Exclusiv Contractele de munca din banci. Caz concret, o banca din top 3

de DP     HotNews.ro
Vineri, 19 august 2011, 16:02 Economie | Finanţe & Bănci


 documente
(19 Aug 2011) DOC, 196KB
Un membru al unui sindicat bancar mi-a trimis o copie dupa un contract de munca. Am incercat sa scot datele de identificare dupa ce m-am convins ca e un document real, drept pentru care il postez aici. Nu am atasat anexele, dar la o adica pot fi si ele puse. Rog a lua nota ca nu judec sumele sau conditiile contractuale, ci doar am atasat documentul. Banca respectiva are o strategie desteapta pe linia anihilarii reclamatiilor, recomandand angajatilor prin notele interne sa nu ofere informatii care ar putea ajunge la presa, scrie Dan Popa pe blogul Hymerion.ro

Descarca din atasament daca doresti contractul de munca valabil pentru bancadespre care discutam si vezi cum sunt protejati angajatii institutiei.
Orice reclamatie netratata poate ajunge la Mass Media, cu implicatii negative asupra Bancii, se arata intr-un document strict intern al bancii

Potrivit recomandarilor interne, angajatii bancilor trebuir sa isi adapteze limbajul si sa evite: Limbajul iritant ( “Este ridicol ceea ce spuneţi!”), Critica (“Ar fi trebuit să contactaţi departamentul…”), Injuriile (“…..!!…..!!”) Aroganţa ( “Nu
situatii speciale
Foto: Hotnews

vi se adresează acest produs:  este pentru persoane inteligente!), ”Negaţia ( “Nu  este posibil!”), Indiferenţa (“Trebuie să reclamaţi în altă parte…Nu este problema mea!”).

Cuvintele inadecvate pot răni şi produce furie foarte uşor, mai arata documentul ajuns in posesia HotNews.ro

Exista, in opinia bancherilor, plăcerea de a fi dificil. "Anumiţi clienţi sunt reclamanţi înnăscuţi. Le place să-şi complice viaţa cât mai mult posibil nu numai pe a lor dar şi pe a altora. Au în permanenţă o nervozitate acută, care se manifestă în diverse modalităţi inclusiv prin căutarea de vinovaţi. Încercarea de a calma şi mulţumi astfel de persoane poate fi frustrantă şi  inutilă. Secretul este de a nu le permite să te atace sau să iei atitudinea lor personal.
6. Reclamaţia -o activitate în sine. Studiile arată că aproximativ 2% din populaţie este formată din persoane care reprezintă reclamanţi profesionişti. Sunt persoane foarte bine informate din media, îşi cunosc drepturile şi au abilităţile de comunicare ale unui bun avocat. Pentru astfel de clienţi manipulatori, cel mai potrivit este să fie trataţi de personalul experimentat, deoarece chiar un cuvânt greşit poate provoca o acţiune în judecată.7.Dorinţa de a fi de folos sau de a face un serviciu. Unii clienţi consideră că îţi fac un

Ghid raspunsuri sit dif
Foto: Hotnews

serviciu dacă fac reclamaţie . Aceştia au idei măreţe despre cum să-ţi îmbunătăţeşti activitatea, produsele sau serviciile.
8.Reclamaţie din plictiseală. Persoanele care au o viaţă monotonăsau care comunică dificil cu alte persoane, sunt adesea plictisiţi şi mohorâţi, căutând diverse modalităţi de a ieşi în evidenţă. În loc să-şi consume energia printr-un sport sau hobby, preferă să enerveze alte persoane. Alte persoane fac reclamaţie doar pentru a li se acorda atenţia dorită: “Mi s-a promis ce este mai bun, merit ce este mai bun şi voi face tot posibilul să-mi oferiţi ce este mai bun, chiar dacă nu sunt pregătit să-l plătesc, pentru că dintodeauna am avut ce este mai bun”.


Banca despre care vorbim este una din top 3, care in ultima vreme se confrunta si pe plan international cu anumite probleme.

Citeste si un alt material exclusiv despre o inspectie a BNR intr-o banca de top.

Comenteaza pe blogul Hymerion.ro








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





17511 vizualizari

  • +5 (5 voturi)    
    date de identificare??? (Vineri, 19 august 2011, 16:13)

    Identificare [anonim]

    ART. 84
    (1) In conformitate cu prevederile Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr.99/2006 privind institutiile de credit si adecvarea capitalului, asa cum a fost aprobata prin Legea nr.227/2007, ale Actului Constitutiv al BANCII - Groupe Societe Generale S.A. si ale Regulamentului Intern, salariatii Bancii sunt obligati sa pastreze secretul profesional, precum si confidentialitatea tuturor informatiilor la care au acces in virtutea functiilor pe care le ocupa.
    (2) Nerespectarea prevederilor alin.(1) dau dreptul Bancii sa aplice sanctiuni disciplinare. Stabilirea gravitatii abaterii si aplicarea sanctiunii disciplinare este un atribut exclusiv al Bancii, cu respectarea prevederilor legii.
  • +10 (10 voturi)    
    cine este banca? (Vineri, 19 august 2011, 16:34)

    adrian [anonim]

    raspuns: BRD

    cum am aflat?

    datorita hyperlinkului de la pag 31 unde este o adresa de email;
  • +2 (8 voturi)    
    ??? (Vineri, 19 august 2011, 16:45)

    baba oarba [anonim]

    Voi ati inteles ceva din articolul asta? Eu lucrez in domeniu, am incercat sa inteleg ceva din articol, am decarcat documentul, am zis ca poate trebuie sa-l citesc...Nu am inteles nimic.
    • 0 (2 voturi)    
      Mda (Sâmbătă, 20 august 2011, 9:02)

      DD [anonim] i-a raspuns lui baba oarba

      Pai daca nu ai inteles tu ca lucrezi in domeniu, ce sa mai zic eu?
      Ok, un contract colectiv de munca, o banca din top, si o politica a reclamatiilor. Nah, acum daca chiar e banca aia din top 3 franceza si cu ceva bani bagati prin Grecia, cu siguranta au nevoie de o politica buna a reclamatiilor avand in vedere ce servicii au.
      • 0 (0 voturi)    
        ca si in alte dati, dl DP nu intelege nimic... (Luni, 22 august 2011, 3:49)

        ada [anonim] i-a raspuns lui DD

        ... din ce publica. oricum nu intelege domeniul, si nici altele (juridic, comercial), dar pune mana - nedeontologic oricum! - pe cate un document si in cautare de senzational scrie cate ceva in limita intelegerii sale.
        in primul rand contractul colectiv de munca nu are a face cu o brosura de invatare a vanzatorilor de cum sa se comporte cu clientii (daca vroia DP sa fei tare mai bine cauta niste brosuri din asigurari! sunt mai tari.). contractul colectiv are efect juridic asupra raporturilor de munca intre parti, pe cand brosura este pur si simplu un indrumar. dar cum sa inteleaga dl DP acest lucru??? si mai creaza si zazanie in loc sa informeze si sa destepte lumea, daca el este adormit????
  • +3 (3 voturi)    
    Usor (Vineri, 19 august 2011, 16:48)

    Berzelius [utilizator]

    Simplu!

    E vorba de B._._. E banca aia care are sigla unei mari banci franceze, de curand implicata intr-un scandal cu un trader care a invartit sume colosale.

    Documentul spune tot.
  • +2 (2 voturi)    
    sindicatul IMPACT - BRD (Vineri, 19 august 2011, 16:49)

    Gigel [anonim]

    Inca un detaliu: pe prima pagina este mentionat sindicatul IMPACT
    ... adica BRD!!!
  • +5 (9 voturi)    
    NESIMTIRE! (Vineri, 19 august 2011, 17:59)

    M [anonim]

    INCREDIBIL! Valoarea documentului - pentru aia care lucreaza in banci, eventual chiar la banca cu pricina, si care comenteaza la acest articol facand pe niznaiu - rezida in aceea ca un consumator de buna credinta este bagat in aceeasi oala cu cei de la Balaceanca pentru simplul fapt ca solicita respectarea unui contract. Pentru voi un client care cere sa ii functioneze cardul intr-o situatie obisnuita este unul plecat cu pluta, numai bun de tratatat cu distonocalm. RUSINE!
    • +3 (7 voturi)    
      N am rabdare sa citesc tot, dar (Vineri, 19 august 2011, 23:15)

      eu [anonim] i-a raspuns lui M

      Devine evident ca atunci cand oamenii dintr o companie( fie ea banca , societate de asigurari, clinica medicala etc) au prin natura jobului lor interactiune directa cu clientii, trebuie sa fie instruiti astfel incat sa stie cum sa reactioneze in fata unui client agresiv, chitibusar, nemultumit etc.In multe situatii ne trezim tipand la un reprezentant al unei firme nemultumiti fiind de servicii care nu au legatura directa cu persoana careia ii reprosam. la orice firma serioasa, noi clientii ne asteptam sa ni se raspunda cu calm si profesionalism indiferent de cate injuraturi tragem... Aceasta reactie din partea angajatilor nu e dobandita nativ..Sunt necesare cursuri care contin astfel de texte.
      Nu mi se pare ceva anormal ca iti spune cum sa reactionezi in astfel de situatii.
      Daca o data nu poti plati cu cardul .. nu neaparat problema tine de banca respectiva. Este in special in interesul bancii sa o rezolve cat mai repede... E neplacut, dar se intampla oricarei banci din lume.

      Ne am si obisnuit sa aruncam cu noroi in banci chiar daca se intampla sa fim nemultumiti intr o situatie din 100.
      • 0 (0 voturi)    
        Aruncatul cu noroi este indreptatit. (Sâmbătă, 20 august 2011, 10:01)

        etre [anonim] i-a raspuns lui eu

        Am o experienta extinsa cu cu asemenea specimene ce lucreaza la banci si nu numai. Soiul asta educat sa fie nesimtit exista de exemplu si la firmele de telefonie mobila si internet. Cei de la telefonie mobila bat recorduri de.

        Se minte, prin omisiune sau pur si simplu minciuna. Se dau informatii false. NU SE POATE , orice ar zice clientul nu se poate.

        Exemplu, Piraeus Bank, o persoana cu un imprumut in valoare destul de mare in franci elvetieni. Creste francul, corelat cu criza imprumutul devine insuportabil si banca refuza sa discute orice reesalonare. Sablonul tipic, nu se poate, propun altceva, etc. Dupa ce persoana respectiva insista, si la indemnul meu, reuseste pana la urma sa obtina o reesalonare si reducere a ratei cu 50% pentru un an de zile.
      • +3 (5 voturi)    
        Fii serios! (Sâmbătă, 20 august 2011, 12:29)

        mihaela [anonim] i-a raspuns lui eu

        Ai trecut de curand pe la vreo banca cu vreo problema? Habar n-au de nimic, este fenomenal. Nu sunt instruiti nici macar in legatura cu serviciile pe care le ofera propria-i banca! Eu am patit-o cu BCR. Atatia incompetenti cat in filialele bancii asteia ... or fi si in ale alteia. Ce reclamagii, nene... daca ai dreptate si te duci sa le zici, se uita la tine cu niste ochisori... Angajati cu pile (ca la stat).
        • -1 (1 vot)    
          Vai doamna Mihaela (Duminică, 21 august 2011, 9:33)

          Jean [anonim] i-a raspuns lui mihaela

          Inteleg ca ati facut un studiu cuprinzator si ati centralizat datele despre toate bancile din Romania. In acest fel aveti acum atata siguranta pentru a generaliza si a concluziona ca in toate bancile este ca la dvs la firma. Totusi n-am auzit despre un asemenea studiu care prin natura lui ar fi foarte costisitor in timp si bani. Cumva sunt numai niste impresii? Va rog nu ma lasati sa fierb de nerabdare in asteptarea raspunsului.
          • 0 (0 voturi)    
            ....nu mai plange Jeane, Jeana nu e moarta (Luni, 22 august 2011, 1:41)

            vlahul [utilizator] i-a raspuns lui Jean

            ...vasazica, tu vrei studiul...
            Eu iti spun ca Mihaela a fost fina- iar lucrurile sunt mult mai grave. La sucursala unde am eu cont (banca austriaca) din 4 pers, niciuna nu stia regula de 3 simple- pt ca 3 din ele au lucrat.....la casa de schimb valutar :-).
            Sunt sigur ca tu n-ai prob de acest gen- ori colegii tai. Prob este ca in front office este dezastru, iar in back (gurile rele spun ca) este curvarasie rara, dar capabili.
            Si-ti dau un motiv pt care unii din front sunt slabi (nu toti)...salarizarea (medie) de 1100-1600ron .
      • +1 (1 vot)    
        ha ha ha (Duminică, 21 august 2011, 21:24)

        camelia [anonim] i-a raspuns lui eu

        Se vede ca lucrezi in banca... Da, ne-am obisnuit sa aruncam cu noroi in banci pentru ca sunt niste camatari cu acte in regula. Nu au o politica transparenta, te jupoaie pana la ultimul leu si asta pentru ca citez din spusele unui angajat bancar clientul nu are cultura economica si juridica... Iar daca te duci sa cri o informatie si daca ceri un DAE se fac ca ploua, ca... unele costuri nu intra de fapt in DAE... Treaba tipic romaneasca cu autoritati ale statului care dorm... As vrea sa vad cateva falimentare, ca pica, asa cum se spune... pe mana lor...
      • 0 (0 voturi)    
        ..nu ai rabdare sa citesti.....dar.... :-)) (Luni, 22 august 2011, 1:24)

        vlahul [utilizator] i-a raspuns lui eu

        ..dar faci comentariu! cum vine asta?......tu, "eu", esti chiar hazliu!

        Se vede ca n-ai experienta in relatii cu clientii. In sensul sa fi vandut ceva in viata ta! - ori ai max. la nivelul celor care au compus contractul BRD.

        pe oamenii care gandesc asa, ii paste FALIMENTUL! simplu pt ca nu asculta piata- si asta nu pt ca spun eu...ci pt ca este plin cimitirul de firme/banci care se credeau "top of the top"!

        Punctul 7. este incredibil :-): "Unii clienţi consideră că îţi fac un serviciu dacă fac reclamaţie . Aceştia au idei măreţe.."
    • +3 (3 voturi)    
      contract (Sâmbătă, 20 august 2011, 14:59)

      runa [anonim] i-a raspuns lui M

      la aceasta banca am facut eu reclamatie la Bucuresti pentru modul in care am fost tratata la ghiseu in orasul meu (am depozit la ei). In aceeasi zi am fost sunata de CASIERA respectiva care pe tot parcursul "dialogului" m-a apostrofat practic ca i-am facut reclamatie. Aceasta este maniera in care ei rezolva reclamatiile. Daca eu as fi facut la fel unde lucrez si as fi lasat staff-ul sa rezolve reclamatiile impotriva lor as fi data afara urgent.Romanii inca sunt prea pasivi si nu reclama destul proastele servicii si ilegalitatile. de asta s-a ajuns la lipsa totala a respectului fata de client.
  • 0 (6 voturi)    
    De ce in Contractul de Munca? (Vineri, 19 august 2011, 20:54)

    adi [anonim]

    Nu am citit documentul ci doar articolul si din punctul meu de vedere, cele expuse sunt corecte. Ar fi doar doua mici probleme.
    Nu cred ca cineva fara pregatire de specialitate si fara a urma un curs cat de cat de specializare, doar citind acele recomandari, sa fie in stare sa actioneze corespunzator atunci cand trebuie. Probabil pentru a nu gresi unii incearca sa se comporte cat mai distant, secretos si inflexibil inducand in client acea stare de care se fereste asa de mult.
    Nu cred ca astfel de recomandari isi au locul intr-un contract colectiv/individual de munca. Daca sunt cerinte atunci toti lucratorii cu publicul ar fi trebuit sa fie in stare sa se comporte adecvat, functie de comportamentul si atitudinea clientului, ceea ce din experienta personala e departe de a fi asa.
  • +4 (6 voturi)    
    tare .. (Vineri, 19 august 2011, 22:10)

    bogdan [anonim]

    ART. 39
    (1) In fiecare saptamana, salariatul are dreptul, de regula, la 2 zile consecutive de repaus saptamanal.
    (2) Zilele de repaus saptamanal sunt de regula sambata si duminica.


    :)
    • +2 (2 voturi)    
      contractul (Sâmbătă, 20 august 2011, 13:41)

      diu1so [utilizator] i-a raspuns lui bogdan

      contractul asta daca e standard e foarte bun,
      nu pupi prea des atatea prime si bonusuri cate sunt acolo in mediul privat.
      • 0 (0 voturi)    
        banca este privata, nu e de stat!!! (Luni, 22 august 2011, 3:39)

        ada [anonim] i-a raspuns lui diu1so

        doar CEC mai e de stat la noi in tara!
        hmmm, cunoscand domeniul, sincer nu compenseaza nici pe departe ore peste program zi de zi (sa zicem min 1-2h/zi), tot anul. si nu exista plecat mai devreme cu 2h nici macar in ajunul Pastelui sau Craciunului si nici invoiri pentru probleme urgente (iti iei zi de concediu daca ai vre-una, dar de preferat sa nu ai sau sa ti le "programezi" in timpul liber).
    • +2 (2 voturi)    
      contract colectiv cretin (Sâmbătă, 20 august 2011, 15:05)

      serban [anonim] i-a raspuns lui bogdan

      80% din contract sunt reproduceri fidele din diverse legi care, culmea, contin norme imperative, nu supletive. Halal juristi, si aia ai bancii, dar si aia ai sindicatului. Poate se plictiseau si au facut contractul asta, cu cat mai stufos, cu atat mai bine. Mananca si ei o paine! Am avut suficiente contacte si cu BRD si cu BCR. Doar cativa stiu ce fac acolo, restul sunt un fel de operatori calculator. Nu stiu legi, nu stiu regulamente, merg empiric. Vine cineva cu ceva mai deosebit si dau din colt in colt, se intreba colegii/colegele daca au mai facut asa ceva; ce mai freamat, ce mai zbucium!
  • -1 (1 vot)    
    eroare sau intoxicare.... (Sâmbătă, 20 august 2011, 14:23)

    X [anonim]

    ,,Incheiat in temeiul Legii nr. 130/1996''........
    Vedeti ca vi s-a pus la ,,dispozitie'' varianta veche a CCM deoarece cel nou trebuie sa fi fost incheiat ,,in temeiul Legii nr. 62/2011''......., lege ce a abrogat Legea 130/1996. Presupun ca in cel nou sunt preluate, in mare parte, aceleasi prevederi, dar, totusi, e cel nou.....
    Ce repede preluati fara sa fiti ,,studiosi''....ca sa nu spun altfel!
    • 0 (0 voturi)    
      legea 62/2011 a intrat in viguare din 10 iun 2011 (Luni, 22 august 2011, 1:52)

      vlahul [utilizator] i-a raspuns lui X

      ....ce vrei sa spui, ca ai descoperit focul, sau roata??

      cu alte cuv contractul asta nu mai este valabil de MAX 2,5 luni. Si deci vb de ca si cand n-ar fi existat???

      tu lucrezi in industrie la dep HR? :-)
  • +2 (2 voturi)    
    jalnic (Duminică, 21 august 2011, 0:27)

    ion [anonim]

    Sindicatul exista doar cu numele, conducerea acestuia deserveste doar interesele patronatului si nu pe cele ale angajatilor...
  • +1 (1 vot)    
    contract de munca (Duminică, 21 august 2011, 18:06)

    scepticul [anonim]

    Multe societati private au cam aceeasi forma de contract. In asta e foarte bine ca se dau atatea salarii compensatorii. La unele societati nu se dau decat 2. In schimb aceeasi smecherie cu orele suplimentare. Nu se pomeneste de vreo normare a muncii. Si atunci de unde stii cat se poate face in cele 8 ore si cat trebuie sa stai peste program ca sa-ti termini treba pe ziua respectiva? acolo scrie ca trebuie sa te cheme ei. Sa fim seriosi, Ti se spune ca daca nu ti-ai terminat sarcinile n-ai decat sa stai peste program pe banii si pe timpul tau. La banca respectiva am avut si eu un card pentru virarea slariului pe care mi l-a cerut un angajator. Pana la urma angajarea nu a mai avut si nu s-a facut nici o operatiune pe card. La infiintarea cardului mi-au cerut 20 lei, ca sa-l desfiintez a trebuit sa astept 6 luni si mi-au mai cerut niste bani.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by