Tunelul subteran va avea 800 metri lungime, cite doua benzi pe sens, iar restul drumului va avea cite trei benzi pe sens. Constantin Enache, proiectantul drumului, spune ca pentru construirea acestui tronson nu se va demola nimic.
Proiectul acestui tronson mai are nevoie si de aprobarea Consiliului General al Municipiului Bucuresti (CGMB), dar deocamdata nu este stabilita o data certa pentru sedinta in care va fi luat in discutie.
Traseul complet al Diametralei Nord-Sud:
- Incepe din Piata Victoriei, trece pe strazile Buzesti, Berzei, Mircea Vulcanescu, Calea Plevnei, Vasile Parvan pana la Podul Hasdeu. De aici va intra in subteran si iese in apropiere de Piata Cosbuc, bulevardul Tudor Vladimirescu, Rahova si ajunge la Piata Progresul.
Primul tronson al Diametralei este deocamdata blocat in instanta. Tribunalul Bucuresti a anulat la 12 aprilie planul urbanistic zonal care sta la baza construirii diametralei Buzesti-Berzei-Uranus, dupa ce PUZ-ul a fost atacat in instanta de Asociatia Salvati Bucurestiul.
Sa curete tot si sa faca drumuri bune, punct.
Curatenia ar trebui facuta de jandarmerie/politie si nu cu buldozerul. La fel si eradicarea prositutiei.
Daca cladirile sunt paragina trebuie sa le refacem nu sa le distrugem.
Hai sa turnam asfalt peste tot Bucurestiul sa vezi ce bine o sa arate.
Ai un comentariu logic si la obiect, trebuie sa protejam cladirile vechi, nu sa le punem jos. In orice alta capitala din Europa acestea au fost protejate, renovate si sunt cu adevarat frumoase. Noi ne-am batut joc de ele, iar acum vrem sa le daramam...
In Budapesta toate cladirile vechi sunt renovate si arata excelent.... noi le daramam si facem cladiri de birouri...
Unde vezi azi turisti in Bucuresti?
Pe strazi cu case de tipul celor din centrul istoric sau pe exemplul de zona de Buzesti gata construit de langa Pta Victoriei?
Pe Buzestiul asta care a inceput ca exemplu concret a ceea ce o sa fie si in continuare, nici dracu nu se duce pe acolo ca e mega naspa ca turist pe acolo!....
Ajunge ca la orice strada cu caracter "uman" (cu cladiri vechi cu brizbrizuri, alea-alea, etc., gen pline cu tigani ca in centrul istoric) ce au spatii comerciale la parter sa faci amenajare stradala preponderent pietonala, ca vin cafenelele si noile "butice" ca ciupercile dupa ploaie - si bineinteles si turistii - iar tziganii o sa dispara ca vor fi momitti afara de acolo pe bani, ca de e business!...
Un oras isi pastreaza ATRACTIVITATEA numai cand arata ceva SPECIFIC locului, ce este doar cat de cat pus in valoare (ex: centrul istoric de azi unde e plin de singurii turisti care ii vezi prin Bucuresti) si nu cand apar bullshit-uri speculative ca exemplul de buzesti gata constrit !!!
Sincer prefer fluidizarea treficului decat tigania din acele cladiri "istorice"
Iar, dupa cum stiti, oamenii de bun simt nu prea au bani si putere in tara asta.
la birou ? ce avem acum ti se pare satisfacator ? clasa mijlocie, activa , cu salarii mari locuieste pe campurile piperei sau chitilei in case depersonalizate urate si prost construite si traverseaza orasul exclusiv in masina si lumpen asistat social in centrul istoric, in proprietati fie blocate juridic in situatii absurde , fie supraevaluate datorita lipsei legislatiei care sa impuna conservarea si sa interzica demolarea pentru o exploatare supraoneroasa a terenului.
in fine: un proiect care e aprobat mult timp dupa inceperea lucrarilor nu poate fi un proiect coerent, asa incat nu pot sa citesc decat cu stupoare astfel de stiri.
am convingerea ca traiesti cu 100 de ani in urma! Cate din cosmeliile care asteapta doar un simplu branci sa se prabuseasca pot fi refacute cu aerul vechiului oras? Unde poti realiza petecul de curte ''sarmant'', gradinita de rai sau alte bazaconii care trec prin capetele unora care sunt complet desprinsi de realitatea zilelor noastre sicare nu au cat de cat o privire in perspectiva?
Va plangeti ca nu se face nimic in Bucuresti dar pe de alta parte, niste persoane care habar nu au de implicatiile economice si sociale ce apar ca urmare a blocarii tutoror imitiativelor se dau ''mari salvatori ai orasului'' fac tot posibilul ca mizeria actuala din zona sa se perpetueze.
Cati din proprietarii care au intrat in stapanirea unor case nationalizate au facut ceva pentru a le face locuibile si cu fatade de prezentare?
Lasati fanteziile de boemi si intrati in sobolanimea, promiscuitatea si mizeria din zona buzesti-piata matache-calea grivitei pana la hotel Ibis si dupa ce veti vedea ce si cum e situatia, reevaluati telurile organizatiei ''salvati bucurestiul''!!!!
Orice arhitect sau urbanist care se respecta va spune ca zona respectiva si orice zona care la un moment dat arata urat dar care are calitati si potential poate fi reconvertita si dezvoltata inteligent. Toate centrele vechi ale oraselor din Occident pe care cei care mai ies din tara nu ne saturam sa le admiram erau acum 40-50 de ani in parasire si pline cu pesti si prostituate.
Casele din Buzesti si din tot orasul locuite de oamenii strazii care le degradeaza sunt facute dinadins respingatoare de niste proprietari. Intr-o tara in care clasa politica ar urmari doar respectarea legii si binele poporului, proprietarii cladirii ar fi sanctionati, iar casele vechi ar fi renovate si ingrijite, astfel incat orasul sa devina placut locuitorilor si un motiv de mandrie.
"cite doua benzi ope sens"
Cred ca pasajul asta costa cat jumate din inelul median care ar trebui facut in locul unei astfel diametrale.
Bine ca au demolat o parte din tigania din Buzesti-Berzei, era un dezastru.
De altfel asa merge in Romania cam in toate. Bagatori de betze-n roate avem multi, dar putini dintre cei cu gandire in perspectiva, dorinta de a construi si de a ne urni spre civilizatie.
Problema traficului din Bucuresti nu o rezolvi facand acel bulevard, ci regandind transportul in comun, investind masiv in metrou si facand ordine in felul in care se construieste (de exemplu daca dai autorizatie pentru 10 cladiri de birouri in Pipera dar lasi strada de acces cu doua benzi o sa ai in mod evident o problema cu traficul, nu?).
Ca sa salveze casele si sa nu fie afectate de sapaturi si ulterior de vibratiile de la circulatie tunelul trebuia sa fie la adancime mare. Asta insema niste costuri enorme...
Ca fapt divers nici macar Ceausescu nu si-a asumat riscul sa sape un tunel normal de metrou intre Universitate si Romana de frica sa nu cada blocurile subrede de acolo si a facut o sapatura deschisa (ca un mare sant).
Daca taceai ...filozof ramaneai..
Nu de alta dar eu nu am vazut nimic.
pasajul basarab, reabilitare pasaj baneasa, reabilitare pasajul lujerului, reabilitare beijing, prezan, aviatorilor, demarare bd uranus,
si sunt sigur ca mai sunt...cu bordurile sta mai slab ce-i drept.. le-a schimbat pdl-ul de cateva ori in cei 4 ani a lui videanu
Pasajul basarab a fost inceput de basescu, oprescu are doar norocul de a fi el cel care taie panglica fara sa aiba nici cea mai mica contributie.
Pasajul pipera este aceeasi situatie.
Singurul pasaj al lui Oprescu este cel total inutil de pe Mihai Bravu.
pasajul pipera la fel.. din cate stiu cand era videanu avea o problema ca se intersectau firele de la cfr cu pasajul... erau in mare dilema...
Oprescu are ceva merite degeaba va dati de ceasul mortii... are 3 ani de cand e primar si se vad multe schimbari...
Nu are nimic important inceput in acesti 3 ani si nimic terminat din ce a "mostenit" de la primarii precedenti, asa ca a se scuti cu meritele lui. O mica scotocire prin arhivele de presa din 2008 si se vede realitatea.
Nu stiu daca sa-l compar macar cu Halaicu, considerat unul dintre cei mai slabi primari!
Vad ca te framanta exemplele!
Ce ar fi daca ai incepe sa ne dai exemple din ce a facut marele basescu cand era primar in afara de jongleriile la limita legii cu repartizarile de locuinte, cu vanzarea parcului bordei, cu inscaunarea unui individ care era gata sa dea la acolitii vostrii parcul herasrau, exploflora, malurile lacului si altele repartizarile de case pentru uzul personal si al pretioaselor lui odrasle, mintind pe toti si pe toate, invocand faptul ca ''nu are consiliul de partea lui'', ca il saboteaza ori un caine ori un buticar.....
Acum, cand se misca ceva, sariti cu gura pe Oprescu ca nu va consulta, pe voi cei ce indragiti in nestire culoarea portocalie, fiind in stare de dragul doamnei nutzi sa dinamitati pasajul basarab ca sa spuneti ca nu s-a facut nimic!
Deci tunelul se face ca sa nu se sape un mare sant prin deal, nu ca ar fi neaparata nevoie de tunel acolo. Plus ca "alesii" nu trebuie sa fie deranjati de trafic, zgomot si poluare, dar nu cred ca asta a contat prea mult. Pur si simplu str BP Haseu se infunda in deal.
Nu, uite cum legea tine in loc treburile lui Oprescu si ale constructorilor.
Daca ar fi fost legale, nimeni nu ar fi putut opri acele lucrari.
asteptam noutati din comisia tehnica de urbanism din alte orase , capitala nu i suficient de interesanta si arhitectii te au cam luat peste picior de cand iti dai cu parerea despre frumosul contemporan sau frumosii contemporani
Daca astia (popi) cereau in vremea asta bani pentru gradinite unde sa-i invete pe copii in spitritul crestin sau pentru case de batrani, ziceam ca sunt buni crestini, asa imi induc ideea ca sunt doar niste megalomani nesintiti. Mare gradina Domnului !!
Ca sa protejezi ce ? niste maidane din curtea Parlamentului, care oricum sunt proprietate publica si nu trebuiau expropriate, era suficient ca Parlamentul sa le cedeze Primariei.
Pentru orgoliile unor prosti vom plati ca la Basarab, de 4 ori mai mult , pentru o constructie enorma, cand aceeasi functiune se putea obtine mai ieftin la Uranus, cu sosea la suprafata.
Are loc pe langa celebrele tuneluri de sub palatul parlamentului ?
Dar la noi nu se poate.
Ai diametrala nord -sud prin centru. Sincro pe semafoare cu 50 la ora. Cine merge mai incet, tras pe dreapta si amendat.
Ai pasaj la Unirii. Scoti semafoarele de la Unirii.
Si faci diametrala Est Vest.
La asemenea trafic, nu iti mai trebuie autostrada, ca in 5 ani se muta toti de pe bulevarde.
Fara daramaturi, fara nervi, fara bani aruncati (sau de fapt asta e scopul?)
Tunelul - "(din dreptul Podului Hasdeu) va trece pe sub curtea Palatului Parlamentului (printre Catedrala Mantuirii Neamului și Parlament)" trebuie să fie o MINUNE inginerească, iar realizarea un MIRACOL" !!!!!
Adâncimea trebuie să fie problema!
Traseul este pe sub metrou (M1), fostul stadion "Republicii" (actualmente garaj), un alt tunel de metrou( de la Casa Republicii spre "Politehnica"), "casa științei" (aparținând de Academia Română), până la Piața Regina Maria ( fostă Coșbuc) !