Cartierul Floreasca din ziua de azi este unul dintre cele mai exclusiviste și mai prospere din București.

Constructii in zona Floreasca in anii 1950Foto: Agerpres

Plină de copaci și părculețe, aproape de centru și plină de clădiri cu aer boem, Floreasca face legătura cu Aviatiei, Dorobanți și Tei. Niciun colț din cartier nu te duce cu gândul la originea sa. Nimic nu te lasă să vezi că aici a fost, cândva, o groapă de gunoi.

Acum străbătut de Calea Floreasca pe o distanță de 4 kilometri și jumătate,, cartierul din vechime era împărțit în trei zone - Floreasca de Sus, de Mijloc și de Jos și avea ca arteră principală, Drumul Plăcintei. Și aicis-a format, în timp, groapa de gunoi a orașului. La marginea ei trăiau, într-o mahala, familii de țărani.

Istoria cartierului se împarte în trei perioade definitorii.

Despre prima, cea de dinainte de comunism, se știu destul de puține lucruri. În cea de-a doua, în anii RPR/RSR, aici au fost construite cele mai multe clădiri – blocurile mititele la atât de mare căutare acum – și tot atunci au fost „tăiate" străzile pe care mergem și-n ziua de azi.

Descoperă pe B365.ro istoria în imagini a cartierului Floreasca, locul în care, în 1835, compania Ford prima sa mare linie de montaj din estul Eurooei. S-au produs aici mii de mașini.