Călătoria cu trenul între Timișoara și Mangalia durează peste 30 de ore din cauza inundațiilor și a unui mare ocol

de Vlad Barza     HotNews.ro
Luni, 24 iunie 2019, 13:33 Economie | Industrie Feroviara


Terasament spalat in zona Prunisor
Foto: CFR Infrastructura
​Trenul care a plecat duminică înainte de ora 18 din Timișoara va ajunge marți la ora 1 noaptea la Mangalia, după staționări lungi și un mare ocol, ambele cauzate de inundațiile grave de lângă Drobeta Turnu Severin. Mai multe trenuri s-au oprit și nu au avut cum să mai continue parcursul pe magistrala 900. Reamintim că duminică seară linia de cale ferată a fost acoperită de ape în zona macazelor la intrarea în staţiile Balota şi Prunişor, dar şi pe intervalul de staţii Prunişor - Igiroasa. Situația ar putea dura 2-3 zile.

CFR a anunțat că traficul feroviar pe raza Regionalei CF Craiova se desfăşoară cu transbordare auto pe segmentul de cale ferată Dr. Tr. Severin - Strehaia, după ce linia de cale ferată a fost acoperită de ape în zona macazelor la intrarea în staţiile Balota şi Prunişor, dar şi pe intervalul de staţii Prunişor - Igiroasa, informează luni CFR SA.

"Această măsură a fost luată pentru asigurarea continuităţii circulaţiei trenurilor, după ce linia de cale ferată a fost acoperită de ape în zona macazelor la intrare în staţiile Balota şi Prunişor, dar şi pe intervalul de staţii Prunişor - Igiroasa", preciza CFR SA.

Echipele feroviare de intervenţie sunt la faţa locului şi acţionează pe intervalul Igiroasa - Prunişor, unde terasamentul a fost spălat de viitură.


Foto CFR Infrastructură

În acest context mai multe trenuri nu au putut să-și continue parcursul pe ruta Timișoara - București și pasagerii au fost transbordați cu microbuzul. Un tren sezonier IR 1992 Timișoara - Mangalia, ocolește zonele cu probleme și va avea un parcurs extrem de lung.

Trenul sezonier IR 1992 parcurgea în mod normal în 15 ore cei 793 km dintre Timișoara și Mangalia. Noaptea trecută, trenul care a plecat duminică la 17.49 din Timișoara s-a oprit cinci ore mai târziu la Drobeta Turnu Severin. Apoi s-a luat decizia ca trenul să pornească sub un alt număr 12197 și pe un traseu care să ocolească zona grav inundată.


Foto CFR Infrastructură

Trenul a plecat la 3.40 din Drobeta Turnu Severin și a mers 152 km înapoi, spre Lugoj, pentru a face ocolire via Ilia - Deva - Simeria. Trenul a ajuns în opt ore la Simeria (la 267 km de Drobeta Turnu Severin și ar trebui să ajungă la Mangalia marți dimineață la 1.27 (via Petroșani. Târgu Jiu - Craiova - București). Practic cei care au avut ghinionul să fie în acest tren vor ajunge să parcurgă peste 1.100 km între Timișoara și Mangalia.


Traseul lui IR 12197 între Drobeta și Simeria (infofer)

Între Craiova și Drobeta T S sunt în mod normal 114 km, dar ocolul făcut de trenul 12197 este de 505 km (așadar 390 km în plus).

IR 12197 de la Simeria la Craiova

Și trenurile operatorului privat Astra au avut de suferit, iată ce spune compania.

Stimați călători, ca urmare a ploilor abundente, în noaptea de 23/24.06.2019 s-a produs deteriorarea infrastructurii feroviare în zona Balota-Strehaia. Aceasta a condus la imposibilitatea circulației trenurilor pe această zonă. Trenurile ATC care circulă pe relația Arad - Timișoara Nord - Craiova - București Nord - Constanța și retur (IR 15593 și IR 15594) vor circula astfel: Arad - Drobeta Tr. Severin cu trenul, transbordare auto pe distanța Tr. Severin - Tâmna, apoi în continuare cu trenul de la Tâmna spre București / Constanța. La fel se va desfășura circulația și pe ruta de întoarcere pe această secțiune de linie.

Din estimările specialiștilor companiei de infrastructură, această situație va dura 2-3 zile.


Citeste mai multe despre   
















3831 vizualizari

  • +11 (11 voturi)    
    Se poate si mai rau (Luni, 24 iunie 2019, 13:52)

    Martinezu [utilizator]

    Zic asta de 30 de ani incoace. Si de fiecare data se adevereste. Cand vor cadea (in curand) si podurile existente trenul o va lua pe la Radauti sa ajunga la Giurgiu. Bine, putini il vor mai numi tren dar va fi ceva pe sine cu niste vagoane. Si seful CFR isi va mai da o prima.
    • +6 (6 voturi)    
      Pentru altii e mai bine (Luni, 24 iunie 2019, 15:36)

      andipetre [utilizator] i-a raspuns lui Martinezu

      De exemplu pentru turismul din Croatia, Serbia e mai bine, pentru ca Vestul tarii nu mai are de ce sa mearga la mare in Romania. Cu trenul e tot mai greu, pe sosea e infernal, de ce te-ai mai duce pe litoralul romanesc unde, dupa ce te chinui sa ajungi, te intalnesti cu smecheria si mizeria?
  • +3 (5 voturi)    
    Cucu ! Cucu ! (Luni, 24 iunie 2019, 14:07)

    ruskimushki [utilizator]

    errr.. what's up, doc ?

    Deconectarea pcr de la problemele tarii a devenit evidenta atunci cand s-au inceput pogromurile impotriva propriei populatii, urmand Auschwitz-ul romanesc, ce traim azi sunt ultimele clipe de sufocare.
  • +7 (7 voturi)    
    Si eu, care ma plangeam ca (Luni, 24 iunie 2019, 14:33)

    Tommy Bahama [utilizator]

    din Australia pana in Romania fac 22 de ore de zbor...
    • +1 (1 vot)    
      Unii din tara asta inca mai cred (Marţi, 25 iunie 2019, 9:33)

      ruskimushki [utilizator] i-a raspuns lui Tommy Bahama

      in existent unui singur spatiu, cel carpato-danubiano-pontic.
      Intr-atat de distructiva a fost si inca este ideologia marxista.
      Aplicata unor tembeli locali, ca sunt chinezi, cubanezi, rusi sau romani, ea da roade monstruoase.
  • +4 (6 voturi)    
    Need for speed (Luni, 24 iunie 2019, 14:42)

    Carcalete [utilizator]

    Doar atat??

    Trenul dintre Mangalia si Constanta (40 de km) face aproape 2 ore.
    In plus nu este nici un tren de noapte.

    In concluzie, se poate si mai rau.
    • +1 (1 vot)    
      Mai degraba Burnout. (Marţi, 25 iunie 2019, 9:34)

      ruskimushki [utilizator] i-a raspuns lui Carcalete

      pe drumurile noatre toate, vorba cantecului, ar fi o voiosie.
  • +4 (4 voturi)    
    hmmm, ne-am obisnuit, (Luni, 24 iunie 2019, 15:35)

    Stapanu [utilizator]

    caderea sistemului feroviar e in plin progres; in fond... la ce ne mai trebuie?!!!
  • +3 (5 voturi)    
    Cu bicicleta e mai sanatos (Luni, 24 iunie 2019, 15:55)

    DintiuSpagnea [utilizator]

    Cu o bicicleta electrica, la o viteza medie de 30 km/h, scoti cam 27-28 de ore si e si mai sanatos :)
  • +1 (1 vot)    
    mai rentabil cu avionul (Marţi, 25 iunie 2019, 2:09)

    John_english [utilizator]

    ce naiba sa faci la mangalia?

    de la Bucuresti la Viena 1 ora si 20 minute.

    sau mai bine in Grecia. 2 ore de zbor de la Bucuresti sau Timisoara.
    • +1 (1 vot)    
      Deh, nostalgie comunista (Marţi, 25 iunie 2019, 9:35)

      ruskimushki [utilizator] i-a raspuns lui John_english

      .
      Nimic nu se compara cu coasta atlantica/mediteraneana.
      E si logic, ne-au furat frumusetea satelor.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version