Ungaria a lansat licitația pentru electrificarea a 55 km de cale ferată la granița cu România

de Vlad Barza     HotNews.ro
Luni, 16 septembrie 2019, 14:13 Economie | Industrie Feroviara


Tren al MAV
Foto: MAV Start
​Ungaria a lansat licitația pentru electrificarea și reabilitarea a 55 km ai liniei de cale ferată ce leagă Oradea de Budapesta. Dintre cele cinci linii transfrontaliere dintre cele două țări, doar una este electrificată. Ungaria a modernizat mult rețeaua feroviară în ultimii ani, fiind porțiuni importante cu viteze de peste 100 km/h. Pe de altă parte, la noi, electrificarea liniei Cluj - Oradea este în discuții de ani buni, dar va mai dura.

Între Budapesta și Oradea sunt 247 km, iar ungurii vor electrifca și moderniza 55 km, între Püspökladány și Biharkeresztes (localitate situată la 13 km de Episcopia Bihor).

Companiile care vor să participe la licitație trebuie să depună până pe 15 octombrie documentele, iar proiectul finanțat cu fonduri europene trebuie terminat în 36 de luni de la semnarea contractului.

Linia va permite viteze de 160 km/h. În prezent cei 55 km dintre Püspökladány și Biharkeresztes sunt parcurși între 56 și 62 de minute.

Între Oradea și Budapesta sunt 247 km și trei trenuri directe pe zi, cel mai rapid făcând 4 ore și 45 de minute. Cea mai rapidă porțiune este Budapesta - Szolnok, unde cei 100 km sunt parcurși de trenurile IC în 74 de minute.

Ungaria a modernizat toate liniile importante ce leagă Budapesta de țările vecine, iar cel mai aglomerat tronson este cel vest-est Hegyeshalom – Lökösháza (de la granița austriacă la cea cu România).

Sursa: Rail Journal


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.
















2369 vizualizari

  • +6 (6 voturi)    
    Rapiditate! (Luni, 16 septembrie 2019, 15:08)

    aspirin [utilizator]

    "proiectul finanțat cu fonduri europene trebuie terminat în 36 de ore de la semnarea contractului"

    Asta da rapiditate... Bănuiesc că, pe lângă celelalte greșeli, termenul de finalizare este de 36 de luni și nu de 36 de ore.
  • 0 (4 voturi)    
    Dă-i încolo de unguri...Noi avem pensii „speciale” (Luni, 16 septembrie 2019, 15:11)

    Raoke [utilizator]

    Ce ne trebuie nouă căi ferate moderne, cu garnituri de tren moderne care să circule cu o viteză adecvată??? Unde ne trezim noi....? În Occident? Nu, noi suntem în afară iar la mentalitate, în Evul Mediu. Noi facem catedrale și biseri, ce școli și spitale. Noi, cu banii de investiții, pensionăm haite la 40 de ani, dăm vouchere ca asistații de la buget să poată merge la mare și la munte pe banii celor ce muncesc și plătesc taxe și impozite.
    Habar nu au ungurii ăștia cum se cheltuie „deștept” banii.
    • 0 (2 voturi)    
      A observat cineva? (Luni, 16 septembrie 2019, 16:57)

      pedepsitorul [utilizator] i-a raspuns lui Raoke

      A observant cineva, ca populatia maghiara, se comporta in ardeal ca o populatie ungureasca de colonizare?

      Investitiile in infrastura sunt de fapt investitiile in comunitatile maghiare... fata de care se raporteaza ca la niste expatriati trimisi sa colonizeze!
      • +2 (4 voturi)    
        fura ardealul:) (Luni, 16 septembrie 2019, 22:56)

        gogabi [utilizator] i-a raspuns lui pedepsitorul

        sa colonizeze? Minoritatea maghiara nu a venit acum in transilvania. Ei sunti aici de secole. Sau si tu crezi ca vor sa fure ardealul.:)
      • +4 (4 voturi)    
        O idiotenie mai mare decat asta nu exista (Luni, 16 septembrie 2019, 23:36)

        andipetre [utilizator] i-a raspuns lui pedepsitorul

        Dar stim toti ca prostia asta a fost politica de stat de la comunisti si pana acum, inclusiv. Bucurestiul a franat continuu investitiile in Transilvania, de frica ca astfel ""investesc in unguri". Teama prosteasca, a unor conducatori incapabili sa vada dincolo de propriile limite ideologice si intelectuale. Teama care a dus la stagnarea zeci de ani a acestei tari, incapabila sa isi foloseasca resursele umane din cauza unor frici irationale.

        Afla ca in Transilvania romanii sunt majoritari si modul asta de a-i trata nu le face altceva decat sa urasca si sa ii indeparteze de conducerea de la Bucuresti. E o mizerie care se indreapta impotriva bunului simt si a viitorului acestei natiuni.
  • +5 (5 voturi)    
    Frica securistilor de civilizatie (Luni, 16 septembrie 2019, 16:44)

    andipetre [utilizator]

    Ruta Arad-Oradea-Cluj a fost tinuta fara linii electrificate in mod intentionat inca de pe vremea comunistilor. Motivul real (pe care nimeni nu il recunoaste dar e arhicunoscut): teama securistilor romani ca daca se dezvolta zona vin ungurii si ne cuceresc.

    De parca asta i-ar opri pe niste navalitori adevarati, n-au motorina pentru... locomotivele cu care ataca!

    Asa se intampla cand cei care iau decizii sunt ingrozitor de prosti: limitam dezvoltarea unei zone, fapt care duce la sentimente puternice de ostilitate a celor din zona fata de autoritatile de la Bucuresti, cu efecte exact in directia de care se tem inteleptii conducatori.
  • +1 (1 vot)    
    de ce nu colaborează (Luni, 16 septembrie 2019, 18:06)

    nick24 [utilizator]

    și România să se facă ACUM licitația și pt Oradea - Cluj?
    tot cu fonduri europene!!!
    • +1 (1 vot)    
      E cu fonduri europene. (Marţi, 17 septembrie 2019, 11:29)

      Raoke [utilizator] i-a raspuns lui nick24

      De aici nu se poate fura.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version