CFR SA a predat Asocierii RailWorks amplasamentele pentru începerea lucrărilor de modernizare a infrastructurii feroviare pe subsecțiunile Brașov - Apața și Cața - Sighișoara, pentru circulaţia cu viteza maximă de 160 km/h. Viteza a scăzut atât de mult între Brașov și Sighișoara, încât cel mai rapid Personal din 1989 făcea mai puțin decât cel mai rapid Interregio din prezent. Astfel, în 1989 erau trenuri personale care făceau 2 ore și 29 de minute, deși opreau în toate stațiile, în timp ce un tren IR din prezent, care nu oprește nicăieri 128 km, face 2 ore și 38 de minute.

Lucrari feroviareFoto: CFR Infrastructura

În prezent, cel mai rapid tren Regio face 3 ore și 15 minute, iar cel mai lent, 4 ore și 5 minute.

Ce spune CFR Infrastructură

Contractul, în valoare de 2,9 miliarde lei (fără TVA) se referă la 86 de km dintre cei 128 km care separă cele două orașe. Probabil lucrările vor începe în iunie, după ce constructorul își va face organizarea de șantier și după ce se va aproba planul de execușie și de management al traficului.

Modernizarea căii ferate pe cele două subsecțiuni, în lungime totală de aproximativ 86 de km, cuprinde o gamă variată de lucrări de infrastructură şi suprastructură feroviară: terasamente, linii C.F, consolidări poduri, podeţe, tuneluri, pasaje superioare, lucrări de energoalimentare, telecomunicaţii, comunicaţii pentru semnalizare, fibră optică, supraveghere video, instalatii electrice, semnalizare, protecţia mediului. implementarea sistemului ERTMS nivel 2, beneficiile finale ale proiectului fiind creșterea vitezei de circulație a trenurilor de călători la 160 km/h, reducerea duratei de călătorie, creșterea gradului de siguranță feroviară și îmbunătăţirea gradului de confort în staţiile de cale ferată

Contractul, în valoare de 2,9 miliarde lei (fără TVA), este finanțat din Fondul de Coeziune prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei al Uniunii Europene (85%) și de la Bugetul de Stat, iar perioada de implementare este de 108 luni de la data emiterii ordinului de începere (48 de luni aferente execuției, respectiv 60 de luni pentru garanție).

CFR SA, în calitate de beneficiar, și Asocierea RailWorks au semnat contractul de execuție a lucrărilor de modernizare pe subsecțiunile Brașov - Apața și Cața – Sighișoara în luna martie a acestui an, iar ordinul de începere a lucrărilor a fost emis în luna aprilie.