Nouriel Roubini: Grecia e insolvabila. Niciun Deus ex machina nu va veni sa salveze FMI sau Ue in caz de faliment, nu mai aruncati banii pe fereastra

de Dan Popa     HotNews.ro
Marţi, 24 mai 2011, 19:22 Economie | Finanţe & Bănci


Nouriel Roubini
Foto: Agerpres
In ciuda planurilor de salvare din partea  Uniunii Europene si FMI, ratele dobanzilor pentru imprumuturile tarilor cele mai afectate de criza datoriilor (Portugalia, Irlanda si Grecia) au crescut in ultimele saptamani. Si ratele dobanzilor Spaniei sunt de asemenea in crestere. Grecia este, de fapt, insolvabila, scriu Nouriel Roubini si Stephen Mihm in cotidianul francez Les Echos.

Chiar si cu un ajutor de pana la 10% din PIB, insotit de un plan de austeritate drastic, datoria sa public este de 1,6 ori cat PIB-ul sau. Portugalia se indreapta incetul cu incetul spre faliment si ea.  In Irlanda si Spania, pierderile uriase in sectorul bancar se adauga unei datorii publice este in crestere.

Politica oficiala - Plan A-sa presupunem ca PIIGS (Portugalia, Irlanda, Italia, Grecia si Spania) au nu o problema de solvabilitate, ci una de lichiditate si ca imprumuturile acordate le-ar deschide noi piete. Aceasta strategie este sortita esecului. Deoarece cele mai multe dintre masurile la care statele au recurs  in trecut nu sunt aplicabile

Aflate in imposibilitatea  de a recurge la tiparnita de bani, deoarece sunt prizonierii de camasei  de forta a reglementarii din zona euro, ele nu se pot baza pe o  crestere rapida a PIB-ului pentru a salva. Pentru a reveni la crestere economica, aceste tari trebuie sa recastige competitivitatea prin devalorizarea monedei lor, in scopul de a transforma deficitul comercial intr-un surplus. Iar in privinta solutiei de reducere a  costurilor fortei de munca prin mentinerea cresterilor salariale sub cresterea  productivitatii, a fost nevoie de mai mult de zece ani in Germania ...

Ultima cale- cea privind  deflatia a salariilor si a preturilor, pentru a reduce costurile, ar arunca tara in recesiune.

Reducerea cheltuielilor publice si private pentru a spori economiile private si puna in aplicare masuri de austeritate fiscala nu estenici ea  adecvata

Prin urmare, ar trebui sa treceti la planul B: o restructurare si o reducere ordonata a datoriei publice si private. Acest lucru poate fi realizat in diferite moduri, de exemplu, de reesalonare  a graficului de rambursare si reducerea ratelor dobanzilor. Aceasta solutie ar limita riscul de contagiune si de pierdere a institutiilor financiare.

Europa nu isi poate permite sa arunce banii pe fereastra  rugandu-se sa revina cresterea economica. . Niciun Deus ex  machina nu va veni in ajutorul FMI sau a Uniunii Europene.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





18396 vizualizari

  • -15 (23 voturi)    
    mda.. (Marţi, 24 mai 2011, 18:40)

    ChavaLito [anonim]

    Zau ma? singura solutie masuri de austeritate? atunci cum se face ca tari ca ungaria suedia elvetia norvegia danemarca au refuzat sa aplice masuri de austeritate si au stimulat economia prin reduceri de taxe si impozite au revenit pe cresteri economica record inca chiar mai mari decat inainte de criza? este un agent platit
    • +19 (23 voturi)    
      pai tocmai asta a spus (Marţi, 24 mai 2011, 19:03)

      el [anonim] i-a raspuns lui ChavaLito

      ca niciuna din cele mentionate d etine nu au eur ca si moneda, deci nu depind de emu
      • -1 (1 vot)    
        :) (Miercuri, 25 mai 2011, 9:55)

        cristi [anonim] i-a raspuns lui el

        Si nici nu au o populatie ca a noastra.
    • +3 (7 voturi)    
      esti bugetar nu? (Miercuri, 25 mai 2011, 8:58)

      alina [anonim] i-a raspuns lui ChavaLito

      ca doar doar bugetarii sar muscati de cur cand aud de 'masuri de austeritate'...
      cum adica sa nu mai aiba el serviciu asigurat pe viata, salariu mare si munca frectie....
      sa nu isi ia el logane ca sa stea in fiecare weekend la iarba verde sa se indoape cu carnuri
      :))))))))))
      ca acu na e si el capitalist in randu lumii :)))))))
    • +3 (5 voturi)    
      Noprvegia? (Miercuri, 25 mai 2011, 9:10)

      Andrei [anonim] i-a raspuns lui ChavaLito

      Prietene, Norvegia ce cauta pe lista asta? Are surplus bugetar de cand ma stiu eu, are un fond suveran de nu-stiu-cate sute de miliarde. Ce ai cu ea de o pui pe lista asta si compari mere cu pere? Ce masuri de austeritate sa ia Norvegia? poate doar asa, ca sa nu se simta restul statelor scandinave prost, altfle nu vad motive...
  • +18 (20 voturi)    
    Apocalipsa ... financiara ?? (Marţi, 24 mai 2011, 18:48)

    cornel19 [utilizator]

    Fara sa ma pricep, acest domn vorbeste articulat. Am inteles ca si in trecut, a fost o voce singulara, dar care a facut anticipari corecte. Din tot ce este public, resursele si spatiul de manevra al actualului sistem mondial al finantelor este aproape inchis. Se pare ca pericolele previzibile, nu vin din spatiu sau cataclisme, ci cele facute de oamenii.
    • -3 (5 voturi)    
      ? (Marţi, 24 mai 2011, 19:04)

      utug [anonim] i-a raspuns lui cornel19

      http://w3.newsmax.com/a/money_mischief/video2.cfm?s=al&promo_code=C023-1
    • +3 (7 voturi)    
      Eu as spune mai rau (Miercuri, 25 mai 2011, 4:13)

      moucha [anonim] i-a raspuns lui cornel19

      Planeta e falimentara sau in curs de faliment: resursele (asa cum le stim azi si asa cum le consumam azi) mai ajung pt 3 - 4 generatii. Punct. Si nu exista nici un fond galactic de la care sa facem imprumut si nici un fond intergalactic catre care sa vindem Luna ca sa mai capatam niste bani.
  • +15 (27 voturi)    
    Sper... (Marţi, 24 mai 2011, 18:52)

    mariage [utilizator]

    Sa citeasca acest articol si Ponta & Antonescu, sper sa si priceapa cea ce citesc,
    • -7 (17 voturi)    
      Compari mere cu pere (Marţi, 24 mai 2011, 21:07)

      un roman [utilizator] i-a raspuns lui mariage

      fara sa pricepi ce ai citit din articol, tipic romanesc.
      • +3 (5 voturi)    
        era un comentariu interesant mai sus... (Miercuri, 25 mai 2011, 9:10)

        me [anonim] i-a raspuns lui un roman

        raspuns la primu comentariu citez: "ca niciuna din cele mentionate d etine nu au eur ca si moneda, deci nu depind de emu "...
        noi ultima data cand am verificat nu aveam moneda euro...
        pe langa asta , germania a aplicat oarecare masuri de austeritate d-abia dupa ce au iesit din criza
        ... dar de... orice pentru a lauda pe baselu!!!
    • +5 (9 voturi)    
      sa nu-mi fie cu suparare (Marţi, 24 mai 2011, 21:49)

      taranistu [utilizator] i-a raspuns lui mariage

      dar nu ar fi mai folositor daca l-ar citi Boc&co.? ca asta e deja prim-ministru, ailalti pana ajung, pana citesc, pana inteleg, daca inteleg...
      Dar Boc e deja si nu pare nici c-a citit, nici c-a.nteles...
      • +7 (11 voturi)    
        voi (Miercuri, 25 mai 2011, 7:56)

        Eu [anonim] i-a raspuns lui taranistu

        Voi nu ati inteles nimic, nu Boc&Co. In tari precum Grecia cu presiunea sindicatelor, guverne socialiste, reducerile de cheltuieli nu au fost suficiente astfel incat imprumuturile contractate s-au evaporat in cheltuielile bugetare. Voi chiar nu intelegeti ca uniunea socialista ne-ar fi adus exact in acest grup??? Singura vina a portocaliilor este lipsa completa de imaginatie in stimularea economiei. Coruptia mult trambitata pe cele doua posturi este mult mai mica decat in guvernarea PSD.
        • 0 (0 voturi)    
          zicem lucrurilor pe nume? (Miercuri, 25 mai 2011, 11:33)

          Vendetta [anonim] i-a raspuns lui Eu

          1) coruptia e la fel... nu s-au schimbat decat oamenii de pe un post pe altul... in rest, cred ca nici nu am fi fost in criza daca s-ar fura cu 50% mai putin...
          2) Masurile Boc&Co... in esenta nu au fost rele, doar ca au fost incomplete, sau nu au fost gandite pe termen lung...
          Astfel: Reducerea salariilor la bugetari trebuia facuta in 2008 - 2009 nu in 2010, in felul asta nivelul de indatorare ar fo fost considerabil mai mic, poate chiar am fi scapat de recesiune... Dar 2008-2009 a fost perioada electorala iar PDL a tinut cu dintii ca Base sa re-iasa Presedinta... Apoi, taierea salariilor s-a facut in mod gresit deoarece mare parte din bugetari sunt (si erau si atunci) "muritori de foame" (ma refer aici la cadrele sanitare, profesorii (mai putin cei universitari), subofiterii de politie, armata, pompieri... care reprezinta "grosul bugetarilor")... La capatul opus sunt cei care lucreaza in administratie (din care 90% sunt angajati pe "pile"), profesorii universitari, gradele superioare din armata si politie si judecatorii, si, evident aceste categorii trebuiau "taxate", reforma sistemului bugetar cu ei trebuia sa inceapa.... Evident, guvernul Boc nu a facut asta, conducand la saracirea unui numar mare de oameni si contribuind, implicit la scaderea consumului si apoi la prelungirea crizei...
          A doua "mare masura", a fost cresterea TVA-ului pe care acum o regreta... cred ca nu are sens sa repet ce au zis si ei, in ultimele zile... In mod normal, cresterea TVA (care ar fi trebuit gandita ca o masura de scadere a importurilor) ar fi trebui insotita de scaderea cotei unice (ce ar fi dus la cresterea salariilor pe piata privata sau la cresterea numarului de salariati si implicit la creterea productiei)...
          A treia masura "investitiile strategice"... America a iesit din criza din anii '20 prin investitii masive in infrastructura, realizate in parteneriat public-privat... Noi, nu am facut mai nimic in privinta asta... Autostrazi 0, Cai ferate 0, Aeroporturi 0.. etc
          • 0 (0 voturi)    
            Vendetta, ai vorbit mult fara sa spui nimic! (Miercuri, 25 mai 2011, 19:32)

            Gutza [anonim] i-a raspuns lui Vendetta

            In 2009 PDL a sacrificat tot numai sa-l pastreze pe Basescu presedinte si bine a facut; acest lucru va fi mentionat in multe carti de istorie! Sunt convins ca multi ma vor injura si nu vor fi de acord cu mine, dar ii rog sa-si imagineze cum ar fi aratat azi Romania cu Geoana presedinte, Floricel prim ministru, Catalin Voicu la interne, Oprisan la transporturi, SOV pe la finante si Felix presedintele Senatului. Si ii mai rog ceva pe cei care ma vor injura: injuratii cat vreti pe Base si Boc, dar noaptea cand va culcati si va spuneti rugaciunea, multumiti-i lui Dumnezeu pentru faptul ca Base si Boc au avut grija de voi.
      • +7 (11 voturi)    
        Boc a citit sau nu a citit (Miercuri, 25 mai 2011, 10:01)

        ion [anonim] i-a raspuns lui taranistu

        Taica, nu stiu daca Boc a citit sau a inteles. Dar de bine de rau, rezultatele noastre nu prea se compara cu cele ale PIGS, asa rupti cum suntem in dos si cu Boc in frunte:
        - nicio datorie bancara nu a fost acoperita cu bani publici
        - datoria publica este 30% din PIB, infima fata de datoriile publice ale tarilor mai sus mentionate, care au spart plafonul de 100% din PIB
        - deficitul bugetar coboara (greu si cu dureri) spre 3-4% din PIB

        Poate ca Boc e un pitic prost si obedient, dar eu stiam ca pomul se cunoaste dupa fructe, iara nu dupa trunchi.

        Iar remarca cu domnii din opozitie nu e complet deplasata: opozitia asta promite, ca atunci cand o sa vina la putere o sa majoreze salariile bugetarilor, nu o sa dea afara bugetari, o sa majoreze pensii, o sa reduca TVA la alimente si alte cele. Poate ca doar promit si ei, ca sa castige alegerile. Dar daca chiar incep sa faca asta? Ca Tanasescu e departe, la FMI. Poate ajungem iar la mana "poetului" Vosganian la finante si atunci sa te tii distractie.

        Adica, nu ar strica oleaca de realism economic opozitiei, chiar si in declaratiile politice.
        • -1 (1 vot)    
          Cifre reale (Miercuri, 25 mai 2011, 17:12)

          danielush [anonim] i-a raspuns lui ion

          Asta ca sa inteleaga orice portocaliu
          cifre reale de la INS
          Deficite bugetare:

          2000 -3,5%
          2001 -3,3%
          2002 -2,7%
          2003 -2,3%
          2004 -1,1%
          2005 -0,8%
          2006 -1,7%
          2007 -2,4%
          Deficit cont current:

          2000 -5,7%
          2001 -5,6%
          2002 -3,6%
          2003 -5,8%
          2004 -6.9%
          2005 -9%.
          IN 2010 se lauda cu 30% din PIB
          Coruptia, cei de la putere in anii aceea erau mici copii
          Cu cea au gresit cei de la PSD?
    • -6 (6 voturi)    
      RALUCA TURCAN - PREMIER (Miercuri, 25 mai 2011, 7:28)

      MIHAI 2 [anonim] i-a raspuns lui mariage

      Si DOMANA VASS - ministru de finante.
      Sunt singurele voci lucide care se mai aud
      in spatiul romanesc.
      Eventual un Guvern de mare coalitie - ca sa le
      punem la Economie - in tandem pe Mincă si pe invatatoarea ”greva foamei”.
      • -1 (3 voturi)    
        Adica aia care zicea ca TVR HD e TVR Hunedoara?:) (Miercuri, 25 mai 2011, 11:42)

        Fat Frumos(cu palosu gros) [anonim] i-a raspuns lui MIHAI 2

        De unde ti-a venit idea?:)
        • +1 (1 vot)    
          De fapt: despre care se zicea (Miercuri, 25 mai 2011, 17:30)

          Costin [anonim] i-a raspuns lui Fat Frumos(cu palosu gros)

          Turcan n-a zis asta, i s-a pus in carca de catre tipii suparati pe proiectul ei de lege TVR:
  • +3 (9 voturi)    
    Perfect... (Marţi, 24 mai 2011, 20:09)

    Knightmare [anonim]

    ... adevarat ce zice el aici cu o singura observatie. Va continua UE sa bage bani atita timp si cit va fi nevoie, pt ca nimeni nu poate si nu le vor cere vreodata socoteala unor "bani electronici". La fel si in America, ii doare-n paispe, pt ca toata economia lumii actuale a fost creata si se bazeaza pe civilizatia vestica si numai ei au toate pirghiile posibile sa faca chestia asta. Cit despre paranoici, care chiar cred ca se va "prabusi" vreo economie vestica, cautati-va alt hobby, eventual pe tema Osama sau DSK...
    • +1 (3 voturi)    
      exact (Marţi, 24 mai 2011, 19:45)

      xy [anonim] i-a raspuns lui Knightmare

      si in plus: daca ne amintim ce spunea Roubini anul trecut pe vremea asta, ar fi trebuit ca Grecia sa fie acum oale si ulcele, iar zona euro sa fie de mult istorie.
    • +1 (5 voturi)    
      Nu este atat de simplu. (Marţi, 24 mai 2011, 20:03)

      AlinN [utilizator] i-a raspuns lui Knightmare

      "Banii electronici" au si ei un efect :inflatia. Economia vestica este deja prabusita, nu mai este nevoie sa se mai prabuseasca odata. Hartiile si banii electronici nu vor rezolva problema acolo unde merge ea prost : la nivel material.
      • +1 (7 voturi)    
        Prietene, ... (Marţi, 24 mai 2011, 23:57)

        Knightmare [anonim] i-a raspuns lui AlinN

        ... daca tu crezi ca economia vestica (SUA, Germania, Franta, Japonia, Canada, Italia, etc.) este prabusita, inseamna ca nu stii pe ce lume traiesti... Cit despre inflatie in tarile enumerate, nici vorba de asa ceva, si uite ca "tiparesc" bani la foc automat de ceva timp. Este tocmai ce iti spuneam mai inainte, legile economice stiute de toata lumea nu se aplica tuturor tarilor la fel. Stiu ca suna putin ciudat si nu e intotdeauna just, dar asa e din totdeauna, aia bogati cad mereu in picioare.
        • +2 (4 voturi)    
          prietene... ;) (Miercuri, 25 mai 2011, 9:26)

          mihai [anonim] i-a raspuns lui Knightmare

          economia vestica nu cuprinde SUA si Japonia... Ci tari ca Franta, Germania, Spania, Italia din zona euro si UK, Norvegia Suedia, non-euro. Singuriii care o duc relativ bine din zona euro sunt germanii.
          dar asa e, nici d-vs nu stiti unde traiti! (ca sa va citez)
          PS: ce ne-am face fara mircea badea!?
        • +1 (1 vot)    
          Prietene, (Miercuri, 25 mai 2011, 10:42)

          AlinN [utilizator] i-a raspuns lui Knightmare

          Tare mi-e teama ca nu stii ca ne aflam intr-o lume finita, cu resursele epuizate si cu populatie in crestere. Pot face orice masinatiuni in financiar vesticii impreuna cu chinezii; nu vor schimba aceasta realitate, si din cauza acesti realitati au inceput toti sa traiasca prost. Si prietene, care clar nu stii pe ce lume traiesti, mai am o veste proasta pentru tine: procesul de inrautatire a vietii va continua.
  • 0 (6 voturi)    
    Solutia=Renuntarea la EURO. (Marţi, 24 mai 2011, 20:20)

    Costin1968 [utilizator]

    Se va intampla cat de curand sau...alles bulles Sudul Europei...si ce harnici erau...
    • +1 (1 vot)    
      Sau poate (Miercuri, 25 mai 2011, 4:14)

      moucha [anonim] i-a raspuns lui Costin1968

      Trecerea la Euro2. La masini trecerea s-a facut lin, deci se poate :) Era o gluma, fireste.
  • +1 (5 voturi)    
    bate campii (Marţi, 24 mai 2011, 21:43)

    argoman [utilizator]

    Fara sa ma pricep,acest domn bate campii.
    1.Ce rost are cresterea PIB-ului prin inflatie,cand de fapt puterea de cumparare scade mult?
    2.Trasformarea deficitului comercial in surplus prin devalorizarea monedei este iluzorie pentru ca mai trebuie sa ai si ce sa vinzi la export nu doar masline si portocale.
    Solutia corecta este austeritate autentica,nu mimata,reducerea cheltuielilor statului,deci a risipei,trecerea fortei de munca din sectorul public in sectorul privat si da,reesalonarea datoriilor.
    Asa in 20-40 de ani se va termina cu criza.
    • +1 (1 vot)    
      Ai dreptate dar... (Miercuri, 25 mai 2011, 6:42)

      Marius [anonim] i-a raspuns lui argoman

      1. Trecerea fortei de munca in sectorul privat nu e o chestie de luni, nici de ani ci poate de 10-15 ani. Sectorul privat a generat chiar el someri in Grecia deci nici vorba sa absoarba alti someri.
      2. Austeritatea e ok. Am indoieli ca grecii chiar au luat masuri de austeritate drastice. Sa nu uitam ca Base a taiat salariile cu 25% in Romania , a impus impozite marite pe pensii, a redus ajutoarele sociale. Iar la greci n-am auzit decat de taierea a celui de-al 13 si 14-lea salariu. Iar de pensii nici nu s-au atins. Reduceri masive de personal in sectorul de stat ? Nici de astea n-am auzit.
      Deci ma indoiesc ca grecii vor lua masuri mai drastice din cateva motive :
      1. Ei stiu ca UE nu ii poate lasa sa se prabuseasca. Daca s-ar intampla asta, vor atrage dupa ei alte tari din jur iar moneda euro va fi aproape desfiintata.
      2. Sunt convinsi ca li se va restructura datoria (sau taia o parte din ea).
      3. In mod sigur nu vor plati mai nimic din datorie.
    • +1 (3 voturi)    
      incerc (Miercuri, 25 mai 2011, 7:19)

      mariage [utilizator] i-a raspuns lui argoman

      1) prin devalorizarea monedei nationale guvernele ar face acelasi lucru pe care l-a facut si Boc ( reducerea veniturilor cetatenilor) dar fara atatea injuraturi
      2) Prin devalorizarea monedei nationale s-ar ieftini produsele pe pietele externe si deci ar fi stimulate exporturile si scumpite importurile.
      PS Boc prin masurile de reducerilea salariilor sipensiilor a vrut sa faca acelasi lucru dar in acelasi timp sa protejeze de reducere a veniturilor pe cei din mediul privat, nu i-a reusit in totalitate pentru ca CC a respins reducerea pensiilor si a fost obligat la cresterea TVA , crestere care a influentat inflatia intr-o oarecare masura.
    • +1 (1 vot)    
      Nu stiu daca e chiar asa (Miercuri, 25 mai 2011, 10:11)

      ion [anonim] i-a raspuns lui argoman

      Situatia e atat de disperata incat inflatia galopanta pare singura solutie rapida si care sa fie acceptata de catre populatie

      Un exemplu simplu:
      - Domnule pensionar, bugetar, asistat sociale, etc, cum te simti cand stii ca o sa ti se reduca pensia, salariul, ajutorul social cu 50 sau 60% sau 90%%?
      - Pai ies in strada, fac gura, fac greve, arunc sticle incendiare, dobor guvernul. Sa vina altii si sa ne dea

      Mda, nu prea merge.

      Dar varianta:
      - Domnilor de mai sus, am o veste excelenta pentru voi: nu o sa va scada salariul, pensia, ajutorul nici macar cu un leu, drahma, lira
      - Ura, ura, traiasca guvernul, vino sa te pup pe frunte

      Iar pe din dos, inflatia si devalorizarea monezii te vor duce in 2 ani la 50-50% reducerea puterii de cumparare, FARA SA PIERZI UN LEU LA SALARIU.

      Inflatia si devalorizarea monedei sunt metode de a rezolva cumva situatiile explozive scapate de sub control, legate de datoriile uriase acumulate la nivel national, tinand cont de gradul de acceptare a situatiei de catre populatie.

      Noi am facut asta in 1997, intr-o situatie similara.

      Problema naspa la PIGS e CA NU POT SA FACA
      ASTA, fiind legate de euro. Nasol rau.

      Dar, pe fond, eu sunt de acord cu dumneavoastra. Cum zicea cineva despre inflatie: e metoda prin care cumpatati platesc datoriile celor nechibzuiti sau hoti de-a dreptul.
  • +1 (1 vot)    
    In concluzie.... (Marţi, 24 mai 2011, 22:11)

    Baba Novac [anonim]

    as vrea sa stiu:mai este cazul sa cumparam euro sau sa avem numai lei(daca tot se duce de rapa zona euro....)Normal ar fi ca toata lumea sa vrea sa se scape de euroi.Pe de alta parte exista un flux masiv de euro care pleaca din Romania spre Grecia(ce ziceti?am dreptate)si de aceea leul a mai slabit fata de euro!?Astep pareri competente de la cititorii acestui site!
  • +1 (1 vot)    
    Dar (Marţi, 24 mai 2011, 22:36)

    Eu [anonim]

    grecii mai au inca ce vinde!
    mult!!!!
    Probabil se vor descurca!
    • +1 (3 voturi)    
      Lenea e bratara de aur! (Miercuri, 25 mai 2011, 8:16)

      Costin1968 [utilizator] i-a raspuns lui Eu

      Au ce vinde, dar cine cumpara...
      • 0 (0 voturi)    
        Da, rusii.... (Miercuri, 25 mai 2011, 19:46)

        Gutza [anonim] i-a raspuns lui Costin1968

        Nu ati invatat la istorie despre migratia popoarelor?
  • +4 (6 voturi)    
    cinism (Marţi, 24 mai 2011, 22:55)

    euroi [anonim]

    scoaterea Greciei sau si a altor tari din zona euro pentru ca apoi sa-si rezolve problemele prin devalorizarea propriei monede, este o masura cinica si tipic oligarhica.
    devalorizarea monedei inseamna scaderea puterii de cumparare si automat saracirea populatiei. dar cine vor fi afectati? cei care traiesc din salarii. stiti ca Grecia "beneficiaza" de cei mai multi miliardari pe cap de locuitor? poate si-au facut-o si cu mina lor...
    idea de UE si moneda unica pornea de la cea de solidaritate europeana... in special in fata a astfel de situatii.
    abandonarea Greciei, ar insemna inceputul sfirsitului UE spre bucuria unora. va las sa va ginditi cine beneficiaza.
    e foarte trist!
    • +5 (5 voturi)    
      dc e sa fie solidaritate sa fie de ambe parti (Miercuri, 25 mai 2011, 7:22)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui euroi

      Greci vor ca europa sa fie solidari cu ei dar ei sunt solidari cu europa?

      Vor solidaritate dar ei sunt onesti si cinstiti?
      Din cate stiu dc respectau toate prevederile zonei euro nu ajungeau in situatia asta.

      Ar fi frumos ca grecii sa fie solidari cu europa si cand vine vorba de munca.
  • +1 (5 voturi)    
    daca ajungem noi romanii in sfarsit sa cumparam (Marţi, 24 mai 2011, 23:29)

    warchild [anonim]

    grecia bucata cu bucata asa cum au facut ei cu romania l-as lasa si pe vantu liber in afara puscariei. morti copti imi doresc sa ii vad pe nesimtitii astia de greci!
  • +3 (3 voturi)    
    Parerea mea (Miercuri, 25 mai 2011, 7:19)

    roberto [anonim]

    Atat cat ma duce pe mine capul, ultimii 3 ani ne-au aratat ca o economie bazata preponderent pe servicii nu are nici o sansa. Ba mai mult, atunci cand serviciile financiare iti umfla indicatorii nationali an de an, problema e mult mai mare.

    Bunastarea este o arma cu doua taisuri. Pe de-o parte, cetatenii SUA si ai Europei s-au bucurat de o abundenta de produse (materiale si servicii), la preturi din ce in ce mai mici, pe de alta parte, au transferat tacit sarcina realizarii acestora (produse materiale si mai putin servicii) in China, India, Malaezia, Thailanda.

    Pe de-o parte ne bucuram ca un terminal GSM se poate gasi la liber si cu 10 euro nou, pe de alta parte am inceput sa strambam din nas cand scrie Made in Malaysia.

    Protectionismul pentru tot ce vine din extremul orient vor putea sa ajute statele vestice care au o componenta industrializata. Cei care depinde exclusiv de turism, vor trebui sa isi ajusteze cheltuielile la nivelul veniturilor si sa astepte pomenile vecinilor.

    Grecia ar trebui lasata in afara zonei Euro fiindca au toate calitatile looserilor: sunt puturosi, au cu gura mare si foarte contaminati de balcanism. Si asta ar fi un exemplu pentru orice alta tara in care sindicatele negociaza 4 zile de lucru pe saptamana iar fondurile nationale de pensii investesc in "afaceri" vandute la pachet de GS.
  • 0 (0 voturi)    
    Notre langue (Miercuri, 25 mai 2011, 7:44)

    Catalin din Dorohoi [anonim]

    Probabil ca domnul Roubini a tradus si in limba romana acest articul din L"echos ceea ce ar fi remarcabil, pentru ca un tehnoredactor roman nu ar putea apela doar la servicul de traducere Google ( singura explicatie a dezacordurilor flagrante din articol).
  • -1 (3 voturi)    
    limba romana deficitara pe site-ul Hotnews (Miercuri, 25 mai 2011, 8:29)

    Cineva cu halva [anonim]

    Articolul e plin de greseli de limba romana chiar lasand la o partea lipsa diacriticelor care descalifica intreg site-ul. Daca nu puteti produce continut original, macar scrieti corect in limba romana sau angajati un revizor sa mai perieze din dezacorduri, spatii multiple si punctuatie aiurea.
    La mai mult profesionalism!
  • +3 (3 voturi)    
    sa ii lase sa moara! (Miercuri, 25 mai 2011, 9:12)

    me [anonim]

    pana la urma daca nu bagau miliarde in banci, si multinationale probabil nu mai ajungeau tarile atat de rau!!!
    dar, de , trebuie sa salvam fimele la care suntem patroni... prostii sa munceasca pentur ele , nu ne pasa!

    si in caz ca ma injurati: au fost si economisti care au spus ca nu era criza atat de puternica daca lasau firmele si bancile falimentare sa falimenteze!
  • 0 (2 voturi)    
    bah (Miercuri, 25 mai 2011, 9:17)

    gigi [anonim]

    ne-am saturat de tine de cand canti prohodu fara popa uniunii europene si monedei euro. Mai lasa-ne ca ne plictisesti, grecia n-a intrat si nu va intra niciodata in faliment, ca niciun stat UE de altfel, decat cand se va dezintegra sistemul financiar actual.

    Sa nu uite lumea care cat de cat a mai stat conectata la lumea financiara cate sute de 'previziuni' total aiurea a facut aceasta cassandra e economiei actuale..
  • +3 (3 voturi)    
    prostie (Miercuri, 25 mai 2011, 9:55)

    nostradamus [anonim]

    cine este acest roubini nu este cel care si-a cumparat apartament in 2008 la u pret exorbitant si dorea in 2010 sa-l vanda?????????????
    nu a fost in stare sa si gestioneze propriile investitii si acum isi da cu parerea de altii
  • 0 (0 voturi)    
    norocul Greciei (Miercuri, 25 mai 2011, 10:46)

    Trabucodonosor [utilizator]

    Norocul Greciei e ca nu traieste din pescuit...
  • +2 (2 voturi)    
    MUNCA (Miercuri, 25 mai 2011, 15:59)

    piciulea [anonim]

    dRAGILOR...da' noi de ce nu muncim?...de ce nu facem ce dorim noi...hai sa ne lucram pamantul si sa crestem 2-3 animale...pentru consum propriu...de ce ne cheltuim banii pe mertane, betoane, aifonuri. A fi rezonabil si echilibrat inseamna a cheltui banii pe ceva de care ai nevoie si cu care-ti faci treaba. De ce ni se strica mancarea in frigider cand altii n-au ce manca?...Am vazut oameni fericiti tocmai pentru ca a venit criza...si au trebuit sa se retraga la tara...au ochii limpezi si zambetul pe buze...au oua, lapte, miere...carne si un Opel caravan. N-au gresie prin curte si nici spoturi in tavane, sunt doar fericiti. Va rog, ganditi-va...daca de maine nu mai functioneaza cardul, nici sa platesti la POS nici sa scoti cash (suficient sa nu mearga o saptamana)...ce faceti????
  • +2 (2 voturi)    
    bocaneala (Miercuri, 25 mai 2011, 17:45)

    X [anonim]

    Cum necum Boc cu ai lui au dat o oarecare stabilitate tarii.
    Vedeti ce au patit Grecia, Portugalia si altele despre care nu se mai vorbeste in jurnalistica noastra.
    Ba bine au facut cei de la putere ca nu au scazut pensiile; unde ajungeam acum cu batranii tarii: sarmanii stateau la coada la cimitire.
    • 0 (0 voturi)    
      s-o lasam..... (Miercuri, 25 mai 2011, 22:04)

      argoman [utilizator] i-a raspuns lui X

      Am 4 copii si nu mai am mult pana la pensie,dar oricand sunt gata sa sacrific tot ce am pentru copiii mei,pentru ca ei sunt viitorul familiei mele.La fel ar trebui sa procedam si in cazul patriei,a tarii noastre.Nu cred ca preocuparea excesiva si situarea pe primul plan a problemelor pensionarilor este benefica pentru viitorul tarii.In mod firesc,natural,batrinii ar trebui sa fie mai putin pretentiosi si revendicativi si sa nu devina o povara sau frana in calea progresului.In plus ar putea sa mai si munceasca ceva si sa nu-si mai consume energia in lupte de strada pe la cozi sau mitinguri.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by