De la începutul anului până în prezent, Compania CFR Infrastructură a reparat doar 21 de kilometri de linie de tren din cei peste 3.000 ai rețelei principale, respectiv 10 000 de kilometri, lungimea totală a căilor ferate din România, informează Radio România Actualități. Pentru a crește siguranța și viteza călătoriilor cu trenul, administratorul căilor ferate din România a început demersurile pentru a achiziționa trenuri de lucru, utilaje foarte performante care repară sau modernizează calea ferată.

Linii de cale ferataFoto: Hotnews

Aceste trenuri de lucru costă în jurul a 100 de milioane euro/ sistem și au un randament de aproape un kilometru pe zi, a explicat Ioan Pintea, director general al Companiei CFR Infrastructură. ,,Peste 95% din cauzele limitărilor de viteză sunt legate de starea de degradare a suprastructurii căii. Cele două trenuri de lucru care se ridică la aprox. 200 milioane euro sunt pentru reabilitarea căii, adică, pe lângă înlocuirea suprastructurii mai efectuează și ranforsarea fundației. Cred că este cea mai complexă uzină pe roți la ora aceasta, de pe mapamond. Un astfel de tren realizează de la 500 până la 1.000 de metri, reabilitare/zi. Sunt mai multe utilaje într-o astfel de succesiune, au o lungime totală de o jumătate de kilometru. Termenele de livrare sunt variabile, de la un an și jumătate până la trei ani.

Cu ajutorul trenurilor de lucru, CFR Infrastructură va repara/moderniza Magistrala 500 București – Suceava și tronsoanele cu mari probleme de pe M 900 București – Craiova –Timișoara, mai ales cele deteriorate din jud. Mehedinți (zona Balota). În prezent, compania are un singur tren de lucru (la Regionala Brașov) cu ajutorul căruia a reparat, în regie proprie 10 kilometri din cei 21 de anul acesta.

,,Se impune o finanțare foarte serioasă pentru refacerea căii ferate iar CFR Infrastructură poate lucra în regie proprie dar să se asigure utilajele promise și materialele necesare”, a spus Florea Dobrescu, președintele Sindicatului Drum de Fier. Alte două proiecte foarte importante sunt electrificarea liniei Constanța – Mangalia și redeschiderea inelului feroviar al Bucureștiului pentru trenurile de călători.

Singurele tronsoane pe care se reabilitează linia de tren cu fonduri europene pentru creșterea vitezei la max. 160 km/h (trenuri de călători) sunt pe Coridorul 4 pan european, M 200 Curtici – Brașov.