Euro 2020 - Amânarea poate fi șansa României să termine construcția liniei de tren Gara de Nord - Aeroport până la începerea competiției

de Vlad Barza     HotNews.ro
Marţi, 17 martie 2020, 17:20 Economie | Industrie Feroviara


Indicator pentru bilete de tren in aeroport
Foto: Hotnews
​Până la Campionatul European de Fotbal probabil chiar va fi gata linia de tren Gara de Nord - Aeroport Henri Coandă, mai ales că din cauza coronavirusului, Euro 2020 va deveni Euro 2021 și se va ține în iunie anul viitor. Putem spera ca trenurile să circule din vară sau din toamna acestui an, iar până la Euro se va fi definitivat programul complet de circulație și toate stațiile ar trebui să fie gata.

Traseul va avea 19,1 km și trenurile ar trebui să-l parcurgă în 21 minute. Ar fi trebuit să fie gata până în mai 2020, dar termenul era imposibil de respectat din cauza unor litigii care au blocat lucrările pe unul dintre cele trei tronsoane.

S-a lucrat intens pe tronsoanele cuprinse între terminalul Sosiri al Aeroportului Henri Coandă și DN1, respectiv între Telekom Arena și halta Odăile. Nu s-a lucrat pe tronsonul de mijloc care a fost blocat în Justiție de o contestație depusă de reprezentanții hotelului Vienna House și o persoană fizică, proprietara unei case din zonă.

Despre trenul Gară - Aeroport

Încă din 2016 se vorbește despre această legătură feroviară și planurile de atunci prevedeau că lucrările vor începe în 2017. Autorizația de construcție a fost dată după jumătatea lunii august 2019 și lucrările au început în septembrie anul trecut.

Asocierea Arcada - ISPCF SA – DB Engineering & Consulting GMBH va conecta aeroportul Otopeni la reţeaua feroviară, printr-un contract de 398 milioane lei fără TVA. CFR a semnat în iunie 2019 contractul la sediul Ministerului Transporturilor.

Proiectul "Modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord – Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti", Faza I: Racord C.F. la Terminalul T1, Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti (proiectare şi execuţie)" prevede realizarea unei noi linii de cale ferată în lungime de 2,95 km, din care 1,52 km va fi un viaduct care va supratraversa DN1. Proiectul se va termina într-o stație supraterană peste sensul giratoriu din dreptul parcării de la terminalul sosiri (T1) al aeroportului.

Contractul avea oficial o durată de 14 luni (2 luni pentru proiectare şi 12 luni pentru execuţie).

Un răspuns al CFR Călători despre litigii, remis către HotNews.ro


Referitor la: Modernizarea liniei CF București Nord – Aeroport Internațional Henri Coandă București, Faza I: Racord CF la terminalul T1, Aeroport Internațional Henri Coandă București

CFR SA a demarat acțiunea de negociere privind semnarea unui protocol cu reprezentanții Vienna House, acțiune aflată în curs de desfășurare. Nu se pot furniza alte date decât după negocierea/încheierea unui Acord de Protocol.

CFR SA nu are informații privind încheierea unui Acord de Protocol cu alți proprietari.

Menționăm faptul că cele șase litigii ce vizează proiectul de modernizare a liniei de cale ferată București Nord – Aeroportul Henri Coandă se află în continuare pe rolul instanțelor de judecată.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















2942 vizualizari

  • +13 (13 voturi)    
    :))) (Marţi, 17 martie 2020, 17:23)

    Doru1963 [utilizator]

    Facem pariu ca nu va fi gata?
    • +6 (6 voturi)    
      as vinde alora de scriu teorii ale conspiratiei (Marţi, 17 martie 2020, 17:33)

      nellino [utilizator] i-a raspuns lui Doru1963

      ideea ca intre coronavirus, amanarea EURO2020 si construirea liniei de tren este o legatura...
    • +9 (9 voturi)    
      va fi (Marţi, 17 martie 2020, 17:46)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Doru1963

      Daca se amana 10-20 ani
    • +5 (5 voturi)    
      Dar stadioanele vor fi gata? (Marţi, 17 martie 2020, 17:59)

      nick24 [utilizator] i-a raspuns lui Doru1963

      Că nu prea cred! Cu tot cu tribune, finasaje interior/exterior.
  • +10 (10 voturi)    
    norocu prostului (Marţi, 17 martie 2020, 17:25)

    MhT [utilizator]

    stai ca acuma daca se va desfasura in 2021, s-ar putea sa se culce pe o ureche si sa se reapuce de treaba la anu prin martie/aprilie, ca...asa-i romanu
  • +5 (5 voturi)    
    bine zis. POATE (Marţi, 17 martie 2020, 17:35)

    levierul [utilizator]

    doar ca nu se va amana chiar atat de mult. Adica Autostrada Pitesti Sibiu, intr-un an de acum incolo va fi in stadiul in care vor expira ceva studii si vor trebui refacute.
  • +3 (3 voturi)    
    Nu trebuie să ne facem iluzii. (Marţi, 17 martie 2020, 18:08)

    Rescator [utilizator]

    La nesimțirea,lenea și incompetența tuturor
    *autorităților* din România nu va fi gata nici dacă
    competiția va avea loc în 2030,sau cum ar spune
    Docila în 20-30.
  • +2 (2 voturi)    
    nu facem nimic (Marţi, 17 martie 2020, 18:09)

    voxpopulix [utilizator]

    sau poate sa extinda linia de metrou - sau sa extinda linia de tren cu varianta cara sa mearga spre ploiesti fara sa mai treaca prin gara de nord.

    Sau sa conecteza aeroportul la autostrada - sunt cativa km amarati de asfaltat printr-un camp.

    Din toate astea nu o sa se faca nimic - doar linia spre gara de nord care probabil va avea cate o plecare la 30 de minute si nu sunt convins ca este linie dubla pentru ca de ce sa faci o treaba serioasa de la inceput.
  • +2 (2 voturi)    
    Nici cele mai sumbre previziuni (Miercuri, 18 martie 2020, 6:12)

    Captain Obvious [utilizator]

    Nu ziceau că o să dureze până termină Romania linia de cale ferată


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by