- Brașov - Predeal, lucrările de modernizare nu au început și deci viteza medie va fi de 40-50 km/h încă mulți ani de acum înainte (minim 5 ani probabil)
O altă zonă cu viteze mici este Arad - Simeria, medii de sub 50 km/h, însă măcar șantierul avansează și rezultatele s-ar putea vedea în Mersul Trenurilor 2023-2024.
- Sighișoara - Simeria (160,7 km)
- Predeal - București- Constanța (364 km)
- 6 km pe varianta nouă de traseu Podu Mureș - Coșlariu și liniile CF din HM Podu Mureș (parte a tronsonului Vințu de Jos-Coșlariu)
- 112,5 km pe secțiunea Brașov - Sighișoara (contracte semnate în 2020)
- Frontieră - Km 614: 41,1 de kilometri modernizați și recepționați
- Km 614 - Gurasada - Simeria (141,17 km) lucrările de modernizare a infrastructurii și suprastructurii feroviare sunt în plină desfășurare pe toate cele patru loturi de lucrări
- Subtronsonul 2b: Bârzava – Ilteu (36,04 km) – stadiul fizic de execuție – 47,5%
- Subtronsonul 2c: Ilteu – Gurasada (22,34 km) – stadiul fizic de execuție – 26,3%
- Tronsonul 3: Gurasada – Simeria (40,88 km) – stadiul fizic de execuție – 34%
- 6 km pe varianta nouă de traseu Podu Mureș - Coșlariu și liniile CF din HM Podu Mureș (parte a tronsonului Vințu de Jos-Coșlariu) în execuție, cu termen de finalizare a lucrărilor până la finalul acestui an
- lucrări de semnalizare ERTMS Sighișoara - Coșlariu (91,5 km) - stadiul de execuție 88%
- lucrări de semnalizare ERTMS Simeria - Coșlariu (75,2 km) și OCC Simeria - stadiul de execuție 79%
Viteza de circulație a trenurilor de călători este de 120 km/h, iar după finalizarea lucrărilor de semnalizare, trenurile de călători vor putea circula cu viteza maximă de 160 km/h.
Cele mai importante construcții noi realizate între Simeria şi Sighişoara sunt: podul în formă de arc (134,6 metri) peste râul Târnava Mare, Tunelul Sighișoara (401 metri), Tunelul Daneș (969 metri), cel mai lung tunel de cale ferată construit în România după 1989, pasajul superior rutier peste DN 13 și Tunelul Turdaș (780 de metri).
Sighișoara - Brașov, contracte semnate în 2020 pentru modernizarea a 129,9 km
- pe tronsoanele marginale, care sunt și cele mai mari, respectiv subsecțiunile Sighișoara - Cața (46,5 km) și Apața - Brașov (39,3 km), în lungime totală de aproximativ 86 de km, reunite într-un singur contract (semnat în 05.03.2020), se desfășoară lucrări de demontare a actualei infrastructuri
- pentru subsecțiunea Cața – Apața (44 km) contractul a fost semnat pe 22.09.2020
Între Sighișoara și Brașov, în urma lucrărilor de modernizare, lungimea traseului se va scurta la 112,5 km
- secțiunea Predeal – Câmpina a fost finalizată în 2014
- secțiunea Câmpina – București a fost finalizată în 2004
- secțiunea Băneasa – Fetești a fost finalizată în 2014
- secțiunea Fetești – Constanța a fost finalizată în 2013
Simeria Sighișoara este practic in același stadiu. De fapt Alstom, constructorul de renume mondial a plecat de la Arad si s-a mutat la Sim Sig. Cand va termina la SIM-Sig va termina si neconformitățile de la Arad. Unul din tronsoanele Arad Simeria este tot al lor . E ușor să-ți dai seama care ALA CU 26,3 %.
Deci sa nu va așteptați la 160 kmh prea curând. Si pana nu vor da drumul la Centralizările Electronice ( cum or fi 76% cand nici o centralizare nu a fost pornita sau recepționată?) nici 140 nu va fi prea ușor de atins.
Vreți sa știți cat la suta ne-a tăiat UE din finanțare?