Franța anunță lansarea mai multor ”autostrăzi feroviare” pentru a muta pe tren cât mai multă marfă transportată în prezent pe șosele

de Vlad Barza     HotNews.ro
Marţi, 28 iulie 2020, 9:30 Economie | Industrie Feroviara


Tren de marfa din Franta
Foto: SNCF
​Franța a anunțat un plan de proporții pentru lansarea unor așa numite ”autostrăzi feroviare”, ca parte a unui plan prin care să fie mutate pe trenurile de marfă cât mai multe dintre mărfurile care acum sunt duse cu TIR-urile. În Franța, 45% dintre mărfuri erau transportate cu trenul în 1974, acum media este de 9%, mult sub cea europeană de 18%.

Premierul francez Jean Castex a spus că se va redeschide o linie marfă închisă anul trecut, între Rungis, aproape de Paris, și Perpignan, în sud. În plus, alte coridoare vor fi construite, cum ar fi unul între orașele Sete și Calais.

Autoritățile spun că, pentru a încuraja trecerea la calea ferată, companiile de transport de marfă vor putea folosi infrastructura feroviară gratuit în 2020 și la tarife reduse la jumătate în 2021. Aceste reduceri de taxe de infrastructură vor costa autoritățile 63 milioane euro/an.

Francezii mai spun că vor să încurajeze și transportul de alimente proaspete pe calea ferată, ca parte a unui imens plan de ”tranziție ecologică” gândit să creeze un coridor funcțional între orașul belgian Anvers și Barcelona.

Sursa: Le Figaro






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















3277 vizualizari

  • +8 (12 voturi)    
    Lol (Marţi, 28 iulie 2020, 10:02)

    HP [utilizator]

    Buna idee, de fapt motivul este de a scapa de vesnicele greve ale transportatorilor francezi, care paralizeaza tara de fiecare data.
    • +6 (8 voturi)    
      Vor face greve feroviarii. (Marţi, 28 iulie 2020, 10:37)

      Tayen [utilizator] i-a raspuns lui HP

      Ăștia au prea mult socialism în cap.
      • +2 (2 voturi)    
        Trenul nu are flexibilitatea unui tir! (Marţi, 28 iulie 2020, 15:39)

        Argon [utilizator] i-a raspuns lui Tayen

        Tirul vine la poarta fabricii sau în port și duce marfa direct la client pe când cu trenul lucrurile sunt complicate. În general trebuie încărcat camionul la expeditor, descarcat la cea mai apropiata gara, și așteptat pana se umple vagonul. Apoi urmează transportul pe calea ferata, lucru care cere timp pentru ca trenurile de persoane au prioritate. La gara destinație trebuie trimis alt camion care transporta marfa la beneficiar. Dacă exista mai multi clienți, în orașe diferite de-a lungul liniei, lucrurile se complica mult. Un singur tir poate lasa marfa în câteva orașe în aceeași zi.
        • 0 (0 voturi)    
          Cateodata nu ai nevoie de flexibilitate (Miercuri, 29 iulie 2020, 15:37)

          Dan B [anonim] i-a raspuns lui Argon

          Dovada ca Franta are deja doua linii de-astea:

          https://en.wikipedia.org/wiki/Rolling_highway#France
  • +9 (13 voturi)    
    Noi am distrus ce ne-au lăsat comuniștii. (Marţi, 28 iulie 2020, 10:38)

    Tayen [utilizator]

    Și avem „mari patroni” în domeniu, vezi magraonul de Gruia!
  • +7 (7 voturi)    
    pentru asta e nevoie de planuri (Marţi, 28 iulie 2020, 10:48)

    Captain Obvious [utilizator]

    pe termen lung. la noi toti vor sa fure sa se imbogateasca peste noapte. de unde bani de astea cand trebuie sa platesti atatea guri nesatule?
  • +6 (6 voturi)    
    Tipul asta e un geniu (Marţi, 28 iulie 2020, 12:32)

    mirceapanait [utilizator]

    Are multe idei bune, demne de secolul in care traim.

    In timpul acesta, linia ferata din imprejurul Bucurestiului (Centura), care odinioara inlesnea atat traficul de marfuri cat si cel de persoane, a fost dezafectata si se lasa invaluita de padure...


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by