"Nu dorim sa comentam in public in legatura cu procesul intentat Statului. Este dificil sa evaluam pierderile din OUG 50. O estimare ar fi de 10 milioane de euro daca ne gandim la toate eforturile interne, pe langa pierderile directe", a declarat presedintele Volksbank, Johann Lurf.

Dublarea costurilor cu provizioanele a facut ca Volksbank sa inregistreze o pierdere de 36 milioane de euro in 2010, au anuntat miercuri oficialii institutiei de credit.

"VB a fost finantata mult timp din strainatate dar acum intentionam sa ne finantam doar de pe piata locala. Vrem o politica conservatoare a riscului, nu suntem aici sa facem afaceri speculative", a mai punctat presedintele Lurf.

Cele mai importante declaratii ale vicepresedintelui VB, Lucian Cojocaru:

  • Vrem sa corectam greselile trecutului. VBRO a pastrat modelul grupului, dar a si deviat de la acest model. Suntem o banca exclusiv de retail, componenta corporate fiind extrem de redusa
  • Vom tinti segmentul median al pietei, insemnand si pe retail si pe corporate, adica zona de clasa medie a Romaniei plus zona de IMM. Nu avem intentii razboinice pe piata corporate 
  • Ajunsesem pe locul al treilea dupa active, dar a fost ca la razboi; avangarda era mult prea in fata in vreme ce munitia ramasese undeva in urma. Ceea ce trebuie noi acum sa facem este sa le aducem una langa cealalta
  • Cota de piata tinta vine dintr-o analiza care arata ca inafara unei cote de piata mare la credite-7%, cota pe alte produse este foarte mica. Vrem sa ajungem la o cota normala si corecta fata de dimensiunea businessului este de 3-4% pe care ne-o dorim intr-un interval de 3-5 ani
  • Vrem sa ajungem sa ne caute clientii, nu sa ii cautam noi, pentru ca suntem corecti si transparenti
  • Anul trecut pe retail nu am dat niciun credit, sau am dat in volum absolut nesemnificativ
  • Avem 75.000 de clienti cu credite si 155.000 in total
  • Vom inchide unitatile din incinta magazinelor Real pentru ca dorim sa ne ajustam reteaua la dimensiuni potrivite momentului
  • Doua milioane de euro vor fi investite in "trainingul"angajatilor
  • Vrem sa unificam conceptul fizic al sucursalelor
  • Vom incerca sa apropiem sucursalele fata de tinta de clienti. Avem sucursale si unde trebuie si unde nu trebuie
  • Modelul nostru de business nu implica locatii in functie de trafic. Vom regandi pozitionarea fizica a sucursalelor

• Veniturile din exploatare au crescut faţă de anul 2009 cu 3 milioane euro (+1.75% faţă de anul precedent), ca urmare a câştigurilor din operatiuni de trading, în timp ce câştigurile din comisioane au rămas la un nivel constant.

• Costul cu provizioanele s-a dublat faţă de anul precedent, reprezentând principalul motiv pentru pierderile înregistrate, de la 69,8 milioane EUR în 2009 la 153,4 milioane EUR în 2010.

• Venitul net din dobânzi a scăzut cu 5,88% până la 142 milioane EUR ca urmare a scăderii EURIBOR şi a Indexului CHF LIBOR.

• Am reuşit să păstrăm raportul costuri/venituri la un nivel extrem de redus (31%).

Continuarea investiţiilor în reţeaua de sucursale: optimizarea reţelei, construirea unei noi identităţi vizuale a sucursalelor VBRO.