpara sau vinde si influenteaza cererea si oferta: eu intru pe piata fie sa speculez in functie de analizele si informatiile pe care le am, fie sa ma protejez de fluctuatii prea mari la rata de credit. Si ca mine sunt multi, cu diverse motive. Da, teoretic ai dreptate. Dar economia nu este o stiinta exacta. Mai mult, este reflexiva. Si ca un exemplu: teoretic, daca un om mananca 4 pui si altul niciunul, in medie amandoi au mancat 2 pui.
  • 0 (0 voturi)    
    tot pentru marius (Vineri, 20 august 2010, 17:45)

    catalin [anonim]

    era si un banc cu Bula (scuza cacofonia, dar nu mai stau sa gasesc altceva): teoretic avem 6000 de eur, practic avem 3 proaste!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by