Se apropie momentul începerii lucrărilor pentru modernizarea a 86 de km dintre Brașov și Sighișoara

de Vlad Barza     HotNews.ro
Marţi, 12 mai 2020, 11:04 Economie | Industrie Feroviara


Lucrari feroviare
Foto: CFR Infrastructura
CFR SA a predat Asocierii RailWorks amplasamentele pentru începerea lucrărilor de modernizare a infrastructurii feroviare pe subsecțiunile Brașov - Apața și Cața - Sighișoara, pentru circulaţia cu viteza maximă de 160 km/h. Viteza a scăzut atât de mult între Brașov și Sighișoara, încât cel mai rapid Personal din 1989 făcea mai puțin decât cel mai rapid Interregio din prezent. Astfel, în 1989 erau trenuri personale care făceau 2 ore și 29 de minute, deși opreau în toate stațiile, în timp ce un tren IR din prezent, care nu oprește nicăieri 128 km, face 2 ore și 38 de minute.

În prezent, cel mai rapid tren Regio face 3 ore și 15 minute, iar cel mai lent, 4 ore și 5 minute.

Ce spune CFR Infrastructură

Contractul, în valoare de 2,9 miliarde lei (fără TVA) se referă la 86 de km dintre cei 128 km care separă cele două orașe. Probabil lucrările vor începe în iunie, după ce constructorul își va face organizarea de șantier și după ce se va aproba planul de execușie și de management al traficului.

Modernizarea căii ferate pe cele două subsecțiuni, în lungime totală de aproximativ 86 de km, cuprinde o gamă variată de lucrări de infrastructură şi suprastructură feroviară: terasamente, linii C.F, consolidări poduri, podeţe, tuneluri, pasaje superioare, lucrări de energoalimentare, telecomunicaţii, comunicaţii pentru semnalizare, fibră optică, supraveghere video, instalatii electrice, semnalizare, protecţia mediului. implementarea sistemului ERTMS nivel 2, beneficiile finale ale proiectului fiind creșterea vitezei de circulație a trenurilor de călători la 160 km/h, reducerea duratei de călătorie, creșterea gradului de siguranță feroviară și îmbunătăţirea gradului de confort în staţiile de cale ferată

Contractul, în valoare de 2,9 miliarde lei (fără TVA), este finanțat din Fondul de Coeziune prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei al Uniunii Europene (85%) și de la Bugetul de Stat, iar perioada de implementare este de 108 luni de la data emiterii ordinului de începere (48 de luni aferente execuției, respectiv 60 de luni pentru garanție).

CFR SA, în calitate de beneficiar, și Asocierea RailWorks au semnat contractul de execuție a lucrărilor de modernizare pe subsecțiunile Brașov - Apața și Cața – Sighișoara în luna martie a acestui an, iar ordinul de începere a lucrărilor a fost emis în luna aprilie.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















1925 vizualizari

  • +3 (3 voturi)    
    Fonduri UE 85% (Marţi, 12 mai 2020, 11:24)

    shuly [utilizator]

    Iata stimati compatrioti ce se poate face cu banii primiti de la prietenii nostrii din Europa.Daca PSD-eii care au condus aceasta tara timp de aproape 30 de ani,mai direct mai indirect,nu ar fi avut o aversiune fata de Europa,aveam si noi acum cai ferate moderne,autostrazi moderne,spitale moderne,scoli etc.Dar ,nu-i asa, este mai bine sa tinem oamenii saraci,needucati si cu ura fata de cei care sunt altfel fata de noi Dacii liberi buricul Europei si al lumii.
    UE este in acst moment cel mai important colac de salvare pentru Romania si sa ne rugam cu toti ca aceste vremuri dificile sa ne faca mai uniti in asa fel incat sa ne mai spalam si noi.
    • 0 (0 voturi)    
      deci (Marţi, 12 mai 2020, 15:08)

      Scarface1000 [utilizator] i-a raspuns lui shuly

      Se pare ca acesti RailWorks sunt americani...

      Sa nu faca la fel cum a facut Bechtel, si anume a construit o ruina de 1.5 miliarde $ care trebuie demolata tot si luat de la zero

      La o simpla cautare pe google despre Bechtel veti gasii ca au facut 52 km si inca cativa doar partial.

      Au fost platiti cu 20 milioane/km in conditiile in care pe acelasi tip relief Umbrarescu il face cu 6 milioane/km...

      Cu alte cuvinte americanii de la Bechtel ne-au dat tzeapa de un miliard de $.
      • +1 (1 vot)    
        Aia a fost teapa Nastase! (Marţi, 12 mai 2020, 15:24)

        shuly [utilizator] i-a raspuns lui Scarface1000

        Nenea Nastase a luat frumos spaga si si-a bagat picioarele in ea de lucrare.Va aduc aminte ca nici acum nu a fost gasit contractul original semnat de domn premier!Daca ii cautati pe Bechtel veti gasi lucrari facute exemplar in alte parti ale lumii.Aici este vorba de bani europeni si cu astia nu te joci.
        La proiectele finantate din bugetul tarii te joci cum vrei cand ai justitia la degetul tau mic(PNA condus de Stanoiu).De aceea nu se prefera lucrarile din fonduri UE.Nu uitati de PNDR-ul promovat de puscariasul Dragnea care dadea de la buget in teritoriu miliarde de lei discretionar in loc sa foloseasca fonduriel UE.Este ceva de genul:Eu iti dau 1 miliard sa te faci ca faci un drum dar imi intorci o parte mie ca oricum nu ma controleaya nimeni.Eu nu am nimic cu firmele de constructii din Romania ba din contra,dar nu uitati ca Nelu Iordache (Romstrade) a intrat la puscarie pentru ca a incercat sa fraudeze UE la constructia autostrăzii Nădlac - Arad.
        https://www.agerpres.ro/justitie/2017/12/22/omul-de-afaceri-nelu-iordache-condamnat-la-6-ani-si-3-luni-inchisoare--27208
        • +2 (2 voturi)    
          DNA tare ocupat (Marţi, 12 mai 2020, 18:32)

          sareta [utilizator] i-a raspuns lui shuly

          DNA se ocupa de gainarii ,mita de zeci de mii de euro (incercata la Directorul Romgaz)si nu au timp ptr.jafurile de miliarde de euro ! Oare ptr.asta au pensiile speciale ?Originalull contractului Bechtel este bine merci acolo unde trebuie !


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by