​Podul feroviar de la Budila, prăbușit anul trecut în august după o viitură, ar putea fi refăcut și este inclus în programul de investiții al CFR Infrastructură pe acest an. Podul de peste râul Tărlung s-a prăbușit pe o lungime de 50-60 metri. Linia de cale ferată a fost dată în folosință în 1931 și peste 10 ani călătorii au fost transportați de operatorul privat Regiotrans (din decembrie anul trecut devenit Regio Călători).

Podul prabusit de la BudilaFoto: CFR Infrastructura

”Podul feroviar de la Budila a fost inclus de SRCF Braşov în programul de investiţii din acest an, cu sursă de finanţare asigurată de la Bugetul de Stat. Prima etapă, care prevede achiziţia serviciului de elaborare a expertizei şi a proiectului tehnic, este programată să fie lansată pentru licitaţie în luna august. Costul lucrarilor de reconstructie va fi stabilit in urma elaborarii proiectului tehnic”, spune Oana Brânzan, purtător de cuvând al CFR, într-un răspuns remis HotNews.ro.

Sunt șase opriri între Brașov și Întorsură, orașul din Covasna celebru pentru temperaturile scăzute. Toate trenurile aveau rang Regio și cel mai scurt timp de parcurs este de 49 de minute. Cea mai mare distanță între două opriri este de 11 km, între Hărman și Budila.

Putem spera că podul va fi cu adevărat refăcut, exemple despre neputința reconstruirii infrastructurii fiind destule, cel mai celebru caz fiind Grădiștea, unde podul a căzut acum 14 ani. Acolo, deși s-au făcut studii de fezabilitate încă din 2008, lucrurile nu s-au prea mișcat, în ciuda faptului că este un tronson pe care circulau trenurile care legau țările din fosta URSS de litoralul bulgar și de Istanbul.