Care este stadiul lucrărilor feroviare între Arad și Simeria și câți kilometri mai sunt de modernizat între Constanța și Curtici

de Vlad Barza     HotNews.ro
Vineri, 2 octombrie 2020, 15:19 Economie | Industrie Feroviara


Lucrari feroviare
Foto: CFR Infrastructura
Pe șantierele de două miliarde de euro ce leagă zona Aradului de Simeria sunt tronsoane unde gradul fizic de execuție s-a apropiat de 50%, iar între Simeria și Sighișoara gradul de execuție a sistemelor de semnalizare este de aproximativ 80%, a anunțat CFR Infrastructură. Compania spune că 565 km dintre cei 850 km dintre Curtici și Constanța sunt modernizați. Pentru Mersul Trenurilor care intră în vigoare în decembrie ar trebui să se vadă o schimbare între Sighișoara și Simeria, unde viteza medie este acum de 60 km/h și ar trebui să urce spre 100 km/h.

Trebuie spus că pe coridorul IV sunt două porțiuni unde nu se vor vedea îmbunătățiri prea curând:

- Brașov - Sighișoara, lucrările vor dura probabil încă minim 3-4 ani, până atunci vitezele medii vor fi de sub 45 km/h. Noua varianta va fi mai scurtă cu 17 km.
- Brașov - Predeal, lucrările de modernizare nu au început și deci viteza medie va fi de 40-50 km/h încă mulți ani de acum înainte (minim 5 ani probabil)
O altă zonă cu viteze mici este Arad - Simeria, medii de sub 50 km/h, însă măcar șantierul avansează și rezultatele s-ar putea vedea în Mersul Trenurilor 2023-2024.

Iată ce spune CFR Infrastructură

Coridorul feroviar Rin - Dunăre (ramura nordică) - 565,8 km de cale ferată modernizată pe teritoriul României

Coridorul Rin-Dunăre (ramura nordică) străbate România de la vest spre est, între Curtici şi Constanţa, pe traseul Curtici-Arad-Simeria-Coşlariu-Sighişoara-Braşov-Bucureşti-Constanţa, în lungime de cca 850 de kilometri, din care 565,8 km de cale ferată sunt modernizați la standarde europene.

Care sunt tronsoanele modernizate

- Km 614 - Arad - Curtici (41,1 km))
- Sighișoara - Simeria (160,7 km)
- Predeal - București- Constanța (364 km)

260 de km de cale ferată sunt în execuție

- 141,17 km pe secțiunea Km 614 - Gurasada - Simeria
- 6 km pe varianta nouă de traseu Podu Mureș - Coșlariu și liniile CF din HM Podu Mureș (parte a tronsonului Vințu de Jos-Coșlariu)
- 112,5 km pe secțiunea Brașov - Sighișoara (contracte semnate în 2020)

Studiu de fezabilitate în derulare pe 26,9 km

- 26,9 km pe tronsonul Predeal – Brașov (contract semnat în 2020)

Detalii tehnice de execuție
  • Frontieră - Km 614: 41,1 de kilometri modernizați și recepționați
  • Km 614 - Gurasada - Simeria (141,17 km) lucrările de modernizare a infrastructurii și suprastructurii feroviare sunt în plină desfășurare pe toate cele patru loturi de lucrări
- Subtronsonul 2a: Km 614-Bârzava (41,91 km) – stadiul fizic de execuție – 47%
- Subtronsonul 2b: Bârzava – Ilteu (36,04 km) – stadiul fizic de execuție – 47,5%
- Subtronsonul 2c: Ilteu – Gurasada (22,34 km) – stadiul fizic de execuție – 26,3%
- Tronsonul 3: Gurasada – Simeria (40,88 km) – stadiul fizic de execuție – 34%

Km 614 - Gurasada - Simeria, un traseu reconfigurat pe o distanță de 141,17 km care include construcția a 9 poduri noi peste Râul Mureș, două tuneluri, dar și modernizarea stațiilor de cale ferată.

Simeria - Coșlariu - Sighișoara - 166,7 km

- 160,7 km modernizați și recepționați
- 6 km pe varianta nouă de traseu Podu Mureș - Coșlariu și liniile CF din HM Podu Mureș (parte a tronsonului Vințu de Jos-Coșlariu) în execuție, cu termen de finalizare a lucrărilor până la finalul acestui an
- lucrări de semnalizare ERTMS Sighișoara - Coșlariu (91,5 km) - stadiul de execuție 88%
- lucrări de semnalizare ERTMS Simeria - Coșlariu (75,2 km) și OCC Simeria - stadiul de execuție 79%

Viteza de circulație a trenurilor de călători este de 120 km/h, iar după finalizarea lucrărilor de semnalizare, trenurile de călători vor putea circula cu viteza maximă de 160 km/h.

Cele mai importante construcții noi realizate între Simeria şi Sighişoara sunt: podul în formă de arc (134,6 metri) peste râul Târnava Mare, Tunelul Sighișoara (401 metri), Tunelul Daneș (969 metri), cel mai lung tunel de cale ferată construit în România după 1989, pasajul superior rutier peste DN 13 și Tunelul Turdaș (780 de metri).

Sighișoara - Brașov, contracte semnate în 2020 pentru modernizarea a 129,9 km

- pe tronsoanele marginale, care sunt și cele mai mari, respectiv subsecțiunile Sighișoara - Cața (46,5 km) și Apața - Brașov (39,3 km), în lungime totală de aproximativ 86 de km, reunite într-un singur contract (semnat în 05.03.2020), se desfășoară lucrări de demontare a actualei infrastructuri
- pentru subsecțiunea Cața – Apața (44 km) contractul a fost semnat pe 22.09.2020
Între Sighișoara și Brașov, în urma lucrărilor de modernizare, lungimea traseului se va scurta la 112,5 km

Brașov - Predeal (26,9 km)
- în data de 07.09.2020 a fost emis ordinul de începere pentru elaborarea studiului de fezabilitate

Predeal - București - Constanța - 364 km modernizați
- secțiunea Predeal – Câmpina a fost finalizată în 2014
- secțiunea Câmpina – București a fost finalizată în 2004
- secțiunea Băneasa – Fetești a fost finalizată în 2014
- secțiunea Fetești – Constanța a fost finalizată în 2013






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















3539 vizualizari

  • +3 (5 voturi)    
    ho, ho, ho (Vineri, 2 octombrie 2020, 15:38)

    feroviarul123 [utilizator]

    Ce de minciuni. In primul rand, Proiectul Arad a fost recepționat cu 126 de neconformități CARE NU AU FOST REMEDIATE NICI AZI. Sa nu zic ca mareata instalația de semnalizare permite tren contra tren. ERTMS? Ha,ha, ha. Niciodată.
    Simeria Sighișoara este practic in același stadiu. De fapt Alstom, constructorul de renume mondial a plecat de la Arad si s-a mutat la Sim Sig. Cand va termina la SIM-Sig va termina si neconformitățile de la Arad. Unul din tronsoanele Arad Simeria este tot al lor . E ușor să-ți dai seama care ALA CU 26,3 %.
    Deci sa nu va așteptați la 160 kmh prea curând. Si pana nu vor da drumul la Centralizările Electronice ( cum or fi 76% cand nici o centralizare nu a fost pornita sau recepționată?) nici 140 nu va fi prea ușor de atins.
    Vreți sa știți cat la suta ne-a tăiat UE din finanțare?
    • -1 (3 voturi)    
      Oare ? (Vineri, 2 octombrie 2020, 17:40)

      danmarian [utilizator] i-a raspuns lui feroviarul123

      La toate neajunsurile despere care scrieti CU CAT A CONTRIBUIT CIUMA ROSIE = PSD + ALDE + restul pungasilor ? Ar fi interesant sa completati ! Ca de halul in care a fost lasata intreaga retea feroviara si rutiera in timpul domniei "impuscatilor" ceausesti mi-e si scarba sa amintesc !
      • +2 (2 voturi)    
        Ce nu ti-e clar? (Vineri, 2 octombrie 2020, 18:43)

        feroviarul123 [utilizator] i-a raspuns lui danmarian

        Toate proiectele sunt făcute /lansate in ultimi 20 de ani. In toți acești ani pzd-ul a fost la putere . Toate contractele merg prost pentru ca managementul CFR nu face nimic decât ia șpaga de la Alstom & Co . Atat vreme cat Dorobanțu, Mihaileanu, Moldovan si gașca pusa de baronii pzd sunt la putere nimic nu se va face. Dorobanțu de exemplu este fratele baronului pzd de Piatra Neamț. Intr-o zi era impiegat de mișcare a doua zi era director general adjunct responsabil cu proiectele de reabilitare. Da avenit un ministru liberal dar nu s-au schimbat directorii la CFR.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by