De ce la gara din Frankfurt s-ar putea construi un tunel de 3,5 miliarde de euro

de Vlad Barza     HotNews.ro
Luni, 23 septembrie 2019, 16:25 Economie | Industrie Feroviara


Tren german ICE
Foto: Hotnews
​Autoritățile din Frankfurt au lansat un studiu de fezabilitate pentru construirea unui tunel feroviar sub gara din Frankfurt, tunel ce ar scurta timpii de parcurs pentru trenurile de lungă distanță. Prin gara din Frankfurt trec două treimi dintre trenurile ICE de lungă distanță și orașul are printre cele mai rapide legături feroviare cu aeroportul din Europa (10 minute de la gară la aeroport).

Consiliul local din Frankfurt a lansat studiul de fezabilitate pentru tunelul care ar face cu 8 minute mai scurt traseul trenurilor ICE de lung parcurs care, pe unele rute trebuie să o ia înapoi de unde au venit și să schimbe linia la prima joncțiune.

Practic ar mai trebui construit și un terminal cu patru peroane sub terminalul din prezent și trenurile de lungă distanță ar trebui mutate pe acel nou terminal situat cel mai jos, pentru a nu mai folosi aceleași linii cu trenurile de lung parcurs. Fiind multe trenuri, la gara din Frankfurt apar des blocaje și întârzieri.

În plus, și timpii de acces de la S-Bahn la trenurile de lung parcurs ar fi mai reduși pentru călători.

Sunt și voci care spun că sunt foarte mari costurile de 3,5 miliarde euro, dacă se ține cont de beneficiile aduse.

Este de așteptat ca rezultatele studiului de fezabilitate să fie gata în primăvara lui 2021 și tunelul ar putea fi gata în 2036.

Sursa: Rail Journal






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















2236 vizualizari

  • +10 (10 voturi)    
    Cale ferată (Luni, 23 septembrie 2019, 16:35)

    fdaniel [utilizator]

    Acest tunel se face pe aceeași planetă cu calea ferată Gara de Nord -Otopeni ?
  • +2 (4 voturi)    
    Din Frankfurt pana la aeroport (Luni, 23 septembrie 2019, 16:37)

    bancher [utilizator]

    este tren...si nu din cel subteran, ci unul de suprafata. Vagoanele arata ca de metrou, dar de fapt este tren...
    La noi de ce nu se face la fel? Decat sa te chinui sa faci metrou subteran pana la Otopeni, nu mai bine s-ar apuca odata de o linie rapida de cale ferata de la Gara de Nord pana la Otopeni? La anul avem campionat european de fotbal si noi nu am facut linie pana la aeroport...
    Iar din gara, indiferent ca e vorba de gara din Frankfurt sau cea de la Gara de Nord, poti lua metroeul sau autobuzul pana unde vrei tu.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Prin „Queen’s Gambit” Netflix ne arată că geniile sunt banale până când ajung subiecte de serial

Cursă contra-cronometru pentru România să cheltuiască cele 30 de miliarde de euro din planul de redresare. Comisarul European pe Transporturi: „Ultimele plăți se pot face în 2026. După acel termen, lucrările trebuie finanțate din alte surse”

Trenuri de legendă și amintiri dintr-o epocă ce nu va mai reveni - Octavian Udriște: De locomotiva cu aburi trebuia să ai grijă ca de o ființă, avea mai mult suflet

VIDEO Drumul Expres DX12 Craiova - Pitești: Imagini din dronă cu tronsonul unde românii de la UMB lucrează în forță. „Deja pe 70 la sută se va ajunge în situația de a se putea turna asfalt”

​VIDEO. 25 de întrebări despre vaccinul anti-COVID-19 (3): Am 20 de ani și nu am fost niciodată bolnav, de ce ar trebui să mă vaccinez?

Povestea omului care a făcut prima fotografie acum aproape 200 de ani

Autostrada Sibiu - Pitești - Bătaie mare pe cel mai scump tronson licitat vreodată în România: 15 oferte depuse de la firme din Europa, Turcia și China / UPDATE: Care sunt constructorii

Lupta cu sistemul: Nicușor Dan a suspendat un funcționar care a dat aviz de defrișare pentru grădina unor case de pe Kiseleff, unde ar putea apărea blocuri de 4 etaje, și pe care primarul încearcă să o salveze de 10 ani

Investiții personale în criză. Andrei a investit de Black Friday, nu a cheltuit. N-are acasă un Turbion în miniatură, dar gândește pe termen lung

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by